Technics SL 1210 MKII of Technics SL 1200 MK5

Gestart door Shorkan, januari 10, 2012, 20:21:19

Vorige topic - Volgende topic

Shorkan

Ik kan of een Technics SL 1210 MKII in nagenoeg perfecte staat 2e hand kopen voor 450 euro of een Technics SL 1200 MK5 ook in prima voor 475 euro.

Heb wel een paar verschillen gevonden op Internet. Maar hoor graag van jullie of het de 25 euro extra waard is om een MK5 te nemen.

De verschillen:

- MK5: Geen klik aan de pitch bij 0%
- MK5: Mogelijkheid tot Quartz Lock (snap zelf niet 100% wat dit is..)
- MK5: Aan/Uit knop lichtjes anders, om per-ongeluk uitzetten tegen te gaan
- MK5: Het pop-up lichtje is een witte LED die langer zou moeten meegaan
- MK5: Je krijgt een slipmat ipv rubber ding
- MK5: Toevoeging van 0.6g anti skating (0.3g bij de SL1210MK2)
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

Shorkan

Niemand?

Misschien nog de moeite van het vermelden, de MKII komt bij een speciaalzaak vandaan (met 1 maand garantie) de MK5 via marktplaats.
Anthem MRX 510 Oppo BDP 93 (Multiregio) Humax 5200C Logitech Squeezebox Touch Popcorn Hour C200 Technics SL-1200 MKII Usher CP 6311 / Usher S525 / Usher S520 / Klipsch SW-311 Panasonic TX-P42VT30 (ISF)

chansig

Hier heb je er 2 voor de prijs van 500..Alleen dan wel een minderwaardige MKII. (al vraag ik me af of je het verschil gaat horen)

http://link.marktplaats.nl/519465034

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

TornadoGo

Ik heb met beide type tafels uren-en-uren gedraaid en heb geen specifieke voorkeur.

Quarz lock is een knopje waarmee je feitelijk je pitch control uitschakelt. Met die knop ingedrukt is de snelheid dus altijd exact 33/45 toeren (afhankelijk van je keuze).

Als je de tafel gaat gebruiken om te mixen adviseer ik absoluut een slipmat. Als je hem gaat gebruiken om alleen vinyl te luisteren adviseer ik de rubber mat. Standaard worden ze altijd met een rubber mat geleverd.

Ik heb altijd geleerd dat je bij iedere gram gewicht op je naald 0,1g op je anti-skating zet. Dus ook hier de vraag wat je gaat doen: Voor DJ werk met zwaar scratchen e.d. kun je profijt hebben van het extra gewicht op anti-skating omdat je veel gewicht op je naald wilt zetten zodat hij met de drukke bewegingen netjes in de groef blijft (slijt dan ook als een gek natuurlijk). Ga je dat niet doen is deze optie m.i. totaal overbodig.

De extra opties op de MK5 zijn m.i. te verwaarlozen, ook als je hem als DJ gaat gebruiken. DJ's hebben 30+ jaar zonder de opties op de MK5 gekund dus zo nodig zijn ze niet.. Verder kan er met intensief gebruik speling op de toonarm komen, daarom zou ik adviseren om bij de speciaalzaak te kopen en specifiek vragen of de arm speling-vrij is of gemaakt kan worden.

Succes!
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Shorkan

Bedankt beide!

Dan word het de 1210 MKII, waarschijnlijk via de link van Hans :-)