Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

quattronl

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2013, 21:15:35
De CM9 betreft m.i. een prettige en fraaie speaker, welke een heel volwassen geluid geeft,
maar speelt wel in een andere (prijs-)klasse dan de door jouw genoemde.
Een 1 op 1 vergelijk is in het licht van diens aanschafprijs m.i. dan ook niet geheel fair.
Iets van appels met peren ...
Iets wat duurder is is niet per definitie beter.
Als het 'minder dure' apparaat veel beter in je set past dan zal het geheel beter klinken dan met dat hele dure apparaat.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Citaat van: quattronl op mei 20, 2013, 09:56:52
Iets wat duurder is is niet per definitie beter.
Als het 'minder dure' apparaat veel beter in je set past dan zal het geheel beter klinken dan met dat hele dure apparaat.
Ben ik met jou eens hoor, maar betreft speakers is mijn persoonlijke ervaring dat je deze wel redelijk in verschillende prijsklassen kan indelen en daarmee ook een onderscheid kan maken betreft diens presteren.

Maar natuurlijk hangt e.e.a. af van de rest van de componenten (... om nog maar te zwijgen over akoestiek/plaatsing ...); iets met een keten en zwakste schakel  ;).
Maar dat betreft voor mij een vanzelfsprekendheid.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 19, 2013, 11:14:53
Op het forum zag ik dat Eddy online was; ik zou altijd nog een keer bij hem langs gaan. Nu dan maar een spontane actie? Snel middels PM contact gezocht en gevonden en een uurtje later stond ik al bij hem in zijn prachtige appartement.

Leuk verslag van een even zo leuke middag.......  ;D
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Xander32 op mei 20, 2013, 11:22:35
Ben ik met jou eens hoor, maar betreft speakers is mijn persoonlijke ervaring dat je deze wel redelijk in verschillende prijsklassen kan indelen en daarmee ook een onderscheid kan maken betreft diens presteren.

Maar natuurlijk hangt e.e.a. af van de rest van de componenten (... om nog maar te zwijgen over akoestiek/plaatsing ...); iets met een keten en zwakste schakel  ;).
Maar dat betreft voor mij een vanzelfsprekendheid.
Sowieso is mijn ervaring dat je krijgt waar je voor betaald. Soms zijn er wel verrassingen met betrekking tot Prijs/Prestatie verhouding, maar helaas komt dat heel weinig voor. En als dat al voorkomt wordt er binnen de kortste keren iets aan de prijs gedaan.
Citaat van: Martin!!! op mei 20, 2013, 12:01:46
Leuk verslag van een even zo leuke middag.......  ;D
Zeker een heel aangename middag met goed gezelschap en leuke muziek.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Ook ik heb met plezier het verslag gelezen. Die passage over je parkiet... :clapping:

Goed beschreven door Xander ook! :thumbs-up: En super dat je zijn Canare mag uitproberen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Eddye

Nog een laatste upgrade. Vandaag een leuke korting kunnen krijgen op een mooie Mac Mini i7. Om kort te gaan, de SBT gaat in de verkoop. Ik heb al een paar forummers gePMed voor de BOTW voeding ;)

Ik ben nu bezig de Mac Mini naar wens te configureren met iTunes en Audirvana.
PureMusic krijg ik niet lekker aan de gang, dus die laat ik maar even zitten. Via Remote Management kan ik de Mac Mini gewoon overnemen, dus muis, toetsenbord en scherm zijn overbodig :)

De komende dagen ga ik rustig lezen wat er over de Mac Mini is geschreven door YamahaRXV in het A Women's Nightmare draadje. Zo op het eerste gehoor klinkt het in ieder geval goed.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 21:21:23
Nog een laatste upgrade. Vandaag een leuke korting kunnen krijgen op een mooie Mac Mini i7. Om kort te gaan, de SBT gaat in de verkoop. Ik heb al een paar forummers gePMed voor de BOTW voeding ;)

Ik ben nu bezig de Mac Mini naar wens te configureren met iTunes en Audirvana.
PureMusic krijg ik niet lekker aan de gang, dus die laat ik maar even zitten. Via Remote Management kan ik de Mac Mini gewoon overnemen, dus muis, toetsenbord en scherm zijn overbodig :)

De komende dagen ga ik rustig lezen wat er over de Mac Mini is geschreven door YamahaRXV in het A Women's Nightmare draadje. Zo op het eerste gehoor klinkt het in ieder geval goed.
Wow, mooie upgrade E.!
Daar ga je heel veel plezier aan beleven :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2013, 21:26:14
Wow, mooie upgrade E.!
Daar ga je heel veel plezier aan beleven :thumbs-up:.
Is het een upgrade tov een SBT+BOTW?
Geen idee hoor, ken dat hele Mac gebeuren niet dus heb geen idee wat voor kwaliteit daaruit komt.
Nou zag ik bij Eddye ook al een wat grotere Mac staan dus hij zal het wel weten :)

Laat die BOTW maar komen! :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep

Xander32

Citaat van: quattronl op mei 24, 2013, 21:33:45
Is het een upgrade tov een SBT+BOTW?
Geen idee hoor, ken dat hele Mac gebeuren niet dus heb geen idee wat voor kwaliteit daaruit komt.
Nou zag ik bij Eddye ook al een wat grotere Mac staan dus hij zal het wel weten :)

Laat die BOTW maar komen! :D
... ik heb recent een MacMini een Naim Superuniti horen "declaseren" ...

Martin!!!

Citaat van: Xander32 op mei 24, 2013, 22:42:22
... ik heb recent een MacMini een Naim Superuniti horen "declaseren" ...

Ik ook    :D

Daar ga je veel plezier aan beleven Eddey........... benieuwd wel upgrade en tweak pad jij gaat bewandelen!
mainly British stuff

Eddye

Ik moet eerst lezen wat Jan allemaal verandert heeft. Dan kijken wat haalbaar is.
Devialet 200

Martin!!!

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 23:00:38
Ik moet eerst lezen wat Jan allemaal verandert heeft. Dan kijken wat haalbaar is.

Veel, maar je hoeft niet alles (tegelijk) te doen en misschien ga jij wel een heel andere kant op.....
mainly British stuff

weust

Dus de DAC gaat alweer de verkoop in, of gebruik je de optische ingang?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: Martin!!! op mei 24, 2013, 23:02:07
Veel, maar je hoeft niet alles (tegelijk) te doen en misschien ga jij wel een heel andere kant op.....
Ja, ik zag dat er veel te lezen valt :D
Citaat van: weust op mei 24, 2013, 23:04:02
Dus de DAC gaat alweer de verkoop in, of gebruik je de optische ingang?
voorlopig optisch. Ik heb toch nog geen 24/192 materiaal.
Mis je d'r?
Devialet 200

weust

Beetje ;) maar hoef d'r niet terug.
Zo snel als ze naar een ander ging. De slet :nopompom:
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

quattronl

Citaat van: weust op mei 24, 2013, 23:12:00
Beetje ;) maar hoef d'r niet terug.
Zo snel als ze naar een ander ging. De slet :nopompom:
En hij nam 'r ook al naar mij mee zodat ik ook even van d'r mocht genieten.
Tsss...

weust

hifiman

Citaat van: Eddye op mei 24, 2013, 21:21:23
Feli met je Mac Mini, ook niet verkeerd! :-)

En ik ga blij worden van je SB Touch, was er al een tijdje naar op zoek nadat ik er tot mijn schrik achterkwam dat ze niet meer in de winkel verkocht werden. Ben een verfend Squeezebox fan :-)

Eddye

^^ Dank je, ik hoop ook dat je veel plezier gaat beleven aan de Touch.

Vanochtend nog wat software aanpassingen gedaan op de MacMini. Nu ben ik aan het luisteren of en wat de verschillen zijn. Helaas gaat dat vandaag overdag niets worden. Er zijn wat bijgeluiden van buiten (dat komt voor in het centrum). Misschien vanavond meer geluk  :nopompom:
Devialet 200

Eddye

Ik ben na het proberen van Audirvana nu weer een poging aan het wagen met Pure Music.
Om heel eerlijk te gaan klinkt Pure Music muzikaler, maar wat een verschrikkelijk buggy programma. Het begint al direct na de installatie, waar het programma op "Waiting for Media" blijft hangen, na wat gegoogle blijk je het programma opnieuw te moeten starten, en zo gaat het maar door. Met importeren van FLAC's idem... Hopeloos. Ik ga weer terug naar Audirvana..
Devialet 200

hifiman

Citaat van: Eddye op mei 25, 2013, 12:16:34
^^ Dank je, ik hoop ook dat je veel plezier gaat beleven aan de Touch.
Hij staat hier nu lekker te spelen in de set boven  :thumbs-up:

Citaat van: Eddye op mei 25, 2013, 12:16:34
Vanochtend nog wat software aanpassingen gedaan op de MacMini. Nu ben ik aan het luisteren of en wat de verschillen zijn. Helaas gaat dat vandaag overdag niets worden. Er zijn wat bijgeluiden van buiten (dat komt voor in het centrum). Misschien vanavond meer geluk  :nopompom:
Vond persoonlijk het geluid van je vogeltjes toch wat meer opvallen dan de centrum geluiden  ;)
Alhoewel ik maar heel even geluisterd heb vind ik het goed klinken bij je, mooi in balans!  :satisfied:

Eddye

Citaat van: Audioloog op mei 26, 2013, 18:05:49
Hij staat hier nu lekker te spelen in de set boven  :thumbs-up:
Vond persoonlijk het geluid van je vogeltjes toch wat meer opvallen dan de centrum geluiden  ;)
Alhoewel ik maar heel even geluisterd heb vind ik het goed klinken bij je, mooi in balans!  :satisfied:
Ah, maar gisteren was er nog maar 1 parkiet, en liep er een drumband door het centrum :D

Veel plezier nog met de Squeezebox Touch :headbanging:
Devialet 200

Eddye

Hoewel FLAC een prima bestandsformaat is, heb ik omwille van de OSX omgeving toch liever alle muziek in een native lossless Apple formaat, zoals AIFF of ALAC. Ik ben dus bezig om alle muziek (weer) om te zetten, nu naar AIFF. Gelukkig hoef ik daar zelf weinig aan te doen. In delen worden alle folders van 1 netwerkshare gelezen, omgezet, en naar een andere netwerkshare weggeschreven. Als alles klaar is, maak ik de orginele share leeg, en verwijder ik die weer.
Voor de Pure Music applicatie maakt dit een wereld van verschil. Audirvana doet niet zo moeilijk, en AIFF wordt door OSX goed ondersteund. Als dit riedeltje klaar is, kan ik even iets beter testen welke app 'beter' klinkt. Wat ik ervan gehoord heb ligt Pure Music mij iets beter in het gehoor dan Audirvana. Wellicht dat Amarra nog beter klinkt. Als je zoekt op het interweb heeft iedereen een andere voorkeur. Dat maakt de keuze niet makkelijker. Alle drie de kandidaten hebben wel een 15 dagen trail waarin je volledige functionaliteit hebt, dus ik kan nog genoeg luisteren :)
Als straks de software-basis is gelegd, kan ik gaan kijken naar hardwaretweaks. Een SSD schijnt veel verschil te maken in klank.
Devialet 200

quattronl

Citaat van: Eddye op mei 27, 2013, 19:53:20Een SSD schijnt veel verschil te maken in klank.
Wtf?
Of heeft rfi/emi van de draaiende delen invloed op de geluidskaart oid?

Xander32

Citaat van: Eddye op mei 27, 2013, 19:53:20
Hoewel FLAC een prima bestandsformaat is, heb ik omwille van de OSX omgeving toch liever alle muziek in een native lossless Apple formaat, zoals AIFF of ALAC. Ik ben dus bezig om alle muziek (weer) om te zetten, nu naar AIFF. Gelukkig hoef ik daar zelf weinig aan te doen. In delen worden alle folders van 1 netwerkshare gelezen, omgezet, en naar een andere netwerkshare weggeschreven. Als alles klaar is, maak ik de orginele share leeg, en verwijder ik die weer.
Voor de Pure Music applicatie maakt dit een wereld van verschil. Audirvana doet niet zo moeilijk, en AIFF wordt door OSX goed ondersteund. Als dit riedeltje klaar is, kan ik even iets beter testen welke app 'beter' klinkt. Wat ik ervan gehoord heb ligt Pure Music mij iets beter in het gehoor dan Audirvana. Wellicht dat Amarra nog beter klinkt. Als je zoekt op het interweb heeft iedereen een andere voorkeur. Dat maakt de keuze niet makkelijker. Alle drie de kandidaten hebben wel een 15 dagen trail waarin je volledige functionaliteit hebt, dus ik kan nog genoeg luisteren :)
Als straks de software-basis is gelegd, kan ik gaan kijken naar hardwaretweaks. Een SSD schijnt veel verschil te maken in klank.
... In jouw Apple omgeving kan ik mij die keuze voorstellen.