Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Vast en zeker, maar ik heb dat niet gedaan :D in plaats daarvan Dion en koper interlink
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Even een zijspoor, sorry Chris:

CitaatMooie versterker Chris  :)

is edwin ( hifigek ) nog steeds bezig met hifi ??

Edwin is al lang uit beeld, komt ook niet meer bij Fritz... Hij heeft nog wel een installatie maar voor de rest doet hiij niets meer op fora of beurzenbezoeken...
Het luisterteam van Fritz? Ik  heb hem er nog nooit ontmoet en kom bijna wekelijks bij Fritz over de vloer.. ( al aan groot aantal jaren)...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Hij heeft wel zeker in fritz' team gezeten, heb ik van eerste hand. Maar ik heb hem nog nooit ontmoet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

Volgens mij staat ook op een aantal van de inlays bij de eerste Marantz STS cd's.

Tenminste, als we het over Mister Siltech hebben.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Pjotr27

Citaat van: Nahpets op september 20, 2014, 11:56:23
Volgens mij staat ook op een aantal van de inlays bij de eerste Marantz STS cd's.

Tenminste, als we het over Mister Siltech hebben.

Nee,hier gaat het over Edwin B(outerse)... niet Edwin van der Kley (Rijngeld) van Siltech
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Nahpets

OK. Ik had overigens bewust geen achternamen genoemd.  :tounge:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Citaat van: cz79 op september 20, 2014, 12:20:58
Fritz zal er zelf niet om liegen toch?

Edwin B zijn naam staat in het boekje van de 13de STS editie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Tussen de voor en eindversterker had ik al een Dion Audio Interlink (van RCA naar XLR, Dion Audio Interlink TX3) en het wachten was op een RCA interlink van 120cm om de bron (W4S DAC) aan te sluiten op de Dion Pre amp, deze kabel is net binnen gekomen:

Dion Audio Interlink IB3 van 120cm lang (op maat gemaakt door Dion Audio en erg dun), verder oerdegelijk met Neutrik RCA connectoren, geen poespas, geen exotische pluggen maar erg prettige kabel die het goed doet voor een mooie prijs.

Tevens merk ik hier ook weer een stukje rust aangezien de interlinks nu ook van hetzelfde merk (en klanksignatuur) zijn, beetje vergelijkbaar met de netkabels.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco320

Zien er zeer degelijk uit zonder allerlei onnodige opsmuk. Klankmatig sluit het ongetwijfeld erg goed aan! Mag ik vragen wat zoiets zou mogen kosten?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Hij zei mogen  :P voor jouw meer denk ik als je tevreden bent  :thumbs-up:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Standaard prijs, staat ook op de website van Dion Audio
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco320

Mwah dat is nog te overzien. Wel aan de absolute bovengrens wat mij betreft

CZ79

Het was voor mij juist weer een zeer betaalbare kabel, is ook afhankelijk van je vergelijkingskader :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: Pjotr27 op september 20, 2014, 11:59:35
Nee,hier gaat het over Edwin B(outerse)... niet Edwin van der Kley (Rijngeld) van Siltech

Pjotr27 van der Kley bah  ;D
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Citaat van: cz79 op september 21, 2014, 18:34:55
Het was voor mij juist weer een zeer betaalbare kabel, is ook afhankelijk van je vergelijkingskader :D

:thumbs-up:
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

zoldar

moeilijk een prijskaartje aan te hangen. ik kijk steeds vaker naar de pluggen sinds ik 2 verschillende kabels vergeleek waar alleen de pluggen anders waren. die verschilde heel behoorlijk van elkaar. deze neutriks ken ik, zitten ook op cordial pro audio ic's van 9 euro. prima pluggen.

ik zou zelf bij neutrik hoger grijpen of nog beter naar furutech gold grijpen voor snelheid, openheid en "sparkle". Rhoudium neutrik geeft bij meer bass, minder open en fell.

je kunt met buizen heel ver gaan in openheid van componenten en kabels zonder de zaak schell of over de top te laten gaan.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

De kabel is goed zo en het geluid ook, ben een beetje klaar met pluggen etc. Het is genieten zo en het is voornamelijk de kabel die het doet en in mindere mate de pluggen (imo).
Kabel is goede lengte en doet het erg prettig (nog niet geheel ingespeeld) en zit ook in de pre verwerkt en tussen de pre en eindblokken, dus ik verwacht daar ook wat synergie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pjotr27

Citaat van: John Wx op september 21, 2014, 18:42:04
Pjotr27 van der Kley bah  ;D

Tja leuker kan ik het niet maken John.... alles goed met je in B.?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

CZ79

Vanavond een mede forumlid over de vloer om eens te komen luisteren, hij twijfelt of hij een andere versterker moet gaan nemen (heeft nu een PM17), ik heb hem uitgenodigd om eens bij mij te komen luisteren.

Ben benieuwd naar zijn bevindingen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Citaat van: Pjotr27 op september 21, 2014, 21:53:59
Tja leuker kan ik het niet maken John.... alles goed met je in B.?

JA gaat weer wat beter dank je
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Gisteren een medeforumlid op bezoek gehad en die was erg positief, nu kende hij de vorige situatie niet zo goed maar desalniettemin erg positief.

De interlink is ook ingespeeld en geeft een mooie samenhang met de rest, zeker ook omdat de interlink tussen pre en eindblokken hetzelfde is en in de pre is dezelfde bekabeling ook weer terug te vinden.
Ik ben nagenoeg de gehele muziekcollectie opnieuw aan het ontdekken. Als ik van tevoren wist dat buizen het zo goed zouden doen had ik dit eerder gedaan, maar goed ik ben nu in ieder geval een paar ervaringen rijker.

Soundstage: meer dan goed, breed en diep. Stemmen mooi gecentreerd en even voor de luidspreker geplaatst. Vooral bij goede 'live' opnames gebeurt er iets dat magisch is, erg prettig.
Klank: Erg mooi, bas is erg goed (mede door de minieme aanpassing in de Avalon) en hoog is nooit te hoog. Erg mooie coherentie tussen laag, mid en hoog. Balans in de klank is helemaal in orde

Wensen? Tja er valt weinig meer aan te pakken, ik heb nog een nieuwe luidsprekerkabel (monokristal, idem degene die in het stekkerblok/meterkast zit) in biwire uitvoering, deze heb ik liggen en ga ik binnenkort eens aan de tand voelen. Verder heb ik zo geen flauw idee, uitgaande van het huidige te besteden budget uiteraard :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika