Audio uitgang Samsung UE40D5000

Gestart door sw_reijnders, februari 26, 2012, 16:43:19

Vorige topic - Volgende topic

sw_reijnders

Hallo allemaal,

Ik ben Bas, 32 jaar oud, afkomstig uit Bergen op Zoom en nieuw op dit forum :)
(ik ben dan ook nog mijn weg aan het zoeken hier, dus schiet me niet meteen lek als het niet in het goede subforum staat  ;D)

Maar goed,
ik heb dus sinds een maand of 2 nu een Samsung LED tv - UE40D5000
en daar ben ik ZEER tevreden mee.

echter nu heb ik de vraag:
Kan ik 1 van de 4 HDMI aansluitingen gebruiken om (digitaal) geluid van mijn TV op een 5.1 versterker af te spelen (die beschikt over HDMI-in) van bv Onkyo ofzo.
Of ben ik dan verplicht de Optische uitgang te gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie input!!

grtz Bas

paaj

Ik kan even niet zo snel vinden of je D5000 ook Audio Return Channel (ARC) ondersteunt. Hiermee zou het mogelijk zijn als je receiver dit ook ondersteunt (onderdeel van HDMI 1.4). Dit staat meestal ook aangegeven bij de ingang zelf. Hogere series van Samsung doen het in ieder geval wel.

Anders kan het natuurlijk gewoon met de optische kabel.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

sw_reijnders

optisch kan, maar dat is weer een hoop werk aangezien alle bekabeling in de muur geslepen is   ::)

ik in een 22mm buis al 1 usb, 1 utp, 2 hdmi 1.4 en een coax kabel heb liggen.
stroom loopt door een andere buis.

Ik zal dan toch wel die Onkyo gaan halen die HDMI ondersteund.
Daarna wil ik nog eens gaan kijken voor een Popcorn Hour C-200 en dan ben ik aardig compleet  :inlove:

FeaR1986

Doe maar geen moeite om een receiver met HDMI 1.4 te gaan halen, want je TV ondersteunt geen HDMI ARC (doen de lagere series wel vaker niet). De enige manier om Audio Out te gebruiken is toch een extra kabel te trekken.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

sw_reijnders

zo'n vermoeden had ik al, dus toch maar een optische kabel besteld.

ik zal eens kijken wat er op mijn pad komt.
de wereld van MP is groot :)

heb net naast een Onkyo TX-SR576 gegrepen voor maar 130 euro  ::)
als ik zo'n ding aanschaf, dan is dat minimaal voor een jaar of 10, dus altijd handig als daar toch HDMI aansluitingen op zitten.

bedankt voor de reacties iig!!

FeaR1986

Citaat van: sw_reijnders op februari 27, 2012, 18:48:25
zo'n vermoeden had ik al, dus toch maar een optische kabel besteld.

ik zal eens kijken wat er op mijn pad komt.
de wereld van MP is groot :)

heb net naast een Onkyo TX-SR576 gegrepen voor maar 130 euro  ::)
als ik zo'n ding aanschaf, dan is dat minimaal voor een jaar of 10, dus altijd handig als daar toch HDMI aansluitingen op zitten.

bedankt voor de reacties iig!!

Sla de Onkyo TX-SRxx6 series over. Die hadden een zeer slechte voeding en zaten slecht in elkaar. Daar ga je zeker geen tien jaar mee doen. Met geen één receiver meer denk ik (vanwege de nieuwere technieken die nu relatief snel gaan), maar qua vermogen en dus speakers ben je met een TX-SRxx6 redelijk gelimiteerd. Heb speakers op een TX-SR606 horen spelen en die receiver miste echt wat. Een TX-SR806 en hoger zijn pas interessant van die serie.
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

wilhesseling

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn Samsung UE40D5000.
Het gaat over een brommend geluid wat bij de tv onstaat als ik teletekst opzet.
Weet iemand hoe dit komt?