Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

reza

Jammer van de Epson, het is natuurlijk altijd vervelend als je spulletjes kapot gaan.
Voor het budget kan je een nieuwe Epson kopen.
Of je gaat voor een tweede hands Sony of JVC.
De keuze is reuze :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

En dat is het probleem. Ga maar eens kiezen. ;)

Vind het altijd wel fijn om tips te lezen, dus laat me jullie ideeën weten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

reza

Wat wil je?
4k
4k/HDR
Kijk je veel BD?
Wil je veel licht?
Wil je scherp?

Je had al aangegeven dat je Sony mooi vind.
Er staat een Sony te koop op het moment op het forum.

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het allemaal in mijn hoofd, maar daar hebben jullie natuurlijk niks aan.

Het liefst 4k, hdr vind ik niet belangrijk. Veel licht is ook geen pre, omdat het een batcave wordt. Scherpte en goede kleuren vind ik wel belangrijk.

Die Sony heb ik ook gezien, maar vind ik toch wat een te hoge prijs hebben gezien de leeftijd.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Skyfox

Wat zuur dat het onderdeel niet meer leverbaar is. Overweging: als het slecht uitkomt, waarom dan niet even zónder, of een budget apparaat zodat je tijd hebt om te sparen voor de échte upgrade die je wél wilt hebben? Zag laatst eens een Sony VW95 voor 500 euro van eigenaar wisselen, vergelijkbare Epsons voor dito prijzen...

Of het heel even laten zo, je focussen op je nieuwe huis en je muziek, en dan zo hard mogelijk sparen om die topbeamer te kopen die je wél wilt? Je zou er ook eentje op afbetaling kunnen kopen als je daar niet op tegen bent. Dan heb je het apparaat wat je wilt, ben je geen geld kwijt aan een tussenproduct wat je éigenlijk niet wilt. Ik weet dat Frank en Annewiek daar wat mogelijkheden in hadden in het verleden (en BBG, maar goed, daar heb je nu niks aan).

Nog een prikkertje: waarom is native 4k wél belangrijk voor je, maar HDR niet? Gaan een beetje hand in hand, lijkt me, of het moet vanwege het gamen op de beamer zijn?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Goede overwegingen. We kijken er graag naar, vandaar dat ik op korte termijn toch wel een projector wil. Maar eens, misschien is een budget projector ook gewoon goed. Tot nu toe was 1080p ook prima. 4K is voor het gamen in de toekomst ja. HDR is leuk, maar vind ik nog niet echt geslaagd voor projectie, vandaar die keuze.

Het schiet me ineens te binnen dat ik bij cinedream destijds een betrekkelijk goedkope Sony zag die me wel erg beviel. Die legde het uiteraard af tegen het nieuwe geweld. Maar ik betrapte me er op dat je desondanks me heel erg in de film (revenant) betrok en een filmisch beeld had. Eens zien of ik mijn verslag daarvan nog terug kan vinden.
Edit: het was de Sony VPL-VW65ES.

Skyfox

Kijk, al forummend beginnen er vanzelf ideeën te stromen  :smile:
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Bas Akkerman

Bas Akkerman

Ik ga straks nog eens prutsen met de Epson.

Er even vanuit gaande dat ik een nieuwe projector moet kopen, is de Epson TW9400 de belangrijkste gegadigde.

Kom ik op het volgende. Op deze Epson zit eenmaal HDMI 2.2. Is er een mogelijkheid daarvoor een switch te zetten die verschillende bronnen naar die ene HDMI-input kan leiden. Het geluid moet dan naar mijn Meridian. Het gaat dan voor nu om de Apple TV 4K en in de nabije toekomst de pc en HD-speler.

Uiteraard zoek ik ook op internet, maar ervaringen zijn altijd handig.

Voor de kleur lijkt me de Rijks zwart/grijs erg mooi. Die of een gelijkwaardige kleur willen we her en der in het huis terug laten komen

Bennie

Ik heb een in nieuwstaat verkerende Sony VW95es staan. Met vier 3d brillen erbij. mag weg voor 600 euro. De lamp doet het in principe nog prima, maar zou zelf wel een nieuwe kopen. Hoor het wel als het iets voor je is...
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

Bas Akkerman

Dank je. Ik houd het in gedachten.

Skyfox

Zijn er nog ontwikkelingen in de Bas Bios?

Bas Akkerman

Op flink opruimen van de spullen die er niet horen na, niet. Achter de schermen wel op zoek naar een projector.
Ook ga ik wat donkere verf bestellen om de hele ruimte te schilderen. Dus nu vooral voorbereidend werk.

Met een schuin oog kijk ik naar een ander scherm. Bijvoorbeeld dit: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179601.0. Omdat de kamer volledig verduisterd wordt, denk ik dat mijn huidige Greyhawk scherm namelijk niet alles uit de projectie haalt.
Grootste punt is dat het vervoeren van dat scherm niet gemakkelijk is. Ik ben wat huiverig na het gedoe rondom de Gispen schermen die ik eerder over wilde nemen.

