Wii component aansluiten op Pioneer versterker.

Gestart door Multimediaknaller, maart 4, 2012, 17:56:43

Vorige topic - Volgende topic

Multimediaknaller

Ik wil een Wii component aansluiten op een Pioneer vsx-920

Heb ik dan geluid en beeld via de HDMI kabel richting de TV?

CoSo

component is alleen voor het beeld, audio dien je ook aan te sluiten.

frankp

De componentkabel van de wii heeft ook meteen de 2 audio stekkers, dus gewoon alles aansluiten.
(bij mijn marantz is het trouwens zo dat ik geen geluid krijg via hdmi naar de tv)

Multimediaknaller

Ok dank jullie tot zover  :pompom:

Het is dus even de vraag of de pioneer het beeld van de Wii wel doorgeeft naar de TV via de HDMI

Geluid van de Wii zal wel annoloog zijn.

CineSmurf

Precies. Gewoon stereo geluid. Zoek een vrij apparaat voor de Wii, sluit daar de stereoaansluiting op aan. Plug de component in één van de componentingangen en wijs die componentingang toe aan het apparaat waar je de Wii in hebt geplugd. Dan moet je beeld en geluid hebben.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Multimediaknaller

:pompom:

Geweldig!! Hier kan ik wat mee  :smile:

Wii component aansluiten op de versterker

De versterker geeft het beeld en het geluid via de HDMI door naar de TV

Maar het geluid kan nu ook over de luidsprekers (anoloog)

Maar goed...

De Wii heeft een resolutie van 480P en onze VSX-910 kan dat signaal ook via component opblazen?

Hoe zal dat er uit zien op Samsung PS51D550

CineSmurf

Die componentkabel geeft sowieso een stuk beter beeld dan de kabel die er standaard bij zit. Ik zou 'm dus sowieso kopen, ook al sluit je 'm rechtstreeks op de tv aan.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

XanaduNL

Ik heb me wii via component op me Yamaha aangesloten, wat daarna prima via HDMI naar de PJ gaat
Ik heb verder geen magische opblaas instellingen, maar het ziet er prima uit (voor een Wii dan).

Multimediaknaller

Heren en/of dames,

Het is gelukt  :pompom:

Vrije component ingang gepakt (DVD)  :bigsmile:

Daar de gekleurde stekertjes in gepropt, en de rood/witte in DVD/in gestoken.  :smile:

Beeld super scherp (dat voor een Wii) en geluid mooi helder stereo/dolby prologic II  :music:

Voor diegenen die het ook van plan zijn, even shoppen want de prijzen lopen sterk uiteen!!

Van een Eurotje of 5 (E-Bay/MP) tot bijna 30 Euro  :blink:

focusR

Wel mooi dat dat zo eenvoudig werkt. Enkel is dat volgens mij niet bij elke receiver zo, dan component in via HDMI out wordt verzonden (?).
Ik ben nog niet zo ver dat ik mijn nieuwe setup heb aangesloten, maar als ik de manual lees denk ik dat bij bijvoorbeeld mijn reciever (onkyo tx-nr509) enkel de input aansluiting=gelijkwaardige output aansluiting -mogelijkheid heb. Dus component in, dan ook component out naar tv. Niet iets via component in en dan via HDMI weer naar buiten. Zal het wel proberen maar ben er bang voor ;).
when everything works like intended, there's nothing left to experiment with...

Multimediaknaller

Tsja, je zou het kunnen proberen met een gebruikt componentkabeltje (Wii) voor een eurotje of 5!

Kijk eens op MP of E-Bay

Mocht dat niet willen dan kan je hem altijd rechtstreeks in je TV proppen  :smile:

CineSmurf

@focusR, dat geldt alleen voor de allereerste generatie versterkers met HDMI. Zelfs mijn denon 3806 kon al deze upconversie doen.