Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

John Wx

A lot of crap ..if you know the hole story behind this marketing lure.....all he do is take the hole credit for the pearl lite and pearl dark...tuning..well I know that mister Ryuichi Sawada do the tuning for every marantz amp-sacd ect....and king ken like to play the big man..



Een tekst van "iemand" via PM wil ik wel diegene zijn adres geven waarin in het zwart op wit staat Chris kent hem wel  ;)
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

#1451
Citaat van: John Wx op november 21, 2014, 10:52:35
Nou wel Kennie is alleen nog maar een uithangbord niks mis mee maar haren word het al gedaan door Ryuichi Sawada

Ryuichi Sawada is een van de oude garde  en heeft nog met Saul samengewerkt.
Ik heb de man gesproken destijds toen hij afscheid nam met zijn project T1 mono's  om op deze manier nog even Marantz op de kaart te zetten. 

Nee, dank je John.....heeft niet mijn interesse :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#1452
Maar Henk....vanwaar het belang voor de subregionen. Beperkt deze je in beleving momenteel?

Als ik zo de reakties van anderen lees, heb je het netjes voor elkaar.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: Onder013 op november 21, 2014, 10:22:52

De toename in ruimtelijkheid die men nog al eens toeschrijft aan een sub, heb ik hier nog niet gehoord.
Groet,

Henk

Je bent hier welkom.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2


chansig

Je hebt er voor bij jouw thuis niet zoveel aan..maar toch.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 11:16:11
Maar Henk....vanwaar het belang voor de subregionen. Beperkt deze je in beleving momenteel?

Als ik zo de reakties van anderen lees, heb je het netjes voor elkaar.

Die subregionen hadden nooit mijn belangstelling omdat de sound naar mijn opvatting heel plezierig en natuurlijk is. Ben geen liefhebber van hardrock, etc waardoor de behoefte knallend laag zeker niet aanwezig is. Een serie concerten van jazz muziek wakkerde de nieuwsgierigheid aan om te beleven wat iets meer substantie in het laag zou toevoegen aan het totaal.
De meest simpele oplossing leek een sub. Tenzij een betere afstelling de toevoeging naar mijn zin maakt, zal er geen sub komen.

scrutinizer

#1457
Citaat van: Onder013 op november 21, 2014, 11:32:01
Die subregionen hadden nooit mijn belangstelling omdat de sound naar mijn opvatting heel plezierig en natuurlijk is. Ben geen liefhebber van hardrock, etc waardoor de behoefte knallend laag zeker niet aanwezig is. Een serie concerten van jazz muziek wakkerde de nieuwsgierigheid aan om te beleven wat iets meer substantie in het laag zou toevoegen aan het totaal.
De meest simpele oplossing leek een sub. Tenzij een betere afstelling de toevoeging naar mijn zin maakt, zal er geen sub komen.
....catch your drift!!! :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2


CZ79

Citaat van: John Wx op november 21, 2014, 10:57:45
A lot of crap ..if you know the hole story behind this marketing lure.....all he do is take the hole credit for the pearl lite and pearl dark...tuning..well I know that mister Ryuichi Sawada do the tuning for every marantz amp-sacd ect....and king ken like to play the big man..



Een tekst van "iemand" via PM wil ik wel diegene zijn adres geven waarin in het zwart op wit staat Chris kent hem wel  ;)

I know! Ken is enkel het boegbeeld maar doet met de tuning verder vrij weinig behalve luisteren of het naar zijn zin is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Bij Henk hebben we gisteren nog zitten stoeien met de sub, maar de bas werd er zeker niet strakker van, wel lager, maar mijns inziens het geld voor de sub zeker niet waard
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: maz op november 21, 2014, 09:52:11

Leuk je te hebben ontmoet Chris...

Gr maz

Insgelijks, Maz! Erg mooie set en mooie voorraad onder je bank :-) weet alleen niet wat mee geluid maakte, de Pioneers of de papegaai
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ik heb nog maar weinig stereosets gehoord met sub, waarin ik die niet kon traceren in het geluidsbeeld.
Desondanks ook stereosets gehoord waarin een sub een goede aanvulling bleek.

De Velo 800 is echter een lastig ding; eigenlijk mist die toch een stukje conusoppervlak om hem echt lekker te laten integreren en te koppelen aan de ruimte. Met de toevoeging van een tweede werd dat overigens in mijn situatie een heel stuk beter.
Desondanks liet ik de subwoofers in toenemende mate uit staan ...

Citaat van: Onder013 op november 21, 2014, 11:32:01
Die subregionen hadden nooit mijn belangstelling omdat de sound naar mijn opvatting heel plezierig en natuurlijk is. Ben geen liefhebber van hardrock, etc waardoor de behoefte knallend laag zeker niet aanwezig is. Een serie concerten van jazz muziek wakkerde de nieuwsgierigheid aan om te beleven wat iets meer substantie in het laag zou toevoegen aan het totaal.
De meest simpele oplossing leek een sub. Tenzij een betere afstelling de toevoeging naar mijn zin maakt, zal er geen sub komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Traceren is het issue niet, de sib is niet te traceren dus dat lijkt goed, echter de bas is van een hele andere orde dan de Elac's en dat hoor je duidelijk in het naijlen (niet akoestisch maar de bas van de Elac's is gewoon strakker/sneller) van de bas bij lage tonen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... en daardoor hoor je specifiek de sub los in het geluidsbeeld staan(?).

Citaat van: cz79 op november 21, 2014, 14:00:50
Traceren is het issue niet, de sib is niet te traceren dus dat lijkt goed, echter de bas is van een hele andere orde dan de Elac's en dat hoor je duidelijk in het naijlen (niet akoestisch maar de bas van de Elac's is gewoon strakker/sneller) van de bas bij lage tonen
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Citaat van: Onder013 op november 21, 2014, 11:32:01
Die subregionen hadden nooit mijn belangstelling omdat de sound naar mijn opvatting heel plezierig en natuurlijk is. Ben geen liefhebber van hardrock, etc waardoor de behoefte knallend laag zeker niet aanwezig is. Een serie concerten van jazz muziek wakkerde de nieuwsgierigheid aan om te beleven wat iets meer substantie in het laag zou toevoegen aan het totaal.
De meest simpele oplossing leek een sub. Tenzij een betere afstelling de toevoeging naar mijn zin maakt, zal er geen sub komen.

en een Elac subwoofer, kun je eventueel nog proberen?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

CZ79

Citaat van: Xander32 op november 21, 2014, 14:02:10
... en daardoor hoor je specifiek de sub los in het geluidsbeeld staan(?).

Nee, alleen hoor je in de muziek en het beeld dat er een andere bas mee doet, deze hoor je niet vanaf een bepaalde kant of richting maar in het algehele beeld
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 11:01:07
Ryuichi Sawada is een van de oude garde  en heeft nog met Saul samengewerkt.
Ik heb de man gesproken destijds toen hij afscheid nam met zijn project T1 mono's  om op deze manier nog even Marantz op de kaart te zetten. 

Nee, dank je John.....heeft niet mijn interesse :)

Deze meneer is dan wel van de "ouwe garde" maar geeft nog steeds dagelijks leiding en is de eind verantwoordelijke van alles qua sound bij Marantz




Saul en deze meneer hebben werkelijk waar niets met elkaar gemeen alleen dat Saul de oprichter van de naam was, no less no more


Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: cz79 op november 21, 2014, 13:44:18
I know! Ken is enkel het boegbeeld maar doet met de tuning verder vrij weinig behalve luisteren of het naar zijn zin is

:thumbs-up:
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

#1469
Citaat van: John Wx op november 21, 2014, 20:12:04
Deze meneer is dan wel van de "ouwe garde" maar geeft nog steeds dagelijks leiding en is de eind verantwoordelijke van alles qua sound bij Marantz




Saul en deze meneer hebben werkelijk waar niets met elkaar gemeen alleen dat Saul de oprichter van de naam was, no less no more

Ohhh, ok!! Dit is niet het verhaal wat Ryuichi Sawada mij vertelde toen ik een weekend zijn T1's demonstreerde.
Dat tijdens een diner met zijn collega/vriend Ken Ishiwata waarmee hij eind '70 bij Marantz is begonnen en zij samen verantwoordelijk zijn geweest voor het vele moois.
Voor zover mij duidelijk is Sawada en de link met Saul zijn interesse geweest voor de vintage tube models.
Kort daarna verkocht Saul Marantz de rechten aan Philips.
But he...I'm just the messenger. ;)

Wat was jou bron van info, John?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

John Wx

#1470
Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 20:40:15
Ohhh, ok!! Dit is niet het verhaal wat Ryuichi Sawada mij vertelde toen ik een weekend zijn T1's demonstreerde.
Dat tijdens een diner met zijn collega/vriend Ken Ishiwata waarmee hij eind '70 bij Marantz is begonnen en zij samen verantwoordelijk zijn geweest voor het vele moois.
Voor zover mij duidelijk is Sawada en de link met Saul zijn interesse geweest voor de vintage tube models.
Kort daarna verkocht Saul Marantz de rechten aan Philips.
But he...I'm just the messenger. ;)

Wat was jou bron van info, John?

Zijn geen vrienden

Saul heeft nog nooit samen gewerkt met Sawada dat ze toevallig iets mooi vinden

Mijn info van persoonlijke aard: ben op uitnodiging van Marantz toen ik directeur inkoop was van Polectro naar Japan geweest

Dat Saul het aan Philips verkocht is onzin wel de feiten weten

Oh ja Sawada werkt er langer dan Kennie maar dat terzijde

Sorry voor je topic vervuiling Chris
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

#1471
Citaat van: John Wx op november 21, 2014, 21:23:02
Zijn geen vrienden

Saul heeft nog nooit samen gewerkt met Sawada dat ze toevallig iets mooi vinden

Mijn info van persoonlijke aard

Dat Saul het aan Marantz verkocht is onzin wel de feiten weten

In 2008 nog wel.

Hij was mede verantwoordelijk voor het opnieuw uitbrengen van de Vintage models.

Nee je leest het verkeerd...Saul B Marantz het verkocht aan Philips.

....of bedoel je eigenlijk te zeggen dat ik dit gesprek nooit heb gevoerd en ik dit vertel om jou dwars te zitten? ::)

Wat jij wil.... ;)

Ps. Yep!! 1977... Werkend aan de amerikaanse modellen
Ken stapte eind 78 in.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

CZ79

Lijkt wel GTST hier....:-)

Mooie versterker is de KI wel, ziet er goed uit en klinkt evenzo.
Ook LP klonk magisch, niets voor mij maar erg mooi en met de juiste whisky en een volle buik van de heerlijke chili was het een fantastische avond en heb ik dik genoten.

Wat is Paolo Fresu een geweldige artiest, ben intussen een paar albums (flac) rijker dus ga na het weekend lekker een week Paolo luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: scrutinizer op november 21, 2014, 21:29:12
In 2008 nog wel.

Hij was mede verantwoordelijk voor het opnieuw uitbrengen van de Vintage models.

Nee je leest het verkeerd...Saul B Marantz het verkocht aan Philips.

....of bedoel je eigenlijk te zeggen dat ik dit gesprek nooit heb gevoerd en ik dit vertel om jou dwars te zitten? ::)

Wat jij wil.... ;)


Geloof absoluut je gesprek maar ze gaan niet altijd dingen vertellen die niet iedereen hoeft te weten

Wat lees ik verkeerd je schrijft "Kort daarna verkocht Saul Marantz de rechten aan Philips" gesprekken waren pas in 1979 had Marantz al een andere eigenaar maar dat terzijde


Nee GTST is al afgelopen vanavond
Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

#1474
Omdat er stond dat Saul het aan Marantz verkocht voor je edit.

Onder de naam superscope? ;)

ik heb meerdere keren met Ken contact gehad/gesproken. Sawada alleen deze ene keer. Ik heb geen vijandschap opgemerkt ...
Is ook niet echt hun cultuur. :)

Mr J Emmelot Marantz waar ik goed contact mee had destijds heeft mij ook veel ongezouten historie verteld maar nooit over een conflict tussen deze twee heren. 

Maar ....geef ik er wat om.

on topic
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....