De set van J o e p

Gestart door J o e p, januari 21, 2012, 17:13:19

Vorige topic - Volgende topic

J o e p

M.b.t. streamen heb ik de digitale uitgang van de Sonos connect aangesloten op de digitale ingang van de Accuphase cd speler.
Of dat nu zoveel toevoegt betwijfel ik eigenlijk. Misschien koop ik toch weer een 2de Sonos play 5.

M.b.t. de draaitafel moet ik eerst eens kijken naar een Accuphase phonobord. Niet echt goedkoop. Maar weer een extra doos erbij als phono-versterker wil ik ook niet.

Ben erg veel op vakantie geweest en zal nog wel de komende maanden op vakantie blijven gaan dus gaat het pas september worden voordat ik e.e.a. ga uitproberen. Maar wie weet het kan allemaal snel gaan als je tegen iets leuk aanloopt.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

Doubleoz

Op basis van uiterlijk had ik het persoonlijk bij de Marantz apparatuur gehouden. Maar je nieuwe apparatuur zal ook wel vast super klinken! Vanwaar die overstap?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

J o e p

Och na een tijdje gaat het altijd weer kriebelen. Iedere keer hoop je dat je nu een set voor de eeuwigheid hebt aangeschaft maar de praktijk is anders. Dus nu Accuphase en ja het is een stapje hoger dan Marantz. Heb inmiddels een phonobord gekocht en moet nu maar eens rustig de tijd nemen om te luisteren. Daar gaat het tenslotte om.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

J o e p

Na de squeezebox touch en de Bluesound de deur gewezen te hebben zit ik dus zonder tuner.
Wel nu het volgende gedaan. In mijn kpn drie in één abonnement zit ook radio via de t.v. Dus de digitale uitgang van de t.v. aangesloten op de digitale ingang van de cd speler. En ja hoor er komt best mooi geluid uit. Veel keuze in zenders heb ik niet maar BBC 3 zit er in ieder geval wel op. In eerste instantie aangenaam verrast door de kwaliteit.
Zou je op een smart t.v. zo ook Spotify kunnen beluisteren en bedienen?

J o e p

...

twani

Citaat van: J  o e p op maart 12, 2014, 18:57:43

Waarop ik weer antwoordde: (11 maart 2014).

Weet niet wanneer ik in Tilburg ben (probeer het te combineren met een familie bezoekje) maar kan toch iedere dag tijdens winkeluren bij jullie binnen lopen?
vr.gr Joep.

Niet heel netjes. Ik denk dat bóvenstaande alinea ervoor heeft gezorgd dat men niet zo'n zin had om op jou te wachten, er zit "iets vrijblijvends" ín het stukje tekst.

Desalniettemin weinig correct én bálen..... :nopompom:

J o e p

Citaat van: twani op maart 12, 2014, 19:28:20
Niet heel netjes. Ik denk dat bóvenstaande alinea ervoor heeft gezorgd dat men niet zo'n zin had om op jou te wachten, er zit "iets vrijblijvends" ín het stukje tekst.

Desalniettemin weinig correct én bálen..... :nopompom:

Men had toch ook gewoon antwoord kunnen geven? Ik heb tenslotte ook om een bevestiging gevraagd.
Daar is men niet specifiek op ingegaan maar wel een antwoord op gegeven alsof alles in kannen en kruiken was.
Ook een vergoeding voor de door mij tevergeefse gereden 100 km is niet aangeboden. Weinig chique.

Sailor Jan

Typische miscommunicatie dmv emailverkeer. Ik vind het nog niet zo gek, de mail van jou was erg vrijblijvend; je kon morgen komen maar ook over 3 maanden. Zo Interpreteer ik het tenminste.

Naming & shaming vind ik niet zo netjes.
Wees lief voor jezelf

J o e p

...

sultankat

Beste Joep,

Je vraagt om een bevestiging, maar een keiharde bevestiging van IEar zie ik nergens. Ik zou ze steviger vastgepind hebben, ook al begrijp ik dat je er redelijkerwijs op vertrouwde dat de Marantz gereserveerd zou worden. Ik denk inderdaad dat je slachtoffer bent van anderen die mooie toezeggingen doen maar uiteindelijk niet komen opdagen. Het is wat slordig van IEar om zo met kansen op verkoop (inclusief speakers!) om te gaan, maar daarmee is het nog geen onbetrouwbare zaak. Daar lijkt me meer voor nodig.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

J o e p

...

Sailor Jan

Citaat van: J  o e p op maart 12, 2014, 20:20:45
Snap jouw probleem dan ook niet. Naming and Shaming is hier wel terecht zodat eenieder gewaarschuwd is.
We hebben het hier wel over een gevestigde zaak. Niet een 3 jaar oude kleuter die iets op Marktplaats zet.

Ik snap jou probleem wel: de delicate communicatie per geschreven woord. Sultankat heeft dus ook gelijk.

Voor wat betreft de naam. Ik hoop dat het de moderatoren het eens zijn met mij.
Het bedrijf kan geen reply geven, dus heel erg netjes is het niet.
Wees lief voor jezelf

twani

Citaat van: Sailor Jan op maart 12, 2014, 20:15:44
Typische miscommunicatie dmv emailverkeer. Ik vind het nog niet zo gek, de mail van jou was erg vrijblijvend; je kon morgen komen maar ook over 3 maanden. Zo Interpreteer ik het tenminste.

Naming & shaming vind ik niet zo netjes.
Is ongeveer wat ik ook bedoelde, je kan het op meerdere manieren "oppikken" zeg maar....

J o e p

...

Dirk

Citaat van: J  o e p op maart 12, 2014, 21:21:34
Schrijf hier geen woord verkeerd, taalgebruik is niet beledigend, ook in de winkel niet en het mailverslag is één op één overgenomen.
vooral dat doe je dus nooit zonder medeweten (en akkoord) van de andere partij, imo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: J  o e p op maart 12, 2014, 21:21:34
Schrijf hier geen woord verkeerd, taalgebruik is niet beledigend, ook in de winkel niet en het mailverslag is één op één overgenomen. Het belang van de leden hier staat mij hoog in het vaandel. Had er ook 2 Kef boxen a €1000 het stuk bij willen aanschaffen. Hetgeen ze nu zijn misgelopen en dat in een bedroevende HiFi markt.

Maar goed mochten ze nog iets van zich laten horen dan laat ik het hier natuurlijk weten. Maar ik heb zo mijn twijfels.
Je komt nogal "gekrenkt" over. Bel ze gewoon eens op.

J o e p

...

J o e p

We zijn tot een wederzijds acceptabele oplossing gekomen.

twani

Citaat van: J  o e p op maart 13, 2014, 10:57:53
We zijn tot een wederzijds acceptabele oplossing gekomen.
Storm in een glas water dus?

Sailor Jan

Mooi dat je tevreden bent!

De volgende keer misschien wat concreter zijn met emailen en dan gebeuren deze dingen niet; jij blij en zij blij...

Wees lief voor jezelf

Perfectionist

Citaat van: J  o e p op maart 12, 2014, 21:38:21
...

Trouwens leeghalen van zoveel posts is NIET toegestaan volgens de forumregels. Hier staat ban for life op, maar wellicht is er onwetendheid zodat er nu alleen een waarschuwing volgt.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

J o e p

Citaat van: Perfectionist op maart 14, 2014, 00:33:59
Trouwens leeghalen van zoveel posts is NIET toegestaan volgens de forumregels. Hier staat ban for life op, maar wellicht is er onwetendheid zodat er nu alleen een waarschuwing volgt.

Klopt helemaal een waarschuwing ontvangen de vraag is alleen waarvoor.

Citaat van: Dynky op maart 12, 2014, 21:25:45
vooral dat doe je dus nooit zonder medeweten (en akkoord) van de andere partij, imo

Dacht dat het hier was fout gegaan en buiten de forum regels opereerde. Heb dus die posts weggehaald maar nu blijkt dat het het weghalen van de post moet zijn geweest.

John Wx

Blij dat mijn broer op tijd was vorig jaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Perfectionist

Citaat van: J  o e p op maart 14, 2014, 08:12:18
Klopt helemaal een waarschuwing ontvangen de vraag is alleen waarvoor.

Dacht dat het hier was fout gegaan en buiten de forum regels opereerde. Heb dus die posts weggehaald maar nu blijkt dat het het weghalen van de post moet zijn geweest.

Leeghalen van meerdere posts, zonder vooroverleg met een admin, is nlet toegestaan. Dit om de forumstructuur in stand te houden. Topics worden anders onleesbaar en niet meer te volgen.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

J o e p

O.K. we zijn inmiddels bijna 4 jaar later. Ik heb nu staan:

Marantz PM-11s3.
Marantz SA-11s3.
Bowers & Wilkins 804D2.
Sonos connect.

En een hele oude Philips 887 draaitafel.