Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Opzich wel een goed idee, maar zou het verschil maken in plaats van viltjes? De vloertegel zie je en de viltjes zie je verder niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

gewoon proberen en ik liet de rand vrij en een donkere kleur, zodat je het net niet zag
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

twani

Staat de Gato nu weer te koop Mijkie?  Er is toch iemand op het forum die zo'n ding zoekt?

Of ben ik abuis?

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

CZ79

Biwiring of singelwiring maakt niets uit in mijn set dus ik ben terug naar single wire. Ook komt er een Teddy Pardo voeding voor de Moon, ben benieuwd wat dat gaat brengen ten opzichte van de lineaire voeding die ik nu heb staan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Waar staan we nu?

Het bekende cassiopeia stekkerblok is vervangen door een Supra MD06 mk3 met DC blocker ingebouwd, ik had sinds half dec. Een flinke brom in de trafo's van de eindblokken en dat was soms zo luid dat bij zachte muziek de brom harder was dan de muziek, erg irritant dus...

Na een test met een losse DC blocker aangesloten op een van de eindversterkers bleek dat een oplossing te zijn want de brom was weg, enkel nog de heel lichte zoem van de trafo zelf maar die was er altijd al, nu had ik twee opties:

1. DC blockers inbouwen in de eindblokken
2. Een stekkerblok met DC blocker waarachter de gehele set hangt

Optie 2 is het dus geworden, en het werkt perfect. Geen gebrom meer en alles klinkt perfect en oh ja de apparaten gaan ook gewoon aan dus alles lijkt dik in orde te zijn op dit moment.

Ook zat ik al een tijdje te azen op de Teddy Pardo LPS voor de Moon, een forumlid had deze te koop staan en ik was er op tijd bij. Wat doet dit dan anders dan de LPS die ik had? Voller, vloeiender lijkt de juiste beschrijving....het is kort dag dus langer luisteren is een vereiste maar ik ben er erg blij mee en dat is het belangrijkste...
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Hoor je geen klank matige verschillen tussen de stekkerblokken?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Ja bij de ene heb ik de brom en bij de andere niet, verder heb ik bijzonder weinig kunnen ontdekken, wellicht nog wel eens leuk om monocrystal kabel in de Supra te zetten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Weet je Frank, ik ben niet bezig met tingeltjes of tangeltjes, ik luister na een dag hard werken lekker muziek en geniet ervan. Ik heb nog nooit enige vorm van scherpte gehad met de Avalons en de akoestiek is ook aangepakt d.m.v. de TaCT Room Correction System. Diepte heb ik best veel (imo) en mocht daar een cm of 20 verloren gaan tussen de wisseling van de stekkerblokken dan kan ik me dat goed permiteren. Met mijn ogen dicht heb ik geen flauw idee waar de luidsprekers staan en komen de geluiden van heel ver links als rechts wanneer dat in de muziek zo zit.
Vanaf de zitplek blijft het geluid een aantal meters voor me, zeg maar een meter voor de luidsprekers tot meters de diepte in achter de luidsprekers.

Nu ben ik van die irritante brom af en dat was voor nu het belangrijkste want dat zat me zodanig in de weg dat echt genieten van de muziek er niet in zat. Ik ga nog een keer aan de slag met de 'Master Setup Procedure' om de speakers eens opnieuw accuraat te plaatsen (ooit al eens gedaan maar er is veel gewijzigd sindsdien) en dan laat ik de TaCT een nieuwe meting uitvoeren en pas daar mijn favo target curve op los en dan ben ik weer helemaal het bassje.

Als ik toch wat te klagen zou moeten hebben dan is het dat de Avalons soms wat tam (ietsie) kunnen zijn, ik heb pasgeleden iets demping uit de luidsprekers gehaald en dat komt ten goede aan de dynamiek, dit was een testtje die ik samen met Tony Gee ook al eens heb gedaan bij hem thuis met mijn Avalons en dat pakte goed uit, maar dat is wel een langduriger iets...telkens een beetje demping weghalen of erbij op een andere plaats totdat het goed is.

Voor nu genieten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Tijd voor wat nieuwe foto''s van de set en de changes van de afgelopen periode:

1. Granieten onderzetters vervangen door Berken multiplex (2x30mm op elkaar)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#1960
2: Machinator LPSU vervangen door een Teddy Pardo Lineaire PSU
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

TP en Moon in dezelfde kast als de DAC
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En de gehele set versterkers en TaCT RCS 2.0
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En als laatste de DC Blocker welke ik heb geleend van Dion Audio, hiermee ben ik erachter gekomen dat een DC blocker de vervelende brom in de eindblokken weghaalt en dat is weer rustig kan gaan genieten zonder stoorzenders in de set. Dankzij een forumlid (ik noem geen namen maar bedankt Wim!) een mooi Supra Stekkerblok MD06 MK3 met ingebouwde DC blcker kunnen bemachtigen die exact hetzelfde doet als de separate DC blocker en de gehele set lijkt er profijt van te hebben (meer dynamiek dan voorheen).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Zo blijf je lekker aan het tweaken, vast ook een deel v.d. hobby voor jou(?) en als je dan ook nog steeds weer stapjes vooruit weet te zetten; helemaal goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

tweaken valt nog wel mee toch, af en toe een ander apparaat en veel in de weer met de TaCT.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sommige tweaks ook min of meer gedwongen, en ik vindt het idd erg leuk om een beetje te rommelen met spikes, stroom, dempers, etc. Allemaal gerommel in de marge maar leuke bezigheidstherapie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

 ;D

Citaat van: cz79 op januari 10, 2016, 12:20:07
Sommige tweaks ook min of meer gedwongen, en ik vindt het idd erg leuk om een beetje te rommelen met spikes, stroom, dempers, etc. Allemaal gerommel in de marge maar leuke bezigheidstherapie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Da is! Vanochtend nog de spikes onder een Multplex plaat gezet en daarboven op de TP met Soundcares en de dempers van de TP weer onder het stekkerblok gezet, ach je bent lekker bezig en het geeft me een goed gevoel en alleen daardoor klinkt het alweer beter :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op januari 10, 2016, 11:38:21
Tijd voor wat nieuwe foto''s van de set en de changes van de afgelopen periode:

1. Granieten onderzetters vervangen door Berken multiplex (2x30mm op elkaar)
maakt dit klankmatig verschil uit tov de granieten tegels??
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

frank2

Mijn ervaring met apparatuur niet met speakers is dat het geluid wat warmer wordt, ik neem maar even aan dat dat ook met de speakers gebeurd, ben benieuwd of Chris dat ook ervaart
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Warmer is een groot woord, wel minder 'hard'. En ze staan nu iets hoger wat ook prima is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

BuSpu

En het ziet er geweldig uit. Ben gek op dik multiplex  :inlove:

twani

Citaat van: cz79 op januari 10, 2016, 11:33:49
Weet je Frank, ik ben niet bezig met tingeltjes of tangeltjes, ik luister na een dag hard werken lekker muziek en geniet ervan.

Gelukkig, er zijn dus meer mensen die dat gewoon kunnen :)

CZ79

Heb veel en heel erg anders geluisterd maar heb daar gewoon geen zin in en al helemaal geen tijd voor
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika