Playstation 4 word krachtiger dan de xbox 720? De nieuwe next-gen consoles!

Gestart door Starscream, januari 7, 2012, 17:56:42

Vorige topic - Volgende topic

Starscream

Hmm, ik lees nu iets leuks op http://www.pu.nl/power/playstation-4-stuk-krachtiger-dan-xbox-720   

Het gaat er namelijk over dat een bepaald Engels blad genaamd PSM3 , denkt dat de PS4 ( de opvolger van de PS3 natuurlijk) een stuk beter word met zijn specs. Ze zeggen ook dat ze denken dat de PS4 (weer) later op de markt komt dan de xbox 720....

Ik zelf zou niet weten hoe de PSM3 al aan zulke infomatie komt, maar als het waar is dat de specs beter zijn dan de xbox 720. Dan ben ik happy. Maarja, we zullen zien op de volgende E3 ,want het staat eigenlijk al vast dat we de 3 nieuwe consoles te zien krijgen. Ben benieuwd! 

Wat denken/vinden julie hiervan?

Cheers :)

mic1980

Ik hoop dat het huidige model van gratis online gaming behouden blijft.
Dat is het enige dat ik echt belangrijk vind aan een nieuwe Sony console.

Verder vind ik de PS3 een erg compleet apparaat. Buiten de specs update heb ik geen idee wat ze nog moeten verbeteren.
Betere codec ondersteuning misschien. Maar dat heeft niets met specs te maken, maar met Sony policy.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

aMUSEd

jantje112

Technisch gezien is de PS3 ook een stuk krachtiger dan de Xbox360. In de praktijk zie je dat echter nauwelijks terug.

Sonic Circle

Xbox Magazine verklaart dat Xbox 720 krachtiger wordt dan PS4.
Apple verklaart dat iPad 3 beter is dan nieuwe Samsung Galaxy Tab.
Etc etc.

"Wij van WC-eend, adviseren WC-eend".

Ongetwijfeld dat er wat verschillen zullen zijn. Volgens mij is het gewoon goed dat er weer een stap in technologie gemaakt gaat worden. De huidige generatie consoles begint zijn limiten te bereiken. En nieuwe technologie drijft innovatie, al heeft het altijd even nodig in een nieuwe generatie voordat er onderscheidende games worden gemaakt.

Kjelt

Lekker boeiend of de een krachtiger is dan de ander want dat hebben we met de PS3 vs XBOX360 ook al gehad die discussie en waar het toen op neer kwam en nu ook weer komt:
welke spelfirma's ontwikkelen welke spellen voor welk platform en welk platform kan fatsoenlijk snel en goed geprogrammeerd worden.
De PS3 was vooral in het begin een crime om te programmeren en het heeft toen behoorlijk lang geduurd voor er fatsoenlijke spellen op werden ontwikkeld.
Aangezien de meeste spelfirma's toch al voor de PC ontwikkelen is dat wel een groot voordeel van de Microsoft consoles. Maar goed we gaan het weer zien  :popcorn:

Kjelt

Citaat van: Starscream op januari  7, 2012, 17:56:42
Maarja, we zullen zien op de volgende E3 ,want het staat eigenlijk al vast dat we de 3 nieuwe consoles te zien krijgen. Ben benieuwd!  
Staat dus niet vast  :D  [bron:tweakers]
CiteerSony zegt geen plannen te hebben om een opvolger voor de PlayStation 3 aan te kondigen op de E3-gamesbeurs, die in juni plaatsvindt. Hiermee ontkracht het bedrijf geruchten dat daar een nieuwe spelcomputer zal worden aangekondigd.
In een persbijeenkomst op de elektronicabeurs CES heeft Sony aangegeven niets te willen loslaten over de spelcomputer die de PlayStation 3 moet opvolgen.

mradem

Mooi hè geruchten :). Het mooie is dat er vaak geen reet van klopt :p. En specs zeggen ook niet alles dat is wel gebleken.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Erik

Zes keer sneller, dat mag dan ook wel, aangezien de xbox360 al aardig achterloopt vergeleken met moderne pc's.

Wat ik vreemd vind is dat toen de xbox360 uitkwam hij een grafische chip had die niet eens voor de pc was aangekondigd. Het duurde bijna 1.5 jaar voor de pc over zulke grafische rekenkracht kon beschikken. En dan zou deze xbox720 een een chip gebruiken van een low end grafische kaart (6670) van ongeveer anderhalf jaar terug.
Daar zou je toch minimaal een AMD 7990 of zelfs meer next gen verwachten.

Laten we hopen dat er niets van dat gerucht klopt anders ben ik zeer benieuwd naar Microsofts beweegredenen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Citaat van: Erik op januari 26, 2012, 18:08:00
Wat ik vreemd vind is dat toen de xbox360 uitkwam hij een grafische chip had die niet eens voor de pc was aangekondigd. Het duurde bijna 1.5 jaar voor de pc over zulke grafische rekenkracht kon beschikken. En dan zou deze xbox720 een een chip gebruiken van een low end grafische kaart (6670) van ongeveer anderhalf jaar terug.
Daar zou je toch minimaal een AMD 7990 of zelfs meer next gen verwachten.
Laten we hopen dat er niets van dat gerucht klopt anders ben ik zeer benieuwd naar Microsofts beweegredenen.
Een van de beweegredenen zou kunnen zijn dat ze de vorige keer toen ze een experimentele grafische chip hebben gekozen het totale thermische plaatje niet klopte wat ze tientallen miljoenen aan reparaties en vervanging heeft gekost, of was je de Red Ring Of Death alweer vergeten?  ;)

dronebone

Citaat van: jantje112 op januari  8, 2012, 17:22:44
Technisch gezien is de PS3 ook een stuk krachtiger dan de Xbox360. In de praktijk zie je dat echter nauwelijks terug.

Maar als je het terugziet is het wel smullen:

uncharted 2 & 3
killzone 2 & 3
heavy rain
burnout paradise
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Snutchz

Ik heb nu éindelijk 'n multiplat titel gevonden die beter draait op de PS3...  ;D
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

dronebone

Citaat van: Snutchz op januari 26, 2012, 19:38:34
Ik heb nu éindelijk 'n multiplat titel gevonden die beter draait op de PS3...  ;D

toch niet LA NOIRE ?
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Erik

Citaat van: Kjelt op januari 26, 2012, 19:16:25
Een van de beweegredenen zou kunnen zijn dat ze de vorige keer toen ze een experimentele grafische chip hebben gekozen het totale thermische plaatje niet klopte wat ze tientallen miljoenen aan reparaties en vervanging heeft gekost, of was je de Red Ring Of Death alweer vergeten?  ;)

Dat had volgens mij meer te maken met een slechte kwaliteit soldeer (te bros) dan de grafische chip. Bij goede kwaliteit soldeer die hierop was afgestemd zou dit niet gebeurd zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

CiteerPlaystation 4 word krachtiger dan de xbox 720? De nieuwe next-gen consoles!

Wat ik er kort van vind ?

Dom geneuzel.

Ten tijde dat de PS3 op de markt kwam, wist men het zo mooi te vertellen; de PS3 zou veel krachtiger zijn als de 360.
Nou dat is gebleken ..... niet dus. Cijfertjes op papier zijn leuk om te zien, maar in de praktijk wil het nog wel eens anders zijn.
Vele multiplatform games zien er bijv. op de 360 beter uit. Hogere resolutie, betere framerate. Dus waar is die zogenaamde kracht van de PS3.
De Cell processoren blijken dus niet zo geweldig als men beweerde. MS heeft het wat dat betreft wat beter aangepakt; hardware waarvoor makkelijk
te ontwikkelen is.

Wat is de clue van dit ?

Eerst zien, dan geloven.

Sony beweerde zelfs nog; dat hun PS3 nog wel even meegaat, en dat er binnenkort geen nieuwe console gaat komen.

We zien het vanzelf wel.  ;)

Kjelt

Citaat van: Erik op januari 27, 2012, 00:08:58
Dat had volgens mij meer te maken met een slechte kwaliteit soldeer (te bros) dan de grafische chip. Bij goede kwaliteit soldeer die hierop was afgestemd zou dit niet gebeurd zijn.
Heb je daar een link van? Zover als ik weet waren er contactproblemen doordat het zo heet werd dat het soldeer smolt en dat is pas boven de 200 graden het geval, dan zou die chip eigenlijk al overleden zijn. Veel van de apparaten die toen door Microsoft zijn gerepareerd hebben toen een nieuwe heatfan gekregen terwijl het veel goedkoper zou zijn geweest de chip met nieuw soldeer te hersolderen.

Snutchz

Erik

Citaat van: Kjelt op januari 27, 2012, 11:05:11
Heb je daar een link van? Zover als ik weet waren er contactproblemen doordat het zo heet werd dat het soldeer smolt en dat is pas boven de 200 graden het geval, dan zou die chip eigenlijk al overleden zijn. Veel van de apparaten die toen door Microsoft zijn gerepareerd hebben toen een nieuwe heatfan gekregen terwijl het veel goedkoper zou zijn geweest de chip met nieuw soldeer te hersolderen.
Nee sorry het is iets van 4 jaar terug dat ik het gelezen heb.
- Winston Churchill

aMUSEd

Nintendo heeft met de wii wel bewezen dat specs en grafische krachtpatserrij ondergeschikt zijn aan een mooie spelbeleving. Wat mij betreft de winnaar van deze generatie consoles.. ondanks dat ik nog het meest met de ps3 speel. De wii U belooft in elk geval weer wat bijzonders te worden. Microsoft richt zich op kinect. Maar ik ben vooral geinteresseerd waar sony mee gaat komen..

Ronin79

CiteerWat mij betreft de winnaar van deze generatie consoles

Wat mij betreft niet, maar dat was ook niet zo moeilijk te raden, toch ? ;)

Nintendo moet eens met wat nieuws komen, ipv bijvoorbeeld telkens dezelfde game karakters te gebruiken, en de zoveelste remake van een Mario uitbrengen.
Ik verwacht dan ook op de WII U, een hele reeks oude games. Games die sinds de 8 bit, al zeker tig keer herhaald  / op nieuw uitgebracht zijn.
Nee ... wat mij betreft is Nintendo niet de winnaar, en dat zullen ze met de WII U ook niet worden.

Daarbij loopt Nintendo telkens achter de feiten aan. Sony en MS komen straks met een nieuwe console (in ieder geval MS) op de markt, waar de WII U (weer) geen antwoord op kan bieden.
Wanneer beseffen ze eigenlijk dat ze ook een Westerse markt hebben, om te bedienen. Je telkens aan de typische Japanse manier vasthouden (kijk maar naar gamedesign, zoals de RPG's), werkt niet meer.
Dat is meer dan duidelijk geworden en gebleken.

We gaan het zien, met de WII U. In het begin zal het, denk ik aardig storm lopen, (al vind ik dat de line-up, uit vele niets zeggende games bestaat) ... maar daarna .. 'als de grote jongens met wat nieuws komen'
zal het net zo eindigen als nu. Voor de Nintendo fan boy; zal dat erg jammer zijn. Uitgevers komen weer met stomme klonen, en niets zeggende games, waar een Nintendo fan-boy, echt niet op staat te wachten.
Ik hoop dat de Japanners, van hun fouten geleerd hebben .. en dat de WII U een heel lang en goed bestaan zal hebben, maar ik heb zo mijn twijfels.

aMUSEd

Citaat van: SillentWolf op januari 28, 2012, 00:46:24
Nintendo moet eens met wat nieuws komen, ipv bijvoorbeeld telkens dezelfde game karakters te gebruiken, en de zoveelste remake van een Mario uitbrengen.
Jij vindt de nunchuck-wiimote combi en de daarbij geboden gameplaymogelijkheden niet vernieuwend en dat ms en sony wel vernieuwend zijn  :blink:.. Sony heeft als antwoord op de wii de eyetoy2 op de markt gezet en ms heeft een vergelijkbaar alternatief gelanceerd.
Zoiets als mario is een shell, de gameplay is imo wel degelijk anders.

Ronin79

Dat heb ik niet gezegd. Dat stomme geswiep is wel degelijk iets nieuws.

Maar ik heb wel degelijk gelijk; vele oudere games zijn weer voor de zoveelste keer uitgegeven, onder bijvoorbeeld het motto; 25 jarig bestaan, special editions etc.
Toe wel het hier om dezelfde edities gaat, als op de 8 bits console van 20 jaar geleden.

Snutchz

Ach hou nou toch op Ron.. de main series zijn nog altijd top-of-the-line in den industrie... nergens is het publiek enthousiaster dan bij de Nintendo presentaties op de E3... de meest memorabele ervaringen deze generatie zijn die met de Wii.. Nintendo blijft het maar flikken.. en ik geloof niet dat Sony en M$ met iets vernieuwends aan komen zetten.. maar gewoon met 'n upgrated version van hun huidige spelcomputers  :bored: