Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Maro, wellicht heeft het ook te maken met je tags etc zoals je het nu hebt staan waardoor het je minder bevalt, opzich zijn de Moon app en ook de Denon app erg goed icm de MiND streamer. De Moon was mijn eerste streamer en ik heb toen pas alles geript en dat heel secuur gedaan waardoor alle tags 100% compleet ingevuld zijn (expliciet op gelet tijdens het rippen).

Ik hou het nog even uit met de Moon en ga lekker aan de slag met de apps om uit te proberen wat wellicht prettiger werkt dan de Moon, op dit moment heb ik zowel de denon remote app als de mconnect in gebruik naast de Moon app
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

#1751
Citaat van: cz79 op april 18, 2015, 08:21:45
Goede tip voor een app, oh nee toch niet :tounge2: ik zal dan eerst alles moeten verkopen en mijn TaCT wordt dan erg lastig om aan te sluiten tenzij Meridian zowel digitale ingangen als uitgangen heeft

Nee hoor, dat is toch wel een hardnekkig misverstand. Een MC200 en je hebt een compleet streamsysteem wat gewoon op elke bestaande set werkt. Ik denk dat ik voor die oplossing ga. Wil alleen nog graag eerst de Bluesound thuis proberen voor ik de knoop door hak.

Leesvoer:
http://hifi-advice.com/Meridian-MC200-review.html
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Je begrijpt me niet, de TaCT zit digitaal tussen mijn streamer en DAC voor room correction, deze gaat niet weg dus als ik ooit een Meridian Core zou aanschaffen kan ik dan een digitale lus maken op de core? De meridian is dan toch streamer en DAC in een (en opslag)? Om de TACT dan aan te sluiten zal ik een digitale ingang en uitgang moeten hebben.

Ik zal toch niet de meridian core erbij gaan zetten, dat lijkt me een beetje dubbelop
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: cz79 op april 18, 2015, 08:35:21
Je begrijpt me niet, de TaCT zit digitaal tussen mijn streamer en DAC voor room correction, deze gaat niet weg dus als ik ooit een Meridian Core zou aanschaffen kan ik dan een digitale lus maken op de core? De meridian is dan toch streamer en DAC in een (en opslag)? Om de TACT dan aan te sluiten zal ik een digitale ingang en uitgang moeten hebben.

Ik zal toch niet de meridian core erbij gaan zetten, dat lijkt me een beetje dubbelop

Je kunt de MC200 toch gewoon digitaal uit sturen, net zoals je nu met de Moon doet?

Citaat van: cz79 op april 18, 2015, 08:27:54
Maro, wellicht heeft het ook te maken met je tags etc zoals je het nu hebt staan waardoor het je minder bevalt,

Daar heb je zeker een punt maar ook recente rips (Dbpoweramp) gaat hij soms raar indelen. Het is slechts mijn ervaring en geen vast gesteld feit natuurlijk.  :P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ik zie het al, ik zal dan de DaC kunnen houden naast de MC200. Dus dan komt de Meridian in plaats van de Moon, tja wat zijn dan exact de voordelen behalve dat de bediening prettis is (is die nu ook met de Moon)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: cz79 op april 18, 2015, 08:37:50
Ik zie het al, ik zal dan de DaC kunnen houden naast de MC200. Dus dan komt de Meridian in plaats van de Moon, tja wat zijn dan exact de voordelen behalve dat de bediening prettis is (is die nu ook met de Moon)?

Tja, dat zou eens moeten ervaren. Je bent ook van het taggen ed af daar heeft Meridian een heel makkelijk programma voor die je moet gebruiken om muziek afspeelbaar te maken voor de core.  Ik heb Sooloos gehad en nu de Moon (lees UPnp player) en ik zie de voordelen wel. Ik kan tov de Moon voor een paar honderd euro meer een tweedehands MC200 kopen. Dat maakt de keuze wel makkelijker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

In mijn geval zou ik dan een paar honderd euro meer moeten betalen enkel voor de bediening (en evt. De sound) gezien al mijn tags al goed zijn/staan. Het taggen bij nieuwe albums doe ik net zo als alle andere en dat kost me nog geen 5 minuten om dat goed te hebben.

Dessalniettemin wel interessant die Meridian, is die een beetje stil met harde schijf?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

De MC200 is stil, anders dan de MD600 core, die moet je niet in de luisterruimte plaatsen.

Als ik jou was Chris ging ik ook niet veranderen hoor. Voor mensen die nog moeten beginnen met streamen of (zoals ik) wat anders willen zijn bepaalde zaken wel handig om te weten. Voor mij is het belangrijker om een streamer thuis te proberen voor aankoop dan bv een versterker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Ok, als er eens een te koop komt kan ik altijd nog zien
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik hoor ook graag van andere forumleden welke app zij gebruiken voor hun streamer, dus kom maar op met die namen   :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fietser

Bubbleupnp. Werkt prima, radio en Tidal integratie.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Maro

Citaat van: fietser op april 19, 2015, 10:49:19
Bubbleupnp. Werkt prima, radio en Tidal integratie.

Die is er niet voor iOS meen ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Chris, waar heb je die Neotech kabels gekocht, bij Ronald?

thepioneer

Ik begrijp je niet helemaal, de Mc200 moet je gewoon in plaats van de Moon neerzetten
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

CZ79

Citaat van: martin778 op april 19, 2015, 13:42:08
Chris, waar heb je die Neotech kabels gekocht, bij Ronald?
ja kost €5 p/mtr
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: thepioneer op april 19, 2015, 14:30:13
Ik begrijp je niet helemaal, de Mc200 moet je gewoon in plaats van de Moon neerzetten
dure streamer dan? Als die ook de DAC functie kan en een eigen opslag heeft is dat wel mooi, alleen kan ik daar weinig van gebruiken (of anders gezegd ik kan er niets in de huidige setup mee vervangen)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

ofwel in mijn set zie ik de meerwaarde niet echt om de overstap te maken naar de Meridian (behalve dat het vast een heel erg mooi apparaat is)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Waarom kan jij er niets mee dan. Het is een all in ons. Digitale en analoge uitgangen. En interne opslag.

Zit alleen geen digitale input op.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

CZ79

NAS gaat niet weg want die gebruik ik voor films ook en backup van al mijn foto's, TACT wil ik behouden en kan dus niet met de Meridian (geen digitale ingang) en dus zal ik met de DAC moeten gaan werken om de TaCT te houden, dus de Meridian kan in mijn geval enkel de Moon streamer vervangen en dan zie ik de meerwaarde dus niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Welke kabels van Neotech heb je? Speakerkabels, IC, stroom?

Voor €5 de meter kun je daar geen buil aan vallen lijkt mij.

CZ79

Speaker en stroom en intern in mijn stekkerblok (maar daar was jij niet zo dol op geloof ik....0.8mm2), beste kabels voor dit geld ooit gehoord en misschien sowieso wel voor elk geld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Ik heb nu een Sun Leiste en die laat ik lekker zitten, zit geloof ik 2.5mm2 solid core koper in. Verder doe ik niet veel met stroom tweaks (beperkt budget).

Ik kan wel een set goede speakerkabels gebruiken dus ik ga er zeker naar kijken, staat er geen typenummer op?

CZ79

Moet ik even kijken, maar als je Ronald belt dan en je geeft aan dat je de 0.8mm mono crystal zoekt dan weet hij wat je bedoelt.
Ik heb nog wel een paar meter ongebruikte 0.3mm over (tbv interlinks)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

de exacte tekst op de kabel is: "Neotech UP-OCC Hook-up wire E91090 AWM 1015 VW-1 105°C 600V. 18AWG"
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika