TV-CARD-TUNER-VRAAGJE!!!!!

Gestart door Arief, januari 29, 2002, 13:42:19

Vorige topic - Volgende topic

Arief

IK HEB EEN PENTIUM III 450 MHZ, SBLIVE 5.1, GEFORCE II MX 400 EN EEN TV-TUNER-CARD VAN E-TECH MET EEN PHILIPS TUNER, BT878, STEREO GELUID EN OVERLAY SUPPORT, MET RDS, SVHS EN COMPOSITE AV UITGANG. IK KAN MIJN BEELD NIET OP PROGRESSIVE (alle even en oneven lijnen tegelijk) KRIJGEN, HIJ BLIJFT OP INTERLACED (of de even, of de oneven eerst) IK HEB DIT GEPROBEERD IN RBG EN IN YUV. IK HEB DIT GEPROBEERD IN WINDOWS 98 EN WINDOWS XP MET DE NIEUWSTE DRIVERS ZONDER SUCCES. WAT MOET IK DOEN!!!!!!!!! PLZ HELP!!!!!

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op dit forum.
Probeer niet te schreeuwen (hoofdletters) we checken alle posts  ;D.

Waarop sluit je de uitgang van je PC aan ?
Progressief zal je alleen lukken op de RGBHV (VGA) output van je PC. Je zult dan je TV beeld moeten vergroten naar full screen om progressive te krijgen.

Verder zul je naar alle waarschijnlijkheid combing artifacts zien (zwarte streepjes, kijk in je settings naar de stand BOB, dat is een filter dat we voor PAL gebruiken.

Laat maar eens weten of het lukt.

MvrGr.
J.A.F. Doorhof
ITC TD
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

arief123

Helaas, het lukt nog steeds niet. En ik zal niet meer schreeuwen :)

Ik heb de uitgang van mijn pc wel goed aangesloten, want ik zie normale mpegjes, andere filmpjes en dvd's wel progressive. In mijn config van mijn tv-kaart kan ik kiezen tussen RGB555(16 bits), RGB24(24 bits), YUY2, YVU9 en YV12. In geen enkele modus kan ik progressive beeld krijgen. Ook niet in fullscreen. Opmerkelijk is dat als ik één van de RGB's kies, dat ik dan in fullscreen een soort van preview-beeld krijg, i.p.v. overlay-beeld. Verder heb ik mijn instelling staan op pal en ik kan kiezen tussen ntsc, pal, secam, pal m en pal n. Wat moet ik nu doen?

Met vriendelijke groeten,

Arief

J.A.F._Doorhof

Ok,

Even stap voor stap.

1.
Gebruik je je TV-out van je videokaart ?
Zo ja,
Dan zul je NOOIT progressive scan krijgen, de TV output is namelijk ten alle tijden een interlaced uitgang. Progressive is nml 31.5Khz en daar kunnen normale TV's niet mee overweg, en tevens kan dat signaal niet over S-video of composite verstuurd worden.

2.
Gebruik je een projector aangesloten op je videokaart, of een gewone PC monitor, en maak je gebruik van de VGA output ?
Zo ja,
Wat is dan PRECIES wat je ziet ?
Zoals boven aangegeven zijn de zwarte streepjes (door veel mensen aan gezien als interlaced) NIET het gevolg van het interlaced uitsturen, maar het verkeerd combineren van de 2 interlaced fields in een progressive frame, dit resulteert in de vaak geziene zwarte "combing" artifacts (onthoud maar COMBING Artifacts, zijn COMBINEER fouten ;) handig ezelsbrugje).

Dus,
Graag een omschrijving van wat je precies doet (welke output), en wat je ziet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

arief123

ok, stap voor stap,

Ik gebruik geen tv-output, ik gebruik de vga-output en ik gebruik een standaard pc-monitor. Ik zie geen zwarte streepjes, maar afwisselende streepjes. Dus eerst worden de oneven weergegeven en daarna de even. Ok, dit zal wel weer niet duidelijk genoeg zijn, maar ik hoop het wel. In ieder geval bedankt voor uw kostbare tijd  ;D

Met vriendelijke groeten,

Arief

J.A.F._Doorhof

Hummmm,

Vreemd, in principe moet de wisseling van de fields zo snel gaan dat je dat niet als afzonderlijk zou mogen zien.

Probeer eens de refreshrate van je videokaart aan te passen naar bv 75Hz of 100Hz, en kijk of het dan beter is.

Woon je in de buurt van Emmeloord ?
Zo ja, mail me dan even op [email protected] en maak dan een afspraak met me, dan kunnen we er even naar kijken.

Je steelt niets van mijn tijd hoor, daar zijn we voor.
Van origine was het een service alleen bedoeld voor onze klanten, maar dat loopt een beetje uit de hand (vooral het HT), maar zolang we het leuk vinden gaan we gewoon zo door.

Je kan wel wat terug doen, als je onze service goed vindt  ;), surf naar www.tweakers.net en plaats een review onder onze shopsurvey (daar doe je ons een HEEL groot plezier mee). Directe link is http://www.tweakers.net/shopsurvey

MvrGr.
Frank
Custom installer