Han's Michell TecnoDec/Mi250/TW/MP110

Gestart door Cyreg, november 11, 2011, 21:15:17

Vorige topic - Volgende topic

Cyreg

Heb m'n Cherry Rega P5/PSU/Elys2 van 'n paar jaar oud redelijk kunnen verkopen. 
Deze klonk ook prima, maar ik wil na 30 jaar allerlei Rega's misschien toch 'ns wat anders.
Maar ik ben natuurlijk wel erg gewend aan het (standaard) Rega geluid.  :thumbs-up:

Naast mijn huidige interesse in de nieuwe Rega RP5, ben ik al langer geinteresseerd in 'n OriginLive TT/arm.
Welke elementen goed combineren met O.L. > vlgns de O.L.site bijv. Grado ......(Reference Platinum)

Zou totaal voor TT, arm en element (en stofkap?) zo'n 1600-max 2000 euro willen uitgeven.
Dat zal naar schatting ook de RP5/PSU met Rega element gaan kosten(1500-1600 euro?).
Als MM phonotrap gebruik ik dan nu de geheel separate LFD circuitcard met eigen voedingstrafo.
Maar deze is wel ingebouwd in m'n LFD verst., dus is zeker niet echt electronisch "geintegreerd" in m'n LFD 

Zijn hier misschien liefhebbers die wel eens O.L. apparatuur hebben gehad of beluisterd?
En........????

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

frank2

Voor dat geld kun je ook een Roksan Raduis 5 met benz ace element kopen. Deze DT heb ik nu; zeer levendig met een mooi basfundament.
Phonotrap zit ingebouwd in mijn VV.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Cyreg

Bedankt Frank, maar voor dat geld is er echt heel veel keus hoor, dat weet ik wel  ;)
Het gaat me echt even om bijgewoonde demo's en liever nog luisterervaringen met OriginLive.
Zal niet mee vallen om hier reacties te krijgen, verwacht ik  :unsure:

O.L. is 'n kleiner brits merk en ook behoorlijk kleinschalig, qua productie dan.
Net zoiets als GrahamSlee, daar ben ik grote fan van; heb zowel 2x de ERAGoldV als de Reflex gehad(phonotrapjes)
En trouwens Harbeth en LFD zijn natuurlijk ook zo brits als maar kan  ;D

Hoop op wat reacties mbt O.L.
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

zoldar

Graham Slee maakt inderdaad mooie phono trappen. Is ook een klein bedrijf waar je nog gewoon met Graham van gedachte kun wisellen over je wensen. Ik draai nu met een Reflex M ultra-linear. 

Als DT een een SRM Arezzo, ook van een kleine firma, Stuart Michell maakt ze op bestelling voor je.

Veel detail en dynamiek. Met name sterk in bass, slam en onwrikbaar bij luide/groote muziek. subplatter aangedreven door dubelle snaren. valt binnen je budget.

lees hier en daar reviews op hifi choice, hifi news en hifi world.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Cyreg

Mooie tafel hoor die SRM, welk Rega arm zit daarop > 'n standaard RB300?
Maar ik blijf naast de Rega RP5 voorlopig nog even gokken op O.L.  ;)

Mooi dat je 'n GrahamSlee Reflex UL gebruikt, als UL moet het serienr dan dus hoger zijn als 0131-358  ;D
Verder kan je dacht ik nergens aan zien dat het 'n UL model is?
Die van mij was toen 'n eerdere versie; verkocht omdat ik minder snoertjes etc wilde en naar LFD ben gegaan.

Ik heb nog wel 'n hoofdtel.verst. Solo SRGII/PSU van GSP  :clapping: > gaat goed met Sen HD600!

S@m

Joris heeft een tijdje met een Origin Live Aurora gespeeld en volgens mij naar tevredenheid, overigens met een Shelter 501 element.

zoldar

thanx! ben er nog steeds heel blij mee   :headbanging: :headbanging:  wat een verschil met CD! veel meer resolutie en diepte breedte en natuurlijk - echtheid -

open maken en de afgeschermde ic geven het weg. dit is een UL. Ik heb ook een Solo UL, een van de eersten, als upgrade op een solo SRG. Draait lekker hoor, net wat meer lucht en minder transistor glare. Heb veel met Graham heen en weer gemailed over zijn nieuwe vinding en ook aangeven dat als hij het wil laten slagen, hij ook iets van een badge of brand aanbrengt op de spullen. Hij heeft nu een hele lijn nieuwe casings besteld met frontplaten waar wel Ultra Linear op staat. gaat ook prima samen met de AKG 701.

Darkvoice is ook heel mooi, maar dat is voor het head-fi forum :) :D

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC

Cyreg

Heb al wat meer info mbt Rega, ff wachten tot december?.... of ..
...gezien gloss en de arm=RB303 toch naar O.L.  :lookaround:

http://www.decoaudio.com/deco_audio_turntables2.html

Oud lid

Die Nottingham Analogue Interspace Junior is ook niet verkeerd.

Erwin B

zoldar

Citaat van: Cyreg op november 12, 2011, 15:55:54
Mooie tafel hoor die SRM, welk Rega arm zit daarop > 'n standaard RB300?
Maar ik blijf naast de Rega RP5 voorlopig nog even gokken op O.L.  ;)

Het is een Rega RB251 (OEM gemaakt door moth) met een Cardas Incognito rewire. Verder zit er sorbothane in de stub en een dempings ring op het contragewicht.

Ik zou nog ff wachten en lekker gaan luisteren naar een paar decks zoals die nieuwe Rega.

Cyreg

Op het SH Forum heb ik wat minder goede reacties mbt kwaliteit en service ontvangen mbt O.L.  :unsure:

Ben natuurlijk nog even verder gaan zoeken op het net.  :lookaround: 

Michell heeft ook mooie, goed klinkende (vlgns recensies, gebruikers) en kwalitatief hoogwaardige DT's  :thumbs-up:
Inmiddels lijkt 'n TecnoDec/VTA-adjuster/UniCover/clamp met Rega-arm of TecnoArm ook wel 'n optie voor me.
Niet in NL gekocht, want dat is wel erg duur (meestal 1.6 x £prijs  :o), maar wel in de UK (zelfs < UK RRP).

Voor m'n budget zou zelfs de Gyro SE kunnen, maar die vind ik er erg industrieel uitzien.
Misschien dan nog wel 'n HR PSU binnen het budget, indien Rega arm (Michell heeft zelfs nog RB250/300's :clapping:)

Dus wie heeft 'n mening/ervaring mbt Michell DT's etc?

Nahpets

Audiolover heeft een Michell Mycro, wel wat ouder.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mordante

Michell Orbe/Technodec SE vind ik om te zien bijde zeer fraaie platenspelers. Ik heb de Orbe 1 keer op een show gehoord en dat klonk best goed. Maar ik kan niet zeggen of dat aan de Orbe of aan de rest van de set ligt. Zelf heb ik een Rega p25 gehad maar speel nu met een VPI Scout met een Lyra Dorian. Naar mijn mening speelt een Scout op een hoger niveau dan een P25. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

WickedGame

Als je ook 2e hands accepteert dan is een Transrotor ZET-1 mogelijk, ZET-3 word mogelijk wat lastiger.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Cyreg

Ook mooie draaitafels en opties, maar....

Ik ben inderdaad niet zo weg van 2e- of meer-hands audiospul >
m.n. niet op DT/arm/element (fijnmechanica) gebied.  :o, dat geldt dus ook voor bijv CDspelers.
Als min of meer bekenden, bijv van 'n forum als dit, dat aanbieden, kan de zaak wat genuanceerder liggen dus  ;D

Verder wil ik van echte particulieren of winkels wel 'ns iets gebruikts kopen.  ;)
Zelfs dan wil ik wel altijd overtuigd zijn of het nog origineel is gebleven etc.

Maar ik koop zeker niet van zgn particulieren, die steeds flink wat hifi spul in de aanbieding hebben.
Die drijven dan 'n soort handeltje, zoals de autohandelaar hier om de hoek  :-X

Cyreg

Vandaag even in Wageningen bij Klankbeeld geweest om naar Rega te luisteren.  ;D
Was mede georganiseerd door Joenit, de importeur, die de plaatjes draaide.

Waren de 3 kleuren RP3's met Bias2(€100), Exact(€375) en Sumiko BPS(€500 MC) elementjes erop gemonteerd.
Interessant om te horen; ik vond de Bias2 wat "minder hifi" klinken als de andere 2 en wel OK.
Klonk wat meer geintegreerd, warmer maar ook minder open, maar geen overdreven los geplaatste details.

Ook even met Joenit gesproken over de RP6, hij had 'm al staan als proefmodel.
Arm RB303 = hetzelfde als op de RP3 dus.
Arm-naar-centraal-lager-bracing van aluminium ipv resin
Metalen cover op resin subplateau en dikkere glazen plateau
(deze komt ook als upgradeset beschikbaar voor de RP3)

Nou ja, weet het nog niet zo  :dontgetit:

Toch nog even verder kijken naar die andere platenspelers  ;)

zoldar

wat vond je mooi en minder goed aan het geluid? wat mis je nog?

Cyreg

Mooi of minder mooi, tja  :eh:
Er werd gespeeld met 'n Rega Brio-R  i.s.m. Rega losse MM en MC phonoamp's op staande Totem speakertjes.

Dus het enige dat ik goed kon doen is vergelijken vd elementen (zie boven en stemmen het best op Exact).
Ik vond het geluid vd RP3's eigenlijk prima en ook Rega  :bigsmile:
(ben dan ook al 30 jr gebruiker van diverse Rega TT's)
Vind ook de prijs van €600 prima passend en netjes omgerekend van £475 in UK

Wat ik boven bedoel met "kweetnogniet" is eigenlijk de RP6 als opvolger van mijn P5/PSU.
Dus.........luisteren en.....  :lookaround:

zoldar

Ik weet niet wat de invloed van de PSU (ik neem aan constantere draaisnelheid) maar ik zou dat wel vast willen houden in de volgende Rega.  Het zijn weer mooie tafels geworden de nieuwe rega's.

Robiwan

Citaat van: Cyreg op november 27, 2011, 10:54:48
Mooi of minder mooi, tja  :eh:
Er werd gespeeld met 'n Rega Brio-R  i.s.m. Rega losse MM en MC phonoamp's op staande Totem speakertjes.

Dus het enige dat ik goed kon doen is vergelijken vd elementen (zie boven en stemmen het best op Exact).
Ik vond het geluid vd RP3's eigenlijk prima en ook Rega  :bigsmile:
(ben dan ook al 30 jr gebruiker van diverse Rega TT's)
Vind ook de prijs van €600 prima passend en netjes omgerekend van £475 in UK

Wat ik boven bedoel met "kweetnogniet" is eigenlijk de RP6 als opvolger van mijn P5/PSU.
Dus.........luisteren en.....  :lookaround:

Voordeel van Rega draaitafels in combinatie met een Rega element en phonotrap is dat er min of meer sprake is van plug and play en dat alles zeer zorgvuldig klankmatig maar ook 'technisch" op elkaar is afgestemd. Je kunt er geen buil aan vallen. Ik vind Rega draaitafels (de nieuwe series) altijd fijn spelen, dynamisch, speels, met hooguit in het uiterste hoog en laag wat terughoudendheid. Wordt er gebruik gemaakt van het 3e schroefje voor montage van het element op de arm, dan is het element perfect uitgelijnd. Alleen door een verkeerde naalddruk en dwarscompensatie kun je de set nog verkloten :D
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

Alco

Citeerdynamisch, speels, met hooguit in het uiterste hoog en laag wat terughoudendheid
O...?  In 't hoog ook wat terughoudendheid ?  :unsure:
Ik dacht dat Rega's dat juist niet zozeer hadden, met name i.c.m een Rega element...

Ik begreep dat de P6 in de kleuren van de P3 verkrijgbaar zijn.
(gelukkig zijn ze van die lelijke omlijsting afgestapt)

Ik vind zo'n felle, limegroene Rega eigenlijk best wel iets hebben...  :sigh:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Robiwan

Citaat van: Alco op november 27, 2011, 14:41:53
O...?  In 't hoog ook wat terughoudendheid ?  :unsure:
Ik dacht dat Rega's dat juist niet zozeer hadden, met name i.c.m een Rega element...

Juist sterk in het midden en laag en "minder" open in het hoog en daardoor juist lekker muzikaal klinkend. 
Lyngdorf TDAI-1120 |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Audiolab CDT 7000 | Neat Motive SX2

Cyreg

Toch eerst nog maar even afwachten  :o

Cyreg

Kon niet meer wachten op de RP6 en het is dus 'n Michell TecnoDec geworden  ;D
De arm wordt 'n RB250/TecnoWeight/VTA-adjuster met Finger Lockingnut.
Draaitafel wordt ook gecompleteerd met 'n UniCover en Recordclamp.

Ik heb op de gok gekozen voor 'n Nagaoka MP110  MI-element, kan me de kop niet kosten.  ;)
Leuk om 'ns uit te proberen ipv de voordehand liggende Goldring, Grado of Ortofon MM's of MI's.

(Hi)MC's nu even nog niet ivm toch wel noodzakelijke juiste afsluitimpedantie en
met ook met nog extra versterking bij LoMC's.
Bij Nagaoka (MI) is de totale afsluitcapaciteit niet zo erg bepalend voor de uiteindelijke klank als bij MM's.

Het lijkt me leuk om nu ook 'ns wat andere elementen(VTA speeltje) uit te proberen tov mijn Rega(standaard)
Het spul is besteld en zal binnenkort komen en dan.....verder....  :pompom: