Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Linn interlinks zijn wel de juiste lengte maar is het wat?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Ik heb een tijdje met Linn Analogue gespeeld, prima kabel - neutraal qua klank.

CZ79

Kosten ook niet zoveel, aan de andere kant is de artspeak sover een hele fijne kabel en kan ik die gewoon om laten toveren naar RCA
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op september  9, 2014, 17:41:05
Kosten ook niet zoveel, aan de andere kant is de artspeak sover een hele fijne kabel en kan ik die gewoon om laten toveren naar RCA

Gewoon de artspeak ombouwen en testen. Je kan altijd weer terug.

Gr
Henk

CZ79

Ja precies, ik al dat morgen eens aan Miquel vragen of hij dat wil doen voor me, er komen dan Neutrik RCA pluggen aan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zoldar

Mooie pluggen. En is door de betere soldeerder zo te doen. Furutech gold zijn ok mooi open en grain free in het hoog.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

BuSpu

Citaat van: cz79 op september  9, 2014, 16:34:56
Het uitgaande signaal zal dan altijd vanaf rca komen, dan maakt het toch niet uit wat de uitgangsspanning is vanaf xlr? Ik kan er ook een volledige rca van maken
Als je van rca-output naar een gebalanceerde ingang gaat zal die te weinig signaal zien omdat gedimensioneerd is voor een hoger signaal. Van gebalanceerd naar gebalanceerd of van rca naar rca zal in mijn optiek altijd beter zijn.

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: BuSpu op september 10, 2014, 12:12:27
Als je van rca-output naar een gebalanceerde ingang gaat zal die te weinig signaal zien omdat gedimensioneerd is voor een hoger signaal. Van gebalanceerd naar gebalanceerd of van rca naar rca zal in mijn optiek altijd beter zijn.

Duidelijk verhaal, ik heb al een setje Sonore op het oog, volledig RCA
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Net gehaald en staat net op zijn plek, vanavond na het sporten alles aansluiten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

Citaat van: cz79 op september 10, 2014, 15:40:06
Net gehaald en staat net op zijn plek, vanavond na het sporten alles aansluiten

Sporten :wacko:

Spelen met de handel  :D

CZ79

Hahahaha, ja kan ook maar ik heb nu twee keer sporten gemist en het wordt wel weer tijd.
geduld is een schone zaak :colgate:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

lynch1979

Citaat van: cz79 op september 10, 2014, 15:48:23
Hahahaha, ja kan ook maar ik heb nu twee keer sporten gemist en het wordt wel weer tijd.
geduld is een schone zaak :colgate:

Daar heb je gelijk in  ;)

CZ79

RCA pluggen kon niet zomaar aan de Art Speak XLR kabel, te dikke geleider. Het zou me dan meer kosten voor andere pluggen.
Dit laat ik even rusten en heb via een zaak in Leiden een paar Sonore Interlinks geruild tegen mijn twee XLR kabels (Cassiopeia en Art Speak).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

daanvanduif

Wou dat ik gezegend was met zoveel geduld, veel plezier alvast met de nieuwe versterker!

Citaat van: cz79 op september 10, 2014, 15:48:23
Hahahaha, ja kan ook maar ik heb nu twee keer sporten gemist en het wordt wel weer tijd.
geduld is een schone zaak :colgate:
Corazón

CZ79

Foto's zijn gemaakt, ik ga straks eerst eens een en ander aansluiten en dan komen de foto's.
Straks ben ik lekker even alleen en daarom heb ik gewacht tot na het sporten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Kom maar op met die foto's  :P

Overigens, er staat nu een 380S zu verkaufen op MP. Als je m voor 1500 kunt krijgen ben je spekkoper ;)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Zojuist alles aangesloten en de versterker is lekker warm aan het draaien, dit is geen laid back of suf geluid meer, wat een soundstage! Wat een plaatsing! Echt een heel erg groot verschil met de ML.

Ik weet dat de versterker hier net staat en dat er wel wat luisteruurtjes in gaan om het geluid echt goed te leren kennen, maar de potentie is zeer zeker hoorbaar en ik kan zeggen dat het erg bevalt, had dat toch niet verwacht van buizen. Ik ben nooit te oud om te leren, maar dit is geen kattenpis
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op september 10, 2014, 22:49:04
Zojuist alles aangesloten en de versterker is lekker warm aan het draaien, dit is geen laid back of suf geluid meer, wat een soundstage! Wat een plaatsing! Echt een heel erg groot verschil met de ML.

Ik weet dat de versterker hier net staat en dat er wel wat luisteruurtjes in gaan om het geluid echt goed te leren kennen, maar de potentie is zeer zeker hoorbaar en ik kan zeggen dat het erg bevalt, had dat toch niet verwacht van buizen. Ik ben nooit te oud om te leren, maar dit is geen kattenpis

Tof zeg! Klinkt als een goede upgrade  :clapping:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Dg versterker heeft lang dienst gedaan als referentievoorversterker voor dion audio zelf, hierop zijn bepaalde eindversterkers en zijn eigen luidsprekers getuned.

Op alpha audio staat deze versterker ook, zie foto's van die website.
Ik plaats eigen foto's zodra ik de versterker heb gekocht, dus wanneer de beslissing is genomen. Ik vindt het niet erg netjes om nu foto's te plaatsen van iets dat helemaal nog niet van mij is.

Op de tweede foto is het de versterker helemaal links in het beeld, erg simpel een logo, aan/uit schakelaar, volume regeling en een input selector

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Moeilijk om te stoppen met luisteren, dik genieten!

Ook als ik hem heel erg zacht zet heb ik een dynamiek wat enige naam mag hebben, ook de soundstage en plaatsing blijft intact bij laag volume, er kakt helemaal niets in.

Eerste avond alleen met de Dion Audio lijk veelbelovend, maar ik ga niet over 1 nacht ijs en dus gaan we morgen weer met verder waar ik nu ben gebleven (carmen gomes en cristopher hardy) :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika