Preview Anti-Mode 2.0 Dual Core

Gestart door R0N, november 30, 2011, 11:07:39

Vorige topic - Volgende topic

R0N

UPDATE:
De pre-orderperiode loopt morgen 14 maart om 24:00 u af.
De uitlevering van de Anti-Mode 2.0 Dual Core zal naar verwachting in week 13/14 plaatsvinden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

R0N

Update van de Finnen:

The shipping of the 2.0 Dual Core is estimated to begin any day now for those who have preordered it.

Anti-Mode 2.0 Dual Core is a must-have device for any audiophile who is serious about the sound quality in home environment.

It is not only a new generation automatic room correction and one of the most versatile devices to adjust the overall tonal balance, but also a standalone room analyzer. With a press of a button, it offers the same performance and accuracy as the best computer based measurement softwares accompanied by a professional level soundcard and calibrated microphone. Of course, you can even export the measurement data using USB, but then again, you don't really need to. You can see the accurate response on screen, and all the important room corrections have been made automatically.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

R0N

Het is zover, de Anti-Mode 2.0 Dual Core is nu uit voorraad leverbaar. Hij kost 879,- inclusief een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
Daar hebben we nog een hoop werk aan gehad, want deze Anti-Mode is zo universeel dat een goede handleiding wel nodig is.
Hij draait hier nou een paar weken en het is een geweldige aanwinst. Iets dat we al langer zochten voor stereotoepassing.
De Anti-Mode 2.0 Dual Core is een DAC, async USB DAC, voorversterker, automatische akoestiekcorrectie, roomanalyzer, parametrische equalizer.
Kijk voor de gegevens op www.anti-mode.info.

ron

PS. wil je weten wat deze Anti-Mode voor jou kan doen, download dan de gebruikershandleiding.

Peerless Monster

Citaat van: R0N op mei  8, 2012, 21:44:28
Het is zover, de Anti-Mode 2.0 Dual Core is nu uit voorraad leverbaar. Hij kost 879,- inclusief een Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.
Daar hebben we nog een hoop werk aan gehad, want deze Anti-Mode is zo universeel dat een goede handleiding wel nodig is.
Hij draait hier nou een paar weken en het is een geweldige aanwinst. Iets dat we al langer zochten voor stereotoepassing.
De Anti-Mode 2.0 Dual Core is een DAC, async USB DAC, voorversterker, automatische akoestiekcorrectie, roomanalyzer, parametrische equalizer.
Kijk voor de gegevens op www.anti-mode.info.

ron

PS. wil je weten wat deze Anti-Mode voor jou kan doen, download dan de gebruikershandleiding.

Hai Ron,

Zijn er inmiddels al reviews bekend van de Antimode 2.0?
Het is een beetje stil rondom dit apparaat en ik moet zeggen dat naast de NAD M51 deze ook mijn interesse heeft gewekt.

Hoe is de klank als je deze gebruikt bijvoorbeeld als voorversterker.
Bijvoorbeeld is het geluid nu Up-front of juist Laid back of is dat in te stellen?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

R0N

Citaat van: Peerless Monster op mei 16, 2012, 09:38:33
Hai Ron,

Zijn er inmiddels al reviews bekend van de Antimode 2.0?
Het is een beetje stil rondom dit apparaat en ik moet zeggen dat naast de NAD M51 deze ook mijn interesse heeft gewekt.

Hoe is de klank als je deze gebruikt bijvoorbeeld als voorversterker.
Bijvoorbeeld is het geluid nu Up-front of juist Laid back of is dat in te stellen?

Hoi,

Sorry voor de late reactie, maar ik had geen reminder ontvangen.

Het is moeilijk om een klank te omschrijven, maar ik gebruik hem nu als USB DAC om Spotify (premium) te luisteren en dat klinkt zeer 'analoog', aangenaam, 'vloeiend'.

Er zijn nog geen recenties, want het apparaat is pas nèt uit.

Hoe klinkt het? Eigenlijk kun je zeggen, het klinkt zoals jij dat wil. Er zijn talloze instellingsmogelijkheden.
De 'eenvoudige gebruiker' kan volstaan met de standaard kalibratie. En de ervaren gebruiker kan werkelijk 'los gaan' met de vele zelf instelbare filters en EQ's.

De Finnen hebben met deze Anti-Mode een sterke troef in handen.

ron

Peerless Monster

Citaat van: R0N op mei 17, 2012, 20:54:30
Hoi,

Sorry voor de late reactie, maar ik had geen reminder ontvangen.

Het is moeilijk om een klank te omschrijven, maar ik gebruik hem nu als USB DAC om Spotify (premium) te luisteren en dat klinkt zeer 'analoog', aangenaam, 'vloeiend'.

Er zijn nog geen recenties, want het apparaat is pas nèt uit.

Hoe klinkt het? Eigenlijk kun je zeggen, het klinkt zoals jij dat wil. Er zijn talloze instellingsmogelijkheden.
De 'eenvoudige gebruiker' kan volstaan met de standaard kalibratie. En de ervaren gebruiker kan werkelijk 'los gaan' met de vele zelf instelbare filters en EQ's.

De Finnen hebben met deze Anti-Mode een sterke troef in handen.

ron

Hai Ron,

Ik ga niet over 1 nacht ijs hoor. Maar hij heeft mijn interesse :).
Vloeiend ok mooi. Maar ruimtelijkheid hoe zit het daarmee? Klein, groot, normaal?
Laidback of juist upfront? Tonaal kan je dat soort dingen natuurlijk niet aanpassen... :)

Ik zou hem willen gebruiken als voorversterker op mijn buizeneindversterkers...
Is het mogelijk om zoiets op proef te krijgen?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Joris1971

Ook in de kleur 'zilver' verkrijgbaar?

R0N

Citaat van: Peerless Monster op mei 17, 2012, 21:14:38
Hai Ron,

Ik ga niet over 1 nacht ijs hoor. Maar hij heeft mijn interesse :).
Vloeiend ok mooi. Maar ruimtelijkheid hoe zit het daarmee? Klein, groot, normaal?
Laidback of juist upfront? Tonaal kan je dat soort dingen natuurlijk niet aanpassen... :)

Ik zou hem willen gebruiken als voorversterker op mijn buizeneindversterkers...
Is het mogelijk om zoiets op proef te krijgen?

Als ik in de buurt ben, kan ik even afremmen en een demo geven.

Groet, ron

R0N

Citaat van: Joris1971 op mei 17, 2012, 21:16:47
Ook in de kleur 'zilver' verkrijgbaar?

Nee.
Maar je kunt het front eraf schroeven en spuiten in de kleur die je wilt.

ron

CZ79

Ron is afgelopen dinsdag bij me geweest voor een demo met de nieuwe AntiMode 2.0.
Na de boel te hebben aangesloten was het tijd om eesn wat metingen te gaan verrichten vanaf mijn luisterplek, dit duurt een minuut of 10 (meerdere metingen, stuk of 5 geloof ik) en daarna was het luisteren geblazen.

Het eerste verschil, wat we ook terugzagen in de grafieken, is dat de hele lage bas minder nagalm had en erg strak werd en bleef, dit was dus de beruchte piek op 33/34Hz, deze pakt de AntiMode zonder problemen aan. Doordat deze piek inder werd werden de hogere tonen ook beter hoorbaar en kwam er een ander geluid uit.
De dag was redelijk kort voor het aantal opties en mogelijkheden van de AM 2.0, maar gebleken is dat hij toch iets zeer positiefs doiet met het geluid, compleet anders dan de parametrische EQ's die ik reeds geprobeerd had, alles bleef lekker muzikaal.

Al met al ben ik erg positief over de nieuwe AM 2.0, maar alleen de prijs weerhoudt me er momenteel nog even van om hem direct te kopen, het verschil was er en was goed hoorbaar, niet wereldschokkend, maar we hebben ook maar drie uurtjes kunnen testen met het apparaat terwijl er functies zat zijn om een aantal weekenden non-stop te testen en te proberen.

Al met al een erg leerzame middag gehad en leuk om Ron eens te zien.

@Ron, harstikke bedankt voor je tijd en moeite, ik heb een leuke en leerzame middag gehad. pompom
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Peerless Monster

Citaat van: cz79 op mei 23, 2012, 21:46:54
Ron is afgelopen dinsdag bij me geweest voor een demo met de nieuwe AntiMode 2.0.
Na de boel te hebben aangesloten was het tijd om eesn wat metingen te gaan verrichten vanaf mijn luisterplek, dit duurt een minuut of 10 (meerdere metingen, stuk of 5 geloof ik) en daarna was het luisteren geblazen.

Het eerste verschil, wat we ook terugzagen in de grafieken, is dat de hele lage bas minder nagalm had en erg strak werd en bleef, dit was dus de beruchte piek op 33/34Hz, deze pakt de AntiMode zonder problemen aan. Doordat deze piek inder werd werden de hogere tonen ook beter hoorbaar en kwam er een ander geluid uit.
De dag was redelijk kort voor het aantal opties en mogelijkheden van de AM 2.0, maar gebleken is dat hij toch iets zeer positiefs doiet met het geluid, compleet anders dan de parametrische EQ's die ik reeds geprobeerd had, alles bleef lekker muzikaal.

Al met al ben ik erg positief over de nieuwe AM 2.0, maar alleen de prijs weerhoudt me er momenteel nog even van om hem direct te kopen, het verschil was er en was goed hoorbaar, niet wereldschokkend, maar we hebben ook maar drie uurtjes kunnen testen met het apparaat terwijl er functies zat zijn om een aantal weekenden non-stop te testen en te proberen.

Al met al een erg leerzame middag gehad en leuk om Ron eens te zien.

@Ron, harstikke bedankt voor je tijd en moeite, ik heb een leuke en leerzame middag gehad. pompom

Ah fun om te lezen!
Voordeel van het apparaatje vind ik dat je niet echt flink verstand moet hebben van de grafiekjes :).
En bijkomend voordeel te gebruiken als DAC. :)

CZ79

De DAC vindt ik niet zo heel interessant (voor mezelf) maar de rest des te meer.
Alleen nog even sparen, want hij is wat prijziger, ook nog even bedenken of het me dat geld überhaupt wel waard is, maar mooi apparaat en doet goed waarvoor die gemaakt is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

Even een ouder topic terug naar boven halen, sorry  ;)
Is er iemand met wat gebruikersfeedback voor wat betreft het toepassen in een setup met 2 subwoofers ? (2.2 dus)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Citaat van: Dynky op augustus 23, 2012, 08:26:46
Even een ouder topic terug naar boven halen, sorry  ;)
Is er iemand met wat gebruikersfeedback voor wat betreft het toepassen in een setup met 2 subwoofers ? (2.2 dus)
Ik gebruik de DC op mijn twee Captivators in HT.
Werkt heel fijn.
Er is de keus tussen dualmono en stereosubs. Dan kies je het frequentiebereik waarop correctie gewenst is.
Vervolgens bepaalt DC voor de testsweeps eerst delay tussen beide subs.Testsweeps.
Na het meten is op het scherm zowel de originele als de gecorrigeerde curve zichtbaar.
Waar de originele antimode nog wel eens iets liet liggen, doet de DC dat niet.
Resultaat is een mooi vlakke respons, die je nog zelf nog kunt aanpassen:
house curve
PEQ
highpass etc.
Top is ook dat je 4 memory slots hebt en dus volop kunt meten en on the fly vergelijken. :thumbs-up:
Ik mis eigenlijk alleen correctie onder de 20 Hz. 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Citaat van: Hipster op augustus 23, 2012, 09:36:13
Werkt heel fijn.
Er is de keus tussen dualmono en stereosubs. Dan kies je het frequentiebereik waarop correctie gewenst is.
Vervolgens bepaalt DC voor de testsweeps eerst delay tussen beide subs.Testsweeps.
Na het meten is op het scherm zowel de originele als de gecorrigeerde curve zichtbaar.
house curve
PEQ
highpass etc.
Top is ook dat je 4 memory slots hebt en dus volop kunt meten en on the fly vergelijken. :thumbs-up:
ok, klinkt al goed
ik las in de manual idd dat je die keuze hebt tussen dual mono of stereo, maar het is me niet 100% duidelijk of je dan (bij de keuze voor stereosubs) 2 afzonderlijke correctiecurves krijgt waarin je weer kan gaan aanpassen, of één correctiecurve die voor beide samen geldt.
ik zou denken 2 curves, maar als jij het weet... ;D

misschien een domme vraag hoor, maar wat is het voordel van dualmono tov stereosubs, er ff vanuit gaande dat je idd 2 subs in de kamer hebt staan van gelijk(w)aardig kaliber ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Staaled

Citaat van: Dynky op augustus 23, 2012, 09:42:26
ok, klinkt al goed
ik las in de manual idd dat je die keuze hebt tussen dual mono of stereo, maar het is me niet 100% duidelijk of je dan (bij de keuze voor stereosubs) 2 afzonderlijke correctiecurves krijgt waarin je weer kan gaan aanpassen, of één correctiecurve die voor beide samen geldt.

misschien een domme vraag hoor, maar wat is het voordel van dualmono tov stereosubs, er ff vanuit gaande dat je idd 2 subs in de kamer hebt staan van gelijk(w)aardig kaliber ?
Je krijgt maar 1 curve.

Ik heb nog geen voordeel ontdekt, hier meet het nagenoeg identiek.

Staaled

En een toevoeging ter volledigheid:
1 van de Captivator amps lust door naar een SVS PC13 Ultra en de laatste wordt dus ook door DC meegenomen in correctie.
(niet als 3de sub)

Dirk

Citaat van: Hipster op augustus 23, 2012, 09:54:45
En een toevoeging ter volledigheid:
1 van de Captivator amps lust door naar een SVS PC13 Ultra en de laatste wordt dus ook door DC meegenomen in correctie.
(niet als 3de sub)
thx, klinkt als een erg competente unit, als hij dat allemaal netjes verwerkt (en dus goed klinkend) krijgt...ik wacht ongeduldig mijn exemplaar af ;)

Staaled

Citaat van: Dynky op augustus 23, 2012, 09:59:28
thx, klinkt als een erg competente unit, als hij dat allemaal netjes verwerkt (en dus goed klinkend) krijgt...ik wacht ongeduldig mijn exemplaar af ;)
Mooie aanschaf, daar zul je geen spijt van krijgen. :music:

Jeroen de Waal

R0N

Citaat van: Hipster op augustus 23, 2012, 09:36:13
Werkt heel fijn.
house curve
PEQ
highpass etc.
Nee hoor, ook beneden 20Hz kun je correcties aanbrengen.
Uit de manual:
De opties voor het infrasoon filter zijn:
– Limiet: de frequenties beneden deze waarde zullen worden verzwakt. De te
kiezen waarden zijn 10, 15 of 20 Hz.
– Actief (Enabled): schakelt het infrasoon filter aan of uit
Gebruik de navigatietoetsen op de afstandsbediening om de parameters in te stellen.
Toets OK om het gekozen filter te bewaren of BACK om de veranderingen te
annuleren.
n.b. U kunt ook een uitgebreider infrasoon filter maken met de Highpass/Lowpass
filter optie. U heeft dan meer vrijheid in het kiezen van de frequentie en de hellinghoek
van het filter.

ron

R0N

Citaat van: Dynky op augustus 23, 2012, 09:42:26
ok, klinkt al goed

Uit de manual:

Stereo: Bij tweekanaals stereo subwooferopstelling (0.2) is het ingangsignaal voor
beide subwoofers apart (li, re) en worden de correcties individueel per kanaal
berekend. Iedere subwoofer wordt dus gecorrigeerd voor de plek waar hij
staat met z'n eigen signaal voor een optimaal totaal resultaat.
Dubbel-mono A: Bij een dubbel-mono systeem (0.1) worden beide subwoofers ieder
op aparte uitgang van de Anti-Mode aangesloten, maar krijgen hetzelfde
ingangsignaal (monosignaal) d.m.v een Y-kabel aangeboden. De subwoofers
worden nog steeds ieder apart gecorrigeerd, maar de ruimte is gecorrigeerd
voor één bassignaal.
Dubbel-mono B: Een andere optie voor dubbel-mono (0.1) is de twee subwoofers via
een Y-kabel verbinden aan één uitgang van de Anti-Mode. De twee subwoofers
worden dan tegelijk gemeten en gecorrigeerd.
Voor dubbel-mono geniet de eerste optie (A) de voorkeur omdat dan iedere subwoofer
apart wordt gemeten en gecorrigeerd. De 'bergen' en 'dalen' van de ene subwoofer
kunnen deels worden opgevangen door die van de andere subwoofer.

ron

Staaled

Citaat van: R0N op augustus 25, 2012, 21:58:28
Nee hoor, ook beneden 20Hz kun je correcties aanbrengen.
Uit de manual:
De opties voor het infrasoon filter zijn:
– Limiet: de frequenties beneden deze waarde zullen worden verzwakt. De te
kiezen waarden zijn 10, 15 of 20 Hz.
– Actief (Enabled): schakelt het infrasoon filter aan of uit
Gebruik de navigatietoetsen op de afstandsbediening om de parameters in te stellen.
Toets OK om het gekozen filter te bewaren of BACK om de veranderingen te
annuleren.
n.b. U kunt ook een uitgebreider infrasoon filter maken met de Highpass/Lowpass
filter optie. U heeft dan meer vrijheid in het kiezen van de frequentie en de hellinghoek
van het filter.

ron
Hoi Ron,
klopt.
Echter de handmatige EQ loopt tot minimaal 20 Hz.
Ik heb een piek bij 15 die de DC niet meepakt en ik dus zelf ook niet bij kan.
Iets voor een firmware update?

R0N

Citaat van: Hipster op augustus 25, 2012, 23:04:19
Hoi Ron,
klopt.
Echter de handmatige EQ loopt tot minimaal 20 Hz.
Ik heb een piek bij 15 die de DC niet meepakt en ik dus zelf ook niet bij kan.
Iets voor een firmware update?

Ik ben een weekje weg dus kan het niet uitproberen...
Maar met een subsonic van 20Hz zou die weg moeten zijn (grotendeels).
Of anders een brickwalfilter maken.

Vanaf 3 sept ben ik weer op de zaak en zal het eens testen.

ron