interesse voor shoot out JVC X30, Sony HW30,VW95, Optoma HD83??

Gestart door home@the movies, november 27, 2011, 13:08:22

Vorige topic - Volgende topic

Zymotic

Citaat van: ccpl op december 25, 2011, 21:47:02
...eindelijk terug het internet op na een kerstavond bij de schoonfamilie, en dus kan ik ook mijn "5 cents worth' bijdragen

5. HW30 valt echter volledig af door z'n falende (amateuristische ?) manier van emitter 3D (en dat voor mij die geen 3D nodig heb, deze week ga in naar HUGO kijken en als dat geen wauw added value effect heeft dan geen 3D meer voor mij -> ik moest zo om de 10 seconden eens met het hoofd knikken om contact te houden want het 3D effect viel gewoon uit... bagger dus

Ik vind dit heel vreemd. Ik heb de emitter op mijn centerspeaker staan onder het scherm, en nog geen enkele keer een probleem gehad.

ccpl

Citaat van: Zymotic op december 31, 2011, 11:41:17
Ik vind dit heel vreemd. Ik heb de emitter op mijn centerspeaker staan onder het scherm, en nog geen enkele keer een probleem gehad.

Ik volg je...en Werner wist ook te vertellen dat die emiter niet helemaal op juiste angle ingesteld stond (en ik volg hem hierin)... maar zoals het werd gedemonstreerd (ik zat ook helemaal in de hoek vd kamer) was het echt niet te doen... tot op een niveau waarop je de beamer zelf uitsluit doordat het je zo tegensteekt iedereen 10 seconden je hoofd te moeten tilten om toch 3d te behouden....

home@the movies

CiteerIk vind dit heel vreemd. Ik heb de emitter op mijn centerspeaker staan onder het scherm, en nog geen enkele keer een probleem gehad.

Dat klopt ook, maar ik had hem op een nogal ongelukkige plaats opgehangen ik had de HW30 uitgeleend aan een collega en toen de eerste mensen voor de shoot out aan de deur stonden was ik nog een cat 5 kabel aan het trekken om de emitter aan te sluiten  :(  ik heb hem dus niet op de juiste plaats kunnen afstellen.

Maar nogmaals als hij vooraan staat en juist geplaatst dan is er absoluut geen enkel probleem met sync.

Groeten

Werner

home@the movies

CiteerHad wel gelijk de vraag gesteld of ISF niet volgens bepaalde richtlijnen moest werken om overal het zelfde beeld te krijgen maar dat blijkt niet zo te wezen. Het beeld wordt naar eigen smaak ingesteld, en dat vindt ik dan weer vreemd.

groet Martin

Ik wil hier geen polemiek starten tussen verschillende dealers maar bovenstaande bewering is echt niet juist.
Natuurlijk zijn er richtlijnen, en dat is nog niet het juiste woord, het zijn geen richtlijnen maar exacte coordinaten die overal ter wereld dezelfde zijn.
De enige kanttekening die moet gemaakt worden is dat er soms toestellen zijn die een probleem vertonen om exact op de juiste manier te kunnen worden gecalibreerd.
Dat wil zeggen dat je hier als calibrateur af en toe een compromis moet maken en dat zal door de ene tov de andere persoon eventueel iets anders worden ingevuld.

Dingen als colour space, gamma, contrast, brightness, gray scale enz zijn gewoon vast bepaald, de TW9000 is perfect te calibreren, met uitzondering van groen wat bij de ene machine wel net goed te krijgen is en de andere net niet, verder is er niets aan de hand.

Wel is het zo dat bij de nieuwe toestellen in de Cinema preset voor het eerst het CMS aanstaat en zo lijkt het alsof er een calibratie is uitgevoerd, echter de waardes die in het cms zitten kloppen voor geen ene meter, enkel in de natural stand staat het CMS nog uit, dit is uit de doos ook de beste preset.

Groeten

Werner

maximus79

Citaat van: Zymotic op december 31, 2011, 11:41:17

Idem
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

Zymotic

Citaat van: ccpl op december 31, 2011, 11:47:33
Ik volg je...en Werner wist ook te vertellen dat die emiter niet helemaal op juiste angle ingesteld stond (en ik volg hem hierin)... maar zoals het werd gedemonstreerd (ik zat ook helemaal in de hoek vd kamer) was het echt niet te doen... tot op een niveau waarop je de beamer zelf uitsluit doordat het je zo tegensteekt iedereen 10 seconden je hoofd te moeten tilten om toch 3d te behouden....

Maar dan zou je de Sony hierdoor toch niet moeten laten afvallen?

DVDmartinDVD

Heb eigenlijk nog wel een vraagje;  :coffee:

Waarom wordt er totaal geen aandacht geschonken wat voor filmdoek er gebruikt wordt of welke er het beste bij hoort.
Volgens mij kan je hier ook wel veel voordelen mee behalen.

Of is een projectiescherm niet zo belangrijk?

vrgr

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Zymotic

Citaat van: DVDmartinDVD op december 31, 2011, 14:56:38
Heb eigenlijk nog wel een vraagje;  :coffee:

Waarom wordt er totaal geen aandacht geschonken wat voor filmdoek er gebruikt wordt of welke er het beste bij hoort.
Volgens mij kan je hier ook wel veel voordelen mee behalen.

Of is een projectiescherm niet zo belangrijk?

vrgr

Martin.

Scherm is zeker belangrijk, maar als je alle beamers op hetzelfde scherm bekijkt dan zie je toch de verschillen tussen de beamers.
Maar wel een leuk idee om eens een scherm shoot-out te houden.

J.A.F._Doorhof

Jeetje mina.

Er is geen sprake van persoonlijke voorkeur bij een calibratie.
Je moet volgens de richtlijnen werken, zoals werner al aangeeft is er alleen sprake van afwijking als de unit een probleem heeft, maar als je goede calibrateurs naast elkaar zet zouden de dezelfde units er feitelijk het zelfde uit moeten zien, met minimale afwijkingen op de probleem gebieden dus, maar dat mag tegenwoordig niet meer aan de hand zijn.

Daarnaast zou ik voor een demo ALTIJD een unit nameten, dat is een kleine moeite maar dan weet je tenminste waar je naar kijkt.

Scherm is enorm belangrijk en word ook hier bij de verkoop veel aandacht aan besteed, laten zien kan, maar vaak heb je daar weinig aan in een demo ruimte aangezien elke lichtomstandigheid anders is, vandaar dat we in onze demoruimte dan ook naast de verschillende schermen ook 4-5 verschillende licht oplossingen hebben waarmee we nagenoeg alle voorkomende woonsituaties kunnen nabootsen.

Ik vind het jammer dat er maar vanuit word gegaan dat een unit gecalibreerd is en dan ook met onze naam word geschermd, want zo krijg je dus vreemde verhalen de wereld in. Ik nodig je graag een keer hier uit om de tw9000 goed te bekijken, eventueel naast bv de Sony hw30 welke in hetzelfde segment zit.

Demo units worden continue verstuurd, vaak gerest of verknald door andere dealers, en deze 9000 zal zeker niet meer goed ingesteld hebben gestaan, gezien je reactie, want anders had je weggeblazen geweest door het beeld. Het is dan jammer dat je een verkeerde indruk krijgt en daar gaat dan weer, wat we onderhand wel de vloek van de 9000 kunnen gaan noemen, door een niet goed afgestelde unit krijgt de 9000 een slechte beurt en dat is doodzonde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ccpl

@Werner

....naar welke Onkyo receiver hebben we in de eerste ruimte geluisterd ?

home@the movies

Citeer.naar welke Onkyo receiver hebben we in de eerste ruimte geluisterd ?

De TX-NR709

ZakkWylde

Citaat van: home@the movies op december 31, 2011, 12:15:39
Dat klopt ook, maar ik had hem op een nogal ongelukkige plaats opgehangen ik had de HW30 uitgeleend aan een collega en toen de eerste mensen voor de shoot out aan de deur stonden was ik nog een cat 5 kabel aan het trekken om de emitter aan te sluiten  :(  ik heb hem dus niet op de juiste plaats kunnen afstellen.

Maar nogmaals als hij vooraan staat en juist geplaatst dan is er absoluut geen enkel probleem met sync.

Groeten

Werner

Ik dacht dat sony een CAT7 adviseerd, misschien dat een cat5 iets te maken heeft met de problemen?

bmateijsen

Voordat er hier weer allerlei conclusies worden getrokken.... Martin heeft mij misschien niet helemaal goed begrepen, maar heb dat inmiddels uitgelegd via de mail. Helaas hadden we simpelweg niet de tijd om de unit zelf te kalibreren, tijdens de drukke periode voor kerst en de jaarwisseling. Kijken we naar het verschil in kwaliteit tussen de TW9000 en de JVC RS55, dan is het maar goed dat de JVC de TW9000 outperformed, aangezien je minimaal 2 x de TW9000 kan kopen voor de prijs van de JVC.... ;).

Verder worden onze projectoren altijd met ISF kalibratie uitgeleverd conform de norm. En natuurlijk kan je van die norm licht afwijken bij bijv. de gamma om ervoor te zorgen dat je juist beter schaduwdetails kan onderscheiden. Bij CMS en Greyscale wordt de standaard nauwkeurig gevolgd, tenzij het systeem dit niet toelaat.

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

Met alle respect Bjorn, maar als je een demo geeft moet je gewoon die tijd maken, ik zit hier ook wel eens tot in de nacht aan het werk omdat ik vind dat als je een demo geeft ALLE units gekalibreerd moeten zijn, je hebt er niets aan om te zeggen dat bij aflevering ze gekalibreerd zijn, de TW9000 is gewoon een projector die ERG veel in zich heeft, maar alleen als hij goed afgesteld staat, en laten we eerlijk zijn als je dit gewoon netjes doet ben je binnen een half uurtje tot een uurtje klaar voor een demo calibratie, en dan ziet de klant echt wat hij aan kan.

Ik vind het nu gewoon doodzonde om op het forum te lezen dat een TW9000 er niet uitziet of te geel is etc. als we nu gewoon als high-end dealers aanhouden dat we alleen demo's geven met gekalibreerde units dan weten mensen tenminste waar ze naar kijken en kunnen ze een goed oordeel vellen, want daarom gaan ze naar die high-end dealers.

Voordat ik aangevallen word, ik bedoel dit zuiver positief.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Er staat ook niet dat we dat niet normaal doen! Wij verzorgen altijd complete demo's van originele blu-ray discs, met gewoon geluid, waarbij alles standaard gekalibreerd klaar staat voor de klant. Omwille van tijd gebrek en dat hebben we ook aan Martin uitgelegd, is de TW9000 gedemonstreerd, zoals deze van jou is afgekomen. De unit is beoordeeld door ons en daarbij hebben we de keuze gemaakt.

J.A.F._Doorhof

Bedoelde ook niet dat het steeds zou gebeuren, begrijp me goed.
Maar juist bij de TW9000 welke al een slechte reputatie heeft opgelopen vind ik het gewoon zonde, hij kwam trouwens niet rechtstreeks bij ons weg als het goed is, of hij heeft een tijdje ergens gestaan, als ik twijfel of ik een demo gekalibreerd heb (of dat hij nog goed is) hang ik er altijd even een analyzer voor om te zien of alles goed staat, is dat zo is het 5 minuutjes werk.

Nogmaals geen aanval, maar het is zo zonde van de TW9000.
Custom installer

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  6, 2012, 09:23:23
Nogmaals geen aanval, maar het is zo zonde van de TW9000.

De meningen zijn verdeeld over de tw9000. Bij Grobi vinden ze hem beroerd. Zowel lens kwaliteit als de schokkerigheid bij 3D was niet om aan te zien. Jullie zijn er erg over te spreken kennelijk.

Ik begrijp niet goed hoe het kan dat de meningen zo ver uiteen lopen.

bmateijsen

Citaat van: riwi op januari  6, 2012, 09:37:15
De meningen zijn verdeeld over de tw9000. Bij Grobi vinden ze hem beroerd. Zowel lens kwaliteit als de schokkerigheid bij 3D was niet om aan te zien. Jullie zijn er erg over te spreken kennelijk.

Misschien een exemplarisch verschil? Ik heb werkelijk geen idee. Inmiddels nu een aantal TW9000's gezien, omdat we net met uitlevering zijn begonnen en in dit prijssegment vindt ik het een waanzinnige projector.

CiteerIk begrijp niet goed hoe het kan dat de meningen zo ver uiteen lopen.

Ik ook niet ;D

J.A.F._Doorhof

Groot aandeel zal ook aan de afstelling liggen, het is geen makkelijke projector om te calibreren en volgens mij calibreerd grobi niet ?
Kan het mis hebben.

Zonder calibratie vind ik het een draak van een beeld, veel te veel naar de rechterkant van het spectrum (teveel groen en geel), na de calibratie doet hij het eigenlijk nagenoeg perfect.
Custom installer

riwi

DVDmartinDVD

Citaat van: bmateijsen op januari  6, 2012, 09:40:52
Misschien een exemplarisch verschil? Ik heb werkelijk geen idee. Inmiddels nu een aantal TW9000's gezien, omdat we net met uitlevering zijn begonnen en in dit prijssegment vindt ik het een waanzinnige projector.

Ik ook niet ;D

Ga alleen geen demo doen naast de JVC RS55 want je bent gelijk verziekt, er is geen weg terug ;)
Alleen in 3D is het beeld met de Epson iets stabieler en lichter dan de JVC maar dan wel weer minder scherp en minder details.

Martin
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

DVDmartinDVD

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  6, 2012, 09:44:26

Zonder calibratie vind ik het een draak van een beeld, veel te veel naar de rechterkant van het spectrum (teveel groen en geel), na de calibratie doet hij het eigenlijk nagenoeg perfect.

Dat waren precies de kleuren die niet klopten bij de demo van BB&G ook was hij te donker afgesteld

Met 2D niet veel beter dan de Epson TW-5500 die wel goed gecalibreed is. Voor zijn geld zeker de moeite waard!!

J.A.F._Doorhof

Kun je nagaan als je hem goed ziet, misschien kan hij de rs55 dan wel aan :)
Custom installer

DTS-ES-Extreme

Dag heren,

wat ik mij nu afvraag is eigenlijk. welke van deze vinden jullie de beste 3D projector? en waarom?

MindfluX

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  6, 2012, 09:44:26

Ik heb op dit forum diverse keren gelezen, dat het beeld het meest aan verandering onderhevig tussen een lampduur van 0 en 200 uur.

Als zo'n prijzige projector uit de doos zo'n relatief afwijkend beeld geeft (of draak van een beeld), is het dan ook niet zo dat tussen tussen 150 en 200 uur het beeld ook weer relatief zo afwijkend is (weer een draak van een beeld)? Of maakt de eerste calibratie bij 0 uur zoveel goed, dat het verschil tussen "ongecalibreerd 0" en "gecalibreerd bij 0 maar lampduur inmiddels op 170 uur" niet met elkaar te vergelijken is qua kwaliteit; ofwel ondanks dat deze beter al weer bijna gecalibreerd moet worden is het beeld nog altijd vele malen beter dan zo uit de doos?! Is dat de juiste conclusie

Ik stel deze vraag omdat ik in diverse reviews lees dat sommige projectoren zo uit de doos een teleurstellend beeld (zeer lage contrastwaarde, afwijkende kleuren, hoge Delta's et cetera) geven, maar na calibratie is men zeer enthousiast. Als ik de reviews op avsforums lees van de JVC D-ILA's, dan liggen deze er vaak redelijk in de buurt van wat het zou moeten zijn. Kan je dan niet beter een projector kopen zoals zo'n JVC die reeds dichter in de buurt ligt, zodat het 'verval' tussen de calibratiemomenten relatief gezien minder erg is, dan bij bijvoorbeeld een 9000?
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.