Respecteer uw moderators aub.

Started by J.A.F._Doorhof, November 22, 2003, 14:23:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Quote from: Point7 on November 23, 2003, 13:14:15
Hetzelfde probleem bij audioforum.be + die censuur op buitenlandse winkels. De invloed van enkele Belgische winkels op wat wel en niet mag gepost worden is daar te groot vind ik.

De oorzaak daarvan ligt voor een stuk ook bij de gebruikers :

- iedereen wil (zoveel mogelijk?) korting, buiten enkele uitzonderingen die gewoon de adviesprijs betalen. Mijn broer is zo iemand, gaat nooit afdingen, wel desnoods kijken naar een goedkopere dealer maar vind het niet waard in Duitsland te kopen kwestie van garantie.

Ik reken me ook tot iemand die altijd wel  een leuke korting apprecieert. Sommige gaan tot uitersten, sluiten zelfs pakten met dealers waarin waanzinnige kortingen onderhandeld worden die ze nooit willen delen met anderen gezien de dealer zijn licentie zou kunnen verliezen als dat uitkomt.

- sommige gebruikers dijnen er niet voor terug bij een lokale dealer te luisteren en dan het net af te schuimen naar de goedkoopste prijs. Dat heb ik zelf nooit gedaan omdat het niet eerlijk is en je de kleinhandel kapot maakt.

Als je dan een distributeur hebt welke de lokale markt wil gaan bewerken via bvb een site a la hifi.nl en dan blijkt dat ze op die site luid roepen, hey, g bij X gaan luisteren en koo dan in Duitsland, dan zal je wel inzien dat die distributeur niet snel geinteresseerd loopt.

Heb zo'n verhaal in vertrouwen van een importeur mogen aanhoren een week terug. Anderzijds is het niet fair dat veel merken tot 30% duurder zijn in de Benelux dan in Duitsland.

Waar leg je de gulden middenweg die enerzijds de praktijken van de lokale importeurs aankaart maar anderzijds hun nog omzet garandeert door niet te promoten klanten naar bvb Duitsland te sturen ? Is een mes dat langs twee kanten aardig snijdt.

suyver

Ik heb de betreffende thread ook gemist, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb het gevoel dat elke paar maanden er weer even een schreeuw-feest is, en dan bedaard de zaak weer. Soms loopt het erg uit de hand en vertrekt een member, of krijgt een member een tijdelijke ban. Het zij zo, we zijn allemaal menselijk en roepen dus soms dingen waar we volgende week niet meer achter staan. Bovendien zijn er leden zat, dus je kunt er best wel een paar "missen".

Bedenk maar zo: als er een paar members zijn die je met PM's lastig vallen over hoe slecht je het als Admin doet, dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Gewoon lekker negeren die hap. Pas als er veel threads beginnen te verschijnen waarin ook nog eens meerdere (senior) members aangeven dat er iets mis is met de manier waarop je sommige posts verwijderd, dan moet je je misschien gaan afvragen of er inderdaad iets mis is...

Maar volgens mij gaat het hier echt prima hoor! Kijk ook maar eens naar de laatste poll die hierover gehouden is: 88 % (35 stemmers) vinden dat je opruiende posts mag verwijderen. Conclusie: lekker niets aantrekken van die paar zeurende leden.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

searcher

mmm Ook mij is het niet opgevallen maar ik heb mijn hobby een tijdje rust gegund.

Ik ben zeer tevreden met de moderators en de huidige gang van zaken zonder hun/jullie was ik nooit zover gekomen.
Opschonen blokkeren van mij mag het allemaal respect moet voorop blijven staan.

Kop op Frank

                                                                     Mvr Gr searcher



Spacebass

Huhh wass ist loss?

Ik heb blijkbaar iets gemist..

Alle mensen met enig gezond verstand zullen geen scheldpartijen willen hebben. Als een ander uitgescholden kan worden, kan jij dat uiteraard ook overkomen.
Respect moet er wel zijn ja maar niet alleen tov de moderators maar tov iedereen uiteraard.
Ik denk dat mensen die het vroeger niet begrepen het nu ook niet zullen begrijpen Frank. De mensen die je nu pm'en dat altijd zullen doen!
Heb jee PM rules op de SuperMod? Gewoon PM's van een bepaald persoon gewoon meteen in de prullebak...of gaat dat iets te ver en verdienen mensen zonder respect, zelf wel respect?

Ik denk dat mensen het pas gaan begrijpen als iemand hun ineens uitmaakt voor alles en nog wat... blij als een moderator privé telefoonnummers weghaalt etc.
Dan zullen zij vast het hardst schreeuwen om hulp  ;)

SiR-ROUND

Tja, moderators zijn er niet voor nix en om nou in discussie te gaan over censuur?

Het klopt wat ub4b zegt over het feit dat je dan niet de bron aanpakt, zit wat in, zo los je het probleem niet op.

Maar de oplossing is simpel, bij een aangepaste opgeschoonde thread kan je een kliene vermedling zetten dat er iets is aangepast. Bij compleet verwijderen van een thread lijkt het me duidelijk dat het niet door de beugel kan... Weg ermee...

En het feit van die PM's?

Kick the member als het na een waarschuwing nog eens gebeurd...

Helaas...

VlisChris

Ik ga me verder niet in de discussie mengen, maar ik moet wel zeggen dat in mijn ogen (en zo te lezen die van een heleboel anderen) de mods hun werk gewoon heel goed doen. Daar heb ik respect voor. Je zou het forum eens een weekje zonder moeten laten draaien. Moet je kijken wat voor puinhoop het zal worden. Wellicht een gezellige puinhoop, maar er zal een heleboel staan dat ergens niet hoort te staan.
Het is alleen lullig dat een mod zo'n hoge boom is. En hoge bomen vangen nu eenmaal (te?) veel wind.....
Maar van mij krijgt dit forum nog altijd een hele dikke voldoende ;D ;D ;D ;D.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Attie

Ik heb de bewuste deurkruk-postings ook gemist....

Ik ben zelf 1x terecht gewezen door medeforummer Bjorn (mateijssen). Alhoewel ik mij van geen kwaad bewust was (en eerlijk gezegd nog steeds niet) heb ik zowel via een PM als in het topic netjes een respectvolle reactie gegeven en daarmee was de kous af.

Ik vind dit een uniek forum met een geheel eigen "sfeer". En ik vind absoluut dat alle moderators een dikke pluim verdienen voor de professionele wijze waarop zij dit forum in goede banen leiden en daarmee mede bijdragen aan die geheel eigen "sfeer".
En dit alles ten volle gemeend!

Groet,
Attie

Hertog_Martin

Frank,

Als ik op andere forums zit dan merk je toch wel hoeveel netter dit forum is.

Bij fokforum begin ik nu te merken dat daar 0,0 respect is en iedereen je probeert neer te halen met kleinerende en lullige bijdehante opmerkingen.. en de moderators doen vrolijk mee. Nu zit ik daar niet mee maar sinds ik hier zit merk je het verschil gewoon duidelijk.

Op GoT forum worden mensen van het HTforum meteen afgezeken omdat ze berichten aanvangen met hoi, en afsluiten met groeten. Ok dat ze daar er niet aan doen ok.. maar hoe het word gezegd..

Ik denk niet dat de netheid op dit forum vooral komt door de moderators maar juist doordat iedereen zich meteen aanpast en in een bepaalde 'sfeer' beland waardoor je zelf al meer op je worden let omdat je weet dat het door de andere forummers niet in dank wordt afgenomen omdat dat vanaf het begin af aan niet acceptabel gedrag is op dit forum.


Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Attie

Wil je wel voortaan openen met "hoi" en afsluiten met "groeten"  ;D

The Foundation

soort zoekt soort ,

das altijd en overal zo  , zelfs op internet

Erik

Zie ik het goed dat nu de hele deurknop thread is verwijderd? eerst stond hij er met 3 berichten in en wat bods. Wilde wel eens weten of hij uiteindelijk nog verkocht was, na alle poeha..
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

niet goed opgelet erik ;D
hij is verkocht op marktplaats dus het topic kon dicht.

MrPink


Erik

Hoe kan het nou? ik heb 3 keer gekeken en de zoekfunctie gebruikt en ik zag alleen dit topic.
Als het dicht is wordt het toch niet meteen verwijderd?
edit; Aha blijkbaar wel want ik zie niets meer staan wat gesloten is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

thommy

Quote from: Erik on November 26, 2003, 12:37:55
Hoe kan het nou? ik heb 3 keer gekeken en de zoekfunctie gebruikt en ik zag alleen dit topic.
Als het dicht is wordt het toch niet meteen verwijderd?
edit; Aha blijkbaar wel want ik zie niets meer staan wat gesloten is.


Hi Erik,

Deurklink zou naar het schijnt verkocht geweest zijn voor meer dan 200 euro.
Wel niet via het forum hier maar wel via veilingsite.

Zo zie je maar hoe het stomweg tot een woordenwisseling kan komen door iemand die dit frorum blijkbaar gebruikt om op vele paarden gelijk te wedden.

Volgens mij is deze persoon ook volledig de aanleiding tot dit misverstand.

Mvgr
Yves.

PS, ik ben niet de koper hoor, had reeds meteen afgehaakt na het tumult hier op het forum ;)

Jinsu

Quote from: Hertog_Martin on November 26, 2003, 01:54:52

Op GoT forum worden mensen van het HTforum meteen afgezeken omdat ze berichten aanvangen met hoi, en afsluiten met groeten. Ok dat ze daar er niet aan doen ok.. maar hoe het word gezegd..


Hoi,

Ach maak je er niet druk om, lig er niet van wakker ;) . Is nu eenmaal normaal in mijn ogen om met hoi te beginnen en met groeten af te sluiten. Blijkbaar lopen die de hele dag rond met de ogen dicht ;D .

Mja GoT, er zitten echt freaks/wizzkids wat betreft "pc etc..." daar weten ze alles over maar zodra je kritiek levert omdat je het niet eens bent met "200 lumen is zat" krijg je meteen een waarschuwing vanwege flamen ::) . Nah ik zit liever hier, waar ik weet dat de mensen er toch meer verstand van hebben ;) .

Gewoon de huidige manier blijven aanhouden en etters 1/2 keer waarschuwen en dan verwijderen ;) .

MvGr,

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

MrPink

Ben jij ook afgezeken dan, Attie? ;D

Groetjes,
Oscar

Hertog_Martin

Quote from: Whistler on November 26, 2003, 15:12:31
Hoi,

Ach maak je er niet druk om, lig er niet van wakker ;) . Is nu eenmaal normaal in mijn ogen om met hoi te beginnen en met groeten af te sluiten. Blijkbaar lopen die de hele dag rond met de ogen dicht ;D .

Mja GoT, er zitten echt freaks/wizzkids wat betreft "pc etc..." daar weten ze alles over maar zodra je kritiek levert omdat je het niet eens bent met "200 lumen is zat" krijg je meteen een waarschuwing vanwege flamen ::) . Nah ik zit liever hier, waar ik weet dat de mensen er toch meer verstand van hebben ;) .

Gewoon de huidige manier blijven aanhouden en etters 1/2 keer waarschuwen en dan verwijderen ;) .

MvGr,

Whistler

haha maak je geen zorgen, ik maak me absoluut niet druk om dat soort dingen.

Ik zat juist al tijden op fok en tweakers voor ik hier kwam.
Ik zeg alleen dat je het verschil dan wel duidelijk merkt.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Jinsu

Quote from: Hertog_Martin on November 27, 2003, 03:22:34
haha maak je geen zorgen, ik maak me absoluut niet druk om dat soort dingen.

Ik zat juist al tijden op fok en tweakers voor ik hier kwam.
Ik zeg alleen dat je het verschil dan wel duidelijk merkt.

Dat is inderdaad zo ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.