Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: erik s. op augustus 12, 2014, 20:34:19
de dure speakerkabels van MIT hebben al vele jaren geen kunststof maar metalen kasten.
Dat is om te voorkomen dat al die kneuzen die dingen gaan doorzagen, er zit namelijk nog steeds niets in :D

erik s.

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 20:57:45
Dat is om te voorkomen dat al die kneuzen die dingen gaan doorzagen, er zit namelijk nog steeds niets in :D
op de site van MIT kun je zien wat er in zit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

#1027
Citaat van: erik s. op augustus 12, 2014, 20:59:37
op de site van MIT kun je zien wat er in zit.
Ik zat maar een beetje te dollen Erik :)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 20:43:07
De man is (bewust) supervaag over werkelijk alles.  Commercieel gezien kan Tony Gee er trouwens nog wat van leren.

Feit is dat wij daar weer niks aan hebben.

Dat kun je wel stellen ja...  :-X  Lijkt mij overigens een leuke en interessante ''meet and greet'' als Mr. Shaw eens een gesprek ''op niveau'' aangaat met Mr. Pass  ::)
Alan Shaw: '' Mister Pass, before you try to start a discussion with me i can tell you that i am absolutely convinced that there is no sound difference between amplifiers, but.......''  :D

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 21:11:51
Dat kun je wel stellen ja...  :-X  Lijkt mij overigens een leuke en interessante ''meet and greet'' als Mr. Shaw eens een gesprek ''op niveau'' aangaat met Mr. Pass  ::)
Alan Shaw: '' Mister Pass, before you try to start a discussion with me i can tell you that i am absolutely convinced that there is no sound difference between amplifiers, but.......''  :D

Hij kan zo lid van dit forum worden ;)


lynch1979


twani

Citaat van: YamahaRXV op augustus 12, 2014, 21:11:51
Dat kun je wel stellen ja...  :-X  Lijkt mij overigens een leuke en interessante ''meet and greet'' als Mr. Shaw eens een gesprek ''op niveau'' aangaat met Mr. Pass  ::)
Alan Shaw: '' Mister Pass, before you try to start a discussion with me i can tell you that i am absolutely convinced that there is no sound difference between amplifiers, but.......''  :D
Ik denk dat Nelson niet eens toestaat dat er Harbeths op een Pass worden aangesloten :D

YamahaRXV

Citaat van: lynch1979 op augustus 12, 2014, 21:19:32
Nog steeds niet aan het eten  :blink:

Je moet ook naar je bord kijken en niet naar het scherm  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 20:43:07
De man is (bewust) supervaag over werkelijk alles.  Commercieel gezien kan Tony Gee er trouwens nog wat van leren.

Feit is dat wij daar weer niks aan hebben.
Kan zijn maar TG woont erg leuk en dat doet hij van de speakerbusiness
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2


YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 21:20:15
Ik denk dat Nelson niet eens toestaat dat er Harbeths op een Pass worden aangesloten :D

OMG..... :withstupid:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2014, 21:20:59
Kan zijn maar TG woont erg leuk en dat doet hij van de speakerbusiness
Ik woon ook erg leuk en zit niet eens in de diy speakers..... :D

twani

#1041
Citaat van: Onder013 op augustus 12, 2014, 21:26:33
was communicatievaardigheid nog geen vak op de auto-mulo?
Mulo? :wacko:  Ik ben een stuk jonger dan jij Henk..

Communicatie is trouwens essentieel in mijn werk. Daarom laat ik het in mijn vrije tijd een beetje los :D

twani


Deleted Member 2

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 21:34:56
Mulo? :wacko:  Ik ben een stuk jonger dan jij Henk..

Communicatie is trouwens essentieel in mijn werk. Daarom laat ik het in mijn vrije tijd een beetje los :D

dan heb je nog wat kans om iets te leren. Ga maar veel oefenen zou ik willen zeggen

CZ79

Klinkt met de dag beter hier...Met de demping in de Avalon ga ik wellicht nog wat stoeien (meer of minder), goede uitleg gekregen van TG waar te beginnen en hoe dit het beste te doen.

Eerst maar eens lekker gaan luisteren de komende periode
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Wees niet te snel, je hebt nieuwe bekabeling en blok, dat veranderd de sound ook nog een stukje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

I know, ik geef alleen aan dat het erg lekker klinkt. Zodra alles is ingespeeld ga ik eens andacht besteden aan het dempingsverhaal. We hebben een vuilniszak met demping eruit gehaald en er iets in terug gedaan, wellicht is dat te weinig of huist niet, maar dat is direct hoorbaar dus lekker makkelijk uit te proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: cz79 op augustus 13, 2014, 10:53:19
I know, ik geef alleen aan dat het erg lekker klinkt. Zodra alles is ingespeeld ga ik eens andacht besteden aan het dempingsverhaal. We hebben een vuilniszak met demping eruit gehaald en er iets in terug gedaan, wellicht is dat te weinig of huist niet, maar dat is direct hoorbaar dus lekker makkelijk uit te proberen

Je geeft aan dat het nu lekker klinkt, waarom dan nog weer wat terugdoen?

Is dit dan niet het moment om gewoon muziek te gaan luisteren?

CZ79

Omdat één dag luisteren nog niet voldoende is voor een exact beeld, dat duurt bij mij meestal iets langer.
Ook heb ik alle stroomvoorziening net vernieuwd dus rustig maar eens warm laten draaien.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: twani op augustus 13, 2014, 11:21:53
Je geeft aan dat het nu lekker klinkt, waarom dan nog weer wat terugdoen?

Is dit dan niet het moment om gewoon muziek te gaan luisteren?

Ja ga ik ook doen, en doe ik al. Ik denk ook niet dat het nodig is nog wat aan te passen, maar dat zal ik wel zien na wat langer luisteren (na het inspelen van alle nieuwe bekabeling)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika