Welke draaitafel heb jij?

Gestart door Joris1971, januari 9, 2012, 21:49:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alco

Citaatik heb de Garrard 301 gekocht als NOS (met bijbehorende originele doos). En heb deze gecombineerd met een Loricraft plint, Rega RB1000 en Dynavector Karat.
Errrug fraai hoor. :) Ook mede door die mooie, lichthouten behuizing en dat rode leer (oid ?)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Groovy

Schitterend die 301.
Loricraft maakt mooie plinten.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Groovy

#177
Hij is binnen ;D
Emt 930 st.



Uploaded with ImageShack.us
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

chansig

Kicke....en hoe klinkt ie ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Groovy

Word geleverd zonder element ::)
Het Emt element wat op de Garrard zit gaat Jerry overzetten.
Dus ik kan er alleen maar naar kijken :laugh:
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

bezoeker

Ook mijn mooie speeltje hier ff showen  8)
Ik heb een Thorens TD160mk2 met een Benz element. Ik heb er een andere plint om heen geknutseld. Niet om klankmatige redenen. Maar meer voor de looks.
Ik ben erg tevreden over mijn draaitafel en wil eigenlijk geen andere. Met deze plint heb ik naar mijn smaak de draaitafel wat een moderner jasje gegeven.


Alco

#181
Errrug fraai, Dennuz! :smile:

Zo'n nieuwe plint maakt een dag/nacht verschil vind ik. De standaard plinten van de meeste Thorens modellen doen wat goedkoop aan.

Gebruik je nu ook iets om het stof te weren ?  (aangezien de (lelijke) standaard kap nu niet meer past, neem ik aan)  
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

bezoeker

@alco
Thanks! Ik gebruik voor het weren van stof nog steeds de originele stofkap. Alleen die heb ik er los op staan. Dus zonder de scharnieren. Als ik dan ploaties draai haal ik de gehele kap er af. Tevens is dan mijn element dan ook goed beschermd (kleine kinderen ;) )

bezoeker

Citaat van: Jumping Jack op januari  9, 2012, 22:06:21
My precious  :wub:


VPI scout II met een Audio Technica OC9 mkIII element

Prachtig!

Jumping Jack

Dank u. Jouw thorens mag er ook wezen, zeker met zo'n mooie plint, staat hem / haar goed!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Citaat van: Groovy op januari 18, 2012, 13:49:05
Dat heeft met voorkeuren te maken.
Ik zou eerder zeggen dat ze niet onderdoen voor moderne draaitafels.
Dan moeten die oudjes wel in top conditie zijn.
Ik vind ook dat er zeker hele mooie nieuwe draaitafels gemaakt worden.
Maar ik houd van oude meuk ;)

Een in goede staat vekerende Gerrard 301 is ook niet goedkoop. Ik zie ze voor €1500+ te koop staan zonder arm. Kijk maar eens op audio-markt.de.

Groovy

Dat klopt.
Maar daar moet je niet kopen als je er elders aan kunt komen.
Zo ook niet op Ebay.
Daar vragen ze louter topprijzen.
Ik heb voor de mijne e800 betaald en het ding is in nieuwstaat zowel optisch als technisch.
Ook zonder plint en toonarm.
Ik heb de 3012 sme gekocht voor e400 en de plint voor e150,totaal e1350.
Op ebay vragen ze voor dezelfde combinatie e2000.
Nu heb ik een volledig gereviseerde Emt 930 gekocht van Jaap Pees ver onder de prijs die men op ebay of de door jouw aangehaalde site gevraagd word.
Nog altijd veel geld maar ik weet dat ik hem altijd voor hetzelfde bedrag weer kan verkopen.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Joris1971

#187
VPI CLASSIC  :wub:

Jumping Jack

Mooi Joris! Was het het wachten waard?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971


Alex Groningen

Wat een prachtige draaitafel, Joris. Mocht die ooit weer in de verkoop gaan, dan hoor ik dat graag van je. ;)

Rock Solid

Citaat van: Mordante op maart 14, 2012, 08:59:48
Een in goede staat vekerende Gerrard 301 is ook niet goedkoop. Ik zie ze voor €1500+ te koop staan zonder arm. Kijk maar eens op audio-markt.de.

Ik had een 301 zo'n 5 jaar geleden via Ebay gekocht en naar Loricraft laten sturen om te laten opknappen (www.garrard501.com). Maar deze 301 bleek in een hele slechte staat te zijn. Ondertussen kwam ik een ongebruikte 301 in doos tegen met een Decca arm op Ebay; deze heb ik toen voor zo'n Euro 600 gekocht. De slechte 301 heb ik bij Loricraft ingeruild op een van hun plinten. Deze plint was niet goedkoop. 2 jaar geleden heb ik de Decca arm nog voor ruim Euro 100 verkocht. Dus je moet het ook wel een beetje treffen op Ebay.

De Garrard 301 en 401 (en volgens mij de Thorens TD124 ook) zijn ook heel erg geliefd in het verre Oosten. Het overbrengen van de drive (PRaT) van de muziek is het sterke punt van deze draaitafels (ze blinken niet uit op het gebied van fijndynamiek, etc): je hebt een heel hoog 'enthousiasme' factor.

franks

Ben onlangs besmet met het vinylvirus en heb nu een paar Thorens td160 en 146 opgeknapt en voorzien van nieuwe plint,nieuwe interlinks,versteviging van subchassis, demping van subchassis, demping van plint met loodbitumen, ondersteuning van chassis op alle mogelijke plaatsen en uiteraard alles gesmeerd en afgesteld.





de bovenste drie heb ik verkocht maar de onderste houd ik zelf, het is een TD160S MK V

gr Frank

AbZ


Worstebrood

Ik heb nu een Pro-ject debut III phono/usb met een Ortofon OM-pro element en een Nightclub MKII elliptische naald.

Ook heb ik nog een oudje van Akai (AP-A2) met een Ortofon OMP-10 element (standaard naald)

Maar ik heb altijd nog sinds 1984 (toen voor mij nog onbetaalbaar) de Technics SL-QL15 of uit 1990 de SL-L3 in mij achterhoofd. Nooit in het echt gezien, en volgens mij vrij zeldzaam.
Mocht ik deze nog tegen komen dan koop ik hem!  :D (tegen een redelijke prijs) Ik weet niet hoe goed ze zijn, maar ze spreken tot mijn verbeelding...
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVC A11xv, Draaitafel: Pro-ject Debut III, Sony PS-FL99, CD: Denon DVD-2930, DCD-1290, Oppo BDP-93, LD: Pioneer DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, DTR-2000, Yamaha KX-800+, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

knubbe

Heb ook een Pro-ject debut III in het matzwart besteld.
1e ervaringen met Vinyl dus ben benieuwd, hoop het midden volgende week te ontvangen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

surftomichel

ik heb een witte pro ject debut III esprit.

Robiwan

Ik heb een 2e draaitafel aangeschaft. Een Rega P7 met RB700 arm, psu voeding en Nagaoka MP100 element (mm). Dit element zal ik t.z.t. vervangen. Prachtig ontwerp.

 :inlove: :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Cyreg

Mooie en goede Rega draaitafel  ;) met Michell TecnoWeight!

Dat MP100 = MI element zal je nog erg meevallen, vooral qua klankbalans.
Misschien ietsjes te weinig detail > dan even JP-110 (eliptische naaldje) kopen  :bigsmile:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op april 23, 2012, 22:30:00
Mooie en goede Rega draaitafel  ;) met Michell TecnoWeight!

Dat MP100 = MI element zal je nog erg meevallen, vooral qua klankbalans.
Misschien ietsjes te weinig detail > dan even JP-110 (eliptische naaldje) kopen  :bigsmile:

op basis van de Resonance frequency van ca. 15 hz zou de mp100 eigenlijk niet goed passen in de rb700 arm. De optimale RF ligt tussen de 8 en 12 hz. Maar wellicht valt het klankmatig allemaal heel erg mee.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2