Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Na een paar weken maanden aan het streamen te zijn geslagen kan ik niet anders zeggen dat het me goed bevalt, mooi geluid en veel gemak. Ik word er, in tegenstelling, tot wat ik dacht niet onrustig van en luister nog steeds hele cd's af.

Alles is netjes (imo) aangesloten en werkt als een trein:

1. Moon MiND180 streamer middels een STP Cat5e kabel aan de switch welke weer verbonden is aan de router-->

2. Op zolder een nieuwe (gebruikte) IBM desktop met een WD 1.5Tb (dank aan JeePee) waarop de muziek staat, op de PC draait 'Asset UPnP' music server. PC is uiteraard bekabeld aangesloten aan de Router-->

3. Ik heb nog een externe IcyBox met 2x 1.5TB Samsung Spinpoint als backup en extern (dus niet bij mij thuis, maar 50km hiervandaan) ligt nog een harde schijf met een complete back (foto's, muziek) -->

4. De Moon streamer is aangesloten op de Meridian 566 20-bits DAC, ik heb de afgelopen periode een aantal DACs mogen testen en geen van allen gaf me het geluid wat ik prettig vind, dus voor nu houden we het lekker bij de Meridian -->

5. De Meridian is weer aangesloten op de Mark Levinson No28, heerlijke basis versterker, geen AB (wordt ook niet gemist), de eindversterkers (ex-HuubF) doen nog steeds erg goed werk en ook de Avalons blijven (nog steeds aangsloten op de AntiCable LS kabels).

Wat nu???

Lekker genieten, maar er komt nog wel een lineaire voeding voor de Moon (12V), binnen nu en twee weken is deze in NL. Ik heb een TeraDak voeding besteld en als ik toch in Almelo ben koop ik gelijk een ander stekkerblok voor de Audiogroep, dit om even mee te proberen.

Ik heb pas nog wel een ArtSpeak XLR kabel opgehaald omdat de AudioQuest te kort was, bevalt weer als vanouds. Zijdezacht hoog en mooie plaatsing en detaillering, ook komt er nog een ArtSpeak (special made) digitale kabel voor een vergelijk met de Fadel Art.
Voor de eindversterkers heb ik twee XLO netkabels (reference 2 power cord, zie foto) opgepikt ter vervanging van de Belden netkabels, waren net even wat langer en gaf me de ruimte om de kabels wat netter weg te werken, doen het prima...alles gaat aan  :)

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

ik neem aan dat de foto van het netsnoer niet de feitelijke kabel is,  gezien de US connector. die wil je echt niet gebruiken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Waarom de streamer met een switch ertussen aangesloten op de router ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Citaat van: erik s. op april 11, 2014, 08:36:18
ik neem aan dat de foto van het netsnoer niet de feitelijke kabel is,  gezien de US connector. die wil je echt niet gebruiken.

Nee is NL versie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: chansig op april 11, 2014, 10:24:12
Waarom de streamer met een switch ertussen aangesloten op de router ?

Gr Hans

Omdat ik bekabeling tekort kwam, er ligt maar ';eén STP kabel vanuit de meterkast naar het HiFi Meubel (in de kruipruimte) en ik had even geen zin om er een tweede bij te leggen, dus vandaar....draait feilloos
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Oke..dan kan ik het laten zoals het is.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

martin778

Chris, heb je al een opvolger gevonden voor de 566, ik dacht dat je die W4S gekocht had?

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op april 11, 2014, 12:15:12
Oke..dan kan ik het laten zoals het is.. :D

Gr Hans

Het kan ook klankmatige voordelen hebben.....

Gr
Henk

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

#809
Citaat van: chansig op april 11, 2014, 12:37:49
Want ?

Gr Hans

Omdat je het kan proberen. Een switch is tenslotte geen kabeltje ;D
Yamaha en Garmt hebben ervaring met een non-managed switch; Ik heb goede ervaringen met een managed switch.

Gr
Henk

chansig

Ik begrijp hieruit dat je set goed genoeg moet zijn en je oren ook ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op april 11, 2014, 13:14:59
Ik begrijp hieruit dat je set goed genoeg moet zijn en je oren ook ?  :D

Gr Hans

Want?

Gr
Henk

PS
:D

chansig

Omdat er geen verklaring komt...meestal ligt het dan aan de luisteraar of is zijn set niet/wel goed genoeg om de verschillen te horen.

Ik wil best zo'n switch proberen maar enige onderbouwing (mag ook best vaag zijn en hoeft dus niet sluitend te wezen  :D) zou ik dan wel prettig vinden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op april 11, 2014, 12:56:32
Omdat je het kan proberen. Een switch is tenslotte geen kabeltje ;D
Yamaha en Garmt hebben ervaring met een non-managed switch; Ik heb goede ervaringen met een managed switch.

Gr
Henk

Yep, zo is het  :)
Hier een Gigabit Netgear switch met alle aangesloten bekabeling (van router naar switch, van switch naar Mac Mini en NAS) in Cat. 7 (Belden) met Telegartner connectoren. Werkt (en klinkt  ;D) super....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op april 11, 2014, 13:27:09
Omdat er geen verklaring komt...meestal ligt het dan aan de luisteraar of is zijn set niet/wel goed genoeg om de verschillen te horen.

Ik wil best zo'n switch proberen maar enige onderbouwing (mag ook best vaag zijn en hoeft dus niet sluitend te wezen  :D) zou ik dan wel prettig vinden.

Gr Hans

Ik heb er geen onderbouwing bij. Gewoon een keer ontdekt toen ik mijn nas met een dubbele cat kabel verbond ivm de hogere snelheid die dan haalbaar is. Er is dan wel een managed switch nodig.
Nadat de switch in het netwerk was opgenomen klonk het net wat lekkerder. Lastig onder woorden te brengen, maar misschien dat je herkent als ik het aanduid als het speelt met meer gemak, meer vanzelfsprekend. Geen hele grote verschillen, maar wel een fijne bijkomstigheid.

Gr
Henk

Staaled

Citaat van: chansig op april 11, 2014, 13:27:09
Omdat er geen verklaring komt...meestal ligt het dan aan de luisteraar of is zijn set niet/wel goed genoeg om de verschillen te horen.

Ik wil best zo'n switch proberen maar enige onderbouwing (mag ook best vaag zijn en hoeft dus niet sluitend te wezen  :D) zou ik dan wel prettig vinden.

Gr Hans
Een verklaring kan zijn dat een switch niet meer is dan een repeater, terwijl een router onderwijl ook andere taken uitvoert.

Bij mijn weten geldt dan ook het volgende.
Router/modem  NAS en streamer aan de switch betekent dat data direct van NAS naar switch naar streamer loopt
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

CZ79

Dg meridian dac is vandaag verkocht en de wyred4sound is de opvolger, eindelijk een waardige update voor de dac gevonden....

De switch had ik nog liggen, netgear 100mbps, en is unmanaged, zit me prima en doet het prima
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Even wat foto vqan de 'eigen' MiND en de W4S DAC voor de update:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En de Mark Levinson voorversterker en het totaalplaatje van mijn set
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En de 'nieuwe' granieten tegels voor onder de Avalons, deze zijn dikker (5cm) en zwaarder (ca. 20Kg stuk) dan de vorige versie, die vond ik te dun en te iel staan (warenm 2cm dik)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Leuke paasboom naast de tv. Maar ook de vernieuwde set is vlgs mij niet te versmaden. Ziet er goed uit Chris.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

hahaha dochters knutselwerk.....nieuwe set klinkt erg lekker en zeker geen spijt van de afgelopen upgrades.
Via Ronald komt er nog een en ander aan, hopelijk komende week ophalen bij hem
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

rovinggecko

Zier er mooi uit zo. De Avalons doen het goed op de dikke zwarte steentjes.
Maar vind de platen in je set ook wel mooi (geen idee of het ook wat toevoegd)!

Mooi geheel geworden zo.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

CZ79

De dikkere platen zorgen voor net iets meer omlijning van de muziek, de vorige platen waren dunner en vooral veel lichter. Wellicht heeft het meer met het gewicht te maken, aan de andere kant deze platen zijn ook weer 3 cm dikker waardoor de luidsprekers iets hoger komt te staan, ook dat kan effect hebben.

Hoe het ook zei, het staat mooi (imo) en klinkt mooi dus ik ben tevreden, er komen nog een paar dingen aan ter upgrade van het geheel dus ik ben goed bezig al zeg ik het zelf  ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Ik neem aan dat de dac niet warm word?
Hij heeft wel erg weinig ademruimte!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.