Classé alternatieven ?

Gestart door Miesepies, december 9, 2011, 21:51:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

activ

Ik weet dat het een heel andere prijsklasse is, maar neem ook Rotel eens mee in je luister sessies. Komt ook uit de B&W familie.

WickedGame

Citaat van: activ op december 12, 2011, 07:44:45
Ik weet dat het een heel andere prijsklasse is, maar neem ook Rotel eens mee in je luister sessies.

Rotel legt het zwaar af tegen Classé, dat is geen partij. Gezien zijn referentiekader Classé is lijkt me Rotel niet voldoen.

Miesepies

Ik ben niet bekend met hoe de 15xx lijn van Rotel het doet. Ik heb voorheen wel een RSX-1056 gehad, maar dat was toch niet helemaal het geluid wat ik zoek.

WickedGame

Citaat van: Miesepies op december 16, 2011, 15:56:17
Ik ben niet bekend met hoe de 15xx lijn van Rotel het doet. Ik heb voorheen wel een RSX-1056 gehad, maar dat was toch niet helemaal het geluid wat ik zoek.

SSP800 in de markt niet een idee? Of qua budget toch iets te hoog?

Miesepies

Tis niet zo makkelijk om high-end, surround en prijs tot ongeveer 8-9000 te vinden. Enige optie die ik tot nu toe gehoord heb die eventueel in aanmerking zou kunnen komen is de Arcam set. Linn moet ik nog even bekijken, maar weet niet of dat gaat worden wat ik zoek. Andere genoemde merken hebben of geen goeie surround oplossing of zijn even duur of zelfs duurder dan Classé.

Ik zou verschillende merken kunnen combineren, maar vind het zelf ook wel mooi als de set uiterlijk bij elkaar past.

Miesepies

#55
Citaat van: WickedGame op december 16, 2011, 15:57:33
SSP800 in de markt niet een idee? Of qua budget toch iets te hoog?

Haha, ja, die heb ik gezien. Maar dank je wel.

Heb ook al met de verkoper gesproken. Zijn alleen nog wat organisatorische en WAF probleempjes die de boel op het moment wat tegenhouden :(

WickedGame

Citaat van: Miesepies op december 16, 2011, 16:02:34
Tis niet zo makkelijk om high-end, surround en prijs tot ongeveer 8-9000 te vinden. Enige optie die ik tot nu toe gehoord heb die eventueel in aanmerking zou kunnen komen is de Arcam set. Linn moet ik nog even bekijken, maar weet niet of dat gaat worden wat ik zoek. Andere genoemde merken hebben of geen goeie surround oplossing of zijn even duur of zelfs duurder dan Classé.

Ik zou verschillende merken kunnen combineren, maar vind het zelf ook wel mooi als de set uiterlijk bij elkaar past.


Ik zweer ook bij 1 uiterlijk hoor, oog wil nu eenmaal ook wat. Arcam is wel een serieuze optie lijkt mij. Linn durf ik te weinig over te zeggen. Denk dat je dan toch even moet luisteren. Ik zat mij laatst te bedenken, alleen weet ik niet of die een uptodate processor hebben, maar meridian een idee?

Miesepies

#57
Citaat van: WickedGame op december 16, 2011, 16:07:59meridian

Hmm... die apparaten vind ik toch oerlelijk :P  Maar, ik dacht dat Meridian toch ook behoorlijk aan de prijs was ?  Ik zet em wel even op de lijst om te bekijken :)

Midcall

Citaat van: Miesepies op december 16, 2011, 16:22:27
Hmm... die apparaten vind ik toch oerlelijk :P  Maar, ik dacht dat Meridian toch ook behoorlijk aan de prijs was ?  Ik zet em wel even op de lijst om te bekijken :)
Heb je al een beetje zicht wat je nieuwe speakers worden? Gezien de apparaten waar je geïnteresseerd in bent is de verhouding met je huidige speakers mijns inziens een beetje zoek.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Kjelt

Citaat van: Miesepies op december 16, 2011, 16:04:06
Heb ook al met de verkoper gesproken. Zijn alleen nog wat organisatorische en WAF probleempjes die de boel op het moment wat tegenhouden :(
Aan jouw kant?

Midcall

Citaat van: activ op december 12, 2011, 07:44:45
Ik weet dat het een heel andere prijsklasse is, maar neem ook Rotel eens mee in je luister sessies. Komt ook uit de B&W familie.
Gezien het grote verschil in klank tussen Classe en Rotel (even los van de kwaliteit) toont de onzinnigheid aan van de stelling dat het een meerwaarde zou zijn om een set van 1 familie te hebben.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Miesepies

#61
Citaat van: Midcall op december 16, 2011, 16:37:24Heb je al een beetje zicht wat je nieuwe speakers worden? Gezien de apparaten waar je geïnteresseerd in bent is de verhouding met je huidige speakers mijns inziens een beetje zoek.

Ik speel met de Platinum lijn van MA, lijkt me toch niet echt slecht. En verhoudingen...tja, het gaat uieindelijk om hoe het klinkt, niet of de prijs verhouding klopt. Heb hier wel over nagedacht hoor - waarom denk je dat ik deze topic heb geopend ? Voor ietwat meer betaalbare opties.

Citaat van: Kjelt op december 16, 2011, 16:38:30Aan jouw kant?

Ja. De verkoper woont niet echt in de buurt en ik heb geen rijbewijs. En wat betreft de WAF, mijn vriendin vindt dat ik em eerst moet luisteren voordat ik iets koop (heeft ze wel gelijk in). Dat laatste levert ook een 2e probleem op, als ik al de SSP-800 thuis kan luisteren, heb ik geen CA-5x00 erbij. Dan heb ik alleen mijn Emotiva amp beschikbaar (wat eigenlijk ook wel leuk is, luisteren wat het verschil is) waardoor ik niet mijn 'doel' kan beluisteren.

Staaled

Linn ondersteunt de HD formats niet.
Kisto is een oud beestje. Met stereo nog wel erg goed.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

m9

ik zou in jouw geval ati zeer series overwegen.
misschien goedkoper dan classé.

prijzen.

http://www.wwsp.com/ati/pricing.htm


Midcall

Citaat van: m9 op december 16, 2011, 19:19:48
ik zou in jouw geval ati zeer series overwegen.
misschien goedkoper dan classé.

prijzen.

http://www.wwsp.com/ati/pricing.htm

En zo dwalen we steeds verder af van wat TS zoekt en komen alle merken voorbij wat zo een beetje geprijsd is tussen de betere Mediamarkt spullen en Classé.

Niet bepaald een Classé sound, dat ATI.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Midcall

Er staat een KSA-250 te koop hier op dit forum, écht geweldige versterker. En ondanks dat het een Krell is, die doorgaans een heel ander karakter heeft dan Classé, is dit model een van de uitzonderingen. De vraagprijs is veel te ambitieus (maar je kan het altijd proberen nietwaar), maar het geluid wat uit deze versterker komt is door geen enkele 4 nullen multichannel versterker te evenaren (not even close). Maargoed, je moet er wel de ruimte voor hebben en omdat je liever alles van 1 lijn hebt en WAF een rol speelt.... jammer.

Aragon is een goed alternatief, maar kom je helaas niet zo erg vaak tegen in Nederland.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Miesepies

Ik heb mijn wensen even in de startpost gezet. Is wel makkelijk voor de discussie.

Ati heeft geen up to date processor, helaas valt ie daarmee al af. Ik heb echt HDMI en HD audio formaten ondersteuning nodig. Mijn speler staat te ver van de set af om analoog aan te sluiten.

De KSA-250 klinkt misschien heel goed...maar is maar 2 kanaals. Heb ook een KAV-500i staan, ik weet niet hoe die klinkt in verhouding tot de KSA-250, maar al hoewel niet slecht lang niet bij alle muziek mijn smaak.

Zag ook nog Bryston langs komen, met een nieuwe processor. Een mogelijk alternatief, ware het niet dat Bryston een tikje duurder is dan Classé. Iemand bekend met het karakter van Bryston ?

garmtz

Ik zou zeker Anthem overwegen. Mooie prijs/kwaliteit verhouding en zeer goede klank, mede door het briljante ARC (Anthem Room Correction). Wij hebben al vaker overwegen dealer te worden, maar is er nog niet van gekomen.

Miesepies

Anthem heb ik al eens naar gekeken. Die D2v hè ?  Niet helemaal mijn uiterlijk, iets te druk, maar wel bij qua features. Prijs is vergelijkbaar met de SSP-800... Had er ook best wel wat positieve verhalen over gelezen. 

Maar, ik zet em ff bij het lijstje erbij :)

(hebben jullie die D2v al uitgeleverd aan Martin ??)

Midcall

Citaat van: Miesepies op december 16, 2011, 20:31:11
Ik heb mijn wensen even in de startpost gezet. Is wel makkelijk voor de discussie.

Ati heeft geen up to date processor, helaas valt ie daarmee al af. Ik heb echt HDMI en HD audio formaten ondersteuning nodig. Mijn speler staat te ver van de set af om analoog aan te sluiten.

De KSA-250 klinkt misschien heel goed...maar is maar 2 kanaals. Heb ook een KAV-500i staan, ik weet niet hoe die klinkt in verhouding tot de KSA-250, maar al hoewel niet slecht lang niet bij alle muziek mijn smaak.

Zag ook nog Bryston langs komen, met een nieuwe processor. Een mogelijk alternatief, ware het niet dat Bryston een tikje duurder is dan Classé. Iemand bekend met het karakter van Bryston ?
Alle KAV modellen vallen zonder uitzondering in het niet bij een KSA-250. De KAV modellen zijn amuziekale instappers, die voor Krell begrippen erg goedkoop zijn, maar in niets te vergelijken zijn met bijvoorbeeld een KSA-250. De grotere (naar mijn mening echte) Krell modellen, zijn overigens lang niet allemaal even goed. De KSA-250 en KSA-300S zijn de gouden modellen, en heel veel beter dan bijvoorbeeld een KSA-150 of 200S of de nieuwere FPB modellen.

Bryston is een tikkeltje neutraler van karakter dan Classé. En alhoewel ze veel vermogen leveren zijn ze op het gehoor niet zo stabiel klinkend als vergelijkbare Classé/Krell versterkers en prefereer zelf Classé boven Bryston. De top-selling point van Bryston is de 20 jaar (overdraagbare) garantie die je krijgt, iets waar de concurrentie toch sterk bij verbleekt met hun multi-duizenden euro's kostende versterkers waar je veelal officieel maar een jaar garantie op ontvangt, of waarvan de garantie niet overdraagbaar is (daar zakt helemaal mijn broek van af).
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Tinus_

#70
edit: eerst lezen Tinus, budget staat er al. :D


Oplossing: vrouw overtuigen, budget opschroeven.  8)
Rebuilding my HT

Tinus_

Citaat van: Miesepies op december 16, 2011, 16:02:34
Tis niet zo makkelijk om high-end, surround en prijs tot ongeveer 8-9000 te vinden. Enige optie die ik tot nu toe gehoord heb die eventueel in aanmerking zou kunnen komen is de Arcam set. Linn moet ik nog even bekijken, maar weet niet of dat gaat worden wat ik zoek. Andere genoemde merken hebben of geen goeie surround oplossing of zijn even duur of zelfs duurder dan Classé.

Ik zou verschillende merken kunnen combineren, maar vind het zelf ook wel mooi als de set uiterlijk bij elkaar past.

FF spammen dan.  :lookaround:

Er staat ook nog een CA-5100 voor €3500.- te koop op hifi, samen met mijn processor dan zit je precies in je budget. ;)
Rebuilding my HT

Miesepies

Al zegt het zeker niet alles, ik vind de 100W per kanaal toch een beetje laag. Maar je hebt wel gelijk dat ik dan mooi binnen het budget blijf :)

Ik wil toch eerst proberen om een goeie luistersessie te regelen van de SSP-800+CA-5x00 (liefst thuis) voordat ik met eurotjes ga rondstrooien. Mijn vriendin heeft (helaas ;)) wel gelijk. Stel dat het thuis voor geen meter klinkt ?



Kjelt

Citaat van: Miesepies op december 19, 2011, 12:57:31
Stel dat het thuis voor geen meter klinkt ?
Zet je hem weer te koop  :P

WickedGame

Citaat van: Miesepies op december 19, 2011, 12:57:31
Al zegt het zeker niet alles, ik vind de 100W per kanaal toch een beetje laag. Maar je hebt wel gelijk dat ik dan mooi binnen het budget blijf :)

Ik wil toch eerst proberen om een goeie luistersessie te regelen van de SSP-800+CA-5x00 (liefst thuis) voordat ik met eurotjes ga rondstrooien. Mijn vriendin heeft (helaas ;)) wel gelijk. Stel dat het thuis voor geen meter klinkt ?


Durf niet te zeggen of er dealers zijn die een dergelijke opstelling thuis willen plaatsen. Weet niet of je een vaste dealer hebt die Classé verkoopt.