Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: Staaled op november 22, 2014, 18:37:00
De driver is al beduidend beter.  :)
En inregelen doe je tegenwoordig het best met externe DSP.
Wat er aan EQ/DSP aan boord zit is lang niet zo veelzijdig.

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Vandaag het geniale idee geopperd om de meubels iets anders neer te zetten, eigenlijk enkel een stoel, maar doordat die stoel nu ergens anders staat komt er ongeveer een meter meer ruimte voor de linkerluidspreker vrij en dat hoor je dus wel.....links valt iets mooier uit dan daarvoor en het geheel is erg mooi in balans, meer ruimte.
De stoel stond ongeveer 2m voor de linkerluidspreker en nu heb ik dus zo'n drie meter vrije ruimte, erg happy mee.....

Ik krijg ook snel de monokristal kabel binnen, een aantal meters om zelf een netkabel te bouwen, ik weet niet of deze verschil gaat maken met de wokkelkabel maar ik vind het erg leuk om wat te knutselen dus baadt het niet dan schaadt het zeker niet.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Vandaag een BOTW met SBooster opgehaald bij forumlid Staaled (volgende keer zal ik zorgen dat ik meer tijd heb, heb je set enkel gezien niet gehoord) voor mijn net nieuw aangekochte Netgear GS108.

Ik ga er wellicht nog wat mee stoeien want volgens mij kan de BOTW voeding ook op de QNAP, maar voor nu heb ik een lineaire voeding op mijn switch waaraan de Moon aangesloten is, welke op zijn beurt ook weer een mooie lineaire voeding heeft.

Kreeg vandaag ook nog een meter of 6 monokristal kabel binnen (PC OCC), ik heb hiervan een zelf gevlochten netkabel gemaakt voor de voorversterker, leuk om te maken en leuk om mee te testen. Connectoren had ik nog liggen (van een overbodige wokkelkabel) dus low budget maar very nice cable (om te zien). Ik zet hem eerst eens een paar daagjes op de PC boven.

Ik heb ook de Gehakt tegels weer in gebruik genomen, een onder de voorversterker en een onder de DAC, onder de DAC heb ik niet het idee dat het iets doet maar onder de Dion zeer zeker wel, wellicht nog een tweede eronder......uitproberen is het beste.

De artspeak digitale kabel wordt ook vervangen door een Dion digitale interlink, morgen komt deze binnen.....ik zeg lekker bezig, Chris! (Al zeg ik het zelf natuurlijk  :D)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Die extra ruimte zal waarschijnlijk de grootste upgrade zijn van dit jaar.
Moet je wel weer meerdere weken investeren om de ls. optimaal te plaatsen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Staat nog in de planning, ik ga de Master Set Procedure nogmaals uitvoeren, denk niet dat het nog heel erg veel verandert want diezelfde procedure is al een keer uitgevoerd en nu heb ik gewoonweg meer ruimte voor de linkerLS, geheel is beter in balans en ruimtelijker.

Maar het is altijd leuk om ermee te stoeien :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Xander32 op december  4, 2014, 07:16:20
Die extra ruimte zal waarschijnlijk de grootste upgrade zijn van dit jaar.

En natuurlijk de Dion buizen pre, dat was ook een grote verandering (verbetering imo)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op december  4, 2014, 08:05:46
En natuurlijk de Dion buizen pre, dat was ook een grote verandering (verbetering imo)

Goed bezig Chris ;D

Hoor je verschil (+/-) door de veranderingen van en aan de switch?

Gr
Henk

CZ79

Lijkt iets rustiger te zijn, vergelijk is wel lastig want ik kan niet even switchen tussen de voedingen. Maar vooralsnog voorzichtig positief.

Heb gisteravond laat de boel aangesloten en was al laat dus ik moet er nog eens voor gaan zitten, mocht het niet al teveel verschil maken dan probeer ik de BOTW aan de QNAP
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Staaled

Citaat van: cz79 op december  3, 2014, 23:27:51
Vandaag een BOTW met SBooster opgehaald bij forumlid Staaled (volgende keer zal ik zorgen dat ik meer tijd heb, heb je set enkel gezien niet gehoord) voor mijn net nieuw aangekochte Netgear GS108.

Ik ga er wellicht nog wat mee stoeien want volgens mij kan de BOTW voeding ook op de QNAP, maar voor nu heb ik een lineaire voeding op mijn switch waaraan de Moon aangesloten is, welke op zijn beurt ook weer een mooie lineaire voeding heeft.

Kreeg vandaag ook nog een meter of 6 monokristal kabel binnen (PC OCC), ik heb hiervan een zelf gevlochten netkabel gemaakt voor de voorversterker, leuk om te maken en leuk om mee te testen. Connectoren had ik nog liggen (van een overbodige wokkelkabel) dus low budget maar very nice cable (om te zien). Ik zet hem eerst eens een paar daagjes op de PC boven.

Ik heb ook de Gehakt tegels weer in gebruik genomen, een onder de voorversterker en een onder de DAC, onder de DAC heb ik niet het idee dat het iets doet maar onder de Dion zeer zeker wel, wellicht nog een tweede eronder......uitproberen is het beste.

De artspeak digitale kabel wordt ook vervangen door een Dion digitale interlink, morgen komt deze binnen.....ik zeg lekker bezig, Chris! (Al zeg ik het zelf natuurlijk  :D)


Het komt er wel een keer van  :coffee:...................afhangende van dit resultaat binnenkort nóg een BOTW nodig  ? ;D
(uiteindelijk gaan er nog twee in de verkoop)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Ik denk dat ik op dit moment redelijk ben voorzien, dank je wel :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

#1512
Citaat van: cz79 op december  4, 2014, 09:27:20
Lijkt iets rustiger te zijn, vergelijk is wel lastig want ik kan niet even switchen tussen de voedingen. Maar vooralsnog voorzichtig positief.

Heb gisteravond laat de boel aangesloten en was al laat dus ik moet er nog eens voor gaan zitten, mocht het niet al teveel verschil maken dan probeer ik de BOTW aan de QNAP

Ben benieuwd naar de evt. verschillen die je gaat ervaren tussen de standaard geschakelde voeding van de Netgear switch en de BOTW voeding  ;)
Heb het hier meerdere keren getest en daadwerkelijk significante verschillen gehoord tussen de standaard geschakelde voeding en een 12 volt DC lineaire Teradak voeding. Het verschil was m.i. groter als het verschil tussen de standaard voeding en dezelfde Teradak lineaire voeding op de Synology NAS.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Ok. Ga nog wel eens testen maar is wel lastig, want de connectie zal telkens verloren zijn en dat duurt dan weer even voordat je weer connectie heb en de muziek weer draait.
Dt gezegd hebbende klinkt het wel erg lekker, weet niet of het de voeding is of mijn hersenen of een combi van beide, maar klinkt vooral wat fijner meer definitie.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: cz79 op december  4, 2014, 20:04:21
Ok. Ga nog wel eens testen maar is wel lastig, want de connectie zal telkens verloren zijn en dat duurt dan weer even voordat je weer connectie heb en de muziek weer draait.
Dt gezegd hebbende klinkt het wel erg lekker, weet niet of het de voeding is of mijn hersenen of een combi van beide, maar klinkt vooral wat fijner meer definitie.

It doesn't matter

Gaat om beleving en dat gebeurt met ons brein, een ander zal zeggen .... jij ervaart meer fijnheid en definitie  :thumbs-up:


That's all that matters  ;)
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Exact en ik geniet er iedere dag van (de muziek dan)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Lijkt goed zijn werk te doen, een BOTW voor de switch en nog een mooie netkabel voor de pre amp, zelf gevlochten van PC OCC monokristal kabel, als deze goed bevalt ga ik er nog een paar meter van bestellen voor meer netkabels.

Ik heb ondertussen ook nog iets meer demping uit de Avalon gehaald, achter de woofer zit het nog helemaal vol en onderin zit nog een klein beetje. Nog een beetje meer dynamiek is het resultaat, ik ga komende periode er nog wat uithalen net zolang totdat ik er 99.9% tevreden mee ben
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ben nog even bezig geweest met Asset UPnP, heb geprobeerd de conversie van FLAC/WAV naar LPCM te zetten op de muziekserver (Asset dus), maar er komt dan echt met geen mogelijkheid geluid uit de streamer.
Bij ondersteunende formaten staat LPCM ook niet beschreven op de Moon website, zou dat het issue kunnen zijn of moet ik het ergens anders zoeken?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nu heb ik de server zo ingesteld dat alles WAV wordt voordat het naar de Moon wordt gestuurd, het idee van LPCM is dat de Moon minder te doen heeft en direct het goede aangeboden krijgt, wellicht valt hier nog iets winst te boeken in geluid
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Het idee is goed, maar ik heb tot nu toe nooit hoorbare verschillen gehoord via de touch. Ik had in eerste instantie enkele parameters verkeerd staan. Netkabels en stekkers maken zoals je weet wel verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

I Know, maar heb jij geprobeerd de muziekserver je audio bestanden in LPCM formaat door te sturen naar de streamer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Citaat van: cz79 op december 29, 2014, 08:29:11
I Know, maar heb jij geprobeerd de muziekserver je audio bestanden in LPCM formaat door te sturen naar de streamer

Ja, met de touch. 0 effect.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

0 effect of 0 muziek? En was dat LPCM of gewoon PCM?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

0 verschil met gewoon in flac verzenden tov in pcm verzenden (in Logitech media server). Het is idee is om de touch wat minder hard te laten werken. Ik hoorde 0 verschil. Maar ben wel een halve Linux programmeur erdoor geworden en weer paar weken ouder. (toolbox3.0).  :lookaround:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Hahahaha.

Ik kan helaas niet naar PCM omzetten en streamen naar de Moon, ik heb enkel de optie LPCM en dan komt er dus geen geluid uit mijn set.
Leek me inderdaad een leuke test om te proberen of er verschil zou zijn als de Moon niets meer hoeft te doen behalve streamen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika