Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

En gelijk het Cleanfilter tussen de aanvoerkanaal en het Pink Faun stekkerblok geplaatst, dus nu definitief ertussen op de audiogroep. Doet toch best wat goeds lijkt het.
Moest nog wel even een Isotek C19 connector, die ik eerder in huis had gehaald, monteren aan de aanvoerkabel (kabel vanuit de meterkast), maar dat is helemaal prima gegaan.

Me happy!

Misschien nog eentje bestellen voor de TV set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En toch zojuist nog een Cleansweap besteld, deze komt voor het stekkerblok met de Ziggo box, TV en switch.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Weer lekker aan het fröbelen  :)
Wat zijn een Cleanfilter en een Cleansweap? Wat doen ze?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

HI Sander,

lees anders even een pagina terug, daar staat wat het is en wat het doet (bij mij).
Kort gezegd is dit, naast een scheidingstrafo, het enige filter wat ik hier in huis heb gehad die ervoor zorgt dat een 'gemeneten' vervuiling ook echt een stuk minder wordt. 'Vervuiling' overdag neemt nu ongeveer 80% af en ik hoor ook geen negatieve effecten van dit filter, kost maar €45 (nieuw op MP) dus dat vond ik wel leuk om eens te proberen en dat pakt erg goed uit.
Of er ook positieve effecten zijn, volgens mij wel en ook vooral in de wetenschap dat dit filtertje goed z'n werk doet en dat doet het in mijn hoofd ook wel goed. Verder lijkt het geluidsbeeld wat mooier en de plaatsing, maar dat kan ook in mijn hoofd zitten :-)

het gaat om een OnFilter Cleansweep
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32



Zoiets dus. Het ziet er industrieel, functioneel uit.
Jouw advies om even terug terug te lezen in jouw draadje heb ik zojuist braaf opgevolgd 😄

Mijn aanname is dat producten als deze ten grondslag liggen aan gelijkende uit hifi-land. Alleen zit er om die laatste categorie een fancy, bij voorkeur glimmend kastje, een contrasterend duur merkschildje en hangt er een tienvoudige prijs aan.


Op welke plek zit dit filter in jouw keten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sschot

Citaat van: Xander32 op november 30, 2021, 09:41:38


Zoiets dus. Het ziet er industrieel, functioneel uit.
Jouw advies om even terug terug te lezen in jouw draadje heb ik zojuist braaf opgevolgd 😄

Mijn aanname is dat producten als deze ten grondslag liggen aan gelijkende uit hifi-land. Alleen zit er om die laatste categorie een fancy, bij voorkeur glimmend kastje, een contrasterend duur merkschildje en hangt er een tienvoudige prijs aan.


Op welke plek zit dit filter in jouw keten?

:notify: heeft hij net verteld, en ook waar hij de tweede gaat plaatsen......  :headbanging:
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Xander32

... maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel gevoelig ben voor een glimmend kastje en merkschildje  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Klopt, ben een beetje lazy en onscherp vandaag.

Audio groep > Cleansweap > PF stekkerblok (?)

Citaat van: sschot op november 30, 2021, 09:43:43
:notify: heeft hij net verteld, en ook waar hij de tweede gaat plaatsen......  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Correct, na een tijdje op verschillende plekken te hebben getest, lijkt het dat ieder apparaat wel zijn voordeel heeft (de KingPin PSU van de Moon het minste), daarom besloten deze nog voor het Pink Faun stekkerblok te plaatsen zodat de DAC, PSU, Moon Amp en de Cisco switch er baat bij kunnen hebben.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

hierbij nog even wat foto's van het OnFilter Cleansweep apparaatje.
Ik heb hem nu achterin de kast tegen de achterwand gemonteerd/geschroeft, dus lelijk of mooi maakt in dit geval geen hol uit, want ik zie hem toch niet :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Citaat van: cz79 op november 30, 2021, 10:10:58
Correct, na een tijdje op verschillende plekken te hebben getest, lijkt het dat ieder apparaat wel zijn voordeel heeft (de KingPin PSU van de Moon het minste), daarom besloten deze nog voor het Pink Faun stekkerblok te plaatsen zodat de DAC, PSU, Moon Amp en de Cisco switch er baat bij kunnen hebben.
Dat is logisch ... daar zit al zo'n filter bij ingebouwd  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

zie op MP alleen een aanbieder voor 99 euro (heeft die door dat op htforum vraag is)? :P

CZ79

degene van wie ik het eerder heb gekocht zie ik niet meer, misschien is zijn advertentie verlopen.
Maar een ander gevonden die er ook nog eentje nieuw had, dus die maar extra erbij gekocht
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Vhond op november 30, 2021, 10:52:34
zie op MP alleen een aanbieder voor 99 euro (heeft die door dat op htforum vraag is)? :P

ik heb de eerdere verkoper even een mailtje gestuurd, misschien heeft hij ze nog. Heb je interesse?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

#2940
Je hebt een PM

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DM

Heb er net 1 gekocht via MP voor €45 [emoji3526] plus verzenden, ik had er 2 gewild maar die had deze verkoper niet meer

Vhond

Dus jij was ons voor??

CZ79

Citaat van: DM op november 30, 2021, 11:22:54
Heb er net 1 gekocht via MP voor €45 [emoji3526] plus verzenden, ik had er 2 gewild maar die had deze verkoper niet meer

verkoper in 's-Hertogenbosch zeker? Zo ja, dan heb ik die andere gekocht  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

DM

[emoji23][emoji23]

Precies!

Peerless Monster

#2946
Ik heb er hier 2 liggen voor 300 euro per stuk.
Pm me maar als je er wil.

Oh ja voordat iemand denkt dat ik er dat echt voor vraag :sarcasm:
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

Bevallen ze niet Rens?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Even jullie wijze raad vragen op een, inmiddels opgelost, raadsel:

In mijn kruipruimte ligt een Belden Cat8 PIMF (pair in metal foil) kabel, heeft nu 4/5 jaar continue prima werk gedaan tussen de switch in de meterkast en de switch in het audiomeubel.
Van het een op het andere moment doet deze het niet meer, dus ik de kruipruimte in en zie dat de kabel helemaal intact is (geen muizen oid).
Connectoren opnieuw gemonteerd...helpt niets.

Ik heb dit op mijn kantoor op zolder ook ooit gehad met dezelfde kabel en dezelfde telegartner connectoren, dit was een kabel tussen een switch en de NAS. Deze lag er 4 jaar probleemloos tussen en, net als de kabel in de kruipruimte vast (dus bewegingsloos), ook van het een op het andere moment ineens geen signaal meer.

Helaas heb ik geen meter om het door te meten maar is wel erg vreemd toch?
Elektrisch of electronisch spul dat ineens kapotgaat snap ik nog wel, maar een kabel die ineens kapotgaat snap ik echt niet.

Beide kabels waren overigens uit dezelfde rol (p/m) gekocht. Misschien een productiefout?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Peerless Monster

Citaat van: cz79 op november 30, 2021, 21:07:29
Bevallen ze niet Rens?

Zeker wel. Mijn apparatuur gedijt beter met andere filters.
(Lees regeneren van stroom is voor bron en voortrap een betere keuze).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler