Oplichting Marktplaats B&W boxen

Gestart door RienkJ, januari 21, 2012, 12:45:35

Vorige topic - Volgende topic

RienkJ

Hallo allemaal,

Graag waarschuw ik hier voor een oplichter op marktplaats. Afgelopen zaterdag stond er een set b&w 604s3 boxen op marktplaats voor 450 euro (in Den Helder).
Aangzien de verkoper de orginele dozen nog had en hij bereid was te verzenden heb ik dit laten doen. Alle gegevens die mij bekend zijn>

http://verkopers.marktplaats.nl/xxxxxxx

Xxxxxxxxxxxxxxxx

Rek nummer: xxxxxxxxxxx

Adres gegevens heb ik ook gekregen, maar deze zijn hoogstwaarschijnlijk vals. Daarom zet ik ze ook niet op internet want dit kan tot vervelende situaties leiden.

Ook heb ik de brongegevens van het email bericht nog beschikbaar. Alleen ik kan (windows live mail) het ip adres niet vinden, ik meende dat ik naar x-originating ip moest zoeken of iets dergelijks? Dus als er mensen zijn die mij daar nog even bij kunenn helepen, graag!

Ik heb contact gehad met xxxxxxxxx Het email contact was zeer goed en professioneel, om een indruk te geven>

We hebben nu 2 kleine luidsprekers met een subwoofer.
Dat zijn B&W CM 1 luidsprekers en klinken ook zeer mooi.
Ik zal het boekje en de schuimdoppen in een doos bijvoegen.
Het verzenden zal 1 werkdag duren maar ik zal meteen het track nummer door sturen zodat u kunt zien hoe laat de pakketten bij u zijn.
Alvast veel plezier met de luidsprekers en laat u weten als ze binnen zijn?

Mooi dat je de luidsprekers gekocht hebt en ik hoop dat je een liefhebber bent.
Ik heb altijd NAD gehad en daar ben ik dan ook zeer tevreden over geweest.
Ze hebben gespeeld op een nad stereo versterker van 2 keer 80 wat rms vermogen.
Nu hebben ze nooit hard gespeeld omdat we met de kids zitten die in bed liggen maar ze klinken zacht ook mooi zonder er moe van te worden.
Ik ben er altijd heel zuinig op geweest en weet zeker dat je er nog jaren van kunt genieten.
Als ik je een tip mag geven dan zou ik voor een versterker van Rotel gaan maar dat is wel diep in de buidel tasten.
Ik hoop dat je me een mailtje stuurt als je ze goed beluisterd hebt.

Dan komt het helemaal in orde.
Laat u dinsdag even weten als ze binnen zijn?
Ik verwacht dat u zeer zult opkijken van het geluid dat de luidsprekers geven.
Ik hou zelf veel van de muziek van Hans Zimmer en met B&W geeft dat werkelijk kippenvel.

Mijn 'hoop 'is dat er meer mensen contact hebben gehad met deze persoon.
Mocht dit bericht op de verkeerde plaats staan of het is in strijd met de forumreegels, mijn excuses!

RJ

mlam

Erg vervelend dit :(. Ik zou zeker hier http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl even een melding plaatsen, hier word je zeer goed geholpen..
Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP LX08 | NAD C162 Pre Amplifier | NAD 218THX Power Amplifier | NAD C521i | Popcorn Hour C-200 | Kef Reference 203.1 | Kef PSW 3000 | Nordost Blue Heaven | PS3 Slim 320GB

roland p

Citaat van: RienkJ op januari 21, 2012, 12:45:35Alleen ik kan (windows live mail) het ip adres niet vinden, ik meende dat ik naar x-originating ip moest zoeken of iets dergelijks? Dus als er mensen zijn die mij daar nog even bij kunenn helepen, graag!
Als je in hotmail een mail bekijkt, Zie je rechts van 'Beantwoorden' een icoontje met een pijltje. Als je daarop klikt kun je voor 'berichtbron weergeven' kiezen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Bart_M

Maar wat is er nu gebeurd? Niets ontvangen, of alleen een stoeptegel in een doos?
Wanneer heb je betaald? Als ik het zo lees, ben je pas een paar dagen verder.

RienkJ

Ik zal het ook op die site zetten!
Ik wilde het al op marktplaatsoplichting.nl zetten, maar er moet 10 dagen tussen betalilngen en melding zitten!
Maandag doe ik aangifte bij de politie.

RienkJ

Sorry dat ik even niet heb verteld wat er nu verder is gebeurd (wordt je na 10x weleens makkelijk in:))

Vandaag een week geleden heb ik de betaling verzonden. Maandag zou het op de post gaan, dus waarschijnlijk dinsdag inhuis. Helaas dinsdag niets en woensdag ook niks. Nog wel contact gehad met de verkoper en die vond het ook vreemd. Toen ik om een track&trace code ging vragen werd het emailcontact wat minder, en donderdag avond was het emailadres niet meer in gebruik! En heb zelfs geen stoeptegel ontvangen!

Hij had nog het gore lef om mij donderdag een email te sturen>

Hoe bevalt de luidsprekerset Rienk ?
Ik hoop dat je geen problemen met de buren gaat krijgen:)

Ip adres zou ik zo even naar kijken!

Arnold1974

Wat heb je betaald als ik vragen mag? was het een markt conforme prijs of 'too goog to be true'?

Edit... ik zie het 450 euro... dat had een koopje kunnen zijn idd. Had persoonlijk zelf dit soort dingen altijd opgehaald, met name om beschadigingen etc te bekijken.

Ik hoop dat je je geld op de 1 of andere manier terug krijgt.

roland p

Ik heb ook een soortgelijke casus. Ik hoop dat ip-adres + bankrekeningnummer + emailcontact genoeg is om m'n geld terug te krijgen...
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

mlam

Dat is dus helaas niet het geval, de politie wil pas "iets" gaan doen bij een x aantal meldingen..en de bank van de oplichter doet in de meeste gevallen ook helemaal niets.
Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP LX08 | NAD C162 Pre Amplifier | NAD 218THX Power Amplifier | NAD C521i | Popcorn Hour C-200 | Kef Reference 203.1 | Kef PSW 3000 | Nordost Blue Heaven | PS3 Slim 320GB

alexander2

dat mensen hier nog in stinken ik begrijp dat echt niet. :-X

Thesqualer

Je kan je geld toch gewoon terug laten boeken. Dit kan je zelf online regelen en duurt hoogstens een paar werkdagen. Dit lijkt mij een geldige reden om een terugboeking te doen.

In ieder geval goed vervelend en sterkte om dit op te lossen
Huiskamer:
Mcintosh MA5200 | Marantz SR7015 | Quadral Platinum M5, M1Base | B&W ASW750 | Qed Silver Anniversary XT | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI

CineSmurf

Nee hoor. Kansloos is dat. Als de naam/nummer combinatie (dit is een oud postbanknummer) klopt, krijg je het nooit meer terug.
Het enige wat de bank kan doen is namens jou een briefje sturen naar de persoon (het adres krijg je zelf niet) met het verzoek het bedrag terug te storten.

Overigens zou dit wel z'n echte naam moeten zijn, anders is deze persoon in staat geweest onder een andere naam een rekening te openen. Heb je geen telefoonnummer?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RienkJ

Laatst stond er nog een set 604s3' op, voor 450 euro. Het is inderdaad niet duur maar ook niet spotgoedkoop.

Geld kun je inderdaad niet zo even teruglaten boeken, en heb ook geen illusies dat ik het terugkrijg. Ik heb geen telefoonnummer:S

Maar hoezo kun je het geld van een oud postbanknummer niet terugkrijgen?

RJ

edgnoj

Citaat van: alexander2 op januari 21, 2012, 13:34:57
dat mensen hier nog in stinken ik begrijp dat echt niet. :-X

Is niet vreemd, want het gaat gewoon 99 op de 100 keer goed.
Wel zou ik persoonlijk voorzichtiger zijn met zulke grote bedragen, maar je, daar koopt de ts niets meer voor.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Hanky Panky

1 tip: maak een printscreen van de ad want hij is inmiddels verwijderd.

Daarnaast snap ik niet dat het forumteam zomaar toelaat dat mensen met naam en toenaam vermeld mogen worden op dit forum. Wel eens gehoord van smaadschrift ?
Dankzij het internet en google sta je de rest van je leven 'genoteerd' als oplichter, fijn als je later gaat solliciteren oid.

Zonder de TS geweld aan te willen doen of zijn verhaal in twijfel te trekken: maar die is ook relatief nieuw hier.
Een verwijzing naar een 'opgelicht' site oid zou ik durven plaatsen maar hier zet ik mijn vraagtekens wel bij.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

CineSmurf

Citaat van: RienkJ op januari 21, 2012, 13:53:26
Laatst stond er nog een set 604s3' op, voor 450 euro. Het is inderdaad niet duur maar ook niet spotgoedkoop.

Geld kun je inderdaad niet zo even teruglaten boeken, en heb ook geen illusies dat ik het terugkrijg. Ik heb geen telefoonnummer:S

Maar hoezo kun je het geld van een oud postbanknummer niet terugkrijgen?

RJ

Met de bank zal het ook wel zo zijn, maar hier heb ik ervaring mee. Was echt een lullig verhaal: de verloskundige had de rekening gestuurd met een verkeerd rekeningnummer erop (1000 euro). Ik heb dat met online bankieren overgemaakt en toen er een andere naam kwam op OK gedrukt (zorginstellingen gebruiken wel vaker bureaus met vreemde namen die niets me de zorginstelling te maken hebben). Ik kon dus op geen manier dat geld meer over laten boeken naar het goede nummer. Door het electronisch bankieren was ik volgens hen akkoord gegaan met de combi naam/rekeningnummer en dan is er niets meer aan te doen. Ik heb toen nog geprobeerd te bellen. Maar er viel niet met die mensen te praten. Heel zuur verhaal toen, met name voor de verloskundige die een hoop werk had gedaan.

En inderdaad @alexander2: meestal gaat het goed. En ik leef persoonlijk lekkerder als ik mensen vertrouw en af en toe gaat het mis, dan als je de hele tijd iedereen aan het wantrouwen bent.
Wat overigens niet wegneemt dat dit soort lui aan de grootste schandpaal genageld mogen worden.

Ik vind het nog steeds jammer dat Marktplaats niet wat systemen heeft (met verkoopfeedback bijvoorbeeld) die wat meer zekerheid bieden.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexander2

Begrijp mij niet verkeerd ik bedoel niet eigen schuld... maar dit soort dingen ga je toch eerst beluisteren of op zijn minst bekijken of er schade is?

CineSmurf

Heeft ie 't niet gewoon met DHL verstuurd? Die doen er vaak een week over. En als je het inlevert terplekke krijg je een vodje met een t&t nummer, waarvan ik me kan voorstellen dat ie 'm kwijt is geraakt. Probleem is nu voor jou vooral communicatie, maar je weet nog niet zeker of het oplichting is.

Ik heb een keer twee weken op iets moeten wachten. Bleek dat de verkoper het aan z'n secretaresse had gegeven met de vraag 't te versturen en was zelf op vakantie gegaan. Secretaresse vergeten en twee weken later kreeg ik 't keurig opgestuurd met een excuusbriefje erbij.

Hoe lang was de gebruiker actief op marktplaats? Heb je 't rekeningnummer al gecheckt bij opgelicht?

Ben het met Hanky Panky gedeeltelijk eens: zolang er nog twijfel is, kan dit vervelende consequenties hebben. Als je echt zeker bent van je zaak: nail the bastard!

alexander2

Citaat van: Hanky Panky op januari 21, 2012, 13:58:47
1 tip: maak een printscreen van de ad want hij is inmiddels verwijderd.

Daarnaast snap ik niet dat het forumteam zomaar toelaat dat mensen met naam en toenaam vermeld mogen worden op dit forum. Wel eens gehoord van smaadschrift ?
Dankzij het internet en google sta je de rest van je leven 'genoteerd' als oplichter, fijn als je later gaat solliciteren oid.

Zonder de TS geweld aan te willen doen of zijn verhaal in twijfel te trekken: maar die is ook relatief nieuw hier.
Een verwijzing naar een 'opgelicht' site oid zou ik durven plaatsen maar hier zet ik mijn vraagtekens wel bij.

De rest van leven genoteerd staan als oplichter.................Ach Zalm heeft ook weer een baantje gekregen. :D
Maar je hebt wel gelijk ik dacht dat dit niet mocht.

Hanky Panky

Citaat van: alexander2 op januari 21, 2012, 14:23:25
De rest van leven genoteerd staan als oplichter.................Ach Zalm heeft ook weer een baantje gekregen. :D
Maar je hebt wel gelijk ik dacht dat dit niet mocht.

:D Ja laat Ome Gerrit maar schuiven ..

Vandaar mijn tip op een printscreen vd advertentie te maken, dat is niet google-baar en kan weinig schade aanrichten in de toekomst + dat je als forumbeheerder weinig te vrezen hebt.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Perfectionist

Prive gegevens verwijderd. Is hier niet toegestaan, wij kunnen namelijk nooit controleren of iets klopt en met wat voor reden dat hier wordt vermeld.

Perfectionist
Admin
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Bart_M

Wel opvallend dat hij zelf liever heeft dat je het op komt halen...
Intentie van oplichting lijkt afwezig.

Zymotic

Citaat van: Bart_M op januari 21, 2012, 15:58:03
Wel opvallend dat hij zelf liever heeft dat je het op komt halen...
Intentie van oplichting lijkt afwezig.

Ja precies. Wie weet is er wat anders aan de hand...

rednax1

Zoiets past niet in een envelop, dus track/trace moet er 99,9 % zijn. Wat mij betreft een teken aan de wand als verkoper track/trace niet eens kan/wil overleggen.

Als verder contact niet mogelijk is inderdaad een topic starten op www.opgelichtopinternet.nl, vervolgens het stappenplan volgen en hopen dat dat iets oplevert.
Naim Supernait 3 | Classé Audio CDP-10 | Naim ND5 XS2 | Cambridge Audio CXU | PMC Twenty5.24 | Panasonic TX-48LZW984

| W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 |

RienkJ

Stel dat hij er had neergezet 'alleen verzenden', was er dan ooit iemand geweest die ze had gekocht?
Bij oplichting ziet het plaatje er altijd prima uit.

Ik snap dat jullie nog enige twijfels hebben. Deze heb ik niet meer.
Een onderwerp starten op het marktplaatsoplichting forum kan ik pas dinsdag doen (moet 10 dagen tussen zitten)

RJ