Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

Skyfox

Jeetje Bas, wat een pech heb je met je apparatuur! Gelukkig valt, als ik het goed begrijp, bijna alles te repareren. Maar dat maakt het niet minder zuur. Enfin, wel leuk dat je nu op kleine(re) schaal van audio weet te genieten.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Ach, deels tweedehands, deels eigen schuld. Zo gaat dat nu eenmaal. Meer vervelend dat mijn werk maar matig betaalt en ik daardoor maar heel langzaam kan sparen voor bijvoorbeeld een nieuwe blu ray speler.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Skyfox

Dat is dan ook wel minder. Wil je tussendoor tijdelijk een bluray speler? Mijn broer gaat mogelijk de zijne verkopen (simpele Pana BD65, meen ik me te herinneren) en anders mag je de mijne ook gerust lenen voor een periode.
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Bas Akkerman

Dat vind ik een sympathiek gebaar! :thumbs-up: Wie weet ga ik er op in als de Lexicon weer terug is.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik kreeg een berichtje van Garmt dat er geen problemen waren met de Lexicon. Goed nieuws natuurlijk, dus nu ga ik de achterkant van de Parasound maar eens inspecteren.

Verder heb ik min of meer de knoop doorgehakt voor de blu ray-speler. Ik ga uitkijken naar een andere blu ray-speler. Wat beeldkwaliteit moet die minstens gelijk zijn aan de Oppo 83 en verder heb ik de volgende wensen:
- digitaal uit (coax of optisch, maar geen HDMI)
- regiovrij voor zowel DVD als blu ray
- upscaling DVD is een pré
- tweedehands
- Netflix mits de beeldkwaliteit van een Apple TV3
- budget maximaal €500

Wie heeft hier tips voor?

Skyfox

Hmmz, hopelijk is de boosdoener dan snel gevonden.

Qua speler, er staat voor 500 euro een oppo 95 in de markt. Of een 93 voor 250. Zijn natuurlijk enorm goede spelers. Alleen geen idee of ze Netflix doen.

Valkyrie

Recentelijk heb ik een Oppo 103D voor onder de 500 euro gekocht. Aangezien de nieuwe serie met 4K komt worden er waarschijnlijk veel 103's te koop gezet. ;)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op november  1, 2016, 21:15:53
Hmmz, hopelijk is de boosdoener dan snel gevonden.

Qua speler, er staat voor 500 euro een oppo 95 in de markt. Of een 93 voor 250. Zijn natuurlijk enorm goede spelers. Alleen geen idee of ze Netflix doen.
Een Oppo is ook mijn eerste gedachte, maar ik sta ook open voor andere spelers die misschien een betere beeldkwaliteit hebben. Op Internet vind ik het maar lastig hierop te selecteren.

Citaat van: Valkyrie op november  2, 2016, 07:16:27
Recentelijk heb ik een Oppo 103D voor onder de 500 euro gekocht. Aangezien de nieuwe serie met 4K komt worden er waarschijnlijk veel 103's te koop gezet. ;)
Dat is wel een hele mooie prijs, al denk ik dat een regiovrije versie wel iets duurder zal zijn. Met de komst van de 4K-spelers is dit natuurlijk wel een goede kans ervoor.

bmateijsen

Hoi Bas, stuur mij maar even een PM.. heb wel een oplossing ;)

Bas Akkerman

Bas Akkerman

De keuze zal, zoals het er nu naar uitziet, tussen de Oppo 93 en 103 gaan. Dat zal vooral afhangen van het verschil tussen die twee in mijn eerder genoemde lijstje:
- regiovrij voor zowel DVD als blu ray
- upscaling DVD
- de integratie van Netflix
- en de toevoeging dat ik makkelijk muziek wil kunnen benaderen vanaf de NAS, de Oppo doet dan dienst als netwerkspeler en geeft dit door aan de Lexicon
- beeldkwaliteit

Is er een noemswaardig verschil op een of meerdere bovenstaande punten?

yorkie13

Denk dat de 103 de betere keuze is, de nieuwste van de 2.

Bas Akkerman

Citaat van: RA SUBS op november  2, 2016, 20:00:06
Denk dat de 103 de betere keuze is, de nieuwste van de 2.
Dat zou je op voorhand zeggen ja. Maar als er geen duidelijke verschillen zijn in de voor mij belangrijke punten, is een 93 al voldoende.

yorkie13

Heb zelf een Oppo 93, en dat is een erg fijne speler.

Bas Akkerman

Bas Akkerman

Voor het moment ben ik geneigd te kiezen voor een Oppo 103. Meer HDMI-ingangen (Apple TV en Ziggo), het kunnen benaderen van de NAS en een betere upscaling van DVD.

Bas Akkerman

Inmiddels heb ik een 103 aangeschaft, althans ik heb er een aanbetaling op gedaan. De huidige 83 is kapot en met de nieuwe 203 kwam deze vrij. De HDMI-ingangen gaven voor mij de doorslag, zodat ik (met name) het tv-signaal kan opwaarderen. Er komt nog wel een shoot-out tussen Netflix via de Apple TV via een HDMI-switch, door de Oppo zonder processing, met processing en direct vanuit de Netflix-app van de Oppo.

Ik ken Oppo natuurlijk al en dat scheelt een hoop, daarom heb ik geen meerdere spelers getest. Daarbij heb ik een Epson UB8500 (TW5500) en dat is toch wel de zwakste schakel. Eer er meer betaalbare 4K-projectoren met de kwaliteit van de Sony's zijn, zijn we zowel qua ontwikkelingen als spaartijd wel wat verder. ;)

Maikel_audionerd

Mooie aanwinst Bas  :pompom:
Ben benieuwd of je (veel) verschil gaat zien tov de 83
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Citaat van: Maikel_audionerd op november 13, 2016, 10:31:10
Mooie aanwinst Bas  :pompom:
Ben benieuwd of je (veel) verschil gaat zien tov de 83
Dat zal dan vooral uit mijn geheugen moeten en ik denk dat de projector nog lang niet het potentieel laat zien, maar ik denk wel dat er een verschil is. Ik denk/hoop dat het vooral met opschalen van DVD- en tv-beeld is.

Maikel_audionerd

Citaat van: Bas Akkerman op november 13, 2016, 11:28:41
Dat zal dan vooral uit mijn geheugen moeten en ik denk dat de projector nog lang niet het potentieel laat zien, maar ik denk wel dat er een verschil is. Ik denk/hoop dat het vooral met opschalen van DVD- en tv-beeld is.
Als er een nieuwere generatie videochip inzit, verwacht ik wel dat je verschil gaat zien.
Zelfs op mijn HD ready beamer zie ik verschillen omdat ik m gecalibreerd en optimaal ingesteld heb
Ik hoop dat t je mee gaat vallen  :popcorn:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

En we gaan in één ruk door. Missing link zijn de interlinks tussen Lexicon en Parasound. Vooralsnog heb ik iets van de mediamarkt, niet iets heel bijzonders. Garmt opperde Linn Black en ik ben benieuwd wat jullie voor tips en ideeën hebben. Het gaat om 5 stuks interlinks van elk 50 centimeter tot 1 meter, budget pakweg €300 (?) voor 5 stuks. Tweedehands is zeker een optie.

Belangrijkste is dat ze in mijn systeem passen die op mij als gelaagd en genuanceerd overkomt met een fijne flow. Kabels die een ruimtelijke afbeelding geven en ook een zekere flow hebben, hebben mijn voorkeur.

De goedkoopste Nordost lijkt zeker een optie bijvoorbeeld.

chansig

Ik heb drie setjes JKE prefer liggen..Rowdy heeft ook nog een setje. Dan via MP nog wat nieuwe kopen en klaar. Zit je ongeveer iets over de helft van je budget.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

scoc

Supra EFF-IX goede prijs kwaliteit. Ik heb deze in XLR variant reeds meer dan 5 jaar in mijn surround set en ben hier voor de prijs tevreden van.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 440 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Sony XR-55A95L
Office: KEF LSX II LT
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 | Marantz MM8077 CineMike + MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Stef

Je zou misschien ns naar dnm reson kunnen kijken...nieuw binnen je budget lijkt me (zowieso te koop via dnm webshop).... mooie open interconnect (en geloof een nieuwe versie sinds een paar maanden).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).