Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

CZ79

Even wat foto's van de set zoals ik hem anders heb ingedeeld, nou ja ....anders ik heb de Meridian DAC achter een kastje gezet  :D

Oh ja en houten mulitplex platen onder de luidsprekers gedaan (mooi facetrandje erin gefreesd en netjes opgeschuurd, wellicht gooi ik er nog een lak of kleur overheen).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Nog eentje...

En toen ik toch aan het frezen was gelijk even hele kleine facetrandjes in de multiplexen platen gemaakt welke onder de apparatuur liggen, ziet er imo iets mooier uit (foto niet 100% duidelijk te zien).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Mooi gedaan Chris, jij blijft aan het finetunen he. Maar het resultaat is er na :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

#378
Thx, die mulitplexen houten platen had ik gekregen van een forumlid en dacht dat ik er wel wat mee kon, leuk om wat te oefenen met een frees (had ik nog nooit gedaan) en Tja die kabel....pure noodzaak vanwege de lengte  :D :D :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

Dacht berken maar weet het niet zeker, zal ik eens aan Ruud vragen :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

CZ79

#382
Lijkt het meest op de onderste foto (berken), ik wacht op antwoord van Ruud
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

close-ups van de platen onder de luidspreker (idem als de platen onder de apparatuur):

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Granieten tegeles zijn voorlopig opgeruimd en multiplex blijft even staan, hoe het kan weet ik niet maar ik vind het geluid aangenamer met hout dan met graniet, het is wat minder hard.
Ik heb de platen ondedr de avalon ondertussen voorzien van een bijenwasje (donker), matcht nu wat beter met de laminaat vloer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Citaat van: cz79 op augustus 19, 2013, 08:00:08
Granieten tegeles zijn voorlopig opgeruimd en multiplex blijft even staan, hoe het kan weet ik niet maar ik vind het geluid aangenamer met hout dan met graniet, het is wat minder hard.
Ik heb de platen ondedr de avalon ondertussen voorzien van een bijenwasje (donker), matcht nu wat beter met de laminaat vloer

Dat is algemeen bekend, hout onder je apparatuur, liefst berken of beuken 4 cm geeft een warmer geluid dan steen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rha007

Mooi gedaan hoor.
Zou het qua klank nog nut hebben om tussen de platen van de avalons en de vloer nog iets te doen. Kan me zomaar voorstellen dat hout op hout niet echt een dempende werking heeft.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Staat op vilten voetjes, het is puur bedoeld voor het schuiven. Als ik een vol glas water op mijn Avalon zet en ik draai met een 100 á 105 dB komt er geen rimpeltje in dat water dus met demping zit dat wel goed denk ik.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Het is puur dat ik moet schuiven (omdat anders de kinderen de Avalons omver lopen) dat ik er iets onder heb, en dit vond ik wat mooier ogen dan de granieten tegels en op één of andere manier lijkt het nog beter te klinken ook (kan ook de hoogte zijn)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rha007

Zou zomaar kunnen dat het met de hoogte te maken heeft.
Bij mijn focals bv zat een tekening dat het aantal graden van de tweeter tov het oor van behoorlijke invloed kan zijn.
Ik kan me voorstellen dat dit eigenlijk voor iedere speaker geldt.

Anyway, het is een mooie oplossing zo.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

cardas49

Mooie set :), Imposante jongens die Avalons.

Nog steeds tevreden met je Quadlink? Heb zelf momenteel de RCA versie op proef, en ben er erg over te spreken. Fijn neutraal ding.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

CZ79

Doet het prima, vindt hem niet 100% neutraal. De kabel lijkt te neigen naar een iets warmer mid, maar prima
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

#394
Citaat van: cz79 op september  7, 2013, 06:39:27
Doet het prima, vindt hem niet 100% neutraal. De kabel lijkt te neigen naar een iets warmer mid, maar prima

Ik zou de Cassiopeia Cygnus mk2 eens op proef proberen, die is echt neutraal maar toch "krachtiger", geeft een mooier plaatje (in mijn set) dan de Cardas en is aanmerkelijk goedkoper.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Bevalt wel zo, is altijd leuk om eens wat met kabels te proberen, maar heb eerst nog een andere luidsprekerkabel te testen namelijk Anticables.
Heb twee setjes binnengekregen en de eerst indrukken zijn zeer positief, ik heb dee bas nog et gehooord uit mijn avalons.

Ik ben ooit begonnen met solid core op de avalons en dat lijkt 'the trick' te doen, MIT ook zonder meer erg mooi maar ben vooralsnog meer gecharmeerd vande weergave in combi met de anticables, strak, transparant en mooie basweergave, wel minder ruimtelijk dan de MIT, maar ruimtelijke weergave doen de avalons zelf ook al en in combi met de MIT XLR is dit wel een verandering.

Ik ga komende week nog veel luisteren en zal dan een besluit nemen.

Speel ook nog met de gedacht een AM 2.0 aan te schaffen als DAC/RC, ik zou dan de meridian dac kunnen verkopen en samen met de MIT kabels zou ik dan toch een eind in de goede financiele richting moeten komen...maar goed dat is u nog even toekomstmuziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

thepioneer

Wil je de Meridian Dac weg doen voor een AM ?

Dat zou ik een vreemde actie vinden. Wat wil je met de AM bereiken dan?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Joris1971


CZ79

Citaat van: thepioneer op september  8, 2013, 13:11:49
Wil je de Meridian Dac weg doen voor een AM ?

Dat zou ik een vreemde actie vinden. Wat wil je met de AM bereiken dan?

Room correction en dac, dus loopwerk aansluiten op de am en vanaf daar door naar de voorversterker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika