Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

chansig

840m3 ????

Dat is een bios ?

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Sjaak_Banaan

Ik zou i.i.g. voor het gemak 4 dezelfde pakken, hier inmiddels 5 subs (twee gepoorte XTZ 3x12, twee XTZ 1x12 en één 21" DIY) dat is verre van ideaal, maar ik kan mij er gelukkig nog goed mee vermaken en het is wel leerzaam.  ;D
Wanneer ik dat over zou doen, deed ik het anders. :P

Ligt er ook maar net aan hoe hard je wil spelen, hoe 'perfect' je het wil hebben en voor hoeveel zitplaatsen/rijen. En uiteraard wat het mag kosten en hoeveel stroom het mag verbruiken.

Ik moet zeggen dat de gesloten DIY hier wel fraai speelt (geen poortruis bijvoorbeeld), al gaat die veel minder diep in mijn geval, dus misschien wel 4x gesloten met een dikkere amp. Vier x gesloten lijkt mij ook makkelijker te integreren, al komt het in mijn geval ook door de verschillende poorttunings.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

Just a question bas ...waarom 4 in de hoeken?
Ik heb er 4 en die staan niet in de hoeken (2 voor, 1 achter, 1 zij en geen in de hoek -) kan ook niet daar er basstraps staan)

Sjaak_Banaan

Voor de voorspelbaarheid... Todd Welti heeft daar een paper over geschreven bij Harman. Even op googlen, dan is die gratis te downloaden. 4x midwall schijnt bijv. ook fraai te werken, maar iets minder output (corner gain).
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch THX-5000® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC NP5 • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

garmtz

840m3? Weet je het zeker? Dat is meer dan 10x mijn woonkamer!

denoontje

Je kunt ze ook laten samenwerken
voor Het oplossen van staande golven (dreunen of uitdovingen). Dus dan is een asymetrische oplossing ook mogelijk.

Vik

Wat is je beschikbare budget? Ik zou zo groot mogelijk gaan. Is het de bedoeling dat je de DD12 houdt? En welke processor ga je gebruiken?

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  4, 2026, 14:50:25In mijn ongeveer 840 m3 HTruimte heb ik nu 1 Velodyne DD12 subwoofer. Ik overweeg 4 subwoofers in de hoeken van de ruimte voor een evenwichtig laag. Wat zouden jullie advies zijn voor de grootte van de subs. 3 andere 12", 1x 12" en 2x 15" of een andere setup. Ben benieuwd naar jullie ervaring/tips.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov