Eddye's Downtown HT [Voorlopig een stap terug]

Gestart door Eddye, oktober 20, 2011, 20:08:01

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 18, 2012, 20:55:38
Och, gewoon buiten zetten... ;)
Schiet lekker op, je weet van wanten!

Gelukkig heb ik goede hulp, maar ik moet toegeven dat het me best zwaar valt. Ik ben dit werk gewoon niet gewend, als kantoorpikkie. Spieren waarvan ik niet wist dat ze er waren zitten 's avonds behoorlijk vast. Straks maar weer een lange douche om die ff los te maken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juli 18, 2012, 21:03:41
Gelukkig heb ik goede hulp, maar ik moet toegeven dat het me best zwaar valt. Ik ben dit werk gewoon niet gewend, als kantoorpikkie. Spieren waarvan ik niet wist dat ze er waren zitten 's avonds behoorlijk vast. Straks maar weer een lange douche om die ff los te maken.
De (onder)rug krijgt inderdaad veel te verduren. ;) Maar de spierpijn zal het vast waard zijn als je straks lekker in je nieuwe appartement zit. Is het groter dan je vorige appartement?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 18, 2012, 21:13:55
De (onder)rug krijgt inderdaad veel te verduren. ;) Maar de spierpijn zal het vast waard zijn als je straks lekker in je nieuwe appartement zit. Is het groter dan je vorige appartement?

Het is de spierpijn zeker waard. Kwa oppervlakte is het iets groter (ong. 15m2) maar al die extra ruimte zit in de woonkamer. Mijn nieuwe woonkamer is ongeveer anderhalf keer zo groot en heeft een prettiger indeling.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

En daar vertoef je toch het meeste. Nou ja, in de slaapkamer ook wel, maar dan heb je je ogen dicht. En zie je dus het mooie licht bij jou niet meer. ;)

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Eddye op juli 18, 2012, 21:32:36
Het is de spierpijn zeker waard. Kwa oppervlakte is het iets groter (ong. 15m2) maar al die extra ruimte zit in de woonkamer. Mijn nieuwe woonkamer is ongeveer anderhalf keer zo groot en heeft een prettiger indeling.

En dat te bedenken dat ik je vorige woonkamer al niet klein vond. Dat wordt dus enorm genieten!

Ben je in hetzelfde complex gebleven of ook echt naar een andere straat verhuisd?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Eddye

Citaat van: skyfox op juli 18, 2012, 22:59:15
En dat te bedenken dat ik je vorige woonkamer al niet klein vond. Dat wordt dus enorm genieten!

Ben je in hetzelfde complex gebleven of ook echt naar een andere straat verhuisd?

Naar een ander straat, in het centrum :)
Devialet 200

Eddye

Zo, afgelopen week erg druk geweest om alles klaar te maken voor de grote dag. Morgen om 7:30 staan de verhuizers op de stoep om alles in te laden en op het nieuwe adres weer uit te laden. Nu even een 1/2 uurtje rust, om straks nog even de laatste dingen in te pakken. De HT is al afgebroken, maar nog even wat stroomkabeltjes inpakken e.d. Dus nog ff doorbikkelen, maar dan woon ik vanaf morgen in mijn eigen appartement  :pompom: :pompom:
Devialet 200

Bas Akkerman

Eddye

Devialet 200

Eddye

Aangezien ik nu officieel over ben naar mijn nieuwe adres maak ik maar gelijk van de gelegenheid gebruik om de naam te veranderen naar "Downtown HT", aangezien ik ook in het centrum woon lijkt me dat wel toepasselijk :D

Helaas is de HT niet helemaal onbeschadigd overgekomen. De tweeter van de CMC2 heeft een flinke deuk  :( Hopelijk krijg ik dat eruit, anders zal ik een vervangende tweeter moeten gaan bestellen.

Nu nog druk bezig met uitpakken en opstellen en kasten in elkaar zetten enzo, maar de druk is er een klein beetje af.
Hopelijk lukt het om later deze week wat fototjes te plaatsten.
Devialet 200

Bas Akkerman

Balen van die tweeter joh! :( Las ergens dat voorzichtig met een stukje tape de tweeter terug trekken kan helpen, maar er zijn hier vast een hoop anderen met betere tips.

Dus jij gaat zo snel mogelijk van de rust genieten? ;)

Eddye

Dat tape ga ik eens proberen. bedankt voor de tip.

Tja rust. ik hoop nog twee dagen van mijn vakantie echt niets te moeten, maar of dat gaat lukken....
Devialet 200

Bas Akkerman

Tja, je wil tegelijkertijd zoveel mogelijk af hebben, kan ik me voorstellen. Dat van de tape heb ik nooit zelf geprobeerd, dus misschien is het handig om er hier nog wat meer tips over te horen. Zou het lullig vinden als het nog meer stuk gaat.

skyfox

Balen van de tweeter!! De stofzuiger op een rustige stand erbij of ertegen houden wil de tweeter ook vaak weer vlot trekken.

Leuke naam trouwens voor je HT  :clapping: :D
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

Eddye

Ik zat te googlen en kwam ook een idee met een stofzuiger tegen, misschien dat maar eens proberen morgen.
Devialet 200

Peerless Monster

Citaat van: Eddye op juli 23, 2012, 22:23:03
Ik zat te googlen en kwam ook een idee met een stofzuiger tegen, misschien dat maar eens proberen morgen.

Is deze regelbaar? Anders heb je kans dat de tweeter straks in de stofzuigerzak zit...
Zou ook zonde zijn...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Eddye

Citaat van: Peerless Monster op juli 25, 2012, 11:27:23
Is deze regelbaar? Anders heb je kans dat de tweeter straks in de stofzuigerzak zit...
Zou ook zonde zijn...

Alleen regelbaar in de zin van uit-en-aan....
Van een afstandje beginnen, en dan langzaam richting de tweeter. Als ik weer wat verder op orde ben gaan ik het proberen.
Devialet 200

Peerless Monster

Citaat van: Eddye op juli 25, 2012, 12:16:31
Alleen regelbaar in de zin van uit-en-aan....
Van een afstandje beginnen, en dan langzaam richting de tweeter. Als ik weer wat verder op orde ben gaan ik het proberen.

Tweeter in de zak dus.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

skyfox

Tenzij de zak vrij vol is, dan is de zuigkracht flink afgenomen.

Eddye

De stofzuiger methode heeft niet gewerkt. Nee, de tweeter ligt niet in de stofzuigerzak. :(

plakband truc dan maar......
Devialet 200

Bas Akkerman

Eddye

Deukje is zo goed als weg via de plakband methode.  :) Hopelijk is er weinig van te merken, gelukkig heb ik niet het acute gehoor van Bas ;) dus ik heb hoop  :D
Devialet 200

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juli 25, 2012, 19:51:18
Deukje is zo goed als weg via de plakband methode.  :) Hopelijk is er weinig van te merken, gelukkig heb ik niet het acute gehoor van Bas ;) dus ik heb hoop  :D
Lol, het verschil zal hoogstens een wat mindere nadruk in het hoog en wat meer dieptewerking zijn. Daarnaast een net wat betere overgang tussen midhoog en hoog en vooral ook betere scheiding en meer zwart.  :tongue2: :tongue2:

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juli 25, 2012, 20:05:02
Lol, ....... meer zwart.  :tongue2: :tongue2:

Wait wut, hij is al zwart, hoogglans zwart :D
Devialet 200

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juli 25, 2012, 20:06:54
Wait wut, hij is al zwart, hoogglans zwart :D
En de achtergrond ook. Good job! ;)