Set van cz79

Gestart door CZ79, januari 6, 2012, 20:49:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CZ79

Thx!

Ik had deze dus al wat langer op het oog maar door dat gedoe met die oplichter 2 jaar geleden is het toen helemaal misgelopen, nu niet. De verkoper is zelfs bij mij thuis geweest en we hebben gezellig gebabbeld en geluisterd naar muziek. Gewoon een hele leuke deal!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tof dat je het hoofdstuk Weiss dac nu op een positieve wijze kan afsluiten.

Citaat van: cz79 op augustus 28, 2021, 15:24:05
Thx!

Ik had deze dus al wat langer op het oog maar door dat gedoe met die oplichter 2 jaar geleden is het toen helemaal misgelopen, nu niet. De verkoper is zelfs bij mij thuis geweest en we hebben gezellig gebabbeld en geluisterd naar muziek. Gewoon een hele leuke deal!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Gisteren even bij Rens (Peerless Monster) geweest om wat af te geven, leuk om iemand dan in het echt te zien nadat we al meerdere keren 'handel' hebben gedaan.
Wat een gezellig vent en wat een mooie spullen heeft hij staan  :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Lekker gekletst en van muziek luisteren is het niet gekomen :D :D :D
voor diegene die mij ook een beetje kennen, ik zit niet snel zonder woorden  :D en Rens ook niet dus het resultaat was heel vee gezelligheid en weinig muziek luisteren.

Maar nu we weten dat we elkaar prima kunnen verdragen hebben we gelijk maar een open afspraak gemaakt om nog eens aan te komen.

Bedankt Rens!!!!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Tof ontmoetingen als deze 👍🏻 Vooral ook in het licht dat deze hobby veelal erg individualistisch is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Citaat van: cz79 op september 17, 2021, 08:01:22
Gisteren even bij Rens (Peerless Monster) geweest om wat af te geven, leuk om iemand dan in het echt te zien nadat we al meerdere keren 'handel' hebben gedaan.
Wat een gezellig vent en wat een mooie spullen heeft hij staan  :ohmy: :ohmy: :ohmy:

Lekker gekletst en van muziek luisteren is het niet gekomen :D :D :D
voor diegene die mij ook een beetje kennen, ik zit niet snel zonder woorden  :D en Rens ook niet dus het resultaat was heel vee gezelligheid en weinig muziek luisteren.

Maar nu we weten dat we elkaar prima kunnen verdragen hebben we gelijk maar een open afspraak gemaakt om nog eens aan te komen.

Bedankt Rens!!!!


Het was een zeer geslaagde ontmoeting!
Volgende keer maar weer eens muziek luisteren.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

Ik heb ooit zon metertje aangeschaft waarmee je de 'vervuiling' kunt zien (en horen) die op het 'net' zit.
Deze rommel is er alleen bij daglicht, wanneer het donker is is dit heel erg vele minder.

Ik heb dat apparaatje ooit getest samen met een Kemp filter die waarneembaar helemaal niets deed aan de hoge waarde van 'rommel' die ik dan 'zgn.' heb, ik heb toen Ron ook gebeld en hij vroeg me of er buren waren met zonnepanelen en aan beide zijden hebben ze zonnepanelen.

Ik heb die toen op zijn verzoek eens uitgezet (bij de buren dus :-)) en dat scheelde behoorlijk wat.
In de tussentijd best nog wel eens wat filters (ArtSpeak, Kemp SNS, etc.) gehad, maar niets werkte hiertegen, totdat ik van mijn neef een Audioplan Netfilter/Scheidingstrafo kreeg om te verkopen en die heb ik eens getest en daarmee werkte het dus mooi wel (en dat bij daglicht :D).

Nu was dat een groot apparaat van 15Kg, maar het gevoel bleef toch een beetje knagen of er niet iets prakstischer is dan zo'n lomp en groot ding als een scheidingstrafo. Via Marktplaat heb ik uiteindelijk een 'Onfilter' gevonden waarvan gezegd werd dat deze voor een zekere 'isolatie' zou zorgen.

Besteld en getest en werkt dus als een tierelier, weegt bijna niets en is best praktisch qua formaat. Ik krijg hem jammer genoeg niet open dus ik kan niet zien wat er in zit, maar voor deze prijs....Tja ,maakt het ook eigenlijk niet uit.

1 restpunt is dat ik hem nog even i.c.m. de HiFi set moet proberen en dan zien of de hele set erachter moet of maar één onderdeel (al kan ik me voorstellen dat elk onderdeel van de set hier profijt van zou kunnen hebben).

Zie de afbeeldingen (ook van de 'Line EMI meter voor en na)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Mooi dat het goed uitpakt. Volgens mij is het gewoon een emi filter zoals we die kennen aan de ingang van sommige apparaten.
Aan de andere kant moet je maar durven om dit soort grafieken te publiceren ;)

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

#2857
Die grafiek komt aardig overeen met mijn bevindingen (meettechnisch en niet luistertechnisch).
Ik heb nog geen enkel filter gezien die die gemiddelde waarde van 1400mV ook maar iets omlaag krijgt.

Alleen de audioplan deed dit, en nu deze. Isotek, Artspeak, Kemp (verschillende), ingebouwde filters in stekkerblok (o.a. Cassiopeia en een DIY met een Schaffner filter), Stetzerizer, Pietje Bell, e.a.
Nu weet ik dat sommige van deze filters misschien simpele parallel filtertjes zijn, maar dan nog doet dit filter dingen die ik nog niet heb 'gemeten' hier in huis
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Wat en waarmee meet je 1.4V?
Mag ook via pm hoor om je topic niet te vervuilen, ben zelf ook geinteresseerd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Staat op de foto toch? Is maar een simpel apparaatje (niet pro), en of de waarde 100% correct is weet ik niet maar het verschil tussen de situatie voor en na het filter is evident
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Als we hem toch eens open zouden krijgen om te zien wat er in zit, maar wie weet wat dit voor soort bouten/schroeven zijn?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

dat zijn zogenaamde "spanner" tamper proof bouten, kan je gewoon bitjes voor kopen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Citaat van: Dirk op september 25, 2021, 14:40:19
dat zijn zogenaamde "spanner" tamper proof bouten, kan je gewoon bitjes voor kopen  ;)
Oh beter! Nog nooit van gehoord maar ik ga eens op zoek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Zo'n onfilter schijnt 570$ te zijn.  Maar staan op mp voor 45€. Mooie prijs.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

CZ79

Exact en de verkoper uit Sellingen heb ik al eens eerder iets gekocht, zeer betrouwbare verkoper en mooie prijs om eens te proberen.
En ook leuk dat deze toch iets doet wat anders filters niet doen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

#2866
En wat doet het geluidsmatig??

CZ79

Dat weet ik nog niet, ga binnenkort eens eea uitproberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Spanner bitjes gekocht en kast opengekregen, zie foto's
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MarKath

Ziet er toch serieus uit.

Welke 220V kabel krijg je bij zoiets? Ik zie alleen een kabel met aan beide zijde een soort Euro steker aansluiting.

Groeten,
Marcel
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

CZ79

Een kabel met een de entree zijde een C19 stekker en aan de uitgang kun je de apparatuur of stekkerblok (tot 10A) aansluiten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MarKath

Citaat van: cz79 op september 27, 2021, 11:25:23
Een kabel met een de entree zijde een C19 stekker en aan de uitgang kun je de apparatuur of stekkerblok (tot 10A) aansluiten

Ik begrijp dat jij deze nog niet getest hebt maar dat jij dit nog wel op de set gaat doen.

Heb jij het dan over de gehele set, dus een stekkerblok aansluiten op de Onfilter? Overschrijd je dan niet de maximale ampérage van 10A?

Of zou het gebruik alleen op de versterker al voldoende zijn om alle vervuiling uit te sluiten dus dan ook de vervuiling welke middels de bronnen (CD-speler, netwerkspeler, draaitafel enz.) binnen komt.

Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

CZ79

Citaat van: MarcelHLX op september 27, 2021, 11:39:49
Ik begrijp dat jij deze nog niet getest hebt maar dat jij dit nog wel op de set gaat doen.

Heb jij het dan over de gehele set, dus een stekkerblok aansluiten op de Onfilter? Overschrijd je dan niet de maximale ampérage van 10A?

Of zou het gebruik alleen op de versterker al voldoende zijn om alle vervuiling uit te sluiten dus dan ook de vervuiling welke middels de bronnen (CD-speler, netwerkspeler, draaitafel enz.) binnen komt.

Ik ga nog even eea testen door bijv alleen de versterker achter het filter te zitten of alleen de DAC, maar de hele set (dus het stekkerblok achter het filter kan ook), ik overschrijdt daarmee niet de 10A. Mijn versterker is niet zo'n bakbeest en (zit gezekerd met een 4A zekering) en de rest van de keten bestaat uit een Streamer+PSU en een DAC en Switch.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MarKath

OK, ik ga hem ook bestellen.

Voor dat geld, baat het niet, dan schaadt het ook niet ;D
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

CZ79

Voor €50 best leuk om eens te proberen toch?!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika