Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: PascalP op juni 17, 2021, 23:38:34
€240 ofzo voor de speler bij de grote bekend online shops en de mod €1400
Tja, een Panasonic van €250 vergelijken met een Sony CM van €1640. Ik mag hopen dat de Sony dan beter is!

Begrijp dat mensen er tevreden over zijn. Maar zomaar de een met de ander vergelijken, vind ik wat kort door de bocht. Neemt niet weg dat ik in de toekomst de Sony CM gerust een keer wil vergelijken met spelers in dezelfde prijscategorie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PascalP

Zeker een smak geld en moet ieder voor zich bepalen of die het waard vind, het verschil is echt enorm, heb ze hier ook side by side gehad met een originele en de CM.

Maar mijn voorgaande posts over de Sony vs Panasonic zijn volledig gebaseerd op de originele Sony speler ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Bas Akkerman

Je bent ook niet de enige met de Sony hoor, dus was niet per se naar jou gericht. Ik las je berichten wel met de CM mod in gedachten.
Denk dat ik mijn beslissing al heb genomen en voor de Panasonic 424 ga.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PascalP

Ga je zeker geen spijt van hebben, nu nog even Zavvi leegbestellen :P
Laatst op Bol.com ook prima aanbiedingen met veelal films die ik al had maar toch wel veel toppers ertussen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Bas Akkerman

Haha, ja. Ik wacht denk ik nog even op prime day.

Puur op basis van wat ik nog niet heb of de prijs:
- Ant-Man - Zavvi Exclusive 4K Ultra HD Steelbook (Includes 2D Blu-ray)
- I Am Legend
- Lucy
- The Fifth Element
- Star Trek Into Darkness
- The Revenant
- X-Men: Days of Future Past
- Logan

Twijfel nog over de Batman Dark Knight Trilogy. Gaat me vooral om de tweede film, maar die is los relatief duur ten opzichte van de box.
En dan nog veel en veel meer op mijn lijstje (2001: A Space Odyssey, alle Marvel films, Star Wars, etc.)

PascalP

Allemaal topfilms die je noemt! Al vond ik persoonlijk The Fifth Element tegenvallen op UHD.
Nog meer toppers op UHD (weet niet of je ze al hebt op Blu-ray), maar veel oudere films ook met een zeer goede 4K scan en/of Atmos track:
- Le Mans '66 (Ford vs. Ferrari)
- Ready Player One
- Top Gun
- 300
- 2012
- Alita
- Back to the Future
- Indiana Jones
- LotR en Hobbit
- Jaws
- Mission Impossible box

MLCinema

Allemaal goede suggesties van Pascal! Back to the Future is de enige die hier nog ontbreekt. Maar goed, die zit in de post.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Bas Akkerman

Citaat van: PascalP op juni 18, 2021, 07:37:49
Allemaal topfilms die je noemt! Al vond ik persoonlijk The Fifth Element tegenvallen op UHD.
Nog meer toppers op UHD (weet niet of je ze al hebt op Blu-ray), maar veel oudere films ook met een zeer goede 4K scan en/of Atmos track:
- Le Mans '66 (Ford vs. Ferrari)
- Ready Player One
- Top Gun
- 300
- 2012

- Alita
- Back to the Future
- Indiana Jones
- LotR en Hobbit
- Jaws
- Mission Impossible box
Wil ze inderdaad nog even langs de review lat leggen. Dank je voor de waarschuwing!

Heb wat films weg geselecteerd die ik persoonlijk wat minder vind of nog niet ken. Van Jaws begreep ik dat het een hele goede transfer is. Die staat ook bij de 2 voor 32, dus denk dat ik FE vervang voor Jaws.

Bas Akkerman

Wel vreemd dat Zavvi slechts één actie tegelijkertijd tijd doet. Heb 2x twee voor 32 en 2x twee voor 24. Moet je dus twee keer bestellen met twee keer verzendkosten, even zien of dat loont. Zonde van het milieu ook.

MLCinema

Wacht Ff voor je op bestellen ramt[emoji13].

Je kan alles in een bestelling stoppen, ze verlenen maar 1 keer verzendkosten. Er is ook een trits in prijs verlaagde schijven. Die zitten rond de 18 euro. Als je bij het bestellen actiecode Alice10 gebruikt gaat er nog eens 10% vanaf. Werkt bij mij altijd. Al een maand of 3.

Die 10% gaat niet over de 2 voor 32 alsnog. Maar je betaald maar 1 keer 3 euro verzending en ze versturen alle films los per stuk. Dus je komt ook niet zo snel boven de 22 euro hierdoor.

HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Bas Akkerman

Mmm, maar het moeten toch twee losse bestellingen zijn? Om van elke actie gebruik te kunnen maken?

Nog even verder gegoogled en denk dat ik voor bijvoorbeeld de Panasonic 824 ga. Het gebrek van Dolby Vision vind ik dan wel echt een gemiste kans als ik voor de 424 ga. Ik kom erop, omdat ik de review van Jaws UHD las. Ik blijf zeggen dat ik HDR niet belangrijk vind. Maar tegelijkertijd is €250 besparen op een speler terwijl ik een projector met een nieuwwaarde van €7000 heb gekocht ook wat vreemd.

PascalP

Hier ook vaker 5 films in de winkelwagen uit de 3 voor €32 actie en 2 voor €32 actie en komt totaal gewoon op €64 met €2.99 verzenden, dus zou hij netjes moeten optellen.
Dolby Vision lijkt me geen must voor een projector wel, tenzij je de speler ook ooit naar de woonkamer wilt verhuizen op een Dolby Vision capable TV heeft het zin naar mijn mening.

MLCinema

Citaat van: Bas Akkerman op juni 18, 2021, 09:02:37
Mmm, maar het moeten toch twee losse bestellingen zijn? Om van elke actie gebruik te kunnen maken?

Nog even verder gegoogled en denk dat ik voor bijvoorbeeld de Panasonic 824 ga. Het gebrek van Dolby Vision vind ik dan wel echt een gemiste kans als ik voor de 424 ga. Ik kom erop, omdat ik de review van Jaws UHD las. Ik blijf zeggen dat ik HDR niet belangrijk vind. Maar tegelijkertijd is €250 besparen op een speler terwijl ik een projector met een nieuwwaarde van €7000 heb gekocht ook wat vreemd.
Volgens mij niet. Ik gooi ook wel eens meerdere bestellingen door elkaar heen.

Bas Akkerman

Ok, zal nog eens kijken.

Tips van mooie uhd's blijven welkom!

reza

Ik zou een abbo nemen op Spare Change op YT.
Daar kijk ik altijd naar voordat ik een film koop.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

MLCinema

Ja spare change en films at home. En ook de reviews van avforum zijn ook altijd spot on.

Wat audio visueel ook een mooie is, is chaos walking. Passengers is ook onwijs mooi qua beeld.

Bas Akkerman

Dank dank! :thumbs-up: Dat ga ik zo eens bekijken (net klaar met werken).

scoc

Citaat van: Bas Akkerman op juni 18, 2021, 09:02:37

Dolby Vision ondersteuning is volledig overbodig in jouw geval want wordt toch niet ondersteund door projectors.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Bas Akkerman

Dat zag ik inderdaad. Denk je dat dat iets is dat via de firmware nog eens toegevoegd kan worden?
Of is het alleen geschikt voor televisies met meer nits?

reza

Voorlopig zal jouw Sony geen gebruik gaan maken van DV. Het voegt ook niet zo heel veel meer toe dan HDR.

Bas Akkerman

Dan besteed ik die €200 liever aan UHD's.

En een goede mount. Lijkt er namelijk op dat op mijn 100" scherm de projector het beste zo'n meter van het scherm af staat. Had gehoopt dat het verder weg was, dan kon hij makkelijker op een plank bijvoorbeeld. En dichterbij stroomvoorziening. Nu dus op zoek naar een projectorbeugel.

reza

Een 100inch scherm vullen vanaf 1mt met jouw Sony, lijkt me niet!!

Kjelt

Nee dat klopt voor geen meter Bas  :D

Bas Akkerman

Haha, vergeet ik gewoon het aantal meters te noemen! Een drie meter van het scherm bedoel ik. Dat is halverwege de ruimte. Aan de muur aan een plank zou te ver zijn volgens de calculator.

Vik

Valt reuze mee hoor Reza. Je kunt in de Sony projectoren 2 hele fraaie pre sets maken voor 1000 of 4000 nits content. (door middel van de HDR contrast slider)

Fraai in de zin dat het prima kijk baar is maar wel op smaak gebonden en niet op technisch perfect. Met mijn VPL-VW 360 Sony was het smullen geblazen. Maar een echt antwoord heeft Sony niet op de JVC tone mapping daar heb je gelijk in.( Hoe hard ze ook lopen te schreeuwen bij Sony want veel verschil zit er niet in de toestellen van de VPL-VW 360 tot en met de modellen van nu )  8)

Citaat van: reza op juni 16, 2021, 07:42:05
Voor jouw Sony zou ik altijd kiezen voor een Panasonic! Die heeft namelijk tonemapping aan boord anders wordt het een teleurstellend plaatje op 4k voor je. Die zijn ook al te koop voor 250 euro.
Pana 424.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov