kwaliteit homevideo's op groot beeld

Gestart door rbs, november 20, 2003, 15:39:20

Vorige topic - Volgende topic

rbs

Ik heb pinnacle studio dv 8 en wil mijn digitale home video's bewerken en digitaal bewaren op cd of dvd.
Ik merk echter dat de kwaliteit van vcd en svcd zeer te wensen over laat (onscherp beeld) als ik deze op mijn projectiescherm van 2m34 breed x 1m32 hoog.

1. Zal dit verbeteren indien ik de filmpjes op dvd zal branden?
2. Indien ja is dit op een of andere manier te quantificeren (# pixels, x keer beter etc.)?
3. Is er nog een kwalitatief beeld verschil bij dvd- en/of dvd+?

4. Ik merk tevens dat mijn 1 GHZ, 256 MB pc erg veel moeite heeft (het duurt 8 uur om een svcd van 20 minuten te berekenen en te branden. Ik wil eventueel mijn pc upgraden of een nieuwe pc aanschaffen, indien ik zeker weet dat bijv. bij 3 GHZ en 1024 MB deze problemen 100% opgelost zijn, of dat de pc ook dan nog moeite met het berekenen en branden blijft houden?

P.S. Moraal van dit verhaal: ik heb er best iets voorover, als ik zeker weet dat de gebruiksvriendelijkheid (=snelheid) van de soft-, hardware en de kwaliteit perfect zijn (vergelijkbaar met superbit!) !

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je met DV schiet dan kan de kwaliteit beter zijn dan DVD, brand je het daarna op DVD op de juiste manier dan krijg je een fantastische transfer die haar en haar scherp is.

Het rekenen naar MPEG2 kan inderdaad erg lang duren, begin met je geheugen naar 1 GB te verhogen dat scheelt al heel veel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

rbs

"brand je het daarna op DVD op de juiste manier "

Heb je nog specifieke tips hieromtrent: wat je wel moet doen, en wat zeker niet!

J.A.F._Doorhof

Denk vooral aan het gebruik van een goede MPEG-2 decoder, ik gebruik Lygos die is echt fantastisch, de standaard decoders van bv MyDVD zijn verschrikkelijk.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rbs

ik gebruik pinnacle studio dv 8.8, maar ik neem aan dat dit niet Lygos is.
Ken je de kwaliteit van Pinnacle.

Die mpeg2 compressie wordt gebruikt neem ik aan wanneer je de uiteindelijke film die bewerkt is (muziek toegevoegd, geknipt etc.) gaat branden, toch?

J.A.F._Doorhof

Pinnacle is redelijk.
Ik gebruik zelf Premiere met Lygos.

Maar de resultaten van Studio 8 is ook goed.

MvrGr.
Frank
Custom installer