Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door R0N, november 30, 2011, 11:07:39

Vorige topic - Volgende topic

Staaled

Citaat van: R0N op augustus 26, 2012, 10:26:42
Ik ben een weekje weg dus kan het niet uitproberen...
Maar met een subsonic van 20Hz zou die weg moeten zijn (grotendeels).
Of anders een brickwalfilter maken.

Vanaf 3 sept ben ik weer op de zaak en zal het eens testen.

ron
hoi Ron,
ik heb een highpass/subsonic filter inderdaad ook ingesteld maar zou graag handmatige PEQ onder 20 Hz kunnen doen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

ik heb nog een vraagje waar ik in de manual (en verder online) niet meteen antwoord op lijk te vinden ; waar is de "datalink" connector voor ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Citaat van: Dynky op september 10, 2012, 20:43:06
ik heb nog een vraagje waar ik in de manual (en verder online) niet meteen antwoord op lijk te vinden ; waar is de "datalink" connector voor ?

De datalink is voor de verbinding van meerdere AM20DC's, bijvoorbeeld home cinema. Maar dat is nog toekomstmuziek. Verder wordt die aansluiting gebruikt voor service-updates of om het apparaat te herstellen als iemand het helemaal verknoeid heeft, bijvoorbeeld een mislukte update.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

ik zal wel iets over het hoofd zien, maar ik ben nu al een half uurtje aan het zoeken in de settings van de low-/highpass.
hoe selecteer je welk filter (van de 2 die je kan configureren) er op welke uitgang actief moet worden ?
nu lijkt het zo dat beide filters (indien ik ze beide activeer) op zowel de XLR als op de RCA uitgangen worden toegepast.

mijn plan is/was om via de RCA's naar de amp vd Harbeths te gaan (ik wil de AM namelijk ook als vv/DAC gebruiken) en via de XLR's naar de amp van de subs, dus ik heb wel verschillende filtering nodig op RCA tov de XLR...idealiter lowpass richting de subs en weinig of geen highpass richting Harbeths.

ik hoop ten zeerste dat dit kan, maar lijk vooralsnog niet te vinden hoe of waar. :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

R0N

Citaat van: Dynky op september 12, 2012, 15:37:51
ik zal wel iets over het hoofd zien, maar ik ben nu al een half uurtje aan het zoeken in de settings van de low-/highpass.
hoe selecteer je welk filter (van de 2 die je kan configureren) er op welke uitgang actief moet worden ?
nu lijkt het zo dat beide filters (indien ik ze beide activeer) op zowel de XLR als op de RCA uitgangen worden toegepast.

mijn plan is/was om via de RCA's naar de amp vd Harbeths te gaan (ik wil de AM namelijk ook als vv/DAC gebruiken) en via de XLR's naar de amp van de subs, dus ik heb wel verschillende filtering nodig op RCA tov de XLR...idealiter lowpass richting de subs en weinig of geen highpass richting Harbeths.

ik hoop ten zeerste dat dit kan, maar lijk vooralsnog niet te vinden hoe of waar. :unsure:

Ten eerste: op de website hebben we een speciaal formulier voor 'moeilijke vragen'. Dat is prettiger omdat je wordt geactiveerd een goede omschrijving van de vraag c.q. probleem te geven.

Nu je vraag: filteringen en correcties worden op alle uitgangen weergegeven. Maar,....
Je hebt vier profielen tot je beschikking die je m.b.v. de afstandsbediening direct kunt kiezen.
Maak voor de XLR een filter (of meerdere filters) en sla op in profiel B (bijvoorbeeld). Maak voor de RCA een of meedere filters en sla op in profiel C.
Zo kun je voor iedere uitgang specifieke filters maken.

Ik kan je vraag ook lezen als dat je XLR èn RCA -uitgangen tegelijk wil gebruiken met ieder voor een andere doel. Tja, dat gaat niet. Eigenlijk wil je dan 4 kanalen ipv. 2. Dat kan wel, maar dan heb je twee AM20DC nodig. (De tweede komt met 10% korting)

ron

PS Overigens kun je wel voor links en rechts aparte filters maken.
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Dirk

Citaat van: R0N op september 12, 2012, 16:05:37
Ten eerste: op de website hebben we een speciaal formulier voor 'moeilijke vragen'. Dat is prettiger omdat je wordt geactiveerd een goede omschrijving van de vraag c.q. probleem te geven.

Nu je vraag: filteringen en correcties worden op alle uitgangen weergegeven. Maar,....
Je hebt vier profielen tot je beschikking die je m.b.v. de afstandsbediening direct kunt kiezen.
Maak voor de XLR een filter (of meerdere filters) en sla op in profiel B (bijvoorbeeld). Maak voor de RCA een of meedere filters en sla op in profiel C.
Zo kun je voor iedere uitgang specifieke filters maken.

Ik kan je vraag ook lezen als dat je XLR èn RCA -uitgangen tegelijk wil gebruiken met ieder voor een andere doel. Tja, dat gaat niet. Eigenlijk wil je dan 4 kanalen ipv. 2. Dat kan wel, maar dan heb je twee AM20DC nodig. (De tweede komt met 10% korting)

ron

PS Overigens kun je wel voor links en rechts aparte filters maken.
ten eerste ; ik zal volgende keer dat formulier gebruiken, sorry  ;)   for now doe ik ff hier verder, zodat andere leden die mogelijk hetzelfde willen doen er ook wat aan hebben.

Is het dan zo dat je bij een 2.2 setup (zoals ik die hier heb) met één DC, hem niet ook kan gebuiken als vv (= bron schakelen + volumeregeling), of zie ik iets over het hoofd ?

ik vond het in de manual(s) nergens expliciet terug, dat op de 2 paar uitgangen exact hetzelfde signaal werd aangeboden, dus ging ik er (verkeerdelijk blijkt nu :blush:) van uit dat ze ook selectief configureerbaar waren.

dat hij maar 2 DSP-gecorrigeerde signalen produceert weet ik...dat zouden in mijn scenario de 2 XLR's richting de 2 subs zijn, terwijl de RCA's gewoon in DSP-bypass mogen voor de Harbeths, maar wel via de volumeregeling (cq voorversterker) moeten lopen.

lijkt me dus niets anders op te zitten dan de DC te gaan gebruiken als DSP voor de subs, maar niet (zoals ik wou doen) als vv+DSP, da's wel een beetje jammer, maar het is niet anders.  (zal me leren dat ik de volgende keer wat meer vragen moet stellen voor ik iets bestel, ipv ergens van uit te gaan)

R0N

Citaat van: Dynky op september 12, 2012, 16:32:59

Is het dan zo dat je bij een 2.2 setup (zoals ik die hier heb) met één DC, hem niet ook kan gebuiken als vv (= bron schakelen + volumeregeling), of zie ik iets over het hoofd ?

Het is een 2.0 apparaat. Je kunt kiezen voor:
a - 2.0
b - 0.2 of
c - 1.1 configuratie.
De voorversterker werkt natuurlijk ook, net als de bronkeuze.

Voor een 2.2 setup (= 4 kanalen) heb je twee apparaten nodig. Je kunt ze dan inzetten als 2.0 en 0.2 of
1.1 en 1.1 configuratie.

ik vond het in de manual(s) nergens expliciet terug, dat op de 2 paar uitgangen exact hetzelfde signaal werd aangeboden, dus ging ik er (verkeerdelijk blijkt nu :blush:) van uit dat ze ook selectief configureerbaar waren.

Op alle drie de uitgangen (dus ook de digitale uitgang) komt hetzelfde signaal.
Uitgaande van een stereosignaal, kun je dus wel voor iedere uitgang een of meerdere filters maken en in een profiel opslaan. Zo heb je per uitgang eigen filters. Maar altijd voor 2 kanalen, niet 4 kanalen.

dat hij maar 2 DSP-gecorrigeerde signalen produceert weet ik...dat zouden in mijn scenario de 2 XLR's richting de 2 subs zijn, terwijl de RCA's gewoon in DSP-bypass mogen voor de Harbeths, maar wel via de volumeregeling (cq voorversterker) moeten lopen.

Nee, dat lukt zo dus niet. Daar heb je echt 4 kanalen voor nodig.

lijkt me dus niets anders op te zitten dan de DC te gaan gebruiken als DSP voor de subs, maar niet (zoals ik wou doen) als vv+DSP, da's wel een beetje jammer, maar het is niet anders.  (zal me leren dat ik de volgende keer wat meer vragen moet stellen voor ik iets bestel, ipv ergens van uit te gaan)

Een oplossing in jouw situatie zou kunnen zijn een AM8033 te gebruiken voor de subs en de AM20DC voor de luidsprekers. Kun je ook de voorvertserker van de AM20DC gebruiken. Een kleine investering om het gewenste doel te bereiken.

ron

PS Schiet me nog te binnen: wat als je een Harbeth en een sub als één geheel ziet, dus de sub op high level aansluiten. Dan heb je een 2.0 systeem dat door de AM20DC als zodanig kan worden gebruikt. Het experimenteren waard.

Dirk

Citaat van: R0N op september 12, 2012, 17:42:59
Het is een 2.0 apparaat. Je kunt kiezen voor:
a - 2.0
b - 0.2 of
c - 1.1 configuratie.
De voorversterker werkt natuurlijk ook, net als de bronkeuze.
dit lijkt me wel een handige toevoeging voor de brochure/manual  ;)
btw : de 1.1 snap ik niet echt, want als je 1.1 wil gaan werken moet je toch je L&R (ik praat even niet over 3 uitgangen, want op het vlak van low-&highpassfiltering zijn ze toch alledrie identiek) afzonderlijke filters kunnen geven, zodat L je main speaker aanstuurt en de R naar de sub gaat ?
zover ik het nu ontdek zit net elk filter op elke uitgang, maw kan ik niet selectief gaan zeggen ik wil filter 1 op L en filter 2 op R, of kan dat wel ergens ?

Citeer
Op alle drie de uitgangen (dus ook de digitale uitgang) komt hetzelfde signaal.
Uitgaande van een stereosignaal, kun je dus wel voor iedere uitgang een of meerdere filters maken en in een profiel opslaan. Zo heb je per uitgang eigen filters. Maar altijd voor 2 kanalen, niet 4 kanalen.
sorry, maar dit vind ik erg verwarrend uitgelegd, hoe vaak ik het ook lees  ;D
enerzijds schrijf je dat elke van de 3 sets uitgangen hetzelfde signaal geven, ok...zover was ik ook.
maar dan schrijf je dat je voor elke uitgang een filter kan maken & opslaan...en zo per uitgang eigen filters kan hebben > hoe/waar doe je dat dan, want dat is exact wat ik wil, niets meer of minder.
ik snap de hele uitleg (en het nut btw) van verschillende filters in verschillende profielen niet. ik heb 1 filter nodig, maar het probleem is dat die meteen overal op zit, terwijl ik hem maar op één uitgang (L&R XLR out) wil, niet op de andere 2 sets uitgangen.
dit lijkt me trouwens iets wat softwarematig relatief makkelijk op te lossen moet zijn, want intern zijn die 3 sets uitgangen toch al verregaand gescheiden, zo zijn bvb de onderlinge niveauverschillen wel al afzonderlijk in te stellen ;)

Citeer
Een oplossing in jouw situatie zou kunnen zijn een AM8033 te gebruiken voor de subs en de AM20DC voor de luidsprekers. Kun je ook de voorvertserker van de AM20DC gebruiken. Een kleine investering om het gewenste doel te bereiken.
het zijn 2 passieve JL subs, maw de AMDC is aangeschaft om de DSP + lowpassfiltering voor z'n rekening te nemen.  (en vv-functie)

Citeer
PS Schiet me nog te binnen: wat als je een Harbeth en een sub als één geheel ziet, dus de sub op high level aansluiten. Dan heb je een 2.0 systeem dat door de AM20DC als zodanig kan worden gebruikt. Het experimenteren waard.
zoals in vorig puntje gezegd, het zijn 2 passieve subs, dus jammer genoeg geen high level aanwezig.

R0N

Hallo,

Ik heb mijn eigen demo-exemplaar terug en kan nu even testen.

Bij de 1.1 configuratie gebruik je de AM20DC als actief scheidingsfilter voor de luidspreker of luidspreker + sub als je dat gebruikt. Voor een stereoset heb je dus twee AM20DC nodig.

Niet alle instellingen zijn per kanaal (li, re of beide) in te stellen, maar de parametrische equaliser wèl. Zo kun je de luidspreker en de sub apart aansturen (maar wel voor één kanaal) (1.1-configuratie).

We hebben dus twee kanalen (vandaar de naam dual core) en drie uitgangen (twee analoog, een digitaal).
Correcties die je aanbrengt zijn op alle drie de uitgangen (hetzij linker kanaal, rechter kanaal of beide kanalen) hetzelfde.

Volgende: profielen
Je kunt filters maken en die bewaren onder bijvoorbeeld profiel B. Die filters werken op iedere uitgang.
Je kunt andere filters maken en die onder profiel C bewaren. Ook die filters werken weer op alle drie de uitgangen.
Op de analoge uitgang kun je een versterker aansluiten met de eigenschappen van profiel B, op de digitale uitgang een andere DAC bijvoorbeeld, of naar de AVR met de eigenschappen van profiel C.
Door nu het juiste profiel te kiezen bij de gebruikte uitgang+apparaat, kun je dus een aangepast signaal kiezen.

Wellicht dat het nu duidelijker is.

ron

ll0ll

Heeft dit apparaat een jitter-reductie of jitter-killer aan boord?
Ik heb een genesis digital lens en weet wat zo'n lens met het geluid 'doet' en ben benieuwd wat deze anti-mode op dit gebied kan.

Ik heb dss930 se speakers en ben benieuwd of deze anti-mode een aanvulling is op mn set. Ben me aan het inlezen. :)

Edit:
Ik vraag me af, de anti-mode heeft optische digitale in- en uitgangen. De DSS speakers hebben enkel coaxiale ingangen. 1 manier om de DSS speakers aan de anti-mode te krijgen is de DSC950 er tussen te plaatsen. De DSC950 heeft optische ingangen en dedicated coaxiale DSS uitgangen.
Alleen heb ik die DSC950 liever niet in mn audiokastje (vind t geen mooi apparaat ;) ).

Op dit moment is mijn setup als volgt (vanaf de bron): squeezebox coaxiaal naar de genesis digital lens coaxiaal naar de DSS speakers.

De genesis digital lens heeft 4 digitale ingangen waar optisch er 1 van is.

Kan ik de anti-mode tussen de squeezebox en de genesis digital lens plaatsen? Dus: squeezebox optisch naar anti-mode optisch naar genesis digital lens coaxiaal naar de DSS speakers.. ?
Zou dit gaan werken?
Ik snap dat de anti-mode al een jitter vrij signaal aanbiedt. De genesis digital lens zou er dan werkloos tussen zitten (jitter-technisch gesproken) en zou dan enkel als een soort van optisch/coaxiaal omzetter dienst doen, maar dat vind ik een betere optie dan de DSC950 er tussen plaatsen...

Andere vraag, in de faq staat als antwoord op de vraag waarom optisch ipv coaxiaal het volgende:
CiteerJitter: De DAC in de AM2.0 gebruikt niet het kloksignaal uit het ingangsignaal, maar gebruikt een eigen klok. Hiermee wordt eventuele jitter van het ingangsignaal in het verdere proces verwijderd
sorry voor mijn n00b vraag, maar wat heeft optisch met het kloksignaal te maken? Of anders gevraagd, wat heeft dat antwoord met optisch of coaxiaal te maken?
Het zou bij coax toch ook niet uitmaken?

En laatste vraag, hoeveel sweetspots kan de anti-mode verwerken? Zijn er meerdere sweetspot presets, of zit je 'vast' aan die ene sweetspot waarop je met de mic kalibreert?
Ben er dankzij de nl handleiding inmiddels achter dat je 4 profielen kunt instellen.

Toch nog 2 vragen, is het display uit te zetten? En is een upgrade in de voeding (net als bv bij een squeezebox) mogelijk?

Edit #2153
Sorry, nog een vraag. Ik heb een L-vormige woonkamer met een open keuken. Als ik muziek luister dan klinken de bassen op mijn 'sweetspot' goed strak (op een aantal nummers na), maar ga ik in de keuken staan dan hoor ik die boem-bass.

Als ik mijn sweetspot kalibreer, klinkt de bass in de keuken dan ook meteen strak?  :satisfied:
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear
http://www.dutchaudioclassics.nl

R0N

Hoi,

Dat zijn veel vragen. Eens kijken of ik ze kan beantwoorden.
Jitter: hoe je de jitterverbetering van de AM20DC moet noemen, weet ik niet, maar het werkt.
Ook een optisch digitaal signaal gebruikt een klok. Alle digitale signalen zijn net zo goed als de klok waarmee het verwerkt wordt. Daarom worden de digitale signalen in een buffer gezet en op de interne klok verwerkt.

Jouw set is nieuw voor mij, maar internet leert me dat jouw luidsprekers een digitale ingang hebben?
Overigens werkt de genisis digitele lens met 16bit input, de AM20DC werkt met 24bit!
Voor de omzetting van optisch naar digitaal zijn kleine apparaatjes verkrijgbaar.
Je kunt de AM20DC tussen je Squeezebox en digitale lens plaatsen.
Kijk ook nog even hier:  http://www.anti-mode.info/index.php/support/aansluitvoorbeelden-am20dc.html

Sweetspots.
Je kunt een (ruime) sweetspot inmeten, maar je kan ook meerdere metingen doen en de sweetspot uitbreiden.
Dat het in de keuken een boembas klinkt is logisch. Het zal zeker verbeteren, maar je zou ook de keuken als tweede hotspot kunnen inmeten en die onder profiel B bewaren. Een hele L-kamer boemvrij maken gaat niet, behoudens de bassen volledig te elimineren of de kamer vol te zetten met basstraps.

Gisteren kreeg ik een mail van een gelukkige klant, die wil ik je niet onthouden:

Hallo Ron,

Wel, je hebt niets teveel gezegd! Het resultaat is in mijn woonruimte werkelijk verbluffend.
Die allesoverheersende bult discobas is nu eindelijk verdwenen en ik heb weer dat heerlijke
rustige ontspannen geluid van een paar geleden terug zoals in mijn oude woonsituatie.
Het is ook duidelijk zichtbaar op het plaatje wat ik heb bijgesloten. Basloopjes zijn weer
goed te volgen en het laag is superstrak en luchtig, bijna tastbaar zonder boembas. Zoals
in ons gesprek naar voren kwam is ook in de praktijk waarneembaar. Alles is weer luchtig
en open, de plaatsing is weer een verademing en doet me meteen weer begrijpen waarom
ik destijds helemaal gek op deze luidsprekers ben geworden. Op het grafiekje ligt het laag
in niveau iets hoger als mid en hoog, als ik het goed heb, maar dit is absoluut niet hoorbaar.
Samengevat, ik ben er supertevreden over en ben blij dat ik de gok heb genomen.

Bij deze bedankt voor je heldere uitleg over het toestel en de snelle levering. Ik kan niets
anders dan het aan te bevelen en dat doe ik dan ook bij deze.

Met vriendelijke groet,

Marcel

Kijk eens naar het bijbehorende plaatje. Het is duidelijk dat de correctie van zo'n bult bas de kwaliteit van de muziek flink verbetert.

ron

ll0ll

Thx voor je reactie. Toevallig ken ik Marcel (van een forum). Hij bezit dezelfde speakers (Philips DSS930 SE) en is lyrisch over de werking van de anti-mode icm de DSS speakers. Zijn enthousiastme heeft me over de streep getrokken.
Ben benieuwd wat de anti-mode in mijn huiskamer gaat doen! :)
Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540 | Cyrus One Cast | Cyrus One Linear

Pinohelmond

Citaat van: ll0ll op oktober 15, 2012, 10:07:11
Thx voor je reactie. Toevallig ken ik Marcel (van een forum). Hij bezit dezelfde speakers (Philips DSS930 SE) en is lyrisch over de werking van de anti-mode icm de DSS speakers. Zijn enthousiastme heeft me over de streep getrokken.
Ben benieuwd wat de anti-mode in mijn huiskamer gaat doen! :)

Heb je hem al in gebruik? Hoe bevalt ie en wat heb je ermee bereikt?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

ll0ll

Morgen/vrijdag ontvang ik de anti mode. Dan nog even een geschikt moment zoeken om de kalibratie uit te voeren en dan ga ik luisteren. :)

@Ron, het jitter gebeuren van de anti mode is een aspect wat niet heel erg belicht wordt. De nadruk ligt meer bij het roomakoestiek gebeuren. Terwijl ik denk dat de vermindering aan jitter door de anti mode al heel veel doet met het geluid, nog los van de verbetering in akoestiek.
Da's voor nu puur een gissing van mijn kant, maar als ik de (user) reviews op internet lees, dan herken ik veel in mijn ervaring met de Genesis lens.

Maar mijn vraag, is er ook wat meer info over dat jitter gebeuren van de anti mode? Wat doet het apparaat precies met betrekking tot de jitter?

R0N

Hoi,

De nadruk bij Anti-Mode ligt inderdaad op aloestiekcorrectie, daar zit het grote probleem.
Omdat correcties in het digitale domein worden uitgevoerd, moet de Anti-Mode een goede ADC en DAC hebben. En daarvoor heb je ook een goede klok nodig.
Digitale signalen worden ontvangen, gebufferd en op het interne kloksignaal gezet voordat het verwerkt wordt. Omdat het hele apparaat met hetzelfde kloksignaal werkt voorkomt dat jitterproblemen.

Overigens worden jitterproblemen nogal overschat. De tegenwoordige apparatuur bezit een prima klok, waarvan de afwijking niet of nauwelijks hoorbaar is. Maar ja, de race om 99,9999999% puur koper en 0,001ps jitter gaat door...

Een andere belangrijke(re) feature in de Anti-Mode 2.0 Dual Core is de automatische headroom berekening. Dit voorkomt oversturing en clippen. Zeker als je zelf filters (boosters) gaat maken, kun je de gevolgen vaak niet overzien. Tezamen met akoestiekcorrectie zijn dat zeer belangrijke aspecten in de aangename (en veilige) muziekbeleving.

Zoals je al aangeeft, ga je eerst luisteren!

Veel plezier en we zien de resultaten wel in het anti-mode forum terug.

ron

ll0ll

Nou, ik heb de kalibratie uitgevoerd.

Helaas kan de Genesis digital lens er niet tussen, om de 1 of andere reden wordt het geluid/signaal niet doorgegeven.

Maar goed, de grafiek:

Euhh... ik laat de interpretatie over aan de experts.
Heel bijzonder, me dunkt.

Ik heb t geluid na de kalibratie nog niet kunnen testen. Ik heb de kalibratie tijdens mn lunch gedaan en moest na de kalibratie weer naar kantoor. :)

Staaled

Je gecorrigeerde curve loopt sterk af richting hogere frequenties.
Aangenomen dat je de DC full range gebruikt gaat hier iets mis.
Heb je aangegeven dat je een 2.0 systeem hebt?
Zo ja , wat is de range voor correctie dan?

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ll0ll

Ik heb niks ingesteld, alsin bij de kalibratie enkel aangegeven dat het een 2.0 stereo set is. Verder geen range oid.
Maar nu je het zo over de subs hebt twijfel ik wel een beetje, maar ik meen toch echt dat ik de 2.0 stereo optie heb geselecteerd.

ll0ll

Maar los van de subwoofer/stereo keuze, die rode lijn, wat een enorme pieken op 35 en 75 HZ!
Het hoog loopt ook niet echt vlak ofzo...

Ik moet wel de subwoofer keuze gemaakt hebben bij het kalibreren, de sweeps liepen helemaal niet hoog door.

Ik ga van het weekend opnieuw kalibreren, ben benieuwd!

Heb zojuist nog even kunnen kalibreren, en dat ziet er beter uit:

Nu nog een keer luisteren (vrouw en kind zijn thuis  :hmmm:  :hehe: )

Staaled

Kijk, da's beter en je zult je geluid niet meer terug kennen. :music:

ll0ll

Ik heb een half uurtje kunnen luisteren.

Helaas kan de Genesis digital lens niet tussen de antimode en de DSS speakers. De lens geeft om de 1 of andere reden het signaal niet door. Ik heb de DSC dus van stal gehaald.

Ik heb 3 nummers geluisterd en wat ik ervan kan zeggen is dat de bass vóór dit apparaat het klankbeeld bij bepaalde nummers  'verstikte'. Met de antimode krijgen instrumenten & stemmen meer ruimte/lucht.

De 1 indruk is dat je klankbeeld inderdaad (zoals aangegeven in de handleiding) wat bassloos klinkt, maar schakel je tussen de oude en nieuwe situatie, dan hoor je de winst in strakheid. De reductie in bass komt de definitie van de instrumenten en stemmen en dus de plaatsing van de instrumenten en stemmen ten goede.

Eerlijk gezegd dacht ik gisteren nog dat ik zo'n apparaatje vast niet nodig zou hebben, zo mooi vind ik de 930SE's klinken. Tuurlijk, ik heb nummers die ik liever niet hoor of waarbij ik de volume een stuk zachter zet, maar (zie grafiek) zùlke pieken??   :crazy: Dat had ik niet verwacht!

Nog even een vraag voor Ron, ik gebruik een koptelefoonversterker. Is dè manier om zonder de correctie naar muziek via mn koptelefoonversterker te luisteren om dat ding analoog aan de antimode aan te sluiten en 'm dan op stand 'bypass' te zetten?

Joppietersen

t mooie (en mijn ervaring) is dat omdat je nu je bas-pieken hebt weggewerkt je de totale bas wat harder kan zetten indien gewenst.

Dan blijft de bas mooi en strak itt zonder correctie.

Joppietersen

Wat doet de AntiMode 2.0 als ie een DTS signaal aangeleverd krijgt?

Bij mij zit de roomcorrection in t digitale pad tussen de HTPC en de receiver.

Vaak speel ik muziek af (stereo uiteraard) maar soms een film (DTS).

Mijn roomcorrection (Behringer DEQ2496) gaat 'over z'n nek'. Ik moet het optische signaal dan buiten de DEQ om rechtstreeks naar de receiver leiden, de DEQ geeft het niet 1:1 door.

Hoe doet de antimode 2.0 dit?

jvanhambelgium

Citaat van: Joppietersen op oktober 19, 2012, 21:00:15
Wat doet de AntiMode 2.0 als ie een DTS signaal aangeleverd krijgt?

Bij mij zit de roomcorrection in t digitale pad tussen de HTPC en de receiver.

Vaak speel ik muziek af (stereo uiteraard) maar soms een film (DTS).

Mijn roomcorrection (Behringer DEQ2496) gaat 'over z'n nek'. Ik moet het optische signaal dan buiten de DEQ om rechtstreeks naar de receiver leiden, de DEQ geeft het niet 1:1 door.

Hoe doet de antimode 2.0 dit?

Tja, hij doet "2-channel, 40bit processing" ... bijgevolg is het een no-no denk ik met je DTS signaal ;-)

Uiteindelijk is dat ook wel zo dat  vb m'n Onkyo Audyssey MultXT doet tot 8 kanalen met input tot 24/192 of toch zeker 24/96 ... niet voor niets dat er 3 vette Texas Instruments Aureus(tm) DSP's inzitten hé.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

R0N

Hallo allemaal,

Mag ik vragen deze besprekingen in het forum te doen, dan kunnen anderen er ook van leren. Daarom is juist het forum gemaakt.
Je vindt het hier: Anti-Mode forum

ron