300B SET de Bouw

Gestart door Arno P, december 25, 2011, 08:14:02

Vorige topic - Volgende topic

Arno P

Citaat van: Rock Solid op juni 25, 2012, 21:43:41
aangeboren ... of ik moet heel-heel vroeger al een slechte ervaring met een frees hebben gehad  ;D

PS. Voel je niet bezwaard, hoor! Er zijn veel ergere dingen die je kunt hebben ... euh, missen. ::)

Beperkingen maken creatiever  ;)

Rock Solid

Citaat van: Arno P op juni 25, 2012, 21:47:08
Beperkingen maken creatiever  ;)

Precies! Alhoewel ik er nog niet uit ben of ik de 71a versterker zal gaan bouwen (ik weet ook nog niet of ik met mijn stappenschakelaar wel genoeg versterking overhoud); maar jouw kunstwerkjes werken wel aanstekelijk  :clapping:

phy

Citaat van: Rock Solid op juni 25, 2012, 21:49:43
Precies! Alhoewel ik er nog niet uit ben of ik de 71a versterker zal gaan bouwen (ik weet ook nog niet of ik met mijn stappenschakelaar wel genoeg versterking overhoud); maar jouw kunstwerkjes werken wel aanstekelijk  :clapping:
Een 71a 0,7 watt gaat wel voor jouw speakers maar toch ook een 45 1,5 watt kan heel mooi zijn misschien nog wel mooier
ik heb ze beide ook met een tvc gebruikt.

Arno P

Een tijdje terug nog 2 drivertubes naar de audiohemel... :crazy:....Maarrrr.... the plot thickens...
Alle 3 de trafo's zijn van kant gewisseld en de verdenking heb ik hier niet meer op...DUS...trafo's/buizen allemaal ok...
Schiet mij een probleem uit het verre verleden te binnen...Indien buisvoetpennen op de meest ideale manier worden aangesloten...dus kortste verbindingen, dan kan het zo zijn dat de pennen door de stugheid van de aangesloten onderdelen teveel in een bepaalde positie worden gehouden.
Nu is dat bij ouderwetse "vork" klemmende pennen niet zo'n probleem, maar heb je gedraaide buspennen dan kan een combinatie van een "starre" pen (door de hieraan bevestigde onderdelen) die in het voetje niet al te veel "zelfzoekend" kan zijn ertoe bijdragen dat als de buis een keer teveel "wiebelend" in het voetje is gestopt er wel eens een los contact zou kunnen ontstaan.

Ideaal zou het dus zijn om wel goede voetjes te blijven gebruiken en bij de novals zitten de pennen iets los in het keramiek maar om dan vervolgens wel de componenten er met voldoende draad aan vast te solderen.

Hoe dan ook, voetje eruit en vervangen door een splinternieuwe en het buisje er met alle zorg loodrecht in gestopt....ZO, en nu weer verder met plaatjes draaien

Arno P

Houtbewerken, zagen schaven, ebben en voor je het weet heb je een Japanse ebben schaaf...nee niet zelf gemaakt helaas maar ik kon hem niet laten schieten

Erik van Voorst (in memoriam)

Mooi ding, leuk.
Hoe stel je de diepte in ?

Even off topic, gisteren een nieuwe zaagtafel aangeschaft....Festool, vandaag instellen  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Arno P

Citaat van: Erik van Voorst op juli 10, 2012, 08:57:48
Mooi ding, leuk.
Hoe stel je de diepte in ?

Even off topic, gisteren een nieuwe zaagtafel aangeschaft....Festool, vandaag instellen  8)

Diepte-instelling gaat zoals bij de oude blokschaven, hier en daar een gericht tikje.
Festool zaagtafel....die gaat de rest van je leven mee!
Voor mijn scheppachtafel onlangs een nieuw blad besteld....scheelt een hoop zeg

Yepp, mijn vorige tafel had ik na mijn speakerbouw en ebbenverslinding ook een nieuw blad opgegooid...dat scheelde een hoop duwkracht ineens.    :-X :D

Ik heb nu ook een speciaal blad gekocht voor mijn te bouwen rvs plafond in de badkamer  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Helmuth

Citaat van: Arno P op juni 23, 2012, 11:32:06
En nu even laten drogen...en dan op naar het ebbenhout  ;)

Keurig!
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Arno P

Ondertussen spelen ze de sterren van de hemel en het vroegtijdig sterven van de driverbuisjes lijkt ook opgelost...alleen over een tijdje (als d leverancier weer even tijd heeft)...nog andere smoorspoelen in de voeding en dan zou het het je van het moeten zijn... ;)

Arno P

Op dit moment aan het genieten van Superbass2...de hoorns icm de 300B's zijn een perfect huwelijk...de stap naar verbetering is op dit moment enkel te vinden in live muziek...

Helmuth

Er mist nog een foto van de versterkers in hun houten jasje nu ze klaar zijn.

Arno P

Citaat van: Helmuth op augustus 18, 2012, 17:11:13
Er mist nog een foto van de versterkers in hun houten jasje nu ze klaar zijn.

Helemaal correct...komen eraan  ;)

Arno P

Zwetend van een fietstocht bij een van 30graden dalende temperatuur...toch even in het perfecte donker een paar sfeervolle shotjes proberen te maken..

Arno P

En nog een paar om verliefd op te worden.. ;D ;)

Rock Solid

Hoi Arno,

Absoluut prachtig !!  :o :headbanging:

Deleted Member 2

Citaat van: Rock Solid op augustus 19, 2012, 00:26:57
Hoi Arno,

Absoluut prachtig !!  :o :headbanging:

Heel mooi! Gefeliciteerd met niet alleen een fraaie versterker, maar vooral ook met je competenties om zo iets te maken.

Helmuth

Ik sluit me hier bij aan. Een werkende versterker bouwen is ėėn hem netjes bouwen is twee en een leuke vormgeving bedenken en uitvoeren is drie. Het is techniek en esthetiek samen wat ik dan weer kunst zou willen noemen.

Want wat als kunst aan geprezen word is vaak prul wat door zogenaamde kenners de hemel in word geprezen. Mensen zijn blind voor de echte kunstwerken om zich heen.

Rock Solid

Citaat van: Helmuth op augustus 19, 2012, 23:30:22
Ik sluit me hier bij aan. Een werkende versterker bouwen is ėėn hem netjes bouwen is twee en een leuke vormgeving bedenken en uitvoeren is drie. Het is techniek en esthetiek samen wat ik dan weer kunst zou willen noemen.

Want wat als kunst aan geprezen word is vaak prul wat door zogenaamde kenners de hemel in word geprezen. Mensen zijn blind voor de echte kunstwerken om zich heen.

Ik kon het niet beter omschrijven.
Alhoewel ik maar een matige zelfbouwer ben, is het 'wordings-proces' één van de leukste dingen. Je begint met iets, je denkt één stapje vooruit, dan kom je een probleem tegen, dat los je op, je denkt weer verder, je kijkt wat voor materiaal (je voor een bepaalde prijs) kunt bemachtigen, je bent aan het verwerken en opeens komt er een uniek eindresultaat uit. En als dit resultaat door ander - wildvreemde - mensen ook nog eens mooi wordt gevonden, dan ben je ECHT goed bezig.  :pompom:

Arno P

Nou, nou, mijn kont kan zoveel veren niet dragen  :D
Aanvullend van het lange denk/creatieproces is dat je bereid moet zijn om op elk moment het project af te blazen als het op een van de aspecten niet de goede/gewenste kant is op te krijgen...dat dwingt nieuwe creativiteit af  ;)

peterrr

:worship:

Wat zijn ze mooi geworden! Na zo veel werk ( en een tegenslagje hier en daar ).

Nu dus ook een lust voor het oog.....mijn respect voor zoveel moois.

Geniet Van je noeste arbeid

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

solitaire

impressed  :worship:

mijn oren stellen zich de set samen met je speakers voor 8)

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arno P

Citaat van: solitaire op augustus 27, 2012, 16:15:46
impressed  :worship:

mijn oren stellen zich de set samen met je speakers voor 8)

soli

Als je een keer in de buurt bent.... ;)