Bas' Bios - voorzetje

Gestart door Bas Akkerman, januari 23, 2012, 14:37:50

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op februari 16, 2014, 11:41:37
Mooi werk! Jammer dat ie niet gecalibreerd is, maar dan heb je nog iets om naar uit te kijken ;)

Nog iets gedaan met de bekabeling eigenlijk? En speel je nu met de 5 kanaals of ook nog met de extra 2 kanaals eindbak?
4 kanaals, één kanaal (rechtsachter) doet het niet. Volgens Garmt is het waarschijnlijk een losse luidsprekeringang van de Lexicon. Dat moet ik dus laten maken, de vraag is even wanneer. Bekabeling is iets voor later, dat heeft eigenlijk niet zoveel prioriteit.

Sowieso wil ik eigenlijk best wel de HT onder handen nemen. De kast aan de linkerkant eruit, een grotere tweezitter loungebank, een verduisterend rolgordijn en de muren aanpakken. Dat laatste met iets van een betonuiterlijk. De woonkamer heeft echter voorrang en daarom ook mijn wens tot een auto, dat maakt het winkelen naar een vloerkleed en gordijnen net wat makkelijker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Skyfox

Ah, duidelijk verhaal. Klinkt als mooie plannen, Bas! Jammer dat er zoveel uitgaven vóór zitten. Maar dat probleem ken ik maar al te goed. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op februari 16, 2014, 12:09:42
Ah, duidelijk verhaal. Klinkt als mooie plannen, Bas! Jammer dat er zoveel uitgaven vóór zitten. Maar dat probleem ken ik maar al te goed. ;)
Ja, prioriteiten hè? Met een aardig, maar geen groots salaris duurt dat gewoon even.
Vrijheid van reizen, ontspanning op de plek waar ik het meest ben en ontspanning op de plek waar ik daarna het meest ben (met de ogen open tenminste ;D). Dat is de juiste volgorde wat mij betreft.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Citaat van: skyfox op februari 16, 2014, 11:41:37? En speel je nu met de 5 kanaals of ook nog met de extra 2 kanaals eindbak?

Als we het over dezelfde hebben: die staat bij mij tegenwoordig ;)

Edit. De 2 kanaals dan.

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op februari 16, 2014, 12:33:53
Als we het over dezelfde hebben: die staat bij mij tegenwoordig ;)
Ah, die vraag had ik overgeslagen. Ja, die staat nu bij Christiaan. :thumbs-up:

In mijn bescheiden HT zie ik toch geen meerwaarde voor 7.1. Een subwoofer zal de fronts op den duur wel kunnen ontlasten, daar zie ik dan meer heil in.

Miesepies

CiteerBas' Bios - Eerst geld groeien voor de plannen plannen.

Hmm, dat lijkt mij ook wel wat. Heb je nog tips om dit succesvol te kunnen doen ? ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Miesepies op februari 16, 2014, 13:42:29
Hmm, dat lijkt mij ook wel wat. Heb je nog tips om dit succesvol te kunnen doen ? ;)
Ik ben een spaarvarken aan het vet mesten. ;D

weust

Die de mest produceert om de geld boom te laten groeien? ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op februari 16, 2014, 14:33:01
Die de mest produceert om de geld boom te laten groeien? ;)
Nee, beetje vreemd ding. Er gaan bomen in... :unsure:

weust

Er gaan bomen in het varken?
Ik krijg hier echt heel rare ideeën bij...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 14:43:34
Nee, beetje vreemd ding. Er gaan bomen in... :unsure:

Moet jij niet eens stoppen met die paddo's? ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Grappenmakers! ;D Paddo's groeien hier ook niet, hoewel dat eerder zou kunnen dan een geldboom denk ik...

weust

Pinda13

" no loss of fine detail "

Bas Akkerman

:laugh: :laugh: :laugh:
Als je dat ziet heb je wel heeeel veel paddo's op.

weust

Bas Akkerman

Citaat van: weust op februari 28, 2014, 18:23:29
Neuh, gewoon een vage gedachtengang :)
Daar zijn wij het helemaal mee eens! Ik niet... Kop dicht!

LuPo

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 12:04:16
4 kanaals, één kanaal (rechtsachter) doet het niet. Volgens Garmt is het waarschijnlijk een losse luidsprekeringang van de Lexicon. Dat moet ik dus laten maken, de vraag is even wanneer. Bekabeling is iets voor later, dat heeft eigenlijk niet zoveel prioriteit.

Sowieso wil ik eigenlijk best wel de HT onder handen nemen. De kast aan de linkerkant eruit, een grotere tweezitter loungebank, een verduisterend rolgordijn en de muren aanpakken. Dat laatste met iets van een betonuiterlijk. De woonkamer heeft echter voorrang en daarom ook mijn wens tot een auto, dat maakt het winkelen naar een vloerkleed en gordijnen net wat makkelijker.

Ik heb zaterdag nog met een vloerkleed van 170 bij 230cm op de fiets gezeten. :D

Bas Akkerman

Citaat van: LuPo op maart 11, 2014, 11:15:11
Ik heb zaterdag nog met een vloerkleed van 170 bij 230cm op de fiets gezeten. :D
Goeie actie! Ik zal eens in je topic kijken voor het resultaat. Nou is een fiets en ik niet zo'n gelukkige combinatie. ;D

Bas Akkerman

Alweer een half jaar niet gepost. Toch geniet ik van de ruimte.
Alleen... Er zijn twee banden via de projector te zien. Een roze/paarse aan de bovenkant en blauw/gele aan de onderkant. Na een beetje googelen, ben ik bang dat dit geen al te best nieuws is...

garmtz

Ai... :-/  Waarschijnlijk een probleempje in het optische blok. Dat zal vervangen moeten worden, vrees ik.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op oktober 22, 2014, 20:50:02
Ai... :-/  Waarschijnlijk een probleempje in het optische blok. Dat zal vervangen moeten worden, vrees ik.
En wat kost dat denk je? :crazy:

garmtz

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op oktober 22, 2014, 21:21:34
Nog garantie?
Nee, dat verwacht ik niet. Het is een tweedehands model en ook nog uit de VS.

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 22, 2014, 21:23:57
Nee, dat verwacht ik niet. Het is een tweedehands model en ook nog uit de VS.

Zoals bij Epson gebruikelijk, dien je deze aan te melden bij Epson zelf (dit moet de consument doen, niet de winkelier). Volgens mij tel.nummer 020-7085099. Bjorn weet meer.