Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 09:57:41
Kan altijd, maar waar koop ik dat en welk type heb ik nodig?

Niet vergeten ik hebt de streamer voor erg weinig bijbetaling kunnen ontvangen (en met inlevering van de defecte CD speler)
Je hebt het ook prima gedaan en hoeft je niet te verdedigen :pompom:   Mij lijkt alleen dat je, de standaard voeding zo bekeken, nog wel wat kunt winnen met een wat fraaier exemplaar.

Zou me er nu niet even al te druk over maken en eerst lekker gaan genieten.

Voor externe voedingen zou je even bij Yamaha Jan kunnen informeren, heeft daar flink wat ervaring mee opgedaan de laatste jaren.

CZ79

OK zal ik doen tzt, wat ik een beetje raar vind is dat ik in de app wel de muziek kan afspelen maar niet vooruiit en achteruit in hetzelfde nummer kan komen, er is een slider maar die doet weinig.

Wellicht een update van de Moon zelf?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ik ben hem aan het updaten, dat werd aangeraden bij de nieuwe versie van de MiND App... dus...


Ik gebruik Asset UPnP op mijn PC (aanraden van Moon) maar als ik straks een NAS heb, kan ik daar zomaar Asset UPnP op installeren? Of ben ik dan gebonden aan de Mediaplayer van Synology? Of kan ik zoeits als JRiver installeren op een NAS?

Ik heb nog weinig ervaring met een NAS dus vandaar de vragen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En opgelost, ik heb een firmware update gedaan van de MiND en is kan nu ook vooruit en achteruit in een nummer scrollen  :)

Nu nog een lineaire voeding en dan ben ik helemaal klaar
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 11:05:44
En opgelost, ik heb een firmware update gedaan van de MiND en is kan nu ook vooruit en achteruit in een nummer scrollen  :)

Nu nog een lineaire voeding en dan ben ik helemaal klaar

klein fotootje ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 11:29:46
Van de App of van het apparaat?

apparaat ;) nieuwe aanwinsten moet je natuurlijk even showen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Xander32

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 11:05:44
En opgelost, ik heb een firmware update gedaan van de MiND en is kan nu ook vooruit en achteruit in een nummer scrollen  :)

Nu nog een lineaire voeding en dan ben ik helemaal klaar

:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rha007

En toen ging het ineens snel...  :clapping:

Mooie aanwinst, al heb ik deze streamer nog nooit live gehoord.
Welke nas is het uiteindelijk geworden?

Welkom in de wereld van streaming  :pompom:
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Ik zag dat er een Squeeze voeding beschikbaar is voor de Moon, kost maar liefst €135. Wellicht dat zeflbouw net zo goed is en een stuk goedkoper
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: Rha007 op februari  9, 2014, 11:33:56
En toen ging het ineens snel...  :clapping:

Mooie aanwinst, al heb ik deze streamer nog nooit live gehoord.
Welke nas is het uiteindelijk geworden?

Welkom in de wereld van streaming  :pompom:

Een Synology DS207+ met 2x500Gb WD Green.

Gaat alleen voor muziek worden gebruikt, vraag is alleen kan ik daar ook Asset UPnP op draaien of ben ik gebonden aan de standaard Synology music server?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

twani

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 11:05:44
En opgelost, ik heb een firmware update gedaan van de MiND en is kan nu ook vooruit en achteruit in een nummer scrollen  :)

Nu nog een lineaire voeding en dan ben ik helemaal klaar
Leuk dat je meteen al kleine succesjes boekt in deze voor jou nog enigszins nieuwe materie.  Je zit op het goede spoor :thumbs-up:

Streamen is erg leuk.

CZ79

Weet nog niet of het beter klinkt, draai nu Jennifer Warnes en dat klinkt anders, wellicht wat 'dunner' dan dezelfde CD. Moet er nog eens goed voor gaan zitten, Jennifer is een download en ik heb nog geen directe CD RIP gehoord
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Way down deep is zeer goede test track
Helaas heb ik geen origineel, maar bij mij klinkt het flacje echt super al zeg ik het zelf
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

frank2

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 11:39:32
Weet nog niet of het beter klinkt, draai nu Jennifer Warnes en dat klinkt anders, wellicht wat 'dunner' dan dezelfde CD. Moet er nog eens goed voor gaan zitten, Jennifer is een download en ik heb nog geen directe CD RIP gehoord

Dat dunner is herkenbaar; het geluid is opeens veel strakker, minder wollig en ronder. Maar je krijgt ook meer detaillering. Dus eigenlijk is het niet dunner, maar is het wollige weg, als het diep moet gaat het ook echt diep.
nb: een goede digitale kabel is wel een must, ik heb hier thuis 4 kabels geprobeerd, 3 waren goedkoop, oelbach, v.d.hul en canare, deze klonken min of meer hetzelfde, daarna een betere casseopia erop gezet, dit klinkt aanmerkelijk beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Linx


CZ79

Ik heb een Apogee Wyde Eye, dus dat zit wel goed. Terugschakelen wordt lastig, ik heb geen CD speler meer  ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 14:18:00
Ik heb een Apogee Wyde Eye, dus dat zit wel goed. Terugschakelen wordt lastig, ik heb geen CD speler meer  ;)

Dat betwijfel ik, een wide eye maakt dat "schone" geluid nog sterker dan andere kabels. De room gaat eraf om het zo te zeggen. Ik heb een wide eye hier thuis gehad, en ja dat klonk goed, maar "terughoudend", een beetje smooth, doet niets fout, een beetje het furutech geluid, geen pit,  maar een andere kabel geeft zoals ik nu gemerkt heb een wat voller geluid. Niet te verwarren met een cd speler want dat blijft anders klinken.
Maw. leen ook eens een andere wel goede kabel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

#569
Eichmann is erg goed:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=137904.0
(voor geld komt niets dicht in de buurt)

Fadel Art maakt mooie digitale interlinks. (ook al gewoon instap zijn als goed)

En Cassiopeia heb verleden ook hele mooie interlinks van gehad. Als naar hoger sigment van stapt..
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Gewoon eens gaan stoeien dus, dacht wel dat de Apogee een erg nette kabel was.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 15:18:17
Gewoon eens gaan stoeien dus, dacht wel dat de Apogee een erg nette kabel was.

vind de apogee voor zn geld erg goed inderdaad! gewoon eerst lekker luisteren en ontdekken!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Lars_Portman

#572
Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 15:18:17
Gewoon eens gaan stoeien dus, dacht wel dat de Apogee een erg nette kabel was.

Ik Ken de Apogee ook.. is geen slechte kabel maar ook niet echt bijzonder.
Ik heb zelf ook gehad en zowel gebruikt als Digitale als analoge interlink,  Als een analoge kabel is ook gewoon goede basis Appogee interconnect.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

martin778

Citaat van: cz79 op februari  9, 2014, 14:18:00
Ik heb een Apogee Wyde Eye, dus dat zit wel goed. Terugschakelen wordt lastig, ik heb geen CD speler meer  ;)

Eindelijk!!!!!!

::) :D

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika