Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: AbZ op maart  9, 2014, 15:21:28
Ik neem aan dat ze er dan twee van gebruiken.
Dat dacht ik ook maar dat blijkt niet zo te zijn.

Groeten...

AbZ

Citaat van: Kwabbernoot op maart  9, 2014, 15:52:34
Dat dacht ik ook maar dat blijkt niet zo te zijn.

Groeten...
Heb ff de datasheet van die chip bekeken en idd, gewoon twee kanalen.
Je hebt dus helemaal gelijk, als ze er maar eentje gebruiken.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Hmmm..mogen wij niet weten wat de nwd beter gaat doen ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

 :yawnee: :(
Citaat van: chansig op maart 10, 2014, 15:28:58
Hmmm..mogen wij niet weten wat de nwd beter gaat doen ?  :D

Gr Hans
dit soort aanbiedingen zijn niet openbaar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Dirk

Citaat van: erik s. op maart 10, 2014, 15:48:32
:yawnee: :(dit soort aanbiedingen zijn niet openbaar.
chansig vroeg ook niet naar de aanbieding...wel naar de meerwaarde (?) van de nwd  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

YamahaRXV

Citaat van: chansig op maart 10, 2014, 15:28:58
Hmmm..mogen wij niet weten wat de nwd beter gaat doen ?  :D

Gr Hans

Dat is inderdaad een interessante  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

erik s.

Citaat van: Dynky op maart 10, 2014, 16:40:21
chansig vroeg ook niet naar de aanbieding...wel naar de meerwaarde (?) van de nwd  ;)
als je de NWD  10 punten zou geven, heeft de DLIII er 7.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: erik s. op maart 10, 2014, 21:40:06
als je de NWD  10 punten zou geven, heeft de DLIII er 7.
Hoeveel is dat in plakzegeltjes?

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ


zoldar

Citaat van: cz79 op maart  8, 2014, 12:41:31
Te kil,doet alles opzich prima maar ieder vorm van emotie ontbreekt

Mischien wat dichter bij huis zoeken. Ik heb een hele tijd gedraaid met een Simaudio Moon 300D. Mooie dac, goede voeding, gebalanceerd opgebouwd en een soundstage ter groote van een vliegtuig hangar.

Ik heb em weggegdaan na een verhuizing omdat de kamer en speakers veranderde. Was binnen de nieuwe context net iets te gesloten.

Maar deze dac is een meester in het ongedwongen, geruisloos je details in de muziek te presenteren die anderen in hun enthousiasme waren vergeten. Tikeltje smooth, niet forward maar wel lekker punchy. Veel air.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

CZ79

Zat ik ook naar te kijken, je ziet ze alleen zelfden tweedehands...ik heb vanavond na een bezoekje van twee mede forumleden gewisseld tussen de ps audio en de meridian...geen vergelijk, diepte, breedte en vooral muzikaliteit nemen toe (meer dan een beetje) op de meridian.

Alea iacta est...de ps audio gaat weer in de verkoop en de meridian blijft nog even totdat ik iets gelijwaardigs vind, in mijn set met mijn oren (en die van de medeforummers) was de meridian superieur aan de ps audio, in alle opzichten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Peerless Monster

Citaat van: cz79 op maart 10, 2014, 23:09:58
Zat ik ook naar te kijken, je ziet ze alleen zelfden tweedehands...ik heb vanavond na een bezoekje van twee mede forumleden gewisseld tussen de ps audio en de meridian...geen vergelijk, diepte, breedte en vooral muzikaliteit nemen toe (meer dan een beetje) op de meridian.

Alea iacta est...de ps audio gaat weer in de verkoop en de meridian blijft nog even totdat ik iets gelijwaardigs vind, in mijn set met mijn oren (en die van de medeforummers) was de meridian superieur aan de ps audio, in alle opzichten

Toverwoord... M51!
;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Mitch--

Citaat van: cz79 op maart 10, 2014, 23:09:58
Zat ik ook naar te kijken, je ziet ze alleen zelfden tweedehands...ik heb vanavond na een bezoekje van twee mede forumleden gewisseld tussen de ps audio en de meridian...geen vergelijk, diepte, breedte en vooral muzikaliteit nemen toe (meer dan een beetje) op de meridian.

Alea iacta est...de ps audio gaat weer in de verkoop en de meridian blijft nog even totdat ik iets gelijwaardigs vind, in mijn set met mijn oren (en die van de medeforummers) was de meridian superieur aan de ps audio, in alle opzichten

Waarom dan uiteindelijk toch upgraden, als de Meridian bevalt?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Nee niet nodig, de meridian blijft voorlopig en dan zien we wel wat er op mijn pad komt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Als de prestaties bevallen waarom vraag je dan geen demo op voor de director. Is het zelfde.merk en heel aantrekkelijk in prijs. Heeft alle ingangen die je nodig bent.

Demo kan nooit kwaad
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

CZ79

Zo ondertussen weer een paar illusies armer en ervaringen rijker;

1. De ps audio dac klonk voor geen meter in mijn set, geen greintje muziek...enkel geluid. Snel weer weg dat ding en terug naar de Meridian, of........
2. Toch via via een tentlabs B-dac 2 gemod door artspeak (zie alpha audio) kunnen testen maar ook deze legt het ruimschoots af tegen de meridian. De tentlabs is zuiver, plaatsing erg goed, maar stemmen en mids verdwijnen ver naar achteren waardoor er een heel tam geluidsbeeld ontstaat, geen enkel enthousiasme in het geluid meer, tam, mak en heeeeeeel erg laidback, dus........

De meridian blijft (voor nu) en ik ben erg happy met het geluid. De director kan ik nog wel eens proberen maar dan moet ik eerst een dealer in de buurt zoeken.

Lekker genieten van muziek nu
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: thepioneer op maart 11, 2014, 06:19:47
Als de prestaties bevallen waarom vraag je dan geen demo op voor de director. Is het zelfde.merk en heel aantrekkelijk in prijs. Heeft alle ingangen die je nodig bent.

Demo kan nooit kwaad

Ik zit nogmaals te kijken naar de director maar deze heeft toch geen voeding? Via usb wordt moeilijk want de moon heeft geen usb uit
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

#794
Citaat van: cz79 op maart 28, 2014, 21:10:06
Ik zit nogmaals te kijken naar de director maar deze heeft toch geen voeding? Via usb wordt moeilijk want de moon heeft geen usb uit
Ik las ergens dat er een voeding wordt meegeleverd.

Edit; welke je idd. moet aansluiten op usb ... Echter is er onderwijl wel een BOTWS voor de Director.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ik wil hem best eens testen, maar voor nu ben ik, via wat omzwervingen, erg happy met de oude meridian. Grappig om twee nieuwe dacs te hebben getest die het allebei zeker niet gaan doen in mijn set, even wat verandering om er dan weer achter te komen dat hetgeen ik al heb toch het best voor mij is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

idd die voeding zit er gewoon bij.
ik heb de Director al enkele weken in huis, voorlopig enkel nog maar gebruikt als DAC voor het tv-geluid...maar als ik eens echt zin heb in een namiddag geklooi :D gaat de PC als bron (via USB dus) ook aan de tand gevoeld worden
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

Dus er zit standaard een voeding bij en die voedt de director via de usb ingang?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

Citaat van: cz79 op maart 28, 2014, 21:21:48
Dus er zit standaard een voeding bij en die voedt de director via de usb ingang?
exact
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

Ok goed om te weten....zie ik wel weer gelijk een upgrade mogelijkheid voor een mooie lineaire voeding, daarover gesproken krijg ik binnen afzienbare tijd een mooie TeraDak lineaire 12v voeding voor mijn moon streamer, staat nu in bestelling bij concept & design In Almelo
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika