Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Mooi strak allemaal hoor. Nog mooi plaats voor een leuke platenspeler boven tussen Dac en Mini.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

weust

Nog een tag die niet word mee genomen: Part of a compilation.
Erg handig bij verzamel albums waar je geen Album Artist kan invullen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

JCL

Citaat van: Maro op mei 28, 2013, 19:10:40
Hifi was vroeger zo simpel. Ik ben een beetje de weg aan het kwijtraken als ik sommige topics doorlees de laatste tijd.. :turn:

Je moet het allemaal ook niet moeilijker maken dan het is ;)

AndreC

:pompom:
Citaat van: Eddye op mei 28, 2013, 20:14:45
Waarop zij terugroept dat de 'boxen kleiner moeten'  :sarcasm:

Gelukkig zal ze dat niet zeggen.
Qua inrichting hebben we de zelfde smaak, dus stel er zou wat nieuws komen dan weet ze dat ik er zelf op let dat het erbij past  :angel:
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Eddye

Citaat van: Dennis75 op mei 28, 2013, 22:05:23
Zeer strakke set!
Dank je  :)
Citaat van: Bas Akkerman op mei 28, 2013, 22:10:11
Fraai Eddy!
Ook bedankt (alweer)  ;D
Citaat van: Maro op mei 28, 2013, 22:11:11
Mooi strak allemaal hoor. Nog mooi plaats voor een leuke platenspeler boven tussen Dac en Mini.. :angel:
Ik twijfel nog steeds, het lijkt me heel mooi om een strakke draaitafel te hebben. Eerst dit project afronden, en dan weer een beetje sparen  :angel:
Citaat van: JCL op mei 28, 2013, 23:12:40
Je moet het allemaal ook niet moeilijker maken dan het is ;)
Zo is het, alleen wat is makkelijk en wat is moeilijk? De een is thuis in computerland, de andere niet.  :satisfied:
Citaat van: AndreC op mei 28, 2013, 23:43:14
:pompom:
Gelukkig zal ze dat niet zeggen.
Qua inrichting hebben we de zelfde smaak, dus stel er zou wat nieuws komen dan weet ze dat ik er zelf op let dat het erbij past  :angel:
Hifi en inrichting hoeven niets met elkaar te maken te hebben ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Citaat van: weust op mei 28, 2013, 22:14:49
Nog een tag die niet word mee genomen: Part of a compilation.
Erg handig bij verzamel albums waar je geen Album Artist kan invullen.
Raar. Ik begin te vermoeden dat de ene app anders omgaat met tags als de andere. Als ik me goed herinner is Part of a Compilation gewoon een ID3v2 tag....
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AndreC

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 08:42:38
Hifi en inrichting hoeven niets met elkaar te maken te hebben ;)

Nou, er zijn speakers die bij wijze van spreken totaal niet bij onze inrichting zouden passen, in die trend bedoelde ik het.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

weust

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 08:44:00
Raar. Ik begin te vermoeden dat de ene app anders omgaat met tags als de andere. Als ik me goed herinner is Part of a Compilation gewoon een ID3v2 tag....

Volgens mij is het dat ook.
Echter, vannacht heb ik de tot nu toe 111GByte om laten zetten naar aiff door XLD, en nergens staat de flac aan.

Ik ga sowieso alle albums langs lopen, omdat ik overal de Album Artist ingevuld wil hebben.
Bijvoorbeeld, ik hetwee albums met de naam "Another Day". De een van Lene Marlin, de ander van Racoon. Die staan dus om en om met de nummers als ik de Album Artist niet invul.

Vanmorgen snel een aantal gedaan, en kan aan de C beginnen...
Overigens ging het van 111GByte naar 165GByte aan ruimte gebruik, valt dus nog mee.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op mei 29, 2013, 09:11:34
Volgens mij is het dat ook.
Echter, vannacht heb ik de tot nu toe 111GByte om laten zetten naar aiff door XLD, en nergens staat de flac aan.

Ik ga sowieso alle albums langs lopen, omdat ik overal de Album Artist ingevuld wil hebben.
Bijvoorbeeld, ik hetwee albums met de naam "Another Day". De een van Lene Marlin, de ander van Racoon. Die staan dus om en om met de nummers als ik de Album Artist niet invul.

Vanmorgen snel een aantal gedaan, en kan aan de C beginnen...
Overigens ging het van 111GByte naar 165GByte aan ruimte gebruik, valt dus nog mee.
De tags goed invullen is bijna een vak apart. Ik moet daar ook nog eens goed voor gaan zitten. Overal heb ik Artist en Album ingevuld, meestal Genre (hoewel ik daar ook een wildgroei in heb) en Album-art is ook bijna volledig. Daar een keer goed induiken is bij mij wel wenselijk. Vooral het finetunen met tags als Album-Artist en Compilantion gaat veel tijd inzitten.
Devialet 200

weust

Via Phile Audio had ik dat dus allemaal gedaan.
Feit dat Flac sommige MetaTags niet ondersteund betekend dat ik alle albums, tot nu toe geripped iig, kan gaan nalopen.

En uiteraard vergis ik mij ook wel eens. Ik vul namelijk ook overal het "Disc Number", en die van het aantal discs tag in.
Ook al is het maar één CD binnen een album.
XLD laat de Disc Number wel staan, maar neemt die van het aantal discs niet mee. Weet het niet zeker, maar gok zo dat Flac deze niet ondersteund.

JCL

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 08:42:38
Zo is het, alleen wat is makkelijk en wat is moeilijk? De een is thuis in computerland, de andere niet.

Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik zie niet hoe een SSD anders zou klinken dan een traditionele harde schijf. Anders dan dat hij veel stiller is :D

Als ik dat soort dingen lees bekruipt mij het gevoel dat je wel heel erg in de marge aan het rommelen gaat. Het blijft allemaal digitale informatie. Nu zal ik niet zeggen: digitaal is digitaal, maar de verschillen zijn veel kleiner dan bij analoog. Persoonlijk zou ik dat geld lekker ergens anders in stoppen. In geval van streaming zou ik dan eerder naar een DAC, daar vindt echt een omzetting plaats en kom je in het analoge terecht.

Eddye

Citaat van: JCL op mei 29, 2013, 12:47:21
Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik zie niet hoe een SSD anders zou klinken dan een traditionele harde schijf. Anders dan dat hij veel stiller is :D

Als ik dat soort dingen lees bekruipt mij het gevoel dat je wel heel erg in de marge aan het rommelen gaat. Het blijft allemaal digitale informatie. Nu zal ik niet zeggen: digitaal is digitaal, maar de verschillen zijn veel kleiner dan bij analoog. Persoonlijk zou ik dat geld lekker ergens anders in stoppen. In geval van streaming zou ik dan eerder naar een DAC, daar vindt echt een omzetting plaats en kom je in het analoge terecht.
Vooropgesteld dat ik ook nog niet heb gehoord, want ik heb het nog niet uitgevoerd, schijnt het zo te zijn dat het te maken heeft met het stroomverbruik. Natuurlijk is het gerommel in de marge, maar is dat anders dan bij interlinks, ls-kabels en stroomkabels?
Devialet 200

JCL

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 12:51:53
Vooropgesteld dat ik ook nog niet heb gehoord, want ik heb het nog niet uitgevoerd, schijnt het zo te zijn dat het te maken heeft met het stroomverbruik. Natuurlijk is het gerommel in de marge, maar is dat anders dan bij interlinks, ls-kabels en stroomkabels?

Bij ls kabels vind ik het verschil wel groter dan bij bv interlinks. Digitale interlinks sowieso. Ik heb tussen mijn receiver en eindbak ook wel verschillende interlinks gehad (wel zelfde merk) maar daar merkte ik niks van. Het is wel grappig om mee te expirimenteren natuurlijk, maar wat betreft kosten probeer ik voor mezelf wel te kijken naar wat het oplevert.

Eddye

Citaat van: JCL op mei 29, 2013, 13:25:00
Bij ls kabels vind ik het verschil wel groter dan bij bv interlinks. Digitale interlinks sowieso. Ik heb tussen mijn receiver en eindbak ook wel verschillende interlinks gehad (wel zelfde merk) maar daar merkte ik niks van. Het is wel grappig om mee te expirimenteren natuurlijk, maar wat betreft kosten probeer ik voor mezelf wel te kijken naar wat het oplevert.
Ik heb zowel bij ls-kabels als bij analoge interlinks aanzienlijke verschillen gehoord, dat had ik van te voren niet verwacht. Bij interlinks tussen pre-ev of receiver-ev schijnt weinig tot geen verschil te ontstaan. Dat had ik al meer gelezen
Devialet 200

quattronl

Merk je verschil nu je speakers niet meer ingedraait zijn?

En idd, het verschil in ls-kabels was zeker bij Eddye nogal frapant!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

weust

Luidsprekerkabel was duidelijk en analoge interlink (tussen DAC en voor versterker) ook heel duidelijk.

Eddye

Citaat van: quattronl op mei 29, 2013, 14:57:17
Ja, geeft een heel ander geluidsbeeld. Breder en ruimtelijker. Misschien wel een iets verlies aan detail. Het is ook een soort van "nul punts-meting"
Devialet 200

W.Otter

nogmaals prachtige set Eddy :hehe:
heeft de Rotel vv het nog steeds naar dr zin? :D
het staat allemaal super iig! groots genieten zo, prachtig zo een vrije opstelling.. de luidsprekers rechtgezet las ik; hoor je verschil?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: quattronl op mei 29, 2013, 14:57:17

En idd, het verschil in ls-kabels was zeker bij Eddye nogal frapant!

sorry  :withstupid:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op mei 29, 2013, 15:26:44
nogmaals prachtige set Eddy :hehe:
heeft de Rotel vv het nog steeds naar dr zin? :D
het staat allemaal super iig! groots genieten zo, prachtig zo een vrije opstelling.. de luidsprekers rechtgezet las ik; hoor je verschil?
Thnx, ik denk niet de VV het naar d'r zin heeft  :sarcasm: die moet nu veel te hard werken :D
Zeker verschil, zie hierboven..
Devialet 200

JCL

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 13:28:34
Ik heb zowel bij ls-kabels als bij analoge interlinks aanzienlijke verschillen gehoord, dat had ik van te voren niet verwacht. Bij interlinks tussen pre-ev of receiver-ev schijnt weinig tot geen verschil te ontstaan. Dat had ik al meer gelezen

Tussen bron en versterker nooit geprobeerd. Ls-kabels heb ik me ook wel eens over verbaasd, maar ik vraag me wel af hoe groot de stappen zijn als je steeds duurder gaat. Ik gebruik nu kabels van 12,50 de meter, of 25 ook echt 2x zo goed klinkt? Gelukkig op moment toch geen budget om ermee te rommelen, ben namelijk wel benieuwd :D

Eddye

Citaat van: JCL op mei 29, 2013, 15:36:30
Tussen bron en versterker nooit geprobeerd. Ls-kabels heb ik me ook wel eens over verbaasd, maar ik vraag me wel af hoe groot de stappen zijn als je steeds duurder gaat. Ik gebruik nu kabels van 12,50 de meter, of 25 ook echt 2x zo goed klinkt? Gelukkig op moment toch geen budget om ermee te rommelen, ben namelijk wel benieuwd :D
Grappig dat je de kosten noemt. Mijn eigen kabel is ong 15euro de meter, mijn leenkabel 4euro, maar klinkt wel beter...
Devialet 200

JCL

Citaat van: Eddye op mei 29, 2013, 15:38:15
Grappig dat je de kosten noemt. Mijn eigen kabel is ong 15euro de meter, mijn leenkabel 4euro, maar klinkt wel beter...

Dat is zeker grappig! Nu is duurder niet altijd beter, maar dat verbaasd me wel. Ik ging van €4 naar €12,50 en dat verschil was echt heel groot. En dan bleef ik nog bij Van den Hul.

Eddye

Citaat van: JCL op mei 29, 2013, 15:40:25
Dat is zeker grappig! Nu is duurder niet altijd beter, maar dat verbaasd me wel. Ik ging van €4 naar €12,50 en dat verschil was echt heel groot. En dan bleef ik nog bij Van den Hul.
Mijn kabel is ook vd Hul (verzilverd CS122 Hybride). De leenkabel is van Xander32 en is een koperen Canare.
Devialet 200