Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Misschien later maar nu kon ik een mooie deal maken met de digilink 3.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op maart  3, 2014, 22:44:22
Misschien later maar nu kon ik een mooie deal maken met de digilink 3.

Ook geen straf ;) lekker aan het upgraden zo!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Tja telkens een stapje hoger, zeker met de voorversterker is het al een goede, zeer goede upgrade geweest
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op maart  3, 2014, 22:48:06
Tja telkens een stapje hoger, zeker met de voorversterker is het al een goede, zeer goede upgrade geweest

Ik zag deze voorversterker eerder al op Marktplaats voor jij hem kocht , toen dacht ik nog o wat mooi ding eigenlijk die ML.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

martin778

Kijken kijken en niet kopen, zoals altijd  :D

Ik heb gelukkig geen spijt meer van de verkoop want de KRC-HR gaat toch nog duidelijk een stapje verder.

Peerless Monster

Citaat van: Lars_Portman op maart  4, 2014, 12:10:17
Ik zag deze voorversterker eerder al op Marktplaats voor jij hem kocht , toen dacht ik nog o wat mooi ding eigenlijk die ML.



Hmmm zelfde gedachte hier...
Alleen geen AB... Dat leek mij zo lastig.
Prachtig mooie pre Chris!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

AB maakt me niet zoveel uit, één volume is goed genoeg
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Bij wijze van probeersel een PS audio Digital Link III aangeschaft, deze maar eens vergelijken met de Meridian
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Verander je nu niet te snel met je spullen?  Bron dac en vv? Moet je niet eerst de nieuwe streamer goed beluisteren en daarna de vv enz. Zo ken je jou eigen set toch niet meer?  Of zie ik dat verkeerd
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

sultankat

Citaat van: thepioneer op maart  8, 2014, 07:21:32
Verander je nu niet te snel met je spullen?  Bron dac en vv? Moet je niet eerst de nieuwe streamer goed beluisteren en daarna de vv enz. Zo ken je jou eigen set toch niet meer?  Of zie ik dat verkeerd

+1

Mijn inschatting is overigens dat de PSAudio niet echt veel meer biedt aan geluidskwaliteit dan de Meridian. Misschien wel iets transparanter, maar minder muzikaal.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Rha007

Citaat van: cz79 op maart  7, 2014, 22:34:57
Bij wijze van probeersel een PS audio Digital Link III aangeschaft, deze maar eens vergelijken met de Meridian

Nice  :clapping:
Maar ben het enerzijds wel met de vorige sprekers eens dat het wellicht te snel gaat met upgraden/veranderen. Je bent immers pas bezig met streaming. Aan de andere kant denk ik, gezien jouw ervaring, dat je wel weet waar je op moet letten en dat jij heel goed de verschillen kan bloot leggen.

Maar goed, ben heel nieuwsgierig naar jouw ervaring met de PS Audio. Ik zit steeds meer en meer met de gedachte te spelen om volledig terug te gaan naar stereo. Mocht ik tzt echt terug gaan, dan komt er budget vrij voor een betere dac en de PS Audio staat ook op mijn vergelijkingslijst.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HuubF

Of natuurlijk Het Beest:



Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Ik heb wat leuke speeltjes gekocht inderdaad en dat is vrij snel opvolgende gebeurd. De moon was niet geheel gepland (of geheel niet) maar wel een goede keuze, de voorversterker kostte me nog geen half uur om te merken dat dat een upgrade was tov de Thule pre amp.
Nu hebben we enkel de DACS over en die ga ik gewoon vergelijken met elkaar, de keuze daarin is nog niet gemaakt want idd de Meridian klinkt zeker muzikaler.

De vergelijking tussen de twee DACS is hetzelfde als een vergelijking tussen twee interlinks, aansluiten...luisteren...bepalen wat het beste voor mij is.

De rest van de set blijft voorlopig zoals het nu is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Het gaat ook vrij snel, echter het is er wel op vooruitgegaan met de streamer en de voorversterker, enkel de DACS zijn nog over.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

#739
Citaat van: cz79 op maart  8, 2014, 08:02:20

Nu hebben we enkel de DACS over en die ga ik gewoon vergelijken met elkaar, de keuze daarin is nog niet gemaakt want idd de Meridian klinkt zeker muzikaler.


Of nou om een (voor)versterker gaat of een DAC, Dat die muzikaal is zou niet geheel onbelangrijk vinden. Iets wat lekker muzikaal is zal op langere duur wat makkelijker luisteren. Dat de muziek je kan pakken is wel belangrijk onderdeel.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Bas Akkerman

De PS Audio vond ik wat liefjes, erg binnen de lijntjes weergeven. Ik miste vooral wat in dynamiek. Tegelijkertijd kan dat ook weer rust geven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

De ps audio is is analytischer, ik vindt hem niet expliciet 'lief'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Bas Akkerman

Beschouwender is misschien een beter woord. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Hoe je het ook noemt, minder muzikaal en te 'beschouwend'
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Terug bij de Meridian dus?

Maar idd. de moderne dac's kleuren veel minder...

CZ79

Is te digitaal, niet meer mooi (imo).
Voorlopig weer even terug, ga binnenkort nog een gemodde tentlabs b-dac 2 luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Dynamiek , muzikaliteit valt moeilijk voor de PS audio dus? Gaat niet echt buiten de lijntjes wat losser spelen , soms kan ook te veel analytisch worden natuurlijk.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Nahpets

Ook erg leuk.

CitaatMooie combinatie van CD loopwerk en DAC, het CD loopwerk is opgebouwd rond het CDM-9pro loopwerk van Philips.

Dual UltraAnalog DACs
UltraAnalog AES21 Digital receiver
True balanced design

Inputs:
Coax RCA
AES-EBU
Toslink
ATT/ST

Outputs:
Balanced XLR
Unbalanced RCA

Retailprijs; 5000,00 euro.
U kunt altijd langskomen voor een demo.

Lees meer : http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/167220/PS-Audio-Lambda-CD-drive-+-Ultralink-Two-DAC.html#ixzz2vN1jvUKh
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Te kil,doet alles opzich prima maar ieder vorm van emotie ontbreekt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kwabbernoot

Citaat van: Nahpets op maart  8, 2014, 12:38:56
Ook erg leuk.

True balanced design? Met één Dac? Hoe krijgen ze dat voor elkaar.

Groeten...