De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

Vorige topic - Volgende topic

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.
RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth  - Sennheiser HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - HD800s -Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - DT1990 Pro -  Amiron Home - Amiron Copper Wireless.

J o e p

De drie vraagtekens voor mij van het Audio gebeure:

a. Haalt Roon de geluidskwaliteit naar beneden?
b. Zijn alle USB digitale interlinks gelijk?
c. Kan een elektriciteitsfilter jouw muziek helemaal plat slaan?
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

Richi

Citaat van: J o e p op november 19, 2020, 14:26:44

a. Ja en nee. Het klinkt erg goed met Roon, maar er zijn (voor de Mac) beter (anders?) klinkende spelers.
b. Nee, zeker niet. Ik heb hier veel me geexperimenteerd en de betere Audioquest kabels hadden beslist mijn voorkeur.
c. Ja, maar dat hoeft zeker niet. Zelf heb ik goede ervaringen met de Audioquest Niagara reeks.

En nee, ik heb geen aandelen in Audioquest.  :P
WoonkamerApple TV 4K • Philips 55PUS8909 • Sonos Arc Ultra Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

vanzomereng

a. Haalt Roon de geluidskwaliteit naar beneden? weet ik niet, geen ervaring
   ik hoor geen verschil & wellicht velen met mij ook niet maar er zullen zeker honderden anderen, wel een verschil horen
   hoeveel antwoorden, meningen wel je horen Joep?
       - hangt v/d kwaliteit v/d elektriciteitsfilter af
       - hangt v/d aangesloten apparaten af
       - met name versterkers/eindversterkers kunnen mogelijk lijden onder een dergelijk filter en normaliter worden versterkers ongefilterd
         aangesloten en andere apparaten die weinig stroom verbruiken kunnen mogelijk, wel een verbetering geven
       - wat is de noodzaak v/e elektriciteitsfilter, c.q.  hoe vervuilt is het lichtnet?

Gewoon zelf uitproberen en vertrouwen op je eigen "gouden" oortjes  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Pjotr27

Mooie vragen,
a. Ik gebruik al een aantal jaar Roon en ik vind het nog steeds een fantastisch programma. Wellicht zijn er andere programma's die nog een paar procent beter klinken, maar dat weegt niet op tegen het gebruiksgemak, de beschikbare informatie en het voortdurend verbeteren door de Roon-community.
b. Een USB interlink kan heel veel uitmaken, net als trouwens de bron waar Roon op geïnstalleerd is. Ik speel met AudioQuest Diamond, zonder meer prachtig.
c. Over het algemeen vind ik een filter minder klinken. Maar soms ontkom je er niet aan. Hier in Indonesia heb ik een AudioQuest Niagra 1000.
Het is een kwestie van uitproberen. Hoe "vuil" is je stroom? Maar zonder filter is wel mijn voorkeur.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kingpin

a: Wat je zo leest is dat het prima werkt maar niet alles eruit haalt als het om geluidskwaliteit betreft.
Dat is ook mijn ervaring met bijvoorbeeld Twonky vs LMs vs Minimserver.

b: Nee, wbt geluidskwaliteit laat ik me niet over uit, oneindige discussie.

c: Kan, maar hoeft niet, ook niet bij eindversterkers. 
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

a: als het bit perfect is mag dit geen invloed hebben op de kwaliteit. Naar mijn mening is het verschil dat soms wordt opgemerkt te maken met de default settings waarbij sommige software niet bit perfect doorstuurd, zelfde als vergelijkingen maken op verschillende volume standen.
b: gelijk zijn ze niet, gaat dit verschil hoorbaar zijn zal meer afhangen van de toestellen waarop je het aansluit en dan denk ik dat goed ontworpen toestellen juist NIET gevoelig zijn voor de kabel

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J o e p

Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

addesmo

Die 8006 heb ik ook in tweede setje, maar is niet laatste woord hoor! Klinkt vrij hard vind ik en niet zo vloeiend. Zo zie je maar dat je niet blind op een merk af kan gaan omdat Marantz juist bekend was van vrij zacht dacht ik.

J o e p

Rob_Dingen

a. zeer weten dat ze een compromis nemen in geluidskwaliteit andere software players zijn beter.
b.Nee zeker niet duidelijk hoorbaar. bij een merk audioquest getest tussen verschillende kabels de Carbon is het meeste waar voor je geld.
c. Niet echt veel ervaring mee maar wel wat getest 20 jaar geleden toen bracht het niks, of niet hoorbaar of een verslechtering.

Rob

J o e p

Zoals jullie weten heb ik een zeer bescheiden setje. Ben dan ook geen audiofiel. Het geluid moet echt wel heel goed zijn maar er staan hier geen 6 of 7 dozen opgestapeld. Een bron, een versterken en twee boxen moeten het doen. Omdat de bron een streamer is ben ik afhankelijk van het abonnement op Qobuz, Spotify en een goed werkend internet.

Maar toch heb ik mij cd collectie behouden. Een ezel stoot zich niet 2 maal aan dezelfde steen. Heb nu nog spijt van het verkopen van mijn lp collectie meer dan 35 jaar geleden. Die cd's kan ik in geval van nood afspelen op de Sony 4k dvd speler. Die heeft ook een HDMI uitgang voor audio en mijn versterker heeft een hoop HDMI ingangen dus dat werkt geweldig. Voor het gemak heb ik de cd's geript en op een Samsung SSD gezet (zie boven). Het probleem is nu dat de Auralic laat weten dat hij ze kan vinden en afspelen en dat de afbeeldingen van de hoezen er automatisch zullen worden opgezet. Nu is dit helaas niet bij alle cd's het geval.
Weet iemand van jullie hoe ik de resterende afbeeldingen erop krijg? B.v.b. dank.

Rob46

Ik vermoed dat bepaalde album covers een te hoge resolutie hebben waardoor deze niet geplaatst kunnen worden?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G2.2][ Sonus Faber Minima Amator II ][ Marantz UD5007 ]

vanzomereng

Citaat van: J o e p op november 22, 2020, 11:53:32
Zoals jullie weten heb ik een zeer bescheiden setje.
Niet zo bescheiden Joep, je heb een zeer fraaie set, welke ook hier op dit forum toch wel ruim bovengemiddeld is te noemen  ::)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

Op de pc cover opzoeken en jpeg bij het album zetten onder de titels. De wav of flac files
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Tabcam

Heb je een muziektagger voor nodig. Op de PC gebruik ik momenteel TagScanner. Hiervoor geloof ik mp3tag maar weet niet eens meer waarom ik gewisseld ben :P. Bij rippen probeer ik de data ook al goed in te vullen, gaat meestal automatisch goed.

Op de Mac zou TuneUp dat ook automatisch moeten kunnen doen, maar heb dat nog niet geprobeerd.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

J o e p

Hebben jullie dat nu ook? Black friday de generale repetitie voor Kerst. Aan de Sint doen we niet.
Normaal gaan we cadeautjes kopen in Antwerpen omdat ik daar dicht bij woon. Maar nu zijn de winkels dicht. Dan maar op het web gaan shoppen in Nederland. Voor familie en vrienden wat gevonden met veel hulp van mijn echtgenote, maar het is niet leuk. Aan mezelf geef ik normaal altijd een Kerst cadeau, iets wat ik "graag" wil hebben. Naar de prijs kijk ik dan niet zo. Maar het zijn geen huizen of auto's hoor. Wel stereo setjes etc. Maar nu kan ik niets leuk vinden.
Normaal loop ik wel eens bij Alpha in de Antwerpen of Brasschaat binnen. Vrouwtje gaat al die kleren winkels binnen en dan hoef ik dus niet mee. https://www.alphahighend.be/nl/
Maar nu kunnen we dus niet in de winkel door de corona maatregel.
Ik weet trouwens niet wat ik zou willen hebben. Zou ook voor mij het HiFi gebeuren op z'n retour zijn?

WickedGame

Citaat van: J o e p op november 27, 2020, 15:07:50
Hebben jullie dat nu ook? Black friday de generale repetitie voor Kerst. Aan de Sint doen we niet.
Normaal gaan we cadeautjes kopen in Antwerpen omdat ik daar dicht bij woon. Maar nu zijn de winkels dicht. Dan maar op het web gaan shoppen in Nederland. Voor familie en vrienden wat gevonden met veel hulp van mijn echtgenote, maar het is niet leuk. Aan mezelf geef ik normaal altijd een Kerst cadeau, iets wat ik "graag" wil hebben. Naar de prijs kijk ik dan niet zo. Maar het zijn geen huizen of auto's hoor. Wel stereo setjes etc. Maar nu kan ik niets leuk vinden.
Normaal loop ik wel eens bij Alpha in de Antwerpen of Brasschaat binnen. Vrouwtje gaat al die kleren winkels binnen en dan hoef ik dus niet mee. https://www.alphahighend.be/nl/
Maar nu kunnen we dus niet in de winkel door de corona maatregel.
Ik weet trouwens niet wat ik zou willen hebben. Zou ook voor mij het HiFi gebeuren op z'n retour zijn?
M.a.w. Je bent tevreden met de set zoals het is wat ik wel kan begrijpen. Qua upgrades is er altijd genoeg te verzinnen, maar alles tegen een hogere prijs helaas. En dan is de vraag of de upgrade en het beetje beter opweegt tegenover de prijs die ervoor betaald dient te worden.

J o e p

Voor €300,- koop je een SONY UBP-X800M2. Een Blue-ray-speler-4K Ultra HD. In tijden van streamen is de cd een beetje een ondergeschoven kindje geworden.
En om nu weer een hoop geld uit te geven voor een cd-speler is niet echt meer van deze tijd. Een DVD-speler nog wel? Ik heb kasten vol CD's en DVD's. Zonde om weg te doen en dus tijd voor een compromis welke eigenlijk helemaal geen compromis is. Deze speler heeft twee HDMI uitgangen. Eén voor het video/audio gebeuren en één speciaal voor het audio gebeuren. Speelt geweldig video en audio, een aanrader en een mogelijke oplossing ook voor U.

Rob46

Ik heb deze Sony ook gehad Joep. Werkelijk een no brainer! Hele mooie audio en video kwaliteiten👍
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G2.2][ Sonus Faber Minima Amator II ][ Marantz UD5007 ]

J o e p

Soms zijn mensen gewoon tevreden en ruilen ze wat later in dan normaal.

WickedGame

Citaat van: J o e p op december  3, 2020, 12:58:32

Wat bedoel je hiermee?

Ik zie sowieso dat de markt wel wat lastiger is geworden, ondanks dat was ik mijn hele B&W 8xx series surroundset wel binnen een maand kwijt. Maar om iets terug te kopen moet je wel flink meer bijbetalen (tenzij 2e hands).

J o e p

Citaat van: WickedGame op december  3, 2020, 13:08:19
Wat bedoel je hiermee?

Ik zie sowieso dat de markt wel wat lastiger is geworden, ondanks dat was ik mijn hele B&W 8xx series surroundset wel binnen een maand kwijt. Maar om iets terug te kopen moet je wel flink meer bijbetalen (tenzij 2e hands).

Hier op het forum heb je mensen welke een week of 3 na aankoop van iets nieuws alweer de winkels afgaan op zoek naar iets "beters". Alleen hun portemonnee en vriendin houd ze tegen.

Je hebt ook mensen welke hier niet op het forum zitten die decennia met dezelfde spullen doen en wanneer ze dan iets nieuws kopen "money no object' is.
Kijk maar eens naar het plaatje.

En ja kwaliteit verkoopt wel, maar toch ook minder dan vroeger.

scrutinizer

Citaat van: J o e p op december  3, 2020, 12:58:32

Grappig die DM6 en Eye-candy Nautilus.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

WickedGame

Citaat van: J o e p op december  3, 2020, 13:47:38
Hier op het forum heb je mensen welke een week of 3 na aankoop van iets nieuws alweer de winkels afgaan op zoek naar iets "beters". Alleen hun portemonnee en vriendin houd ze tegen.

Je hebt ook mensen welke hier niet op het forum zitten die decennia met dezelfde spullen doen en wanneer ze dan iets nieuws kopen "money no object' is.
Kijk maar eens naar het plaatje.

En ja kwaliteit verkoopt wel, maar toch ook minder dan vroeger.

Het continu wisselen schaar ik meer onder "audiophilia nervosa", het altijd bezig zijn het technisch beter maken. Dan heb je een groep die iets moois nastreeft en uiteraard wel eens update, en volledig voor de muziek/weergave gaat maar daar best wat jaartjes over doet. We moeten ook rekening houden dat de bedragen ook steeds significant hoger worden met "upgrades". De aankoop van bijv. mijn 802D3 ging ook zeker niet over 1 nacht ijs. En was ook mede ingezet door verkoop van de gehele surround set.