Vik

Hoi Bas,

De Stewart Grayhawk is geschikt voor jouw kijk omstandigheden die zou ik zeker een kans geven ook al maak je de ruimte donker. Dat is gewoon een uitstekend scherm hoor "just my two cents"  8)

Citaat van: Bas Akkerman op juni  6, 2021, 07:57:10
Op flink opruimen van de spullen die er niet horen na, niet. Achter de schermen wel op zoek naar een projector.
Ook ga ik wat donkere verf bestellen om de hele ruimte te schilderen. Dus nu vooral voorbereidend werk.

Met een schuin oog kijk ik naar een ander scherm. Bijvoorbeeld dit: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=179601.0. Omdat de kamer volledig verduisterd wordt, denk ik dat mijn huidige Greyhawk scherm namelijk niet alles uit de projectie haalt.
Grootste punt is dat het vervoeren van dat scherm niet gemakkelijk is. Ik ben wat huiverig na het gedoe rondom de Gispen schermen die ik eerder over wilde nemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Skyfox

Volgens mij is dat scherm een hele mooie, maar je Steward scherm is natuurlijk ook prachtig. Wel is het Steward scherm een maatje kleiner toch, met 100", dan die Hivi met 120"?

Ik weet niet waar Williams vandaan komt, maar als het een beetje regio Utrecht is wil ik je wel helpen met vervoer.

Bas Akkerman

Klopt 100" inderdaad. Maar als jullie aangeven dat het een prima scherm is dat ik nu heb, ga ik er voorlopig niks aan doen.

Skyfox

Whaha, jammer, ik zag jouw scherm wel hangen in mijn ruimte [emoji12]

Bas Akkerman

Skyfox

Zou zomaar kunnen. Of niet. Eerst morgen met Reza eens kijken wat verschillende soorten grijs doek doet met de weergave. Ben wel benieuwd. Wel grappig dat je mij destijds net voor was met de aanschaf van het Stewart scherm ;)

Bas Akkerman

Oh, dat wist ik niet. Heb er destijds €1000 voor betaald, was dus zeker niet spotgoedkoop of zo. Maar wel heel lang plezier van!

Skyfox

Klopt ja, dat bedrag staat me nog bij idd. Snap dat je het niet wist, we hebben het er nooit over gehad. Ik zocht destijds een scherm, had deze op m'n shortlist staan. Maar toen was ie al voor Bassie ;)

Heb jij ooit je projectie op grijs scherm wel eens vergeleken met een wit scherm? En wat voor gain heeft het Stewart doek?

Bas Akkerman

Nee, wel met de witte structuurmuur die erachter stond. Geen vergelijk natuurlijk. Volgens mij 1.2, maar hou me te goede. Zal straks eens kijken. In ieder geval heel nuttig in een ruimte met lichtinval en witte muren.

Vik

Grayhawk G3 heeft een gain van 0.9  :)

Citaat van: Bas Akkerman op juni 10, 2021, 16:02:01
Nee, wel met de witte structuurmuur die erachter stond. Geen vergelijk natuurlijk. Volgens mij 1.2, maar hou me te goede. Zal straks eens kijken. In ieder geval heel nuttig in een ruimte met lichtinval en witte muren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Bas Akkerman

Op zoek naar een nieuwe projector. Maar wat dan? Een oudere die nauwelijks beter is dan de TW5500? Een tussenoplossing, die toch ook al snel rond de €1000 kost? Doorsparen naar mijn droom, een laserprojector van Sony?

En dan komt er vrijdag een zeer onverwachte tussenweg. Een sponsor die mij aangeeft dat er tweedehands modellen van Sony zijn. Weinig garantie, lichte gebruikerssporen, maar wel tegen een fors lagere prijs.

Het weekend nog eens alle berekeningen losgelaten op de toekomstige verbouwingskosten. Ook met in gedachten dat we dubbele lasten een paar maanden goed hebben kunnen dragen. En dan uiteindelijk besloten dit toch maar te doen. Binnenkort komt hier een Sony VPL-VW590ES te hangen. Ongezien en ongetest, niets voor mij. Maar voor nu binnen het budget de beste optie.

Voor die tijd proberen de ruimte donker te verven en alles te installeren. Ik ben heel erg benieuwd!

Dirk

da's een heel mooie upgrade, proficiat  :thumbs-up:

was hier ook nog even aan het rekenen voor de VW790 uit dat aanbod, omdat mijn Epson 9300 momenteel in herstelling is bij MService en ik op dat moment nog niet wist wat die reparatie precies zou inhouden qua kosten.
intussen is echter duidelijk dat ik er met <150€ weer mee klaar ben, dus die 790 moet nog even wachten  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea