Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

frank2

Mooi dat het voor je goed uitpakt. Ik heb het al vaker geschreven; kabels doen veel, zeker niet alles maar vaak toch wel iets meer dan hier vaak gesuggereerd wordt. Vaak is het toch iets meer als een nuanceverschil.
En ja echte problemen los je niet op, maar het zorgt wel vaak voor dat een sound je wel of juist niet bevalt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

een aantal, maar dat valt opzich nog best wel mee, voor de MIT had ik een andere MIT en daarvoor ik de Jantzen Solid Core en qua interlinks, tja ach so so...men moet eens wat proberen en als ik kabels onder handen krijg waar ik niet veel op ga verliezen op het moment dat ze niet goed bevallen dan is het de moeite van proberen waard.

Proberen en tweaken maakt voor mij ook deel uit van mijn hobby, niet een heel groot deel, maar toch
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op september 22, 2013, 09:00:48
Mooi dat het voor je goed uitpakt. Ik heb het al vaker geschreven; kabels doen veel, zeker niet alles maar vaak toch wel iets meer dan hier vaak gesuggereerd wordt. Vaak is het toch iets meer als een nuanceverschil.
En ja echte problemen los je niet op, maar het zorgt wel vaak voor dat een sound je wel of juist niet bevalt.

Dit is geen nuance, zeker niet betreffende de basweergave, deze is dieper en meer doortekend dan ik in deze set heb gehoord.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Zojuist de MIT definitief weggehaald en het tweede paar AntiCables in een mooie twist ge-biwired, geen noodzaak meer om die vervelende brugjes te blijven gebruiken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Nee hoor :D er blijft een MIT in de set, namelijk de MI330 XLR :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#431
Al een tijdje niet geupdate in dit topic, maar dat wil niet zeggen dat er thuis niet geupdate is  :D

- MIT Shotgun S3 verkocht, draai nu met AntiCable luidsprekerkabel....erg goede match, sprankelend, meer muziek
- MIT MI330 XLR en RCA ook verkocht, AudioQuest XLR kabels ervoor in de plaats, ook weer een goede match.
- Voor het geld heel veel CD's en nieuwe, (voor mij) onbekende muziek gekocht

Solid core lijkt 'the trick' te doen, heb nu van begin tot eind alles solid core (behalve de netkabels  :D) en dat geeft het geluid wat ik wil, dat deed de MIT ook echter de AQ net zo goed dus, na de verkoop van de MIT's, had ik leuk wat geld voor CD's en muziek en daar genieten we nu dagelijks van.

Ik heb ook nog een Sony XA20ES kunnen kopen en deze staat nu aan de Meridian 566 DAC gekoppeld, iets minder warm maar wat gedetailleerder dan de Meridian 500 transport (gebruik hem dus puur als loopwerk).
Die laatste doet momenteel erg moeilijk met het afspelen van CD's dus ik ga deze terug brengen naar Audio Artistiek en dan mogen zij er eens naar kijken, wellicht wordt die gerepareerd en wellicht niet (hangt af van de prijs).

Een CD met een stofje hapert en ik krijg een TOC Error ervoor terug, ook licht krajses op de CD (normaal geen issue) resulteert in een TOC Error of het haperen. DE Sony maakt het allemaal geen drol uit, die speelt alles, van gekopieerd tot en met ernstig bekrast....

Ben er nog niet helemaal uit welke gaat blijven, advies is welkom
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Ga met de meridian naar Ronald, hier in Almelo, hij heeft veel loopwerken (op voorraad) en is daar goed in, slechts een tip.

Advies? wat je zelf het beste vind klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Het loopwerk is in Groningen aangeschaft na volledige revisie, grote kans dat het onder garantie geregeld kan worden. Lijkt me de beste mogelijkheid om het daar eerst te proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ooit van een techneut (KT88) begrepen dat de kans dat een loopwerk stuk gaat erg klein is.Vaak is het iets anders. Onder garantie is natuurlijk helemaal mooi. Die Sony vind ik dan persoonlijk wel een erg fijne cd speler. En daarnaast ook mooier. Zo nu zal het vast makkelijker kiezen worden.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

Citaat van: cz79 op november 24, 2013, 09:42:31De Sony maakt het allemaal geen drol uit, die speelt alles, van gekopieerd tot en met ernstig bekrast....
Zo is dat  :)  en wat chansig zegt.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

daffy

#438
grappig je ervaringen met de Anticable.

in het verleden heb ik ook ac geprobeerd t.o.v kimber 8tc en dan valt op dat de ac veel schoner (minder versmering) speelt.
op het toenmalige hear forum heb ik daar nog verslag van gedaan.

de ac had een hele hoop pluspunten maar in mijn set ook een paar voor mij onoverkomelijke minpunten en ik ben op zoek gegaan
naar een vervanger voor de kimber 8tc, eigenlijk wilde ik een mix van de pluspunten van beide kabels.
deze heb ik gevonden in een industriele  helu  kabel totdat ik mede door jou de Jantzen kabel ontdekte, deze jantzen biwire kabel doet het in mijn set beter dan alles wat er tot nu toe tussen gezeten heeft.

wat mij ook al was opgevallen is dat zowat alles wat solidcore is opgebouwd, schoner en "sneller"  lijkt te klinken dan andere kabels betere p.r.a.t. zeg maar.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

CZ79

Leuk dat je zo happy bent met de Jantzen, ik ervaar alles wat de Jantzen goed deed maar dan nog beter in de AntiCable
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

En even een kerstfoto....Vrouwlief vond het nodig om dit weekend de (nieuwe) kerstboom op te zetten

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#441
En en de originele jumpers van AntiCable zijn ook binnen een aangesloten, had een paartje besteld in de UK
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Citaat van: cz79 op december  7, 2013, 20:40:00
En even een kerstfoto....Vrouwlief vond het nodig om dit weekend de (nieuwe) kerstboom op te zetten
Erg sfeervol Chris :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Versterking: Kenwood /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC - Nokia 8000
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De meridian 500 is back to Audio Artistiek en de laser moet worden vervangen, nieuwe loopwerk met nieuwe laser is erin gezet 8 maanden geleden en nu alweer stuk, kan gebeuren maar nu wordt deze onder garantie gerepareerd....Goede service echter jammer dat ik niet zeker ben of ik hem in 2013 al terug krijg, maar goed daar komen we ook wel overheen.....

Zal nog wel even stil blijven in huize cz79
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.