Van gebalanceerde +4db naar -10db aansluiting

Gestart door Bart_Celis, februari 27, 2012, 17:14:20

Vorige topic - Volgende topic

Bart_Celis

Beste mensen, ik zit met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op vind.

Ik schets even de situatie. Ik werk als professioneel geluidstechnicus en sounddesigner voor verschillende nationale en internationale klanten. In mijn studio maak ik gebruik van een A/D - D/A convertor met 24 gebalanceerde analoge in/outs op D-sub25 stekkers en 24 digitale in/outs via ADAT.

Nu wil ik mijn D/A convertor aansluiten op een hifi meerkanaals amp met cinch aansluiting.

Dus wanneer mijn D/A "O dB" aangeeft stuurt hij een bepaald voltage naar de gebalanceerde uitgangen van de convertor op +4dB niveau. Deze wil ik aansluiten via cinch (ongebalanceerd) op een        -10dB ingang van de versterker. Hoeveel dB moet ik mijn convertor verzwakken om de ingang van de amp niet te oversturen ?

Ik heb al allerlei verschillende dingen hierover gelezen en gehoord ... ik weet dat het "dB" verhaal niet zo eenvoudig is maar kan er iemand op dit forum mij een simpel antwoord geven ? Hoeveel dB's moeten er af om de input van de amp niet te oversturen ?

-6dB / -10dB / -14dB / -18dB .....   

Alvast enorm bedankt voor de hulp

Groeten
Bart Celis

Raphie

gewoon erin steken, is de inlet TRS dan heb je een balanced verbinding, is de inlet TS dan is het unbalanced, kan niet makkelijker
JBL PRX Power!

AbZ

van +4dBu naar -10dBV is een verzwakking van bijna 12dB

Raphie

cinch is altijd unbalanced, 2 aders, je ingangs signaal zal dus ook unbalanced zijn, dus aan de ontvangende kant hoef je niks aan te passen
JBL PRX Power!

Raphie

cinch is altijd unbalanced, 2 aders, je ingangs signaal zal dus ook unbalanced zijn, dus aan de ontvangende kant hoef je niks aan te passen
aangezien je soundcard dat al automatisch doet omdat hij voelt dat de output niet balanced verbonden is
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op februari 27, 2012, 17:18:15