Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Hahahhahahahhaha ik doe dat om de 2/3 speakers ongeveer dus als ik een nieuw meubel wil moet ik eerst even snel wisselen van speakers  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ow, ik heb altijd gedacht dat het actieve ls waren. Me bad  :)

M
Citaat van: cz79 op januari 14, 2022, 15:18:34
Nope, gewoon zo passief als het maar kan  :D
Moon is in meer dan prima staat om ze van een keurig signaal en voldoende power te voorzien
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

RalphH

#2977
Huub was er wel active mee in iedergeval, ik heb ook een setje van 'm ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CZ79

Huub gaf toe dat ze bij mij, toen hij hier was met de JBLs, wel erg lekker klonken en ik bespeurde nog enige twijfel, wellicht heeft hij na het bezoek aan mij zich nog eenmaal bedacht en nog een paar aangeschaft om toch nog eens te proberen bij hem thuis.

Huub is nu happy en jij en ik ook, allemaal met onze eigen speakers
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op januari 15, 2022, 13:36:05
Huub gaf toe dat ze bij mij, toen hij hier was met de JBLs, wel erg lekker klonken en ik bespeurde nog enige twijfel, wellicht heeft hij na het bezoek aan mij zich nog eenmaal bedacht en nog een paar aangeschaft om toch nog eens te proberen bij hem thuis.

Huub is nu happy en jij en ik ook, allemaal met onze eigen speakers

Omdat ik al bijna 68 ben had ik besloten nog één rondje speakermerken te doen om definitief te bepalen welke company-sound het best bij me past. Na dat te hebben bepaald zou ik dan een wat duurder/groter model in dezelfde lijn aanschaffen. Daar hoorde JBL ook bij. Uiteindelijk ben ik geland bij ATC. Nu heb ik SCM19's met een C1 subwoofer. Dat moet na hard sparen uiteindelijk een SCM50 worden.

Maar een JBL Synthesis 4369 zit ook nog in mijn achterhoofd.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Die JBLs klinken ook echt onwijs mooi! Ik ben iig blij dat je het niet bij JBL hebt gehouden Huub!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2981
Bank wordt verkocht en daarvoor komt er een iets andere voor in de plaats, deze zal in het geheel meer van de achterruit worden geplaatst en neemt ook iets minder ruimte in beslag.
Ben benieuwd of het qua geluid nog veel verschil gaat maken, vooral de rechter speaker krijgt nu wat meer ruimte voor zich (tot de bank wil dat zeggen).

Kwam er na de speaker chronologie achter dat ik ook best wat DACs in huis heb gehad om te proberen, misschien wel leuk om daar ook eens een tijdlijn van te maken.....

To be continued
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Misschien wel leuk om na de 'luidspreker reis' ook zoiets te doen voor de DACs en versterkers die ik heb gehad. De tweaks en kabels ga ik overslaan, want dan heb ik nog een jaar uitzoekwerk voor de boeg.
Anyhow, laten we beginnen bij de DA Converters die hier in huize CZ79 hebben staan spelen en (soms) staan schitteren.

Voorgeschiedenis:


Ik ben pas met DACs in de weer gegaan toen ik destijds mijn Marantz SA15 (met vM modificatie) had weggedaan voor een schitterend Meridian 500 loopwerk met Meridian 566 DAC, wat een fantastische combi was dat  :headbanging:
Na een aantal jaar moest het loopwerk echter worden nagekeken en daarvoor heb ik hem teruggestuurd naar waar ik hem vandaan had (Audio Artistiek), iets van een weekje later had ik de dozen alweer terug, maar blijkbaar had PostNL/DHL (weet ik niet meer exact) een wedstrijd basketbal gedaan met de inhoud, want de hele bovenkant van het Meridian 500 loopwerk was naar de knoppen (zie foto)  :( :blink:.

Audio Artistiek heeft dit gelukkig goed opgelost (ook goed verzekerd met de verzending) en goed meegedacht, maar helaas was er niet nog een 500 loopwerk wat ze hadden staan, in plaats daarvan hadden zij wel een Moon MiND streamer welke ik mocht overnemen, dit was ook mijn eerste kennismaking met het merk Simaudio (vaak gehoord maar nog niet hier in huis gehad).
Ik zat wel al een tijdje te denken om eens iets te gaan doen met Audiostreaming, maar had de knoop nog niet doorgehakt.... tot dit moment....2 weken later stond de Moon hier te spelen.

De Moon streamer heeft enkel digitale uitgangen en de Meridian 566 DAC heeft hier nog lang gestaan, imo een geweldig combi met de Moon streamer. De combi heeft hier een aantal jaren staan spelen en de 'DAC reis' begint dan ook bij de Meridian 566 DAC
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2983
maar dan begint het soms toch te kriebelen (bij mij wel in ieder geval :D) en dan ga je eens kijken wat er allemaal is en wat er kan dan slaat het virus soms weer toe, hieronder de stappen na Meridian tijdens de (besmettelijke) Audiophilaa Nervosa periode (die nog niet geheel over is, maar het ergste lijkt voorbij.....)

Wyred4Sound DAC: Erg mooie en veelzijdige DAC. Zeer snel en transparant, iets minder 'warm' dan de Meridian, maar best lang blij mee geweest. Zou (net als de Meridian) zo weer terug kunnen :-)

Audio-gd R2R11: Veel over de ladder (NOS) DAC's gelezen en toch nieuwsgierig geworden, dus op de kop getikt en proberen maar. Heel erg vol geluid, erg mooi en muzikaal, maar minder transparant

van Medevoort DA222: Groot en zwaar gebouwd, oerdegelijk en een heel mooi geluid, weinig op aan te merken

CI Audio VAC1+VDA2: DAC+ PSU, mooi spul om te zien, maar ik werd er niet warm of koud van, weinig muzikaal en te klinisch

PS Audio DAC3: Hele mooie en wederom oerdegelijke DAC, grote soundstage en neigend naar de 'warme' kant. Niet heel transparant maar erg muzikaal

Metrum Octave MKII: Wederom een NOS DAC, mooi geluid, mooie muziek, alles zet één flinke stap naar achteren in de muziek, niet exact wat ik zoek/zocht

Chord Mojo: Eerst kennismaking met Chord en wat voor één  :clapping: :clapping: :clapping: Onwijs mooi spul en hele mooie soundstage en zeer muzikaal (hoog kippenvel level)

Chord 2Qute: Upgrade na de Mojo en deed alles beter wat de Mojo al goed deed, heel, maar dan ook heel erg lekker klinkende DAC

Weiss DAC2: Tussen de Chord DACs in heb ik ooit nog een (verkeerde, zo bleek later) deal gemaakt met een 'oplichter' voor een Weiss DAC2, geld kwijt en aangifte gedaan, zowaar dik 1.5 jaar later is de oplichter gepakt en heb ik al mijn geld teruggekregen, een Weiss DAC stond nog wel te koop, maar voor veel meer geld dan ik ervoor over had om deze eens te proberen.
Niet lang daarna toch wederom een deal kunnen maken voor de Weiss DAC2 en gelukkig was deze verkoper wel eerlijk en, na een lekker en gezellig bakje koffie bij mij thuis, heb ik van hem de Weiss DAC overgenomen.

Tot nu toe lijkt de Weiss DAC alles te hebben wat me bevalt, een soort 'Best of all DACs'. Detail, timing, transparantie, breedte en diepte en erg muzikaal.
Plaatsing is subliem (net als de details), maar (nogmaals) zonder te analytisch te klinken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

en nog meer foto's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

alleen nog de 2Qute en de Weiss DAC zelf
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En nog even een foto hoe het er nu bijstaat achter het deurtje van mijn meubel.
Best vol eigenlijk, maar past allemaal net  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Mooi verhaal, zou toch eens naar een streamer kijken. De moon is zeker niet Drechterland maar er zijn betere streamers...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#2988
De Meridian zou ik vandaag nog van je hebben gekocht....

Als iemand een 203 of 566 te koop heeft hou ik me aanbevolen..

CZ79

Citaat van: twani op januari 24, 2022, 13:43:58
De Meridian zou ik vandaag nog van je hebben gekocht....

Als iemand een 203 of 566 te koop heeft hou ik me aanbevolen..

Als ik hem vandaag had had ik hem niet verkocht :-) Misschien alleen aan jou dan voor deze ene keer.
De Meridian is echt wel serieus mooi spul
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op januari 24, 2022, 13:30:34
Mooi verhaal, zou toch eens naar een streamer kijken. De moon is zeker niet Drechterland maar er zijn betere streamers...

De Moon met Kingpin streamer en een hele mooie DAC doet het prima en ik voel er weinig voor om die te veranderen, komt ook omdat de app onwijs goed werkt en zeer stabiel is, en imo maakt de DAC nog het meeste verschil en uiteraard doet de Kingpin PSU ook zijn werk aan de Moon streamer.
Staat onderaan de lijst met toekomstige upgrades (al is die nieuwe Moon ook wel erg mooi)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op januari 24, 2022, 13:53:04
De Moon met Kingpin streamer en een hele mooie DAC doet het prima en ik voel er weinig voor om die te veranderen, komt ook omdat de app onwijs goed werkt en zeer stabiel is, en imo maakt de DAC nog het meeste verschil en uiteraard doet de Kingpin PSU ook zijn werk aan de Moon streamer.
Staat onderaan de lijst met toekomstige upgrades (al is die nieuwe Moon ook wel erg mooi)
Dat weet ik, ik heb de moon en voeding van Kingpin ook gehad. Maar bijvoorbeeld een auralic zonder dac is een compleet andere ervaring ik weet zeker dat je stomverbaasd zult zijn, en dingen in muziek  hoort die je nog nooit gehoord  hebt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

#2992
Meridian :pompom:
De Meridian analoog aangesloten op de Lyngdorf klinkt nauwelijks minder dan als alleen loopwerk digitaal aangesloten op de Lyngdorf!
Zit toch 20 jaar tussen ;)

Xander32

Speel je op dit moment met de (voor jou) mooiste dac uit de gehele opsomming?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Een volle 'ja' is dat!

Daarnaast zijn de Meridian en de Chord mij het meest bijgebleven.
Maar uitkomend op de Weiss nu is er zeker sprake van een groeipad.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tof 👍🏻

Citaat van: cz79 op januari 24, 2022, 19:39:40
Een volle 'ja' is dat!

Daarnaast zijn de Meridian en de Chord mij het meest bijgebleven.
Maar uitkomend op de Weiss nu is er zeker sprake van een groeipad.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Leuk om te lezen weer. Mijn eerste stappen naar meer high end was ok de aankoop van een dac. Dat verdween toen de Tag McLaren voorversterker kwam, die ook die taak heel goed uitoefende. Via CD spelers en netwerkspelers ben ik nu toch weer bij een dac geëindigd (hoewel vandaag wel voorzien van de renderer). Huidige dan voelt als een uitstekend eindstation, hoewel ik volgens de CEO van MSB eigenlijk nog wel een van hun andere modellen zou moeten proberen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

brt

Leuk verslag om te lezen, dankjewel.

Ik vind die Weiss dac er heel erg vet retro uit zien, en heb er zeer goede dingen over gelezen, dus kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

De DAC in de Moon versterker is ook prima en werkt ook goed, maar weegt niet op tegen de Weiss DAC.
Deze DAC heeft zijn roots in de studiowereld en is best alsof leeftijd (misschien daarom de retro look). Maar deze DAC is zo spatzuiver en zo transparant zonder ook maar op enig moment 'te klinisch' te gaan klinken dat het opvalt.

Dus muzikaal en heel erg gedetailleerd, waar de Chord ook zeker muzikaal was gaf deze wel een sausje van warmte over alles heen, niet te veel maar toch... bij de Weiss DAC staat het geluid geheel los in de ruimte met een pinpoint precisie maar toch zeer muzikale presentatie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: brt op januari 24, 2022, 21:38:27
Leuk verslag om te lezen, dankjewel.

Ik vind die Weiss dac er heel erg vet retro uit zien, en heb er zeer goede dingen over gelezen, dus kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent.

Hahahhaha gewoon vierkante drukknoppen met een lampje achter de knop  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika