Xbox live & progressive?

Gestart door jeroen75, november 12, 2003, 14:12:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen75

Ik heb sinds 1,5 jaar een gechipte Xbox waar ik met veel plezier games speel op m'n 720p projector (Toshiba MT7). Vooral 480p, maar in toenemende mate 720p. Ik importeer overigens 75% van mijn Xbox en 100% van mij Gamecube games, meestal via Tronixweb (ook nog eens 20% goedkoper dan de winkel in NL!).

Nu was ik laatst bij een vriend van me die Xbox Live heeft, en me Crimson Skies online liet zien. Eindelijk een Live spel dat ik dit ook echt wilde, maar omdat mij oude Xbox (uit maart '02) niet uitschakelbaar gemod is, moest ik dus een nieuwe kopen. Zo gezegd, zo gedaan en nu ben ik met veel plezier online (gamer tag: tuig).

Maar het gaat toch knagen. Crimson Skies op Xbox Live is 625i en als ik daarna 480p probeer in singleplayer op de andere Xbox, zie ik hoeveel beter het eruit ziet. Ik weet echter geen oplossing. Mij idee om dan maar een amerikaanse Xbox te importeren en die te gebruiken gaat niet op, omdat MS zegt geen NL Xbox live te leveren dat werkt op een amerikaanse Xbox, en een US Xbox Live abonnement werkt niet in NL...

Volgens mij is er geen dramatische nieuwe doorbraak en is de truc van voorjaar '02 nog steeds de enige manier om 480p te krijgen op een PAL Xbox (modden dus). Of kun je met een Xbox VGA adapter uit de voeten? Digital-X in Duitsland leverde hier vroeger een adapter voor (zie http://www.digital-x.de/), maar die werkt zo te zien niet met nieuwe Xboxes (vanaf v1.1).

(Zucht) ongelooflijk hoe moeilijk Microsoft het ons maakt de mogelijkheden die de Xbox standaard biedt eruit te persen hier in PALland...

Jeroen

Grindtegel

He, een xbox liver op het forum, ik heb sinfs kort ook live, vanwege de aanschaf van Rainbow Six, mijn gamertag=Grindtegel

Mocht je RB6 ook aanschaffen dan kunnnen we een keer live spelen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jeroen75

Hi Grindtegel,

Ik denk niet dat ik RB6 snel koop - heb me laatste tijd nogal laten gaan en er liggen dus nogal wat onafgemaakte of zelfs niet aangeraakte games (GTA III/VC Xbox, Viewtiful Joe, F-Zero, Soul Calibur II, Mario Golf, Gitaroo Man, Steel Batallion, P.N. 03, Amplitude...).

Wel heb ik Midtown Madness 3 en krijg ik binnenkort Top Spin, dus misschien heb/krijg je die ook?

Grindtegel

Ja, het is inderdaad een overvloed aan goede spellen op dit moment, zeker als je in het bezit bent van meerdere consoles.

Top spin lijkt me ook nog wel wat, maar ik denk niet dat ik die ga kopen.

Zit meer te denken aan XIII op de PC, of Prince of Persia op mijn Xbox.

Maar MarioKart op mijn gamecube lijkt me ook wel leuk, maar dan moet ik eerst Viewtiful Joe nog uitspelen. Die ligt nu echter in de doos te wachten, want aangezien ik RB6 heb gekocht gaat die weer even voor... wacht even da's nie waar, sinds ik nu ook live heb, heb ik de laatste 3 levels van Splinter Cell (mijn favoriet) gedownload, waarvan ik er nu 2 af heb, die 3e zal ik ook nog even moeten halen... ;D


Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Erik

Wat jij wil is onmogelijk, zonder te hacken, maar dan kun je weer niet "live"

Hopelijk gaat de gamecube ook "live"
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeroen75

Erik, het lijkt onmogelijk en dat is het in de praktijk ook ja. Ik hoopte dat hier iemand een oplossing wist... Maar ik blijf het verbazingwekkend en schandalig vinden dat vrijwel elk spel in de Xbox intern progressive wordt behandeld en dat wij er dan alleen interlaced over mogen beschikken... En dat zelfs een VGA-exploit waar niemand last van had, doelbewust door MS in nieuwere hardware interaties wordt uitgeschakeld. Europa loopt achter met HDTV standaarden, maar waarom zou je deze meerwaarde dan zo fanatiek onbereikbaar willen maken voor de groeiende groep projector/plasma/lcd kijkenden...

Ik heb er zelfs geen probleem mee als ik een amerikaanse xbox met amerikaanse games met amerikaanse xbox live zou moeten afnemen, maar dat laatste _mag_ niet als Nederlander. Pfff.

Ook ik ben benieuwd op wat voor basis Gamecube ooit serieus online komt. 480p doet het inmiddels bij bijna elk spel, maar dan zit je ook vast aan een amerikaanse cube + games en als dat dan weer niet werkt met je NL internet account... Dus da's ook allerminst zeker.

Nou ja, het lijkt er dus op dat het inderdaad niet gaat lukken, maar hopelijk zijn er genoeg mensen gefrustreerd hierover dat MS er snel van leert en hopelijk nog voor de Xbox 2 een progressief-enablede versie levert die je in Europa legaal kan en mag gebruiken!