Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

BuSpu

Citaat van: cz79 op juni 22, 2015, 23:14:00
Het ging over het feit dat als je de curve laat zakken maar dan vervolgens het volume op de tact weer omhoog doet je dus weer eindigt waar je begon. Dus curve laten zakken (iets) of het volume op de tact wat naar benden en dan met het volume van de voorversterker gaan werken.
Volgens mij is dit juist wel de methode. Je zakt in volume zodat de dip bij 90 Hz niet of nauwelijks opgevuld wordt. Dan verzwakt de DSP dus de rest van het spectrum, dat is niet erg. Als je vervolgens je volume verder opendraait gebeurd dit lineair en dat is wel iets anders. Het totaalvolume wordt dan harder frequentie-onafhankelijk. De dip bij 90 Hz wordt nu niet apart opgevuld en dat gebeurd wel als je de targetcurve hoger legt.

erik s.

Citaat van: BuSpu op juni 23, 2015, 09:06:53
Volgens mij is dit juist wel de methode. Je zakt in volume zodat de dip bij 90 Hz niet of nauwelijks opgevuld wordt. Dan verzwakt de DSP dus de rest van het spectrum, dat is niet erg. Als je vervolgens je volume verder opendraait gebeurd dit lineair en dat is wel iets anders. Het totaalvolume wordt dan harder frequentie-onafhankelijk. De dip bij 90 Hz wordt nu niet apart opgevuld en dat gebeurd wel als je de targetcurve hoger legt.
Dat is correct.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Mogelijk een non belangrijke vraag: Maar hoe breed en dip is de dip ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Citaat van: BuSpu op juni 23, 2015, 09:06:53
Volgens mij is dit juist wel de methode. Je zakt in volume zodat de dip bij 90 Hz niet of nauwelijks opgevuld wordt. Dan verzwakt de DSP dus de rest van het spectrum, dat is niet erg. Als je vervolgens je volume verder opendraait gebeurd dit lineair en dat is wel iets anders. Het totaalvolume wordt dan harder frequentie-onafhankelijk. De dip bij 90 Hz wordt nu niet apart opgevuld en dat gebeurd wel als je de targetcurve hoger legt.

Als ik het volume op de Tact omhoog zet gaat de curve ook omhoog, dat kan ik zien wanneer de PC aan de TaCT is verbonden. dus omgekeerd zou dan toch ook moeten werken, het volume op de TaCT omlaag is de curve omlaag, als ik dat doe dan kan ik vervolgens met het volume van de voorversterker wel weer omhoog terwijl de curve blijft waar die staat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

Citaat van: cz79 op juni 23, 2015, 10:44:00
Als ik het volume op de Tact omhoog zet gaat de curve ook omhoog, dat kan ik zien wanneer de PC aan de TaCT is verbonden. dus omgekeerd zou dan toch ook moeten werken, het volume op de TaCT omlaag is de curve omlaag, als ik dat doe dan kan ik vervolgens met het volume van de voorversterker wel weer omhoog terwijl de curve blijft waar die staat
Dat is alleen in de programeer modus.
Als je bij normaalgebruik de volumeregeling gebruikt, gaat de target curve niet omhoog of omlaag tov de meetcurve.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Daa kwam ik dus ook achter, ik heb een nieuwe meting gedaan en een nieuwe curve gemaakt waarin ik de pieken tem en de dalen iets omhoog breng (5dB max), om dan toch nog volume te maken wannee ik wat harder wil dan kan ik de tact volumeregeling op max zetten en laten staan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nieuwe meting en nieuwe targetcurve, het hoogste punt heb ik hier op 0dB gezet en de rest eronder
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Er is weer een update van de moon app, nog steeds pirma in de bediening en een stuk beter dan de vorige app.

Het enige dat ik een beetje mis is een site waarop staat welke firmware versie van de moon de laatste is en wat er is veranderd tov de versie ervoor, dit staat niet op de site van Simaudio en ik kan het nergens terug vinden.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik geniet nog erg van de laatste curve en schakel regelmatig over naar de bypass om te luisteren, een grote verbetering. Maar de ervaring leert dat langer luisteren noodzakelijk is om de finetuning ook in orde te krijgen....de basis is er met de nieuwe targetcurve nu de finetuning nog....
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

Citaat van: cz79 op juli 11, 2015, 20:26:55
Ik geniet nog erg van de laatste curve en schakel regelmatig over naar de bypass om te luisteren, een grote verbetering. Maar de ervaring leert dat langer luisteren noodzakelijk is om de finetuning ook in orde te krijgen....de basis is er met de nieuwe targetcurve nu de finetuning nog....
ben je er tevreden over(de tact)?
heb zelf de AM 2.0 en denk dat ik er hem eerstdaags eens ga uithalen,luisteren zonder en dan eventueel beslissing nemen of hij blijft...
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Over de TACT ben ik seer tevreden, doed het ook veel beter in mijn set dan de geteste AM die ik eerder eens aan de tand heb mogen voelen (tact levert een breder en dieper beeld op met dan zonder, iets wat de AM bij mij niet deed).
Ik luister wel eens in de bypass maar dat is zo'n groot negatief verschil dat de tact blijft, alleen het verder tunen met de curves is een ongoing iets
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En he je de AM er tussen uit gehaald Felix? Hoe bevalt dat?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik zit nu lekker in Tirol en ga na mijn vakantie eens aan de slag met een andere netwerkkabel. Er zit nu een prima Cat7 kabel tussen maar wellicht kan bijv. de Meicord nog iets gaan betekenen of een Cat7 kabel van C&D.

Ik heb als laatste kabelaanwinst nog wel een AES/EBU kabel van Dion tussen de streamer en de TaCT tussen gehangen, nu zijn er geen tropische andere merken meer qua interlinks en is alles van dezelfde makelij
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

#1864
Geniet van jullie vakantie!

Nadien ben ik erg benieuwd naar jouw ervaringen met de andere cat kabels. Maar die ga je vast met ons delen :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

#1866
Citaat van: cz79 op augustus  9, 2015, 22:22:46
En he je de AM er tussen uit gehaald Felix? Hoe bevalt dat?

goh, de AM is er al uit geweest, terug  erin weer eruit....en staat nu te koop!
ik heb niet de indruk dat ie mijn set slechter maakt, maar beter ;minimaal misschien.
Heeft het moeilijk de rest van mijn set bij te benen,ik denk dat ik voor een meer hoogwaardig roomcorrectie systeem zal gaan in de toekomst.

prettige vakantie ook nog!! :pompom: :pompom: :pompom:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Dank je wel! Ik denk dat Trinnov dan wel aardig kan aansluiten bij je wens
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik zit nu ook te wachten op de Simaudio Moon app voor Android, ik was even vergeten dat ik nog een Samsung Galaxy S5 heb en die kan ikmooi gebruiken als remote (naast de ipad). Ik draai nu met bubbleupnp maar dat is hem niet....pauze werkt niet en vooruit/achteruit spoelen ook niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 13, 2015, 07:36:45
Ik zit nu ook te wachten op de Simaudio Moon app voor Android, ik was even vergeten dat ik nog een Samsung Galaxy S5 heb en die kan ikmooi gebruiken als remote (naast de ipad). Ik draai nu met bubbleupnp maar dat is hem niet....pauze werkt niet en vooruit/achteruit spoelen ook niet

De productmanager heeft mij gemeld dat eind van dit jaar de android app beschikbaar zal zijn. Eerder had hij aangegeven midden dit jaar wat meer te kunnen zeggen. Die belofte heeft hij in ieder geval ingelost.

CZ79

OK thx, doe het nu met de gratos versie van Bubble, paar dingen schelen daaraan. Jij nog tips Henk voor een goede app. voor Android?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 13, 2015, 14:23:12
OK thx, doe het nu met de gratos versie van Bubble, paar dingen schelen daaraan. Jij nog tips Henk voor een goede app. voor Android?

Nee, BubbleUpnp bevalt mij er goed. Het enige dat wat mij befreft ontbreekt is de snel voor- en achteruit functie.
Ten opzicht van Bubble vind ik de dedicated Moon app wel heel erg basic net als alle andere apps voor zowel ipad als Android. Speciaal voor de Moon app heb ik een ipad aangeschaft.

Voor ipad heb ik nog Plugplayer aangeschaft: drie keer niks. Bij de aanschaf van de ipad verwachtte ik redelijk wat upnp apps te kunnen vinden. Het aanbod is heel wat meer beperkt dan voor android.
ook de apps van andere streamer fabrikanten werken niet of slechts beperkt of zijn te slecht of te simpel om ze serieus te nemen.

het enige voordeel van de ipad mini vind ik het formaat van het scherm. Er kan aardig wat op zonder onoverzichtelijk of te zwaar te worden.

CZ79

de app voor de moon op de apple is meer dan compleet voor mij, heb er best wat getest voor de IOS varianten en de Moon eigen app is de beste...voor Android echter kan ik er minder vinden en de Bubbel is opzich wel OK maar pauzeren kan bijvoorbeeld wel maar het nummer bgeint dan gewoon opnieuw dus erg lastig.
De Denon app werkt op de Ipad erg goed maar op de Android helemaal niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik heb vandaag de NAS even in de meterkast geplaatst om te kijken of dat wat scheelte met de snelheid icm met de Moon app....verschil is er wel iets maar erg weinig.
Zit te twijfelen om de NAS in de meterkast te houden vanwege:

'Schonere stroom'
Kortere netwekkabel naar de router (in verband met meer hifi netwerkkabel als de Meicord bijv.)

Maak ik mezelf gek of hebben jullie positieve/negatieve ervaring met de plaatsing in de meterkast.

Ps voorheen stond de NAS op zolder waar ik een tweetal netwerkaansluitingen heb (Draka cat5e)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus 18, 2015, 20:42:30
Ik heb vandaag de NAS even in de meterkast geplaatst om te kijken of dat wat scheelte met de snelheid icm met de Moon app....verschil is er wel iets maar erg weinig.
Zit te twijfelen om de NAS in de meterkast te houden vanwege:

'Schonere stroom'
Kortere netwekkabel naar de router (in verband met meer hifi netwerkkabel als de Meicord bijv.)

Maak ik mezelf gek of hebben jullie positieve/negatieve ervaring met de plaatsing in de meterkast.

Ps voorheen stond de NAS op zolder waar ik een tweetal netwerkaansluitingen heb (Draka cat5e)

Chris: Wat bedoel je precies met snelheid icm de Moon app?

Heb je een switch dicht bij je set?

Gr
Henk