Vinyl - Alles over problemen

Gestart door Joris1971, januari 9, 2012, 20:47:07

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: Broem op december 12, 2014, 17:59:53
Daar heb ik absoluut geen kaas van gegeten en heb er de spullen ook niet voor. Als het vorige element goed heeft gespeeld en ik verder niet aan de bedrading heb gezeten moet dat kloppen. Het nieuwe element aansluiten is een fluitje van een cent (duidelijke kleur indicatie) Blijft jammer dat ik geen ander element meer heb om dat te checken. Dan kon ik eea uitsluiten. Ik stop er mee en kan niet anders als afwachten. Heb nog wel een telefoontje naar de NL importeur gewaagd, antwoord was duidelijk en begrijpelijk...niet hun probleem. Bedankt voor de tips. Ik laat tot nog wel weten wat het probleem was.
Welke omgeving woont je huis?.....Ik denk wel dat ik je het weekend door kan helpen.
Of ...iig uitsluitsel kan geven.
Ik heb nog wel wat liggen aan analoog  :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Ik wou dat ze mij, van tijd tot tijd, een voorstel als dit deden. :nowink:

:angel:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Broem

Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Deleted Member 2

:thumbs-up:
Citaat van: scrutinizer op december 12, 2014, 18:04:15
Welke omgeving woont je huis?.....Ik denk wel dat ik je het weekend door kan helpen.
Of ...iig uitsluitsel kan geven.
Ik heb nog wel wat liggen aan analoog  :)

:thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op december 12, 2014, 18:25:35
:thumbs-up:
:thumbs-up: :thumbs-up: :thumbs-up:

In onze hobby is dit zwaar "klote"te noemen.....Enthousiast worden...tot aankoop over gaan.... verwachtingen en dan zo'n dooddoener.....

Maar 150 km is een beetje jouker, Henk.... :)
Geen analoog liefhebbers in regio brabant die Marc even een hart onder de riem steken? ::)

Cyreg

Jammer en beetje risico van zo'n "aankoop op afstand" in het buitenland, maar.....

.........je hebt die ADL GT 40  dus nooit eerder gebruikt zoals je het nu doet??
nl.... analoog-in op de line input (met keuzeschakelaar op MC) en analoog-uit vd line output??
Betekent dat ook dat de "eigen volumeknop" daarbij dan is uitgeschakeld? of....toch niet?

Als ik het goed heb gelezen op het net, dan zijn alle ingangsimpedanties ~ 20-50 kOhm  :unsure:

...dus....al geprobeerd ....heel voorzichtig :exclamation:....om het MM standje te proberen of zelfs de line stand??
Komt er dan wel wat signaal door en wat leven in de speakers??

Succes verder..
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Broem

Citaat van: Cyreg op december 12, 2014, 19:35:46
Jammer en beetje risico van zo'n "aankoop op afstand" in het buitenland, maar.....

.........je hebt die ADL GT 40  dus nooit eerder gebruikt zoals je het nu doet??
nl.... analoog-in op de line input (met keuzeschakelaar op MC) en analoog-uit vd line output??
Betekent dat ook dat de "eigen volumeknop" daarbij dan is uitgeschakeld? of....toch niet?

Als ik het goed heb gelezen op het net, dan zijn alle ingangsimpedanties ~ 20-50 kOhm  :unsure:

...dus....al geprobeerd ....heel voorzichtig :exclamation:....om het MM standje te proberen of zelfs de line stand??
Komt er dan wel wat signaal door en wat leven in de speakers??

Succes verder..

Alles check. Ik heb de ADL GT 40 al vaker gebruikt met mijn vorige draaitafel om vinyl te rippen. Dus die heeft het met een MC element altijd prima gedaan. Nogmaals kan met niet voorstellen dat het daar aan ligt. Voor de rest staan alle instellingen en aansluitingen goed. Blijft een mysterie.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Siddartha

Heb je dag oude element niet meer om eens mee testen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Broem

Citaat van: Siddartha op december 13, 2014, 00:33:24
Heb je dag oude element niet meer om eens mee testen?

Nee, alles verkocht. Maandag komt mijn nieuwe phonotrap. Mocht hij het dan nog steeds niet doen gaat alles retour naar fono.de. Uiteraard heb ik gewoon garantie en gaan ze het netjes voor me oplossen. Frustrerend blijft het natuurlijk wel.

Siddartha

Ja dat snap ik... Hoop dat het snel goed komt
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Cyreg

Citaat van: Broem op december 12, 2014, 23:54:26
Alles check. Ik heb de ADL GT 40 al vaker gebruikt met mijn vorige draaitafel om vinyl te rippen. Dus die heeft het met een MC element altijd prima gedaan. Nogmaals kan met niet voorstellen dat het daar aan ligt. Voor de rest staan alle instellingen en aansluitingen goed. Blijft een mysterie.

Als je vinyl ript gebruik je toch 'n digitale uitgang en niet de analoge line-uit? Dus anders.... :dontgetit:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Broem

Citaat van: Cyreg op december 13, 2014, 11:32:11
Als je vinyl ript gebruik je toch 'n digitale uitgang en niet de analoge line-uit? Dus anders.... :dontgetit:

Neem van mij aan dat ik alle standen op de GT40 (tegen beter weten in) heb geprobeerd. Maakt geen verschil.

scrutinizer

Hoop voor je dat het een en ander op zijn plaats valt vandaag, Marc. :)

Broem

Thanx. Nieuwe phonotrap bleek hetzelfde probleem te geven. Nogmaals alles nagekeken en nu blijkt de witte stekker los te hebben gezeten. Draadje los van de pin. Daar zit dus het probleem. Moet opnieuw worden gesoldeerd. De Duitse importeur zit 'n uurtje rijden vanaf Eindhoven en woensdagochtend kan ik daar met Xtension 10 terecht. Monteren het element en stellen deze af. Moet in 'n half uurtje opgelost zijn. Eind is in zicht. Woensdagmiddag kan ik plaatjes draaien.

bert50

Hoop dat je dan wel lekker platen kan gaan draaien  niets is vervelender dan als je iets nieuws  koopt wat dan niet werkt.
Aurender Ap 20 ,Rega P 10
Crystal Cable Minissimo Diamond Plixir 1500
Crystal connect the future dream luidsprekerkabel future dream powercord,
Crystal connect ethernetkabel Da Vinci en een Siltech 880 powercord.

Jumping Jack

Pfieuw, wat zal jij blij zijn als alles naar behoren werkt!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Broem

Lek is boven. Vanochtend een ritje naar Mulhein a/d Ruhr gemacht...Goed uurtje rijden en bij de Duitse importeur Audiotrade zeer netjes ontvangen. Hulde. Een net gepensioneerde technieker (hobbyist) stond klaar en heeft het euvel snel verholpen. Cadenza Black netjes gemonteerd, alles nagekeken, getest en afgesteld. In 'n uurtje was hij klaar. Mocht lekker op z'n vingers meekijken. Erg interessant. Vooal het afstellen met de protracker was leerzaam. Ze plakken een dun potloodstift met wat plakband dwars op het element om de fouthoek nauwkeurig af tekstdelen. Makkelijk. Kreeg nog wat Ortofon goodies mee als compensatie. Sehr freundlich. Thuis alles aangesloten en afgesteld en yeeeeaaaah.  :pompom: Nu lekker inspelen want alles is nieuw. Nieuwe phono pre is nl ook net binnen. Klinkt nu al goed, kan alleen maar beter worden.

By THE way in 26 jaar werk voor Ortofon had hij (technieker) het 'n keer of vier meegemaakt dat de tip van een naald spontaan losliet. Wordt met een speciale lijm vastgezet. Dat mij dat nou net moest overkomen. Hopelijk blijft deze zitten  :baaa:

scrutinizer

Citaat van: Broem op december 17, 2014, 14:29:28
Lek is boven. Vanochtend een ritje naar Mulhein a/d Ruhr gemacht...Goed uurtje rijden en bij de Duitse importeur Audiotrade zeer netjes ontvangen. Hulde. Een net gepensioneerde technieker (hobbyist) stond klaar en heeft het euvel snel verholpen. Cadenza Black netjes gemonteerd, alles nagekeken, getest en afgesteld. In 'n uurtje was hij klaar. Mocht lekker op z'n vingers meekijken. Erg interessant. Vooal het afstellen met de protracker was leerzaam. Ze plakken een dun potloodstift met wat plakband dwars op het element om de fouthoek nauwkeurig af tekstdelen. Makkelijk. Kreeg nog wat Ortofon goodies mee als compensatie. Sehr freundlich. Thuis alles aangesloten en afgesteld en yeeeeaaaah.  :pompom: Nu lekker inspelen want alles is nieuw. Nieuwe phono pre is nl ook net binnen. Klinkt nu al goed, kan alleen maar beter worden.

By THE way in 26 jaar werk voor Ortofon had hij (technieker) het 'n keer of vier meegemaakt dat de tip van een naald spontaan losliet. Wordt met een speciale lijm vastgezet. Dat mij dat nou net moest overkomen. Hopelijk blijft deze zitten  :baaa:

Njoy, Marc. :)

clockwork

Ik heb ook een vraagje. Probleem is een groot woord, maar bij hele stille passages hoor ik een 'slepend' geluid in de weergave, alsof er iets aanloopt dus. Met een frequentie van 33 toeren. Kan het zijn dat mijn element toch niet helemaal goed is uitgelijnd? Of is het iets anders in de afstelling?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

Citaat van: clockwork op december 20, 2014, 16:07:07
Ik heb ook een vraagje. Probleem is een groot woord, maar bij hele stille passages hoor ik een 'slepend' geluid in de weergave, alsof er iets aanloopt dus. Met een frequentie van 33 toeren. Kan het zijn dat mijn element toch niet helemaal goed is uitgelijnd? Of is het iets anders in de afstelling?

Is het een mechanisch geluid of via de luidsprekers?

Cyreg

Citaat van: clockwork op december 20, 2014, 16:07:07

lijkt me zeker geen afstelling van element!

geluid door de speakers of bij de draaitafel zelf of beide?
En op 45 toeren hetzelfde geluidje maar sneller?
Lijkt mij meer het loopwerk zelf: lagerloop of plateau dat aanloopt of last heeft van 1 vd gewichtjes ofzo?  :unsure:
Misschien 'ns met de hand ronddraaien en bij de dtafel zelf luisteren?

Succes in ieder geval  :exclamation:

clockwork

Dank voor de reactie heren,
Het is echt via de luidsprekers. Vandaar dat ik aan het element dacht. Maar ik ben het met jullie eens dat dit niet rijmt met de 33toeren.

Bij 45 toeren verandert de frequentie dus. En ik heb het idee (maar ik ben niet helemaal zeker) dat het erger is naarmate de plaat vordert (de arm dus dichter bij het centrum).

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

scrutinizer

Heb je het spindlelager gechecked?
Gezien het geluid continu is, mee verandert op snelheid en sterker wordt naarmate het element richting spindle travelled.

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op december 20, 2014, 20:51:34
Heb je het spindlelager gechecked?
Gezien het geluid continu is, mee verandert op snelheid en sterker wordt naarmate het element richting spindle travelled.

even de kogel een slagje draaien en het lager is weer al nieuw.

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op december 20, 2014, 20:55:02
even de kogel een slagje draaien en het lager is weer al nieuw.

is misschien ook een optie.......maar op den duur ben je "úitgedraaid"!  ::)

Ik zou er dan iig voor kiezen het spindle + lager te cleanen en te voorzien van voldoende nieuwe olie. ;)