Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

Je kan hem ook inruilen op de asw4000 die bij edwin staat. Dan heb ik er wel een natuurstenen plaat voor :)
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

CZ79

Nope, thx


Het is even goed zo, de granieten plaat komt volgende week
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Ik ben benieuwd als alle kabels en stekkerblok zijn ingespeeld hoe jij de sound zal gaan vinden. Laat het ons hier weten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Zal ik zeker doen, nog bedankt voor de gastvrijheid en de lekkere koffie gisteren :colgate:

Mooie set heb je staan met dito geluid, de diepte is ook zeker fors toegenomen t.o.v. de vorige keer dat ik bij je was, zal maar niet vragen hoe dat komt ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: frank2 op augustus  8, 2014, 08:12:57
Ik ben benieuwd als alle kabels en stekkerblok zijn ingespeeld hoe jij de sound zal gaan vinden. Laat het ons hier weten.
Idem :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Chris, was het bestelde "item" nu wel binnengekomen de laatste keer dat je in Almelo was ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op augustus  8, 2014, 08:12:57
Ik ben benieuwd als alle kabels en stekkerblok zijn ingespeeld hoe jij de sound zal gaan vinden. Laat het ons hier weten.

Ook benieuwd naar  ::)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Citaat van: YamahaRXV op augustus  8, 2014, 10:22:53
Chris, was het bestelde "item" nu wel binnengekomen de laatste keer dat je in Almelo was ?

Nope! Nog steeds niet :nopompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus  8, 2014, 12:42:10
Nope! Nog steeds niet :nopompom:

Hem, dat is wederom knap balen.... >:(

Als ik jou was zou ik nu echt de andere weg bewandelen  ;)
De door mij bestelde Teradak voor de SBT staat hier al ruim 2 dagen heerlijk te spelen.
Heeft bij mekaar hooguit 1,5 week geduurd.... geen invoerrechten, btw, etc.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Ben het eens met Yamaha. Zou ook echt niet langer wachten, duurt al veeeeeels te lang. Je hebt 'm tijd genoeg gegeven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Tja, ik zal nog wel even kijken wat ik ga doen. Anders kan het nog altijd een aangapaste Voltkraft worden (incl. zekeringen en demping intern).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik ken nog iemand anders die een mooie voeding heeft liggen, ik ga hem eens contacten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus  8, 2014, 14:01:40
Ik ken nog iemand anders die een mooie voeding heeft liggen, ik ga hem eens contacten

dat is wel een heel fraaie voeding..... ;D

CZ79

zelfbouw van de techneut van Pacific Audio, ziet er net zo goed uit als de Teradak en doet aan bouw en onderdelen daar ook zeker niet aan onder (13 :colgate:)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Deleted Member 2

Citaat van: cz79 op augustus  8, 2014, 14:14:46
zelfbouw van de techneut van Pacific Audio, ziet er net zo goed uit als de Teradak en doet aan bouw en onderdelen daar ook zeker niet aan onder (13 :colgate:)

:thumbs-up:

CZ79

Ondertussen is er sinds vorige week een nieuw stekkerblok gekomen en heb ik alle netkabels vervangen door eenzelfde merk/type, ik heb dit alles op maat laten maken door C&D te Almelo en het bevalt erg goed.

Tevens heb ik een stuk monokristal bekabeling (PCOCC koper) in de meterkast geplaatst, deze bekabeling zit ook in het stekkerblok (sterbedraad met PCOCC).

Ben nu alles aan het warmdraaien, maar het klinkt nu al veelbelovend
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Tevens ben ik vandaag bij Tony Gee langsgeweest, leuke man met bijzonder veel kunde en kennis. Aanleiding was dat ik hem eerder had gevraagd hoe ik de Avalons naar een hoger niveau kon tillen zonder daar heel erg veel geld voor neer te tellen.
Hij had daar wel ideeën over en vandaag had ik met hem de afspraak om hier gezamenlijk eens naar te kijken.....en het is gelukt.

De interne demping in de Avalon, welke overigens al niet meer standaard was, is grotendeels verwijderd en verplaatst, we hebben uitvoerig geluisterd en de dynamiek is zeker fors toegenomen, ofwel het klinkt minder bedompt/tam.

Ook zijn de woofers nu 100% luchtdicht afgedicht wat ook resulteert in een strakker geluid.

Het was een leuke en interessante middag en ook erg leuk om een 'legende' aan het werk te zien, bijzonder mooie luisterruimte en ontzettend mooie luidsprekers welke hij gebouwd heeft, ik heb het genoegen gehad een van zijn prototypes te beluisteren (nog niet 100% af). Fantastisch geluid en bijzonder mooi om te zien.

Kortom voor zeer weinig geld een hele waardige upgrade van de Avalons waardoor deze weer net even een stapje hoger presteren :clapping: :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Klinkt allemaal veelbelovend, houd je ons op de hoogte?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

martin778

O o, weer nog eentje besmet met het kabelvirus  :nopompom:  ::)

CZ79

Nee hoor, was alleen alle verschillende kabels zat en het stekkerblok stond al in bestelling dus van het een kwam het ander. Luidsprekerkabels en interlinks blijven (vooralsnog) ongewijzigd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op augustus 12, 2014, 17:57:56
Klinkt allemaal veelbelovend, houd je ons op de hoogte?

Zeker, voor wat betreft de wijzigingen van Tony Gee is alles al gereed en speelt het nu al met meer dynamiek en meer leven dan dat het deed, ik vond het al goed kinken maar er zat nog meer in (blijkbaar) en dat hebben we (of beter nog...Tony) tevoorschijn getoverd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

YamahaRXV

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2014, 17:51:28
Tevens ben ik vandaag bij Tony Gee langsgeweest, leuke man met bijzonder veel kunde en kennis. Aanleiding was dat ik hem eerder had gevraagd hoe ik de Avalons naar een hoger niveau kon tillen zonder daar heel erg veel geld voor neer te tellen.
Hij had daar wel ideeën over en vandaag had ik met hem de afspraak om hier gezamenlijk eens naar te kijken.....en het is gelukt.

De interne demping in de Avalon, welke overigens al niet meer standaard was, is grotendeels verwijderd en verplaatst, we hebben uitvoerig geluisterd en de dynamiek is zeker fors toegenomen, ofwel het klinkt minder bedompt/tam.

Ook zijn de woofers nu 100% luchtdicht afgedicht wat ook resulteert in een strakker geluid.

Het was een leuke en interessante middag en ook erg leuk om een 'legende' aan het werk te zien, bijzonder mooie luisterruimte en ontzettend mooie luidsprekers welke hij gebouwd heeft, ik heb het genoegen gehad een van zijn prototypes te beluisteren (nog niet 100% af). Fantastisch geluid en bijzonder mooi om te zien.

Kortom voor zeer weinig geld een hele waardige upgrade van de Avalons waardoor deze weer net even een stapje hoger presteren :clapping: :pompom:

Mooie ontwikkelingen zo  :headbanging:  Tja, die Tony Gee weet echt wel waar hij over praat ja...
Als je alle producten ziet die van zijn hand zijn dan is dat erg indrukwekkend te noemen  :o

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: cz79 op augustus 12, 2014, 18:07:36
Zeker, voor wat betreft de wijzigingen van Tony Gee is alles al gereed en speelt het nu al met meer dynamiek en meer leven dan dat het deed, ik vond het al goed kinken maar er zat nog meer in (blijkbaar) en dat hebben we (of beter nog...Tony) tevoorschijn getoverd
Ik geloof je. Maar waarom zou een merk als Avalon zulke eenvoudige ingrepen "links hebben laten liggen" denk je?

Is toch niet de minste speakerbouwer.....

Kan het zijn dat het geluid nu vooral ánders (en misschien méér jouw smaak) ipv béter is geworden?

YamahaRXV

Onderschat zeker niet de kennis van mannen als Tony Gee, Troels Gravesen en ook bijv. John Eekels  ;)
Stuk voor stuk gasten die bizar veel kennis en ervaring hebben opgebouwd en achter de schermen zelfs door grote speakerfabrikanten gevraagd worden om hun aanwezige kennis in te brengen voor nieuwe ontwikkelingen.

Doen echt niet onder voor ''goeroes'' als A.S  :nowink:

http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudspeaker_Projects.htm

http://www.troelsgravesen.dk/Eekels_W15.htm
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Citaat van: twani op augustus 12, 2014, 18:26:10
Ik geloof je. Maar waarom zou een merk als Avalon zulke eenvoudige ingrepen "links hebben laten liggen" denk je?

Is toch niet de minste speakerbouwer.....

Kan het zijn dat het geluid nu vooral ánders (en misschien méér jouw smaak) ipv béter is geworden?
Waarom gebruiken merken al avalon, dynaudio, wilson audio en vele andere merken filter onderdelen van een paar euro terwijl het veel beter verkrijgbaar is? Goede vraag en nee het is niet andere het is beter, de demping die in de avalon zat was niet origineel en veel te veel en dat hebben we veranderd waardoor de Avalon nu beduidend minder 'tam'. Klinkt.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika