Kamer Isoleren

Gestart door ugur3D, november 13, 2011, 13:56:48

Vorige topic - Volgende topic

jaco

kamer in kamer is ook niet handig als je in die ruimte meer wilt doen dan film kijken. Een raam erin maken is gelijk weer een geluidslek etc. Dus je houdt alleen maar muren over met 1 deur..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

erik s.

geluidsoverlast is juist vooral door contactgeluid...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

yorkie13

auralex subdude om mee te beginnen

chansig

Citaat van: erik s. op november 16, 2011, 10:16:33

Maar zoals Miracle zegt gaat het hier toch om de geluidsgolven ?

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

erik s.

Citaat van: chansig op november 16, 2011, 11:24:15
Maar zoals Miracle zegt gaat het hier toch om de geluidsgolven ?

Gr Hans
geluidsgolven gaan ook door materialen, maar dat is in geen verhouding tot contactgeluid.
je legt een ondervloer onder parket niet voor jezelf maar voor je buren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

chansig

Dat begrijp ik...maar geluidsgolven vallen toch niet onder contact geluid ? En als dat het geval is dan zal je toch andere maatregelen moeten nemen dan ontkoppelen ?

Misschien begrijp ik het niet, maar hetgeen wat Miracle schrijft komt op mij zeer logisch over.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

erik s.

ik zie in dit topic geen enkele post van Miracle.

chansig

Verhip dan ben ik in de war en haal ik 2 topics door elkaar. De gedachte kan natuurlijk ook in dit topic een juiste zijn.

Gr Hans

SpeedyAndré

Misschien is het handig om de situatie wat beter weer te geven ...
In andere posts van Ugur lees ik dat hij met een Logitech Z-2300 setje op een pc speelt, je kan 2 van deze subs op 1 subdude kwijt :)
De sub heeft een 120W versterker en een 8 inch long throw gepoorte driver.
Die 120W is gemeten bij 8 ohm en 10% vervorming  :unsure:
Ugur is 16 en zoekt nog werk dus veel geld heeft hij blijkbaar niet en hij rekent zich rijk m.b.t. dat werk.
Hij woont bij z'n ouders dus zelfstandig z'n kamer verbouwen zit er denk ik niet in (ook gezien zijn reactie op kosten > €1000).
Als voor hem 'trillingen door zijn lijf' het ultieme laag betekent, dan gaat een subdude weinig helpen voor z'n buren.
Let wel, ook de bovenburen klagen over rammelende spullen in hun huis dus die sub staat gewoon bizar luid te spelen.
Waarschijnlijk staat de sub ook nog in een hoek waardoor er nog meer lawaai uit komt.
De sub ergens anders plaatsen helpt misschien, als dat met de vast bekabelde satellieten kan.
Een goed idee is denk ik dat Ugur ergens gaat luisteren naar een 'normale' sub en wat je dan in de muziek hoort.
Misschien wordt zijn behoefte aan heftige trillingen dan wat minder  :thumbs-up:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Midcall

Citaat van: chansig op november 16, 2011, 11:49:27
Verhip dan ben ik in de war en haal ik 2 topics door elkaar. De gedachte kan natuurlijk ook in dit topic een juiste zijn.

Gr Hans
Miracle, Midcall... misschien bedoelde je deze bijdrage

Citaat van: Midcall op november 16, 2011, 00:01:19
Het is echt niet de sub die via zijn pootjes de constructie in beweging zet, ik neem tenminste niet aan dat zijn sub springend door de kamer gaat. Het is het GELUID wat de sub produceert wat door de te dunne wanden heen gaat. Als hij door de kamer wandeld genereert hij oneindeloos meer trilling met zijn vloer, er is echter niemand die dat hoort. Dus vergeet dat geneuzel over contactdemping / ontkoppeling, dat lost dìt probleem niet op en kost je nodeloos geld.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Midcall

Citaat van: erik s. op november 16, 2011, 10:16:33
Wonderlijk....  ;) geluidsoverlast van luidsprekers kan dus worden opgelost door ze van de vloer te halen. Het isoleren van ruimtes voor audiodoeleinden (een vak apart) is niet meer nodig, plaatje onder de speakers en de problemen zijn opgelost. Dit nieuws gaat ongetwijfeld banen kosten in deze sector.  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

dre73

waar is een subdude dan voor?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Midcall

Citaat van: erik s. op november 16, 2011, 11:29:04
geluidsgolven gaan ook door materialen, maar dat is in geen verhouding tot contactgeluid.
je legt een ondervloer onder parket niet voor jezelf maar voor je buren.
Je hebt het hier over naaldhakken en andere loopgeluiden, of dingen we wel eens uit onze handen laten vallen. Nogmaals, ik denk niet dat zijn sub staat te springen, de energie die door de poten van de sub de vloer bereikt zijn uitermate gering (waarschijnlijk niet eens voelbaar als je ze vastpakt) en veroorzaakt NOOIT de trillingen bij (boven-/onder-) buren die hen doet besluiten te klagen. Maar hij kan de onzinnigheid van die bewering heel eenvoudig testen. Leg je sub op een dik kussen, desnoods twee, en ga in de kamer ernaast luisteren of het geluid wat je daar normaal hoort is verdwenen of sterk verminderd is.

yorkie13

puur als decoratie bedoeld :D

vooral de HD versie is erg fraai

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

sorry , maar tip van subwoofer op een kussen is ook prima.

erik s.

juist een sub geeft via zijn contact met de vloer veel energie door. juist in het sub-segment zit veel energie.

erik s.

Ik geloof dat de TS niet echt budget heeft, en de maatregelen moeten financieel wel in verhouding staan to de set. Een kussen is dan idd waarschijnlijk het beste dat er in zit.  :)

ugur3D

Nouw jah.
zotezien kan dit probleem niet worden opgelost denk ik (mischien wel met veel geld, maar dat heb ik jammer genoeg niet ;P)
hmm
nou dan wil ik even nog 1 laatste vraag geven hoor
Wat nou als ik nou aleen het Subwoofer gedeelte wat aan doe? (of iets aan de subwoofer zelf? zoals iets eronder zetten of speicaal iets of ding kopen speicaal voor subwoofer?)
zou het dan helpen om het wat te verminderen?
mvg ugur

PS: Sorry voor mijn late reactie :(

quattronl

Citaat van: ugur3D op november 20, 2011, 20:41:10Wat nou als ik nou aleen het Subwoofer gedeelte wat aan doe? (of iets aan de subwoofer zelf? zoals iets eronder zetten of speicaal iets of ding kopen speicaal voor subwoofer?)

Like I said:
Citaat van: quattronl op november 14, 2011, 11:01:36En let natuurlijk op het volume. Als je van harde metal/house houdt en je zet dat snoeihard en je woont in een gehorig appartement/rijtjeshuis dan kan je isoleren wat je wilt maar dat gaat niet werken. Dus pas je volume en bass aan!
Heel simpel. Kost niks en iedereen is blij: je buren omdat dat gedreun weg is en jij omdat het je geen cent kost.
Bevalt het je niet dan kan je altijd nog op zoek naar een andere oplossing (die dus geld kost).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Midcall

Citaat van: ugur3D op november 20, 2011, 20:41:10
Nouw jah.
zotezien kan dit probleem niet worden opgelost denk ik (mischien wel met veel geld, maar dat heb ik jammer genoeg niet ;P)
nou dan wil ik even nog 1 laatste vraag geven hoor
Wat nou als ik nou aleen het Subwoofer gedeelte wat aan doe? (of iets aan de subwoofer zelf? zoals iets eronder zetten of speicaal iets of ding kopen speicaal voor subwoofer?)
Nee, dat helpt in jouw geval nagenoeg niets. Lager volume van de sub is het meest effectief, maar dat is in de praktijk al snel tot een niet hoorbaar niveau waardoor hij net zo goed uit kan. Veel woonsituaties/ruimten zijn nu eenmaal ongeschikt om met een subwoofer te draaien, je hebt de pech dat jij je in zo'n situatie bevindt.

ugur3D

Hmm ja oke, dan heb ik geen andere keus :(
ik zal gewoon wat rustiger aan moeten doen...

toch bedankt alemaal  ^^