HD kabel decoder (UPC) met HDD recorder, welke?

Gestart door Jep, oktober 25, 2011, 12:18:03

Vorige topic - Volgende topic

Jep

Hallo!

Op het gebied van kabel decoders ben ik niet heel bekend, dus enige hulp is welkom. Ik ben opzoek naar een kabeldecoder die aan het volgende moet voldoen:

• HD
  • HD opnemen
  • Geschikt voor UPC
  • HDMI-CEC
  • En bij voorkeur betere kwaliteit dan het standaard HD kastje van UPC (Pace 7111 dacht ik)

Ik dacht dat Humax wel een aardig merk was voor dit soort apparatuur en vond model IHDR-5200C. In een review zag ik helaas expliciet vermeld dat CEC niet werd ondersteund. En hoe kom ik erachter of zo'n apparaat zonder problemen met UPC werkt?

Alvast bedankt voor alle tips!

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

EJ

Je bent toch nog steeds gebonden aan de eigen kastjes van UPC? Om teleurstelling van een onbruikbare dure aanschaf te voorkomen...

Ejorne

Citaat van: EJ op oktober 25, 2011, 12:33:14
Je bent toch nog steeds gebonden aan de eigen kastjes van UPC? Om teleurstelling van een onbruikbare dure aanschaf te voorkomen...

Je kunt inmiddels (eindelijk) cam kaartjes huren/kopen. Volgens mij omdat de druk van de concurrenten te groot wordt. Dat nare upc heeft het al die tijd onmogelijk gehouden maar nu er vrijwel overal glasvezel lijkt te komen kan het ineens wel. Jammer voor upc, ik heb nu al voor glasvezel gekozen. Maar wel een goede ontwikkeling. Koppelverkoop is ranzig...

Jep

Citaat van: Ejorne op oktober 25, 2011, 12:43:48
Je kunt inmiddels (eindelijk) cam kaartjes huren/kopen.

Je bedoelt zo'n CI+ module? Voor zover ik kan achterhalen, is dat alleen als tweede decoder aan te schaffen voor bv een tv'tje op de slaapkamer oid. Of het met mijn TV gaat werken, is ook nog een vraag.

Is het echt zo dat een andere decoder dan die van UPC niet gaat werken?  :hmmm:

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Ejorne

Citaat van: Jep op oktober 25, 2011, 12:56:43
Je bedoelt zo'n CI+ module? Voor zover ik kan achterhalen, is dat alleen als tweede decoder aan te schaffen voor bv een tv'tje op de slaapkamer oid. Of het met mijn TV gaat werken, is ook nog een vraag.

Is het echt zo dat een andere decoder dan die van UPC niet gaat werken?  :hmmm:

Jep.

Ja, zo'n CI+ module bedoel ik inderdaad. Ik ga er vanuit dat er ook tuners zijn waarin je zo'n module kunt steken. Dat hoeft, lijkt mij, niet perse een tv te zijn toch? Of je tv ondersteund wordt kun je volgens mij op de site van upc opzoeken. Je kunt overigens ook alleen zo'n kaartje nemen, dat hoeft niet als tweede artikel te zijn.

EJ

Nope. Zo te zien wordt alleen een tv ondersteund en niet een recorder. Zie bijvoorbeeld http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml. Als je met google zoekt vind je ook geen verwijzing naar iemand met recorder en ci+.

Ejorne

Wat een baggerbedrijf is het toch. Ze maken je dus blij met een dode mus... Blij dat ik eindelijk iets anders kiezen kan dat dat ranzige upc...

(Natuurlijk had ik al de mogelijkheid om adsl-tv te nemen maar daarvan is de kwaliteit niet wat ik had gehoopt, ik heb kpn geprobeerd en binnen een week helaas weer terug naar upc. Hopelijk straks met solcon glas wel tevreden en dan eindelijk verlost van dat akelige koppelbedrijf...)

EJ

Ja, ze willen nu eenmaal blijvend geld aan je verdienen, en dat doen ze niet als je zelf de hardware koopt... Je zult een stuk blijer worden van solcon denk ik. ;)