Glasvezel conceps ict en 2 tv-decoders

Gestart door Martinwill, januari 20, 2012, 09:10:51

Vorige topic - Volgende topic

Martinwill

Vraagje van een familielid: Diegene heeft op dit moment glasvezel aansluiting van conceps ict. Hij wil graag 2 decoders plaatsen, 1 in de woonkamer en 1 boven zodat op beide tv's afzondelijk gekeken kan worden. Wat ik begrepen heb komt het signaal nu binnen in bepaalde kast die weer een uitgang heeft naar de tv-decoder. Hij heeft geprobeerd de kabel tussen de hooftkast en de decoder te splitsen en zo dus 2 tv-decoders aan te sturen. Op zich ging dit goed alleen alle hd zenders kan hij niet meer ontvangen en geven zwart beeld. De verdeling die hij heeft gemaakt is middels een utp-hub die aangesloten is op het lichtnet. Iemand een idee?

jaco

hub ?

Dat is of 10 mbps shared, of 100mbps shared. Tegenwoordig gaat alles met switches..

blue-eyes

Ik ken die constructie niet, bij KPN glasvezel kan je elk netwerkpoort gebruiken in je huis, mits deze op de primaire kast van KPN is aangesloten (experiabox). Dit is tevens de router, firewall, etc.

En zoals Jaco zegt, een switch gebruiken, geen HUB. Een switch zou je kunnen vertalen als een HUB met enige intelligentie.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Martinwill

Even nagevraagd voor de duidelijkheid en hij maakt wel gebruik van een switch direct achter de hoofdkast, mijn fout. Iemand nog een idee over hoe dit op te lossen? Diegene heeft ook al uitvoerig contact gehad met concepts ict maar het antwoord wat hij kreeg was: dit ondersteunen wij niet, maar het is wel mogelijk tot 3 decoders  ???

EJ

Het zou zo moeten werken:

enexis (iptv uitgang) ---- switch ------- decoder1--tv1
                                        |
                                         ---------- decoder2--tv2

Let op dat je de juiste kabels gebruikt (of een slimmere switch die cross- en gewone kabels snapt).
Je kunt de switch NIET combineren met de internet verbinding TENZIJ het een smart switch is met ondersteuning voor vlan's.

Hanky Panky

Citaat van: EJ op januari 23, 2012, 11:43:05
Het zou zo moeten werken:

enexis (iptv uitgang) ---- switch ------- decoder1--tv1
                                        |
                                         ---------- decoder2--tv2

Let op dat je de juiste kabels gebruikt (of een slimmere switch die cross- en gewone kabels snapt).
Je kunt de switch NIET combineren met de internet verbinding TENZIJ het een smart switch is met ondersteuning voor vlan's.

Echt niet?

Ik kreeg dit weekend een briefje in de bus dat onze wijk glazzzzvezel krijgt (Reggefiber) en ik heb al door de hele woning 1 GB bekabeling maar ik moet nu naar de TV dus een nieuwe trekken ivm een tweede 'exclusieve' netwerk ?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

EJ

Echt niet. Koop een smart switch met vlan ondersteuning, ongeveer 100 euro. D-link heeft daarvoor prima switches (werken, geprobeerd), heb hier ook een tp-link, en die wil niet.

Het gaat niet met een domme switch omdat je 2 internet gateways (met 2 verschillende dhcp servers, 2 verschillende dns servers, 2 volstrekt verschillende ranges) hebt, en je de kans loopt dat je decoders hun ip adres krijgen vanuit de internet kant. Dan zitten ze niet meer op het vlan van de iptv. Omgekeerd zal niet zo gauw gebeuren omdat het iptv vlan restricted op mac adres is. (hint, hint)

Het hangt af van waar je precies wordt aangesloten (WGA of WGDO gebied) of je een truukje kunt gebruiken om de iptv ook op je lan beschikbaar te stellen. Hier werkt(e, heb het weer uitgezet vanwege diezelfde tplink switch) dat prima.

Hanky Panky

Hmmm 100 piek is wel duur. Ik heb nu (of dan als mijn sattuner weg kan) een lege buis van de meterkast die achter de TV uitkomt en dito naar de slaapkamer.

Dat is goedkoper (kabelrol op zolder) dan een dure switch maar wel heel goed om te weten dat je óf een dubbel netwerk óf een dikke switch moet hebben (of die draadloze ellende die ze erbij leveren)

EJ

Concepts doet niet mee aan de onzin van draadloos vziw.

Voor jou in ieder geval een goede oplossing. Je hebt nog wel een switch nodig, maar dat had je vast al wel begrepen. ;)

Hanky Panky

Citaat van: EJ op januari 23, 2012, 18:10:21
Concepts doet niet mee aan de onzin van draadloos vziw.

Voor jou in ieder geval een goede oplossing. Je hebt nog wel een switch nodig, maar dat had je vast al wel begrepen. ;)

wa is da zo een zwits ?  :D

Lukt vast wel, ik gebruik al jaren alleen nog maar kwaliteitsspullen van o.a. HP ( :D) en daarvoor het overgenomen 3Com en kabel op rol van Avaya.