De stereo/HT set van QuattroNL - BK XXLS400 erbij

Gestart door quattronl, november 28, 2011, 14:25:29

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: quattronl op mei 23, 2013, 13:03:41
Nee hoor, neem maar mee. Wisselen is zo gedaan en als er verschil te horen is dan horen we dat direct (zoals toen bij jou).
Je mag opzich wel een half uurtje eerder komen ;)
:pompom: :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Mijn impressie van het bliksembezoek van gisteravond.
Ik was erg verrast door het geluid wat deze kleine, slanke vloerstaander voortbracht. Het geluid is erg ruimtelijk en mooi driedimensionaal. Na een paar nummers te hebben geluisterd zijn we aan het kabel wisselen gegaan. Als eerste hebben we Xander32's Canare kabel geprobeerd. Ik verwachte een beter gedefinieerd laag, en de Canare geeft dat inderdaad door. Een iets strakker en drogere bas, die net iets verder het laag in gaat. Daarna hebben we de DAC's gewisseld met quattronl's eigen interlinks. Beide hoorden we eigenlijk erg weinig verschil tussen de DAC's. Er zal ongetwijfeld verschil inzitten, maar daarvoor zal een langere sessie nodig zijn. Het verschil tussen quattronl's interlinks en mijn QED's was wat groter. Zoals gezegd was het een bliksem bezoek, waarbij het vooral even om de 1ste indruk ging. De QED's heb ik tijdelijk achtergelaten, zodat quattronl even lekker op zijn gemak kan luisteren. Helaas hebben we geen tijd gehad om de Nordost superflat te horen. Wellicht een andere keer?
In ieder geval bedankt voor een leuke, muzikale avond.  :thumbs-up:
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

quattronl

Het was inderdaad kort maar krachtig :)
Ik ben ook nog steeds erg tevreden met de sound van m'n set. Ik hou wel van dat wat meer laid back geluid ipv het upfront/in your face.

Om mogelijke verschillen tussen kabels en DAC's echt goed te kunnen waarnemen moet er inderdaad echt wat langer geluisterd worden.
Ik had verwacht dat de Metrum Quad een groter verschil met m'n DACMagic zou laten horen maar het viel mij mee/tegen (ligt eraan hoe je het bekijkt).
Naar de QED kabels moet ik vanavond, als ik het rijk alleen heb, eens goed gaan luisteren.
Ook dan eindelijk de Nordost's gaan beluisteren, daar ben ik wel benieuwd naar.

Leuk dat je even langs kwam Eddy!
Dit smaakt naar meer M&G's :D Madhouse staat nog op de planning, evenals Xander32 en nog een aantal van wie ik de set graag eens wil horen (en vooruit, ook de persoon van de set wil ontmoeten ;) ).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Maro

Wonderlijk dat een kabel meer verschil brengt dan een bron...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:07:22
Wonderlijk dat een kabel meer verschil brengt dan een bron...
Er is geen bron gewisseld, alles kwam van de squeezebox.
Devialet 200

Maro

Een dac is toch een bron. Die 'maakt' toch het geluid. De SB is een doorgeefluik.
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:19:41
Een dac is toch een bron. Die 'maakt' toch het geluid. De SB is een doorgeefluik.
M.i. is het andersom.
Devialet 200

Maro

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 10:20:51
M.i. is het andersom.

Dan zou het dus volgens jouw idee nooit een verschil mogen maken welke Dac je ook achter een SB hangt?  :blink:

Eddye

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:22:51
Dan zou het dus volgens jouw idee nooit een verschil mogen maken welke Dac je ook achter een SB hangt?  :blink:
Die redenering snap ik totaal niet. Elke schakel in een keten kan een verschil maken. Hoe groot dat verschil is, is een heel ander verhaal.
Devialet 200

Maro

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:19:41

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 10:20:51
M.i. is het andersom.

Andersom als in: De SB maakt het geluid en de Dac is het doorgeefluik... Heb ik het altijd verkeerd begrepen blijkbaar.

Eddye

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:29:02
Andersom als in: De SB maakt het geluid en de Dac is het doorgeefluik... Heb ik het altijd verkeerd begrepen blijkbaar.
Aha, vandaar de verwarring.  ;D
Devialet 200

Maro

Ik had nl behoorlijke verschillen verwacht tussen de twee dac's. toevallig heb ik beide dac's in mijn bezit gehad en vond de verschillen significant.

Eddye

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:31:56
Ik had nl behoorlijke verschillen verwacht tussen de twee dac's. toevallig heb ik beide dac's in mijn bezit gehad en vond de verschillen significant.
Dat had ik ook verwacht. Maar zoals al gezegd hebben we niet lang (genoeg) kunnen luisteren....
Devialet 200

Streamz

Quattro, veel plezier met je Nordosts. Zal vast goedkomen.

Maro, toch even benieuwd: jij hebt je SB toch ook op een andere DAC aangesloten? Als voor jou de SB alleen een doorgeefluik is, waarom heb je daar een andere voeding opgezet? Dat maakt dan toch niets uit?

Maro

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 10:33:59
Dat had ik ook verwacht. Maar zoals al gezegd hebben we niet lang (genoeg) kunnen luisteren....

...en dan zijn we weer terug bij mijn verwondering dat je in die korte tijd wel het verschil in IC's hebt gehoord en niet tussen de dac's.  :D

Citaat van: Streamz op mei 24, 2013, 10:35:12
Quattro, veel plezier met je Nordosts. Zal vast goedkomen.

Maro, toch even benieuwd: jij hebt je SB toch ook op een andere DAC aangesloten? Als voor jou de SB alleen een doorgeefluik is, waarom heb je daar een andere voeding opgezet? Dat maakt dan toch niets uit?

Helemaal gelijk. Ik hoor geen verschil. Wou dat ding gewoon eens proberen maar zoals nogal vaak met forumhype's , mij ontgaat het nut.
Maar als je niks uitprobeert ben je slechts een roeper aan de zijlijn. Ik redeneer dan ook altijd graag vanuit mijn eigen ervaringen.  ;)

Edit: Typo

Streamz

Duidelijk. Neem aan dat het weinig gekost heeft, dan is het prima om zo'n ding te proberen.

Forumhypes heb ik ook bijzonder weinig mee.

Eddye

Citaat van: Maro op mei 24, 2013, 10:39:05
...en dan zijn we weer terug bij mijn verwondering dat je in die korte tijd wel het verschil in IC's hebt gehoord en niet tussen de dac's.  :D
Ik heb wel meer vage dingen gehoord in audioland.  :wacko: Mij verwonderd intussen bijna niets meer :D
Devialet 200

Maro

Citaat van: Streamz op mei 24, 2013, 10:42:47
Duidelijk. Neem aan dat het weinig gekost heeft, dan is het prima om zo'n ding te proberen.

Forumhypes heb ik ook bijzonder weinig mee.

Meen €130,- en laat hem lekker liggen. Baat het niet, dan schaad het iig ook niet. Heb ik eindelijk ook eens een tweak.  :D

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 10:43:10
Ik heb wel meer vage dingen gehoord in audioland.  :wacko: Mij verwonderd intussen bijna niets meer :D

Ik juist wel. Op hifi gebied verwonder ik mij dagelijks... :D

Eddye

Devialet 200

quattronl

Ik heb de SBT met en zonder BOTW voeding bij Eddye gehoord en het verschil was significant. Die komt er bij mij dus ook.
(Maro: als je van je BOTW voeding af wilt... :D)

Dat de DAC's niet zoveel verschil lieten horen hangt van een aantal factoren af. Zo moet zo'n schakel in de keten passen. In de ene keten zal je dus meer verschil horen dan in de andere. Idem voor kabels.
Nou heeft m'n DACMagic ook een BOTW voeding. Wellicht is die combi zo goed dat ie de Metrum kan evenaren?  :tongue2:
Verder: op een gegeven moment ben je zo druk met zaken wisselen dat je geen verschil meer hoort. Ik was ook al wat moe (drukke periode, weinig slapen, wat later op de avond), dat speelt ook allemaal mee.

Vanavond is het wat rustiger en kan ik relaxed luisteren.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Xander32

Ik begrijp de verwondering van Maro wel enigzins betreft het nauwelijks verschil waarnemen tussen beide DAC's.

Zelf heb ik nog niet zo lang geleden een Squeezebox over twee verschillende DAC's mogen beluisteren, zijnde een Music Hall, welke een buisje in zich heeft en via de DAC van een Marantz SA15s2; daar heb ik duidelijke verschillen ervaren. Uiteindelijk had de DAC van de SA mijn voorkeur; die was het meest open en sprankelend, de MH klonk wat donkerder, warmer.

Betreft BOTWS; die geeft in mijn keten duidelijk een meer en strakker laag en meer rust in het geluid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2013, 11:28:20
Ik begrijp de verwondering van Maro wel enigzins betreft het nauwelijks verschil waarnemen tussen beide DAC's.
Ik ook ;)

edit: whoeha, m'n 1000ste post  :pompom:

quattronl

Eddye has left the building.....en heeft een BOTW voeding voor de Touch achtergelaten  :pompom:
Natuurlijk ging ie niet weg zonder eerst lekker geluisterd te hebben.
Vooral het laag is wat steviger geworden, iets wat mijn set (lees: akoestiek) wel kon hebben.
Het middengebied is ook iets meer aanwezig.
Over sprankelend hoog had ik toch al niet te klagen dus het geheel is nu meer compleet, meer in balans.
Goede upgrade dus!

Xander32

Citaat van: quattronl op mei 30, 2013, 22:01:04
Eddye has left the building.....en heeft een BOTW voeding voor de Touch achtergelaten  :pompom:
Vooral het laag is wat steviger geworden, iets wat mijn set (lees: akoestiek) wel kon hebben.
Over sprankelend hoog had ik toch al niet te klagen dus het geheel is nu meer compleet, meer in balans.
Goede upgrade dus!
Herkenbaar; hier bracht de BOTWS meer en een strakker laag en meer rust.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Citaat van: quattronl op mei 30, 2013, 22:01:04
Goede upgrade dus!
Zoals het ook bij mij een hele mooie upgrade was, is het bij jou ook. Gelukkig ga je nog veel plezier hieraan beleven!
Devialet 200